Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buikvirusje?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Buikvirusje?

Ongelezen bericht door Irisz »

Zondag met de jongens naar de jachthondenshow geweest, maandag werd Focus niet lekker.
Aan de waterdunne diarree, niks willen eten en zelfs niet willen wandelen.
Op kip en rijst gezet, finidiar in overleg met DA en dinsdag ging het al wat beter.
Hij at zijn kip en ik heb kleine beetjes van zijn eigen vlees toegevoegd. Ontlasting ook beter, ging goed.
Gisteren idem.

Vannacht weer mis. Hij maakte me wakker want hij moest naar buiten. Gewandeld, alleen geplast.
Terug naar huis. Uurtje later, hij moest weer naar buiten. Gepoept, normale ontlasting.
Zijn maag/darmen(?) gaan ontzettend tekeer. Borrelen, piepen, ik hoor van alles.
Net naar het bos geweest, weer waterdunne poep. :ugh: Ik was inmiddels gestopt met finidiar omdat de diarree over was.
Toch maar weer beginnen?
Hij heeft net wel een beetje gegeten na het wandelen, dus ik denk dat het wel oplucht als het eruit is.
Maag/darmen nog steeds onrustig.
Geen koorts, slijmvliezen mooi roze en hij is vrolijk en actief.
Kan het kwaad om iets langer door te gaan met finidiar wanneer de diarree over is? Heb het idee dat ik nu te vroeg ben gestopt, maar hij moet ook niet te harde drollen krijgen natuurlijk.
En even compleet op kip en rijst (heeft niet mijn voorkeur) of wel met zijn eigen vlees aanmengen?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Buikvirusje?

Ongelezen bericht door malinois »

Finidiar geef ik altijd nog een dag of 2 door ook al is t alweer beter.
Kan geen kwaad ook overigens t wat langer te geven. Rijstewater laten drinken daarnaast?
Té hard is t hier nog nooit geworden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

malinois schreef:Finidiar geef ik altijd nog een dag of 2 door ook al is t alweer beter.
Kan geen kwaad ook overigens t wat langer te geven. Rijstewater laten drinken daarnaast?
Té hard is t hier nog nooit geworden.
Oke mooi, dan ga ik dat nu ook doen, ik denk dat ik gewoon te vroeg ben gestopt.
Hij drinkt uit zichzelf wel goed, dus ik ben niet bang voor uitdroging. Rijstewater heb ik nog niet geprobeerd, dankjewel.
Ik doe wel een beetje zout in het water waarin in de kip kook (niet zo veel) en daar geef ik wat van.
Maar drinken gaat goed gelukkig.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Devel

Re: Buikvirusje?.

Ongelezen bericht door Devel »

Lijkt in de lucht te hangen. Darko is ook een dag of 3 aan de diarree en overgeven geweest. Nu heb ik hem eergisteren en gisteren volledig op rijst gezet en op zachtvlees en vanmorgen was het eindelijk weer goed. Ik houd het vandaag ff aan denk ik en dan even kijken wat ik moet beslissen, verder gaan op zijn puppy brok Royal Canin of andere brok.
anniek16
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje

Ongelezen bericht door anniek16 »

Beide hier hebben het ook gehad met dunne spuitpoep en niet eten etc. Ik ben ook weer te vroeg terug gegaan naar hun eigen voer. Ze kwamen mooi achter elkaar aan met het virusje en dat koste me 1.5 week.
~Anniek
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

ONze Lanci is ook sinds de show wel / niet aan de dunne, nou kan bij hem ook meespelen dat hij ergens logeert en ander eten krijgt
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”