Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden met een streepje voor
Moderator: moderatorteam
-
Dinos
Honden met een streepje voor
Ik wist het al , maar nu na ervaring weet ik het echt 100%zeker.
Een hond wordt op zijn uiterlijk beoordeeld, en chi die niet vriendelijk is ,wordt gezegd och is niet erg, terwijl één van onze grotere honden hier direct mee in de problemen zouden komen.
Ook wij accepteren bepaald gedrag van een chi niet ,maar 70% van wandelaars mede hondeneigenaren vinden dit gedrag bij kleine hond dus echt acceptabel , mijn bek valt open wat bij mini allemaal wel voor medemens cq hond acceptabel is. Het is niet gek dat er dus zoveel ontspoorde mini,s lopen ,die als er stront aan de knikker is er gewoon mee weg kunnen komen.
Een hond wordt op zijn uiterlijk beoordeeld, en chi die niet vriendelijk is ,wordt gezegd och is niet erg, terwijl één van onze grotere honden hier direct mee in de problemen zouden komen.
Ook wij accepteren bepaald gedrag van een chi niet ,maar 70% van wandelaars mede hondeneigenaren vinden dit gedrag bij kleine hond dus echt acceptabel , mijn bek valt open wat bij mini allemaal wel voor medemens cq hond acceptabel is. Het is niet gek dat er dus zoveel ontspoorde mini,s lopen ,die als er stront aan de knikker is er gewoon mee weg kunnen komen.
-
lets have fun
Re: Honden met een streepje voor
Welkom in de realiteit
En niet alleen kleine hondjes, ook grote honden die er vriendelijk uit zien komen met meer dingen weg. Mijn honden schooien om aandacht bij het bezoek en iedereen zegt aaahhhh, laat ze maar
Dat zijn oa dzelfde mensen die vroeger niks moesten weten van mijn bulldog. Maar ja, die zag er dan ook niet benaderbaar uit. Het is mensen eigen denk ik om alles wat er schattig, lief of vriendelijk uit ziet meer van te kunnen verdragen.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Csiva komt met haar gescheld ook bij veel mensen er mee weg. Mensen gaan er om lachen of zeggen, dat doen die kleintjes he! Was ze een mechelse herder geweest dan waren de reacties van heel andere orde geweest gok ik zomaar 
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn honden zien het net zo.Heavy schreef:Tja ik kan er niks aan doen maar een blaffende chi vind ik ook niet indrukwekkend of angstaanjagend overkomen terwijl ik bij een blaffende herder bouvier of bulldog wel even een stap terug doe
Ze accepteren een stuk meer wangedrag van minihonden dan van grotere exemplaren.
-
nathalie71
Eerlijk???
Ik vind dat enorme irritante gekef ,van o.a.Ferry ,de top!!
Als een grotere hond blaft is dat minder indringend,er blaft hier geregeld een Mechelaar,die heeft een zware donkere blaf...maakt me echt niks uit,maar het gekef dat zo hoog en hard gaat wel.Daar wordt je doof van en ik wordt er inwendig HEEL erg boos van,achterlijk geblaf!Zo snel ook achter elkaar
Ook in mijn oude wijk vond ik het gekef van die kleine hondjes veel erger,die blaffen kei en kei hard en zijn haast niet te stoppen terwijl die groten na een paar keer wel stoppen.
En ik vind elke hond die schooiert er lief uit zien...hahaha,dan zetten ze hun liefste gezicht op...smelt.
Maar ze krijgen niks..
En ja angstaanjagend en indrukwekkend....Ja,die Mechelaar vertoont soms het zelfde gedrag als Ferry.Ik zag hem laatst op de tuintafel zitten en blafte naar een andere hond...Ik liep toen net met de mijne buiten..en ja dan ben ik wel even heel bang voor hem. Dat hij maar niet via de tuintafel over de schutting springt.
Dan is een Ferry niet eng op zo`n moment maar zijn gedrag is hetzelfde als dat van de Mechelaar.
Als ze zo buiten lopen of spelen is Ferry de Mechelaar in het mini,zelfde houding,zelfde gedrag.
Maar zo`n grote hond maakt veel meer indruk!
Ik vind dat enorme irritante gekef ,van o.a.Ferry ,de top!!
