Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De kip of het ei? Tok, tok, BIG EGG!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Wimbo
Actief
Mijn ras(sen): We zijn op zoek naar een Podenco Canario
Aantal honden: 0

De kip of het ei? Tok, tok, BIG EGG!

Ongelezen bericht door Wimbo »

Laatst er achter gekomen dat er eieren en eieren zijn. Natuurlijk de echte van de kip, maar ook The Big Running Egg. Dat is een stuk speelgoed voor de hond. Artikeltje gelezen en de meeste mensen schijnen er erg tevreden over te zijn, evenals de hond. En natuurlijk; een review kun je manipuleren. Wie heeft er een en wat vindt je er van? :denken:

Oja, is hij (het ei) ook geschikt voor buiten? (Stenen ondergrond)
Laatst gewijzigd door Wimbo op 16 jun 2014 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
No woef like a good woef...
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Re: De kip of het ei? Tok, tok, BIG EGG!

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Jij bent nogal van de goede voorbereiding, hè? :engel:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik heb er een, die inderdaad alleen maar buiten op het terras gebruikt mag worden.
Ik heb een nogal fanatieke hond, die uiterst gefrustreerd (en uiteindelijk kwaad) wordt van het ding. Ze kan hem niet vastpakken, namelijk.
Als ze er mee bezig is (en dat doet ze meestal uit zichzelf, dus ze vindt het wel leuk), sluipt mijn andere hond weg. Die is niet zo kapot van haar uitstraling op dat moment. Bloedjefanatiek wordt ze er van :lol1:

Ik heb ook een blauwe zandbakschelp, die als badje fungeert. Ze vindt het ook lollig als het running egg daar in ligt, dan wordt ze helemaal wild (en eindigt het water overal).

Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik er nou van vind. Ja, ze vindt het leuk. Maar ze wordt er echt héél gefrustreerd en kwaad van uiteindelijk. Maar zolang ze er uit zichzelf mee gaat spelen, laat ik haar maar.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Miranda schreef:Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik er nou van vind. Ja, ze vindt het leuk. Maar ze wordt er echt héél gefrustreerd en kwaad van uiteindelijk. Maar zolang ze er uit zichzelf mee gaat spelen, laat ik haar maar.
Hier net hetzelfde, mijn honden worden er echt pissig van :schrik:
Na een kwartiertje spelen met dat ding is alle frustratie van de voorbije maand er wel uit :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dit wil je binnen?

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=287023

Je hebt ook grote ronde, niet stuk te krijgen.

Maar kan me haast niet voorstellen dat dat type hond er de lol van in gaat zien.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

dagmar88 schreef:Maar kan me haast niet voorstellen dat dat type hond er de lol van in gaat zien.
Oh ja, je ging voor een podenco :oohja:
Hm. Dan zou ik even kijken of je er eerst een van iemand kunt lenen om het uit te proberen.
Want de kans is groot dat het ding hautain genegeerd wordt.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Zit er in het ei ook iets gyroscopisch waardoor hij uit zichzelf gaat bewegen, of is het alleen de vorm die t m doet?
Als het alleen de vorm is, zouden mijn honden er snel op uitgekeken zijn.

Ik had in Spanje iets met een gyroscoop erin, waardoor hij uit zichzelf onvoorspelbaar begon te stuiteren als hij eenmaal in beweging kwam. Die vond ik wel leuk.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sanchis schreef:Zit er in het ei ook iets gyroscopisch waardoor hij uit zichzelf gaat bewegen, of is het alleen de vorm die t m doet?
Als het alleen de vorm is, zouden mijn honden er snel op uitgekeken zijn.

Ik had in Spanje iets met een gyroscoop erin, waardoor hij uit zichzelf onvoorspelbaar begon te stuiteren als hij eenmaal in beweging kwam. Die vond ik wel leuk.
Het is puur de vorm. Op alles wat bal is raakt ze nooit uitgekeken.
Voor Charlie zit de lol er in dat ding heel precies te beheersen. Ze kan er goed mee sturen, dus echt onvoorspelbaar zal hij ook niet zijn.
Van de andere honden speelde alleen Pluisje er mee. Op z'n ooie dooie een paar keer een zwaai aan dat ding geven vond die wel genoeg.
De anderen kijken er niet eens naar.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik heb er zaterdag mee in mijn handen gestaan, maar als ik zie hoe woest ze worden van een kong die alle kanten opvliegt vrees ik dat alles stuk gaat als ze hiermee spelen. :LOL: Ik had voor mijn paard van die Jolly ballen en die zijn nooit stuk gegaan, terwijl hij ze met enige regelmaat probeerde dood te stampen.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

hier zowel een running egg en een ronde harde bal, maar die bal is net te klein, want zowel Jänta als Guapa kunnen hem vast pakken, Jänta kan ook het running egg vast pakken, maar dat komt omdat madam er mee gaat liggen en er op gaat schrapen

