Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom willen mensen platneuzen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

BessieTurf
Actief
Mijn ras(sen): Witte Herder

Re: Waarom willen mensen platneuzen?

Ongelezen bericht door BessieTurf »

Spijker op z'n kop. Wel een hond willen, wel een maatje, maar er niet teveel voor moeten doen. Laatje nou alweer je hond uit. Vijf keer per dag uitlaten, jemig dat hoeft mijn hond niet hoor, ik doe het twee keer per dag. Ja helaas, hoor ik dat soort opmerkingen regelmatig.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ik kom gelukkig nooit dat soort debielen tegen, ook niet die wel een Mops of bull hebben :roll:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Tara schreef:Het zal aan mij liggen, maar dat heb ik nu echt totaal niet.
Ik vind het lelijk, ik vind het sneu, en dan kan ik het nog steeds leuke hondjes vinden, maar voor mij hoeft zo'n handicap echt niet.
Daar kan ik niet doorheen kijken.
Mee eens. Ik vind Cavaliertjes eerlijk gezegd ook best schattig om te zien en het karakter spreekt me aan, maar ik denk er nog geen seconde over na om er zelf eentje in huis te nemen. Daar werk ik niet aan mee.
Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Ik herken helemaal niets in het bovenstaande verhaal.
Ik heb totaal geen interesse in baby's en kinderen.
Diegene die het hardst snurkt hier ben ik zelf.
En qua beweging al neem ik ze twintig keer per dag mee, dan zijn ze nog zo druk als de eerste keer.

Maar fietsen twee uur per nee daar heb ik geen zin in, dus dan zal het daar aan liggen dat ik een platneus heb. :engel:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:Ik denk dat mensen vallen op het menselijke gezicht dat deze rassen hebben. Plat en rond, net een baby. Het wakkert de verzorgdrift aan, veel meer dan bij een Azawakh bijvoorbeeld ;-)
Dat denk ik ook.
En verder denken mensen er helemaal niet over na of die hond kan ademen. Ze hebben geen flauw idee van de inwendige anatomie.
Echt gewoon niet.

Mensen kiezen honden nog steeds alleen op uiterlijk, vinden het belangrijk dat ze daarop vallen en hoe het karakter of de behoeften of de gezondheid verder zijn, och.
Niet belangrijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Drazic schreef:Ik herken helemaal niets in het bovenstaande verhaal.
Ik heb totaal geen interesse in baby's en kinderen.
Diegene die het hardst snurkt hier ben ik zelf.
En qua beweging al neem ik ze twintig keer per dag mee, dan zijn ze nog zo druk als de eerste keer.

Maar fietsen twee uur per nee daar heb ik geen zin in, dus dan zal het daar aan liggen dat ik een platneus heb. :engel:
Jouw honden hebben toch niet zo'n extreme neus?

Wij gaan als één van de mannen gaat hemelen voor een retro mopsje.
Hilde
Zeer actief

Geen van beide. De eerste vind ik erg mooi, maar niet schattig en de tweede is lelijk en sneu.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:U: beiden niet.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Hiervan :I:

Afbeelding

Afbeelding

Hilde
Zeer actief

Marjoleine schreef:Hiervan :I:

Afbeelding
Ja :I: :I:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Afbeelding

:I:
Afbeelding
BessieTurf
Actief

Weet je wat misschien nog sneuer is? Een Franse Bulldog kopen als tweede hond bij je grote Molosser en dan met allebei maar weinig wandelen omdat de kleine niet zo ver kan. :cry:
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Wat ik ook vaak merk, is dat mensen niet beseffen dat het fokken met misbaksels een gevolg is van het aanschaffen van misbaksels.

Ik sprak een tijdje terug met een mops eigenaar. En die eigenaar vertelde ook dat het allemaal zo zielig was, dat het beestje last had van de warmte, dat hij een beroerde uithoudingsvermogen had. Dus ik vraag "waarom heb je dat beest dan gekocht?"

Waarop ik het ontluisterende antwoord kreeg: "Daar kan het hondje toch ook niets aan doen!"

Verder denken ze niet.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
BessieTurf schreef:Weet je wat misschien nog sneuer is? Een Franse Bulldog kopen als tweede hond bij je grote Molosser en dan met allebei maar weinig wandelen omdat de kleine niet zo ver kan. :cry:
Ik denk zomaar dat zo'n grote molosser ook niet zo'n kilometervreter is ;-)
Pluis en Spike wel, het is maar wat je er mee doet denk ik.
En of je een atletisch type of zo'n log gedrocht uitzoekt.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Sanchis schreef:Wat ik ook vaak merk, is dat mensen niet beseffen dat het fokken met misbaksels een gevolg is van het aanschaffen van misbaksels.

Ik sprak een tijdje terug met een mops eigenaar. En die eigenaar vertelde ook dat het allemaal zo zielig was, dat het beestje last had van de warmte, dat hij een beroerde uithoudingsvermogen had. Dus ik vraag "waarom heb je dat beest dan gekocht?"

Waarop ik het ontluisterende antwoord kreeg: "Daar kan het hondje toch ook niets aan doen!"

