Binnenkort komt (hopelijk!) mijn eerste nestje er aan.
Het is een combi van twee van m'n eigen honden, ze zijn getest op de erfelijke afwijkingen, ECVO'tje gedaan,
hebben beiden een fijn karakter, moeder heeft het vroeger goed gedaan op show maar is nog niet zo lang bij mij,
vader doet het nog steeds goed op show en is bv dit jaar op CRUFTS 2e beste in zijn klasse geworden (van 25 honden!)
Verder hebben ze ook beide een uitstekend karakter voor mij persoonlijk. Moeder heeft het niet zo op vreemden, omwille van haar verleden/opvoeding, maar is ook zeker niet agressief. Vader is gek op iedereen en een echte allemansvriend, ook een echte werker.
Heb al enkele mensen op mijn lijst, natuurlijk is dat bij mijn ras (Chinese naakthond) erg moeilijk gezien je zoveel varianten hebt.
Ik ben mezelf al lang van voor ik Chineesjes heb aan het inlezen in het fokken en alles er rond, maar nu blijkt dat als je er eenmaal voor staat, iedereen toch met een ander verhaal afkomt haha

Bijoux is voor de eerste keer gedekt op dag 9. Om een lang verhaal kort te maken, ik weet nog maar van dag 8 dat ik mijn eigen reu kan gebruiken, (hij was eerste keus maar er was even een onduidelijkheidje met de fokker) , en had dus ook al prog. laten prikken. dag 9 had ze dus 11.5, volgens de dierenarts moest ze op 15 staan.Zaterdag In de namiddag hebben ze even bij elkaar gelopen, en na twee uur neusjes optrekken, elkaar negeren en rustig hun gangetje gaan, is er toch een dekking gebeurd. Gezien ik gewoonlijk er van uitga dat de hond het beter weet dan de mens, heb ik dus besloten geen prog. meer te laten prikken en gewoon nu de dekkingen af te wachten.
Gisteren hebben ze nog een keertje gedekt, en vandaag nog 2 maal (1x 's morgens en 1x 's avonds) .
Nu zei een fokker tegen mij dat een hond maar 1 eisprong heeft en dat zij dus haar honden gewoon elke dag even laat bij elkaar lopen als ze een nest van die bepaalde combi wil. Al dekken ze 10 dagen na elkaar.
Een ander zegt dan weer dat een hond verschillende eisprongen heeft per loopsheid, en dat je dus niet langer dan 4 dagen na elkaar mag laten dekken. Nu zit ik dus aan die 4e dag, en vraag me af, wat is nu de waarheid/wijsheid?
Hopelijk krijg ik hier een sluitend antwoord!

Groetjes van ons!