Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

alternatieven bot eliminatie dieet

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 2

alternatieven bot eliminatie dieet

Ongelezen bericht door Romy_ »

Lotte was weer ziek, ik denk in 1 jaar tijd zeker 10x bij de dierenarts geweest voor dit probleem. Meerdere malen braken/diarree.

Dus ervoor gekozen om nu een dieetplan op te stellen om te kijken of ze een allergie heeft.

Vanaf vandaag heeft ze Hills z/d http://www.medicanimal.com/medicanimal/ ... /452_3.jpg brok en blikvoer.

Ze had hiervoor kvv van oervoer , daarvoor degomeat en daarvoor lotgering. Maar het probleem blijft bij elk voer.

Ze mag nu helemaal niks meer, geen koekjes, dentasticks en geen botten.

Het probleem is dat ze dus zeker 1 bot per week at :P Ze was er altijd zo blij mee aan het kwispelen tijdens het kauwen. Het voelt gemeen om dit af te pakken :P

Dus ideeën voor een leuke vervanging?

Ze heeft nu 2 kong classics, puppykong en dentastick kong in de vriezer liggen met haar blikvoer en ik heb een ijsklontjes vorm met blikvoer gevuld en in de vriezer gedaan.

Bij de dierenwinkel zag ik een speelgoed bot met vanille smaak maar die negeert ze tot nu toe nog :P

Waar kan ik haar blij mee maken voor langere tijd en heeft geen invloed op het dieet?
Safari

Re: alternatieven bot eliminatie dieet

Ongelezen bericht door Safari »

Een winterwortel of zo'n nylabone
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nylas bone zijn ze hier inderdaad ook wel gek mee :wink:
Romy_
Zeer actief

is dat deze? http://www.bol.com/nl/p/nylabone-harde- ... 010745825/

(dit merk? ik begrijp dat er meer soorten zijn:P)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat is een nyla bone ja, er zijn verschillende soorten, en groottes
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Als alles tot rust is gekomen zou je (als je dat wilt natuurlijk) een vers eliminatiedieet kunnen doen.
Daar zou je dan botwerk van de diersoort die je voert bij kunnen geven.
Romy_
Zeer actief

Ja dat is ook wat ik het liefst wil, terug naar kvv/barf.

Het hoeft nieteens aan de kvv te liggen. Het kan ook aan onze extraatjes liggen. Dentasticks, koekjes van vreemden, en tja.. ik geef dagelijks appel, restje kwark wat ik eet , stukje brood etc :P

Bij kvv heeft ze elke diersoort mogelijk gehad volgens mij :P Dus ik weet niet waar ik moet beginnen.

Uiteraard die extraatjes vanuit mij is #1 waarmee ik moet stoppen ;)

Ze heeft tot nu toe gespuugd bij kip, alvleesklier, pens en zalm met kvv zover ik weet. Dus het is niet een patroon dat het telkens bij 1 soort was. Gaat ook hele tijden goed op kip/zalm en pens (alvleesklier heb ik niet nog eens gegeven)

De dierenarts zei ook dat het over langere termijn iets kan zijn en dat het kan dat je het niet meteen merkt.

Ik heb het gevoel dat dit nog wel even gaat duren allemaal, dus ik wil best investeren in wat lekkere nep botten.

Ik denk dat ik sowieso voor de pindakaas nylabone ga. Voor pindakaas doet ze elk kunstje mogelijk :P
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

Dit is een goed alternatief, geen risico op allergie: http://www.voerwijzer.com/nieuws/anco-r ... wmateriaal
Romy_
Zeer actief

Dannkjewel voor de tip!

Ik heb toevallig gisteren bij een site besteld die deze root ook verkoopt :P Had ik dat eerder geweten ^^ Ik wacht even d'r nieuwe product af en anders koop ik deze ook.

Lotte krijgt volgende week deze gestuurd http://www.cool4pets.nl/nylabone/nylabo ... ter?page=1
Xerox
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Xerox »

Ik zou rauw blijven voeren, teruggaan naar 0 en een eliminatiedieet starten met BARF. Dan is je kauwprobleem meteen opgelost, want dan mag er elke maaltijd lekker gekauwd worden. Wel voor een geschikte diersoort kiezen, bijvoorbeeld konijn. Kip/rund/lam/geit zou ik vermijden, daar krijgen allergiehonden toch vaak een reactie op (en die diersoorten zitten wel in de meeste KVV's).

Mijn Boxer was er echt ernstig aan toe. Van Hills z/d werd zijn toestand alleen maar erger, inclusief diarree. Hij heeft 4 maanden complete BARF-maaltijden op basis van konijn gegeten en toen herkenden sommige mensen hem niet meer, zo veel beter zag hij eruit. Ik heb ook bewust 4 maanden lang 1 diersoort gevoerd om het lichaam de kans te geven zich helemaal te herstellen. Inmiddels eet hij ongeveer 7 diersoorten, maar ik stel de maaltijden nog altijd zelf samen. En dat gaat heel goed!

Mocht je nog meer vragen hebben of wat tips kunnen gebruiken, ik woon ook in Arnhem ;) Pb-en mag altijd!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Groetjes, Sonja, Xerox, Diablo en Yuko
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”