Verder denken ze niet.
Dat is waar.

Ze kopen ook rustig weer zo'n hond, want die kan het ook niet helpen.
Ehm? :scratch:

Ik had er ook eens een op ringtraining. Snurkte niet. Maar wel dichte neusgaten.
Dan mag het want ja, hij snurkt niet :19:

Afbeelding

BessieTurf
Actief

Nanna schreef:
BessieTurf schreef:Weet je wat misschien nog sneuer is? Een Franse Bulldog kopen als tweede hond bij je grote Molosser en dan met allebei maar weinig wandelen omdat de kleine niet zo ver kan. :cry:
Ik denk zomaar dat zo'n grote molosser ook niet zo'n kilometervreter is ;-)
Ze halen het vast niet bij andere rassen, maar ik ken er toch zeker een boel die heel wat kilometers weg lopen. De gespierde molosser met de kleine fransman zie je al aardig spiermassa verliezen :jank:
Drazic
Zeer actief

Gaat het nu over neuslengte of neusgat?
Het ras dat ik heb heeft geen neuslengte maar wel een neusgat tenminste het zit niet dicht.
En ze horen ook niet log te zijn.

Ik probeer het ras niet goed te praten, ik probeer inzicht te krijgen.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Drazic schreef:Gaat het nu over neuslengte of neusgat?
Het gaat er mij vooral om dat ze niet in staat zijn om gewoon normale honden-dingen kunnen doen.

Zoals rennen, snuffelen, zwemmen, etc etc.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Drazic
Zeer actief

Sanchis schreef:
Drazic schreef:Gaat het nu over neuslengte of neusgat?
Het gaat er mij vooral om dat ze niet in staat zijn om gewoon normale honden-dingen kunnen doen.

Zoals rennen, snuffelen, zwemmen, etc etc.
Maar kan een mopshond nou echt niet rennen dan? Ik heb werkelijk geen idee hoor.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind mopsen echt enig. :schrik: Als ik er ooit een ter herplaatsing zie en ik heb de mogelijkheid, waarom niet. Diertje is er al, kan beter zo goed mogelijk verzorgd worden en of je nu een mops of een Spaans hondje neemt, de toekomst is altijd onzeker. Bij een fokker haal ik ze niet, van mij mogen ze stoppen met fokken van die rassen en ik betaal er niks voor. Maar leuk vind ik ze wel. Ze zijn gewoon grappig en verdienen net als elke eenmaal geboren hond een goed leven.

Ik begrijp prima waarom je bepaalde rassen wel en niet moet nemen als je naar een fokker gaat. Maar hondjes die er al zijn en die niemand wil kan je altijd nemen. Die moeten gewoon een goed plekje krijgen ongeacht ras, levensverwachting en meer. :ok: Dus dat mag van mij best een mops zijn. Bas zou een mops denk ik ook wel in de roedel vinden passen. Heb ik twee van de luilakjes :engel:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Met Tsuki wandelde ik in de winter heel veel. Ik heb voor haar gekozen toen ik haar foto zag. Ik denk dat ik voor haar gezichtje viel, soort moedergevoelens misschien? Kleine hondjes roepen dat gevoel sowieso op bij me.
Ik heb geen seconde nagedacht over haar neus of iets, dat kwam later pas. Nu heb ik kleine hondjes waar ik ook mee kan tutten en moederen maar die geen last hebben van een beetje warmte.
Ik sluit overigens ook niet uit dat ik ooit weer voor een platneus val hoor. Ik zou dan wel kijken of het hondje wat wijdere neusgaten heeft. Maar ja, als ik ergens voor val dan is dat zo. Ik ken de beperkingen in elk geval.
Maar lekker simpel en weinig hoeven wandelen is nooit een beweegreden geweest eigenlijk.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

laeken schreef:Ik vind mopsen echt enig. :schrik: Als ik er ooit een ter herplaatsing zie en ik heb de mogelijkheid, waarom niet. Diertje is er al, kan beter zo goed mogelijk verzorgd worden en of je nu een mops of een Spaans hondje neemt, de toekomst is altijd onzeker. Bij een fokker haal ik ze niet, van mij mogen ze stoppen met fokken van die rassen en ik betaal er niks voor. Maar leuk vind ik ze wel. Ze zijn gewoon grappig en verdienen net als elke eenmaal geboren hond een goed leven.

