Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Autobench uitproberen?
Moderator: moderatorteam
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
- Aantal honden: 1
Autobench uitproberen?
Kan dat ergens, een bench uitproberen? Dexter blijft maar blaffen en piepen tijdens autoritten en we worden er zo langzamerhand stapeldol van. Hij reageert op het andere verkeer, dus we hopen dat hij in een dichte bench, met minder zicht, wat rustiger zal zijn. Een andere oplossing weten we eigenlijk ook niet, want hij blijft ook bij lange autoritten heel nerveus, en belonen als hij wél stil is heeft nauwelijks effect. Heel langzaam opbouwen zou misschien uiteindelijk werken, maar dat schiet niet op als ik ondertussen behendigheid en gehoorzaamheid train, en we wonen ook niet in een buurt die zich goed leent voor een gecontroleerde situatie waarbij we echt de rust erin kunnen brengen. Zo'n bench is echter nogal een investering dus we willen graag eerst testen of het inderdaad dé oplossing is. Weet iemand dus ergens in omgeving Alkmaar (al willen we best een eindje rijden) een plek waar dat mogelijk is?
En als we er eentje gaan kopen, waar moeten we dan op letten? Moet hij zo groot mogelijk of juist niet? Waar zijn ze goedkoop te vinden? Of is het überhaupt niet nodig en heeft iemand de gouden tip om ons hondje van zijn zenuwen af te helpen?
En als we er eentje gaan kopen, waar moeten we dan op letten? Moet hij zo groot mogelijk of juist niet? Waar zijn ze goedkoop te vinden? Of is het überhaupt niet nodig en heeft iemand de gouden tip om ons hondje van zijn zenuwen af te helpen?

- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
- Aantal honden: 2
Re: Autobench uitproberen?
Ik haal de benches bij witjesverzendhuis.nl. De hond van mijn oma vertoont hetzelfde gedrag en zit daar op de achterbank met z'n tuig vastgemaakt in de autogordel zeg maar. Hij kan alles zien en ik word serieus gek dan van z'n gepiep. Bij mij zit alles altijd in benches in de auto en hij ook als hij hier logeert. De eerste twee dagen piept hij nog wat als ik afrem, maar na die 2 dagen is dat over en springt zelf ook de bench in (de auto wil hij normaal niet zelf in). Hier zijn de benches zo groot dat ze er net in kunnen staan als ze de kop wat omhoog doen. Zitten en liggen gaat heel goed. Ik heb ook liever dat ze tijdens het rijden niet te veel staan om vallen te voorkomen, maar moet zeggen dat ze hier zelf al neerploffen. Wat mij betreft zeker het proberen waard, maar zou geen draadbench nemen om eerlijk te zijn.
Deze heb ik voor Evert: http://www.witjesverzendhuis.nl/ en dan de Transportbox Travelaire Premium---IATA
edit: voor Freek heb ik de bench bij zooplus.DE gekocht omdat deze destijds in de aanbieding was en zag dat deze dat nogsteeds was http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundet ... xen/353485
Deze heb ik voor Evert: http://www.witjesverzendhuis.nl/ en dan de Transportbox Travelaire Premium---IATA
edit: voor Freek heb ik de bench bij zooplus.DE gekocht omdat deze destijds in de aanbieding was en zag dat deze dat nogsteeds was http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundet ... xen/353485
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Heb je niet een gewone bench die in de auto past?
Doek er overheen en testen maar
Doek er overheen en testen maar
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Apple heeft al vanaf jongs af aan geen rust in de auto
Ze blaft niet maar blijft heen en weer lopen waardoor ze alleen maar meer last krijgt van de bewegingen.
Ik heb dus een dichte reisbench van kunststof.
Juist klein gehouden. Heb het idee dat ze zich daar nog het prettigst bij voelt.
Ik zou het dus wel proberen. Is ook wel zo veilig.
Ze blaft niet maar blijft heen en weer lopen waardoor ze alleen maar meer last krijgt van de bewegingen.
Ik heb dus een dichte reisbench van kunststof.
Juist klein gehouden. Heb het idee dat ze zich daar nog het prettigst bij voelt.
Ik zou het dus wel proberen. Is ook wel zo veilig.
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
Ik heb een varikennel staan die je mag proberen...maat Duitse staande.. Ik woon in Kampen, ong. Een uur vanaf jouw woonplaats.
Laat maar weten
Laat maar weten
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Kennel niet te groot,hij moet kunnen omdraaien en liggen.
Die van Biène is ongeveer 85 cm diep en 40 cm breed die van Numa 1 meter diep en halve meter breed.
Staan regelmatig op marktplaats.
Kosten meestal rond de 100 euro.
Die van Biène is ongeveer 85 cm diep en 40 cm breed die van Numa 1 meter diep en halve meter breed.
Staan regelmatig op marktplaats.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Weet niet hoe groot je hond is maar wellicht is de grootste van deze ook een optie
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Groetjes Inge

-
DaniBanani
- Zeer actief
Dexter is zo'n beetje maatje mechelse herder. Zit er nog verschil tussen kunststof, nylon, of metaal in het gebruik? En ik ga even rondneuzen op Marktplaats, daar had ik stom genoeg nog niet eens aan gedacht 
Edit: en zo'n gewone bench voor in huis, kan je die gewoon standaard in de auto gebruiken, of is dat niet handig?
Edit: en zo'n gewone bench voor in huis, kan je die gewoon standaard in de auto gebruiken, of is dat niet handig?