hier vinden ze het geweldig, enkel Guapa word er echt boos van haha, Zena vind de bal veel leuker en kan er echt gek mee doen, Jänta vind het leuker om er op te liggen schrapen dan er echt mee te spelen, Darko speelt er heel af en toe mee (vooral nu hij gefrustreerd is omdat hij apart zit van Kita die loops is), Kita doet er niets mee (ja de zever en kwijl van de andere er af likken :ugh: ) maar die speelt sowieso niet echt met speelgoed
Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Hier ook een hysterische hond als hij met het ei bezig is.Uren zou hij er mee doorgaan als ik hem niet afpak en weg legt.Uit frustratie begint hij het ding soms uit te schelden,dan grijp ik meestal in.Hij schuift er echt de hele tuin mee door,moe is hij daarna wel.In huis zou hij hem niet mogen hebben dan blijft er niks recht staan.

Hij is trouwens ook dol op de jollybal van het paard ,die pikt hij soms mee naar huis.Maar ook die mag hij niet in huis,want hij vind niks leuker om er flink mee te schudden hem los te laten en er bovenop te springen.
En aangezien ik nog altijd een huiskamer hebt en geen sportzaal,amuseert hij zich er maar buiten mee.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Mijn hond heeft een Running Egg maar doet er helemaal niets mee. Als ik het schop gooit hij het twee keer heen en weer en gaat dan in een hoekje zitten kijken naar het ding. Die heeft sowieso niets met ballen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb een boomerball (beetje hetzelfde maar dan rond) voor mijn hond maar hij mag hem niet eens zien als hij binnen is aangezien hij door muren gaat om erbij te kunnen komen....

ik zou het wel even testen bij jouw ras want ik weet niet of zij hem wel leuk vinden. dit is toch wel speelgoed voor de randdebielen onder de honden als ik het zo vriendelijk uitdruk...

mijn sam een paar jaar geleden:

https://www.youtube.com/watch?v=3PPt89QNbTg
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Jura werd er ook heel snel boos op omdat ze 'm niet kon pakken en liet 'm dan maar liggen. Pure frustratie voor haar. Heb 'm aan een amstaff reu hier uit de straat gegeven en die vindt het heerlijk om er mee rond te rennen.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau zou er denk ik niks mee doen.. Maar hij speelt sowieso niet alleen.
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Hier was het geen succes, ook al is ze gek op grote ballen. Ze heeft er een paar keer tegenaan gemept (wat een rotherrie op de tegels) en toen vond ze er geen hol meer aan. Hij is dus gelijk maar weer vertrokken!
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ik heb niet zo 1, maar wel iets wat erop lijkt. :schrik: dat mag ook alleen buiten, met kind binnen. :schrik:
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ol heeft pas met een rond exemplaar mogen spelen en hij werd er ook echt heel boos van inderdaad :') Gaat ie er tegen blaffen enzo :LOL:

Zou er zelf alleen eentje nemen als ik een tuin vol gras had (en dat gaat sowieso niet gebeuren) want het maakt me een teringherrie op de tegels :P
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik had er 1 gekocht, met het idee dat hij er lekker lang mee kon spelen. Omdat ze niet stuk zouden gaan. Nouja.. Binnen een week was hij naar de filestijnen, en zaten er gaten in. Plastic was stuk, en brokkelde eraf waardoor het ook in sem zijn mond kwam en hij het gewoon doorslikte. Lijkt mij niet echt gezond. Hij beet erin, en dit lijkt mij ook niet goed voor zijj gebit. Al met al vind ik het een gevaarlijk speeltje.
Ik heb voor sem een nieuwe bal gekocht via zooplus, een blauwe schuimrubberachtige bal, wat tevens zou dienen om zijn tanden te poetsen. Tanden poetsen daar deed ik het niet voor. Maar deze joly ball is wel sterk. Sem is een sloperd! En die maakt echt alles stuk van zijn speeltjes, maar deze bal doe ik al een jaar mee.
Ben daar wel heel tevreden over! Een running egg komt hier niet meer in huis.
Dit is tevens zijn bal! :

Afbeelding
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
inge1968
Actief
Mijn ras(sen): oud duitse herder

Ongelezen bericht door inge1968 »

