Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reactie op kennelhoest-enting?
Moderator: moderatorteam
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Reactie op kennelhoest-enting?
Qay, een zoon van onze Spike, is afgelopen weekend plots erg ziek geworden.
De symptomen deden de DA eerst denken aan rattenziekte (ziekte van Weil). Heel hoge koorts tot stuipen toe, braken, extreem lusteloos,... Bloedbeeld toonde hoge ontstekingswaarden, en blijkbaar (info van eigenaar) sprak DA vooral ook over ernstige ontstekingsreactie in slijmvliezen en longen.
Qay is dan behandeld tegen de koorts, heeft inspuiting vitamine en ontstekingsremmers gekregen, en is nu toch wel aan de beterhand. Maar het blijft wat zoeken naar de oorzaak.
Ik vraag me af: 3 dagen voordien heeft hij een kennelhoest-enting gekregen (via de neus). Zou het kunnen dat hij hierop zwaar heeft gereageerd? Ik vind het zo opvallend dat er net sprake is van problemen thv slijmvliezen en longen...
De symptomen deden de DA eerst denken aan rattenziekte (ziekte van Weil). Heel hoge koorts tot stuipen toe, braken, extreem lusteloos,... Bloedbeeld toonde hoge ontstekingswaarden, en blijkbaar (info van eigenaar) sprak DA vooral ook over ernstige ontstekingsreactie in slijmvliezen en longen.
Qay is dan behandeld tegen de koorts, heeft inspuiting vitamine en ontstekingsremmers gekregen, en is nu toch wel aan de beterhand. Maar het blijft wat zoeken naar de oorzaak.
Ik vraag me af: 3 dagen voordien heeft hij een kennelhoest-enting gekregen (via de neus). Zou het kunnen dat hij hierop zwaar heeft gereageerd? Ik vind het zo opvallend dat er net sprake is van problemen thv slijmvliezen en longen...
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: Reactie op kennelhoest-enting?
Ja, dat kan zeker! Hoewel de neusenting beter is dan de normale enting blijft het toch heftig spul waar sommige honden raar op reageren. Andere oorzaken zou ik trouwens niet uitsluiten 

- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Nee, uiteraard sluiten we andere oorzaken niet zomaar uit... Maar de DA leek niet erg geneigd om verder na te denken, en ik ben wel een beetje bang dat er bij een volgende enting opnieuw problemen gaan voordoenHilde schreef:Ja, dat kan zeker! Hoewel de neusenting beter is dan de normale enting blijft het toch heftig spul waar sommige honden raar op reageren. Andere oorzaken zou ik trouwens niet uitsluiten
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik hoor van meer mensen dat hun hond ziek werden na de kennelhoest enting.
Ik laat mijn honden er in ieder geval niet voor enten.
Ik laat mijn honden er in ieder geval niet voor enten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Jammer is dat.. Neem anders eens contact op met Tannetje Koning (klik!). Die weet ontzettend veel over entingen en wat er mis kan gaan. Zij kan misschien ook advies geven wat betreft volgende entingen.Perle schreef:Nee, uiteraard sluiten we andere oorzaken niet zomaar uit... Maar de DA leek niet erg geneigd om verder na te denken, en ik ben wel een beetje bang dat er bij een volgende enting opnieuw problemen gaan voordoenHilde schreef:Ja, dat kan zeker! Hoewel de neusenting beter is dan de normale enting blijft het toch heftig spul waar sommige honden raar op reageren. Andere oorzaken zou ik trouwens niet uitsluiten.

- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
BOnnie is ook heel ziek geweest van de Kennelhoest enting, Ze is wel heel vatbaar voor kennelhoest.. ik twijfel dus erg voor volgend jaar.. ( ervanuitgaande dat de 15jarige dame er dan nog gewoon 1 nodig heeft natuurlijk!
)
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Lola is nooit ziek geweest van de kennelhoest enting, maar ze heeft t wel elk voorjaar/zomer te pakken. Dit jaar niet geënt tegen KH en nog gewn kuchje gehoord...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dober werd er ook altijd erg ziek van. Daarna nooit meer geent tegen kennelkuch en geen last meer gehad. Hier krijgen ze hem niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15