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
als ie past is dat prima..
Pom had een kleine bench/varikennel toen ze nog een pup was. Ze sliep daar snachts ook in, en ik gebruikte hem ook voor in de auto. Hij stond alleen niet zo stevig dus ze is er een paar keer mee omgerold :X Daar moet je dus wel effe op letten want ik gok dat dat Dexters plezier niet echt gaat verhogen .. Die van mij was ook redelijk klein, omdraaien en liggen kon, en dat is ook genoeg in mijn ogen.
Pom had een kleine bench/varikennel toen ze nog een pup was. Ze sliep daar snachts ook in, en ik gebruikte hem ook voor in de auto. Hij stond alleen niet zo stevig dus ze is er een paar keer mee omgerold :X Daar moet je dus wel effe op letten want ik gok dat dat Dexters plezier niet echt gaat verhogen .. Die van mij was ook redelijk klein, omdraaien en liggen kon, en dat is ook genoeg in mijn ogen.
-
JustJoyce
- Zeer actief
Ik heb ook een kunstig transport bench in de auto staan. Deze staat goed geklemd en is dus ook stabiel.
-
DaniBanani
- Zeer actief
Ik zit nu naar deze te kijken: http://www.obobo.nl/adori-draadkooi-2-d ... zinkt.html
En dan met een hoes er omheen, dat het zicht beperkt is. We hebben ringen in de vloer van de kofferbak, dus met touw zouden we 'm dan heel makkelijk vast kunnen zetten zodat-ie niet om kan rollen of kan schuiven, want dat is inderdaad wel iets om absoluut te voorkomen. Weet alleen niet of ik dan die van 92cm of 107cm nodig heb, ik denk de kleinere?
En dan met een hoes er omheen, dat het zicht beperkt is. We hebben ringen in de vloer van de kofferbak, dus met touw zouden we 'm dan heel makkelijk vast kunnen zetten zodat-ie niet om kan rollen of kan schuiven, want dat is inderdaad wel iets om absoluut te voorkomen. Weet alleen niet of ik dan die van 92cm of 107cm nodig heb, ik denk de kleinere?

-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Geen idee over de afmetingen maar ik zou niet met touw "klungelen". Paar spanbanden voor een paar Euri. Eenvoudig natrekken en losmaken.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wij hebben twee draadkooien op de achterbank staan als we weg gaan en die zitten vast met spanbanden.
De honden zijn er rustiger in. En ik zit ook ontspannen, alleen Jarah ligt voorin aan mijn voeten maar zij is vrij rustig in de auto in vergelijking met de andere twee.
De honden zijn er rustiger in. En ik zit ook ontspannen, alleen Jarah ligt voorin aan mijn voeten maar zij is vrij rustig in de auto in vergelijking met de andere twee.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Misschien heb je het al eens geprobeerd maar mijn vorige hond zat altijd voor de bijrijdersstoel bij het voetengedeelte. Zo kon ze niet naar buiten kijken en zich niet druk maken. Ze ging na een paar keer meteen liggen en lekker slapen.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
In onze seat paste onze benches niet zo goed, in ons volkswagen past gewoon de metalen bench die wij voorheen binnen hadden staan: kijk zou staat dat?

Wel zo makkelijk, want als ik boodschappen doe, klap ik hem snel weer inelkaar.. Gebruik de auto voor meer dan alleen de honden

Wel zo makkelijk, want als ik boodschappen doe, klap ik hem snel weer inelkaar.. Gebruik de auto voor meer dan alleen de honden

- Lightsun
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik heb vroeger altijd onze gewone metale bench gebruikt precies zoals Gyanty doet. Dekentje erover heen zodat het donker is en zelfs Max (die erg veel piepte in de auto) werd er rustig door. Dus om het uit te proberen raad ik het je zeker aan.
Voor onze nieuw pup proberen we hem te trainen op de achterbank met een tuigje om en zo ver gaat het goed. maar zodra hij makkelijk kan gaan staan weet ik niet wat de resultaten zullen zijn. Maar goed, als er ook maar iets mis gaat gaan we gewoon weer over op de bench in de achterbak want dat werkte heerlijk.
edit: Volgens mij ben ik veeeellss te ver weg en ik ga er van uit dat je een gewone metalen bench hebt. Zo niet ben je meer dan welkom om die van mij uit te proberen als je ooit bij Nijmegen in de buurt bent.
Voor onze nieuw pup proberen we hem te trainen op de achterbank met een tuigje om en zo ver gaat het goed. maar zodra hij makkelijk kan gaan staan weet ik niet wat de resultaten zullen zijn. Maar goed, als er ook maar iets mis gaat gaan we gewoon weer over op de bench in de achterbak want dat werkte heerlijk.
edit: Volgens mij ben ik veeeellss te ver weg en ik ga er van uit dat je een gewone metalen bench hebt. Zo niet ben je meer dan welkom om die van mij uit te proberen als je ooit bij Nijmegen in de buurt bent.
Laatst gewijzigd door Lightsun op 25 jun 2014 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb een dichte reisbench voor je als je wilt, tweedehands dus.
Mag je hebben voor weinig. Is de goede maat.
Mag je hebben voor weinig. Is de goede maat.