Vita heeft er ook 1 hij ligt ook buiten en als ik begin gaat ze er mee spelen.
Ook zei pakt hem tussen haar voorpoten en gaat op de punt schrapen met haar tanden tot ze hem vat kan pakken.
ik weet niet zo goed wat ik er mee moet en hou het in de gaten of ze hem niet sloopt.
ik vind hem wel snel verkleuren hij was rood maar is nu na 2 en halve maand al oranje gekleurd.
Ik heb net gekeken wat die boomerball precies is en die lijkt me wel leuk weet iemand waar deze tegen een leuk prijsje te koop is?
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Aiko heeft ook zo'n Jolly Egg. En is er ook al zo'n fanatiekeling mee. Het ding wordt alle kanten op gegooid, uiteraard nét waar die niet heen moet gaan. Hij vindt hem nu wel leuk. In het begin kreeg ie er ook de zenuwen van. :mrgreen:
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

ik denk niet dat je een podenco met een verleden aan het spelen ga krijgen met zo'n ei.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

binnen gaat het absoluut niet gebeuren :O: :schrik:

buiten mogen ze hem hier hebben en dan nog alleen ergens waar veel gras en ruimte is... anders zijn ze denk ik al hun nagels, neus en zooltjes kwijt :hmmm:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier zijn ze erg gek op maar het mag inderdaad alleen buiten en dan op het gras, om ze (de honden dan) heel te houden :F:
Jack en Jones raken reageren al als volslagen debielen als ze dat ding alleen maar zien :piew:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

semmyboy schreef:Ik had er 1 gekocht, met het idee dat hij er lekker lang mee kon spelen. Omdat ze niet stuk zouden gaan. Nouja.. Binnen een week was hij naar de filestijnen, en zaten er gaten in. Plastic was stuk, en brokkelde eraf waardoor het ook in sem zijn mond kwam en hij het gewoon doorslikte. Lijkt mij niet echt gezond. Hij beet erin, en dit lijkt mij ook niet goed voor zijj gebit. Al met al vind ik het een gevaarlijk speeltje.
Ik heb voor sem een nieuwe bal gekocht via zooplus, een blauwe schuimrubberachtige bal, wat tevens zou dienen om zijn tanden te poetsen. Tanden poetsen daar deed ik het niet voor. Maar deze joly ball is wel sterk. Sem is een sloperd! En die maakt echt alles stuk van zijn speeltjes, maar deze bal doe ik al een jaar mee.

Afbeelding
Had je dan een te kleine maat?
Hier krijgen ze met de beste wil van de wereld hun bek niet omheen én dicht. (Zie foto)
Daarnaast alleen als ik erbij ben dus niet alleen. Alleen krijgen ze geen enkel speeltje
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
vania
Zeer actief

malinois schreef:
semmyboy schreef:Ik had er 1 gekocht, met het idee dat hij er lekker lang mee kon spelen. Omdat ze niet stuk zouden gaan. Nouja.. Binnen een week was hij naar de filestijnen, en zaten er gaten in. Plastic was stuk, en brokkelde eraf waardoor het ook in sem zijn mond kwam en hij het gewoon doorslikte. Lijkt mij niet echt gezond. Hij beet erin, en dit lijkt mij ook niet goed voor zijj gebit. Al met al vind ik het een gevaarlijk speeltje.

Afbeelding
Hier krijgen ze met de beste wil van de wereld hun bek niet omheen én dicht. (Zie foto)
Daarnaast alleen als ik erbij ben dus niet alleen. Alleen krijgen ze geen enkel speeltje
is dat geen Jolly Bal ipv een egg of een boomer ball?
ik heb die ballen ook eens zien liggen en die bijten ze hier ook zo stuk, maar die boomer bal (zoals die van mascha) en dat ei echt niet, oke ze schrapen er op maar meer niet

zo eentje ongeveer?
Afbeelding
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

vania schreef:
malinois schreef:

Afbeelding
ik heb die ballen ook eens zien liggen en die bijten ze hier ook zo stuk, maar die boomer bal (zoals die van mascha) en dat ei echt niet, oke ze schrapen er op maar meer niet

zo eentje ongeveer?
Afbeelding
En die blijft heel bij jouw hond? :80:
Gol had het handvat met een paar dagen al stuk :roll:

Maar ja, de dingen die Gol niet stuk krijgt zijn meestal ook de dingen die ze niet zo leuk vind :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vind de boomerball een geweldig speeltje om haar voor de wandeling wat stoom af te laten blazen. In de tuin mag ze het niet meer ze werd er zo gefrustreerd van dat ze mijn schutting kapot trok. Hele happen eruit :tong:
vania
Zeer actief

Gollum schreef:
vania schreef:
malinois schreef:

Afbeelding

zo eentje ongeveer?
Afbeelding
En die blijft heel bij jouw hond? :80:
Gol had het handvat met een paar dagen al stuk :roll:

Maar ja, de dingen die Gol niet stuk krijgt zijn meestal ook de dingen die ze niet zo leuk vind :mrgreen:

nee bij de mijne ook niet hoor :wink:
ik heb een Boomer bal, zo eentje dat mascha ook heeft voor Sam :wink: en een running egg
Afbeelding
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Hier wel een fan van de jolly egg, maar ik kan je wel vertellen dat zijn niet mijn windhonden en al helemaal niet mijn podenco's
Ik zou eerst eens kijken of je hem van iemand mag lenen en hij/zij hem leuk gaat vinden.
Ik ken in ieder geval geen podenco eigenaar die er wel een heeft
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”