Ik begrijp prima waarom je bepaalde rassen wel en niet moet nemen als je naar een fokker gaat. Maar hondjes die er al zijn en die niemand wil kan je altijd nemen. Die moeten gewoon een goed plekje krijgen ongeacht ras, levensverwachting en meer. :ok: Dus dat mag van mij best een mops zijn. Bas zou een mops denk ik ook wel in de roedel vinden passen. Heb ik twee van de luilakjes :engel:
Aanvullend: inderdaad zou het bij mij dan wel een herplaatser moeten zijn. Ik vind het een verschil of je op een wachtlijst staat bij een platneusfokker of dat je een hondje in huis neemt wat een huisje zoekt.
Een mops zou ik trouwens zelf niet snel nemen, teveel plooien. Ik vind ze wel geweldig leuk, zeker die zwarte.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nanna schreef::boos:
Dat is omdat je wéét dat die platneuzen niet fatsoenlijk kunnen functioneren.
Nou, nee hoor. Ik vind ze er (sorry :mrgreen: ) dom uitzien en dat vind ik niet mooi of schattig - en dat staat helemaal los van de gezondheid. Dat geldt eigenlijk voor alle honden met een korte snuit en uitpuilende ogen. Blijkbaar valt voor mij mooi samen met een pientere uitdrukking (of wat ik daaronder versta). Maar dat valt allemaal onder de noemer 'smaken verschillen'.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mit schreef:
laeken schreef:Ik vind mopsen echt enig. :schrik: Als ik er ooit een ter herplaatsing zie en ik heb de mogelijkheid, waarom niet. Diertje is er al, kan beter zo goed mogelijk verzorgd worden en of je nu een mops of een Spaans hondje neemt, de toekomst is altijd onzeker. Bij een fokker haal ik ze niet, van mij mogen ze stoppen met fokken van die rassen en ik betaal er niks voor. Maar leuk vind ik ze wel. Ze zijn gewoon grappig en verdienen net als elke eenmaal geboren hond een goed leven.

Aanvullend: inderdaad zou het bij mij dan wel een herplaatser moeten zijn. Ik vind het een verschil of je op een wachtlijst staat bij een platneusfokker of dat je een hondje in huis neemt wat een huisje zoekt.
Een mops zou ik trouwens zelf niet snel nemen, teveel plooien. Ik vind ze wel geweldig leuk, zeker die zwarte.
Als je een mops lekker dik voert verdwijnen de plooien vanzelf :engel:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik vind die griffonnetjes geweldig. Of een affenpincher :I: Zou ik best 1 van willen hebben. Gewoon voor erbij. Ik dacht ook altijd dat die alles wel kunnen ondanks hun platte snuit. Of is dat wishfull thinking? :engel:
Mit
Zeer actief

Hier loopt een man met een bákbeest van een Boerboel. Echt absurd, dat beest is zelfs voor een Boerboel enorm. En daar loopt een Fransje bij, die is van zijn zoon :mrgreen:
Hij loopt met allebei regelmatig in elk geval, ook in de zomer. Fransje zit vrij goed in elkaar, ik denk dat die Boerboel eerder omvalt.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Daar ben ik ook wel schuldig aan. Ik heb het niet gedaan maar als er in de toekomst een Japje ter herplaatsing staat zou ik het niet uitsluiten. Ik weet dat ik eerder altijd zei dat ik het nooit meer zou doen maar ik weet het eigenlijk niet.
Moet wel zeggen dat de Chi's ons erg bevallen dus wie weet blijven we daar ook wel bij. Wie weet.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik ben weg van de Franse Bulldog, ik vind ze zó leuk! Uit principe neem ik er geen. Misschien ooit een herplaatsertje maar ik denk dat ik altijd met medelijden naar het beest zal kijken en daar wordt niemand beter van.
Op de huisdierbeurs heb ik iemand gezien met 5 Mopjes, die liepen erbij alsof ze, als ze de kans kregen, zich op zouden willen hangen. Vol met plooien, de ogen puilden uit en bij 2 paste het tongetje niet in hun bek. Dat hing er constant uit. Ik had ze bijna zelf van het gebouw willen gooien om ze te verlossen. Ik vond het een verschrikkelijk aanzicht.
Dat vind ik overigens ook met Sharpeis, Duitse Herders met doorgezakte heupen, Engelse Bulldogs, of Bassets. Als je een bewegingsdier bent en je kúnt niet bewegen lijkt me verschrikkelijk.

Nu zal een ander dat weer van mijn hond vinden. Ik werd pas nog aangesproken, waarom ik een poolhond kies in dit klimaat, dat is toch zíelig? Die slaapt overdag en gaat mee zwemmen als het warm is. Maar dan kun je nog zodanig aanpassingen maken dat hij toch zijn beweging krijgt als het afgekoeld is. 's Ochtends en 's avonds kan hij nog voluit. En bij een hond met ademhalingsproblemen of doorgezakte heupen kun je zo moeilijk aanpassingen maken.
dagmar88
Zeer actief

Mit schreef:
Marjoleine schreef:
Daar ben ik ook wel schuldig aan. Ik heb het niet gedaan maar als er in de toekomst een Japje ter herplaatsing staat zou ik het niet uitsluiten. Ik weet dat ik eerder altijd zei dat ik het nooit meer zou doen maar ik weet het eigenlijk niet.
Moet wel zeggen dat de Chi's ons erg bevallen dus wie weet blijven we daar ook wel bij. Wie weet.
Nee hoor, zo'n hondje is er al en moet toch ergens wonen.
Een pup van een fokker vind ik een heel ander verhaal.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ik snap die redenering eigenlijk niet. Foute fok is foute fok toch? Waarom is het voor jezelf dan wel goed te praten om zo'n hond 2e hands te kopen?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”