Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hotspot(je)? (met foto)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

hotspot(je)? (met foto)

Ongelezen bericht door Jacksel »

Met uitlaten vanochtend liep Cara mank, en bij checken bleek haar voorpootje flink natgelikt bovenaan haar sok. Dus het haar aan de kant geduwd en het loopt flink te irriteren daar. Ik heb het haar wat er al in zat te plakken even weggeschoren, en het voor nu even afgeplakt met een gewone pleister en een flinke laag tape, aangezien ik zo weg moet, geen lampenkap heb en zij er niet af wil blijven. Ik haal straks even een lampenkap op bij een kennisje, zodat ze er niet meer aan kan likken en ik het gewoon open aan de lucht kan laten genezen.

Is er nog iets meer wat ik hiermee moet doen? evt iets van Sudocreme/deppen met biotexoplossing ofzo? Of ff DA bellen voor hydrocortiderm (lijkt me voor nu nog wat overdreven).

Verder, het mank lopen komt dus van de irritatie, niet van een daadwerkelijk probleem in het bewegingsapparaat, lijkt me. Ik heb zaterdag een workshop (behendigheid), stel dat ze dan nog last heeft, kan ik dan pijnstilling erin doen en gewoon workshop lopen?

Foto'tje (niet heel duidelijk vrees ik):
Afbeelding
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: hotspot(je)? (met foto)

Ongelezen bericht door ranetje »

Kijk even heel goed of je ergens een piepklein gaatje tegen komt in dat stuk.
Een grasaartje is goed mogelijk in deze tijd van het jaar en die kan daar naar binnen zijn gedrongen (of er bijna uit komen).
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Als het een hotspot is (kan het niet goed zien) heb ik goede ervaring met de plek wassen met betadine shampoo en daarna calendulazalf er op. Als ze echt helemaal gek wordt van de jeuk zou ik wel die andere zalf halen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Het lijkt mij wel op een hotspot (al is dit de eerste keer dat ik ermee te maken heb). Ik heb gekeken naar wondjes of wat dan ook, maar er is gewoon helemaal niets te zien behalve de irritatie van het likken. Ik heb er op advies honingzalf op gedaan (ruikt lekker!), en ze heeft een kap om, waarmee ze voor nu overtuigd is dat ze niet kan liggen.
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Ik zie niet echt iets heel ernstigs hoor, goed schoonhouden en zorgen dat het droogt dan is het zo weer over, dat haar wegscheren heb je alvast goed gedaan :ok:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Honingzalf (Vetramil) is volgens mij prima hoor. Dat verzacht in ieder geval.
Hoop dat het gauw weer dicht is.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

YvetteJ schreef:Ik zie niet echt iets heel ernstigs hoor, goed schoonhouden en zorgen dat het droogt dan is het zo weer over, dat haar wegscheren heb je alvast goed gedaan :ok:
Dat was gezond verstand, het zat precies in haar sokje, dus al dat haar plakte er lekker in. Ze heeft nu helemaal geen sokken meer, 3,5 sok zag er een beetje raar uit, 3 sokken nog raarder, dus nu maar gewoon geen sokken... Al ziet dat er ook stom uit :mrgreen:

De lampenkap is ondertussen geaccepteerd, en ze heeft door dat ze er gewoon mee in de bench kan kruipen en op de bank kan springen (heb nog niet gezien of ze ermee door de hordeur durft, die zit met magneetjes die ze normaal zelf open kunnen drukken). Ze gaat ook gewoon liggen en alles. Valt me nog mee van die muts ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”