Als een grotere hond blaft is dat minder indringend,er blaft hier geregeld een Mechelaar,die heeft een zware donkere blaf...maakt me echt niks uit,maar het gekef dat zo hoog en hard gaat wel.Daar wordt je doof van en ik wordt er inwendig HEEL erg boos van,achterlijk geblaf!Zo snel ook achter elkaar
Ook in mijn oude wijk vond ik het gekef van die kleine hondjes veel erger,die blaffen kei en kei hard en zijn haast niet te stoppen terwijl die groten na een paar keer wel stoppen.
En ik vind elke hond die schooiert er lief uit zien...hahaha,dan zetten ze hun liefste gezicht op...smelt.
Maar ze krijgen niks..
En ja angstaanjagend en indrukwekkend....Ja,die Mechelaar vertoont soms het zelfde gedrag als Ferry.Ik zag hem laatst op de tuintafel zitten en blafte naar een andere hond...Ik liep toen net met de mijne buiten..en ja dan ben ik wel even heel bang voor hem. Dat hij maar niet via de tuintafel over de schutting springt.
Dan is een Ferry niet eng op zo`n moment maar zijn gedrag is hetzelfde als dat van de Mechelaar.
Als ze zo buiten lopen of spelen is Ferry de Mechelaar in het mini,zelfde houding,zelfde gedrag.
Maar zo`n grote hond maakt veel meer indruk!
-
lets have fun
Mijn honden nemen kleine keffertjes niet eens serieus. Als ze hun schoulders zouden kunnen ophalen zouden ze dat doen, haha. Ze lijken er ook niet goed raad mee te weten en negeren dan maar.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Sneeuw, net zo
, niet dat ik ook maar zelf een seconde van plan ben om t te pikken hoor, gelijk lik op stuk beleid
Ik kan er heel slecht tegen, ook van kleine hondjes van een ander trouwens, Ik ben de eerste die er een opmerking over maakt, dus zeker geen vertederde glimlach schenkt
( en vaak zie je de baasjes dan schrikken en heel soms wakker worden, van o ja d it is geen leuk gedrag
toch maar eens wat aan doen misschien) 
Ik kan er heel slecht tegen, ook van kleine hondjes van een ander trouwens, Ik ben de eerste die er een opmerking over maakt, dus zeker geen vertederde glimlach schenkt
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik hou eigenlijk helemaal niet van dat 'gekef', of de hond nu klein of groot is.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik snap het wel. Tuurlijk is het enger als een grotere hond blaft dan een kleintje.
Vroeger werden toch ook niet Chihuahua's als erfbewakers gebruikt?
Irritant vind ik het wel. Hier in de buurt komen die kleintjes ook overal mee weg.
Vroeger werden toch ook niet Chihuahua's als erfbewakers gebruikt?
Irritant vind ik het wel. Hier in de buurt komen die kleintjes ook overal mee weg.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Ik heb een hekel aan het gekef van kleine hondjes, al is het inderdaad zo dat het sneller geaccepteerd word. Met Balou valt het in verhouding tot Gizmo reuze mee, die kon krijsen dat het het leek of hij geslacht werd, de mensen draaiden zich om om te kijken wat er loos was. Balou wil niet worden aangeraakt door vreemde mensen, hij bijt dan van zich af. Ik waarschuw dat ze niet aan hem moeten komen, de reactie hierop is meestal, ja het zijn felle rakkers hé die kleintjes. Als ik het zelfde over Mowgli zal zeggen, dan is ze een valse hond.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Misty heeft het niet zo op mensen en soms blaft ze naar ze.
Als ik er iets van zeg wordt er door de andere mensen meestal gezegd "och ze mag best wat zeggen hoor"
Nou van mij mag ze dat niet.
Als ik er iets van zeg wordt er door de andere mensen meestal gezegd "och ze mag best wat zeggen hoor"
Nou van mij mag ze dat niet.

- Wimbo
- Actief
- Mijn ras(sen): We zijn op zoek naar een Podenco Canario
- Aantal honden: 0
Kijk, zo'n kleintje kun je nog wel een rotschop geven, maar bij een grote hond gaat dat al een stuk moeilijker. En de tanden zijn ook wat groter... 
No woef like a good woef...
-
S@ndr@
- Zeer actief
er zijn maar heel weinig grote honden die zich als een blafrat gedragen 
- dagmar88
- Zeer actief
Jij wordt (net als ieder ander, op je uiterlijk beoordeeld) waarom zou dat met honden anders zijn?Dinos schreef:Ik wist het al , maar nu na ervaring weet ik het echt 100%zeker.
