Bo is nogal puberaal de laatste tijd, en gaat soms volledig uit zijn stekker. Dit ging al 12 dagen goed. We zijn er druk mee bezig geweest, hij is zelfs in leuk contact geweest met de hond waarmee het kort geleden zo ging dat ik voor het eerst bang werd van Bo.
Maar daarnet, super relaxt aan de wandel, beetje snuffelen en ik zie in mijn ooghoek een meisje van 9 en een jochie van 5 naderen met een volwassen shitzu.
Ze kwamen steeds dichterbij en Bo had inmiddels al oogcontact. Ik riep met een straat ertussen dat ze door moest lopen want mijn hond vind andere hondjes momenteel niet zo leuk. Kind steekt over
Bo gaat uit zijn plaat, links sloot, rechts verkeer, achter mij nog wat honden van eigen formaat.
Andere kant vd sloot stond een vrouw met nog zo'n puberale hond die ook riep, joh, kinderen, loop terug! Kwaad was al geschied, Bo flipte, Navajo bang ik heb geschreeuwd dat ze om moesten draaien, over moesten steken, weet ik wat maar het was goed duidelijk dat ze moesten verdwijnen uit mijn ogen.. Kindjes zagen dat het verkeer weg was en staken gauw over. Ik hoorde nog wat gemompel en die mevrouw met haar puberale hormoon hond stelde mij gerust dat dit haar dagelijks gebeurde met dat stelletje...
Ik vind kindjes best leuk, maar hondjes en kindjes alleen uitlaten, doe dat maar gewoon niet!
Edit:
Mijn plan was omdraaien, ik keek dus ook om en zag die andere honden naderen, achteraf gezien had ik niet zo moeten reageren. Ik leek waarschijnlijk wel op Bo met mijn gedrag. Ook niet handig. Oversteken lukte niet, ja, na een halve minuut maar die had ik niet...
Echt, normaal ben ik echt niet zo snel van de leg en kan ik heel veel handelen en heb ik mijn hondjes (buiten banaanoren om) prima onder controle. Het ging al 12 dagen goed, ik ben er elke dag mee bezig en mee aan het werk en blijkbaar kan ik Bo nog niet oogcontact laten maken. (Dit was eerst de rek geven, maar bedoel ermee oogcontact laten maken)