Hetzelfde gedrag is bij een grote hond nu eenmaal veel vervelender.
Dus nee, van de snap in m'n kuit van de jack hussel van op de hoek doe ik geen aangifte. Zou de dogo canario die daar achter woont hetzelfde kunstje flikken wel.
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Herkenbaar maar ik ga me er niet druk meer om maken...
Als wij met Mitch (ridgeback) en Guus (toller) wandelen lopen mensen of kinderen met een boogje om Mitch heen en recht op Guus af... Resultaat is een blaffende Guus omdat hij er niet van gecharmeerd is dat mensen zo recht op hem afkomen en een druk kwispelende Mitch omdat hij het heerlijk vindt om mensen te begroeten, maar iedereen negeert hem
Heb trouwens jaaaren geleden (zeker 5 jaar) een korte periode getraind met een gentle leader en ik kwam vorige week een buurman tegen die zei "het gaat zeker goed dat hij geen muilkorf meer om hoeft?"
Ik heb het uitgelegd en nadat meneer de buurman een stuk mee gelopen had van onze wandeling was zijn hele negatieve mening over Mitch bijgedraaid! Deze mening komt overigens ook omdat ik Mitch altijd weghoudt bij loslopende honden hier.. heb geen zin in een confrontatie als Mitch aan de lijn zit en roep dan altijd naar mensen dat ze hun hond bij zich moeten houden. Dat is voor hun blijkbaar een reden om te denken dat Mitch gevaarlijk is!
Als wij met Mitch (ridgeback) en Guus (toller) wandelen lopen mensen of kinderen met een boogje om Mitch heen en recht op Guus af... Resultaat is een blaffende Guus omdat hij er niet van gecharmeerd is dat mensen zo recht op hem afkomen en een druk kwispelende Mitch omdat hij het heerlijk vindt om mensen te begroeten, maar iedereen negeert hem
Heb trouwens jaaaren geleden (zeker 5 jaar) een korte periode getraind met een gentle leader en ik kwam vorige week een buurman tegen die zei "het gaat zeker goed dat hij geen muilkorf meer om hoeft?"
- dagmar88
- Zeer actief
Haha, herkenbaar van die gentle leader. Wordt vaak bedenkelijk aangeloerd
"bijten ze?"
Dan leg ik uit dat ik weinig kracht heb in m'n handen en ze zo beter kan sturen, zoals een teugel bij een paard en knikken ze begrijpend
Met de conclusie dat ze dus wel lief zijn.
Pjotr kan trouwens veel maken, met dat ene flapoor. Maakt hem kennelijk toch veel minder "enge heddur".
Bij Niko wordt best vaak gevraagd of hij een ridgeback is. Als ik zeg van niet het opeens wel goed, want ze "kennen er één die..."
Alsof het door het ras opeens een andere hond zou zijn.
Dan leg ik uit dat ik weinig kracht heb in m'n handen en ze zo beter kan sturen, zoals een teugel bij een paard en knikken ze begrijpend
Pjotr kan trouwens veel maken, met dat ene flapoor. Maakt hem kennelijk toch veel minder "enge heddur".
Bij Niko wordt best vaak gevraagd of hij een ridgeback is. Als ik zeg van niet het opeens wel goed, want ze "kennen er één die..."
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik wordt van geen enkele blafrat blij, laatst nog een jack ruzie uitgescholdenNanna schreef:Haha! Je wilt niet weten hoe vaak ik grote honden uit zie vallen. Die zijn écht niet allemaal keurig opgevoed hoor, was dat maar waar...S@ndr@ schreef:er zijn maar heel weinig grote honden die zich als een blafrat gedragen
Ik denk trouwens dat jij van deze blafratten bij je CC ook niet blij gaat worden.
- iones
- Zeer actief
Wellcome to the world. Je wordt op uiterlijk beoordeeld. Mannen in pak worden ook serieuzer genomen. Dat heeft onderzoek uitgewezen.
Een doezig king charles spanieltje is ook meer welkom ergens binnen dan een rottweiler of stafford.
En deuren gaan nu eenmaal sneller open voor mooie vrouwen dan lelijke vrouwen.
Dit is niet correct.
het is alleen zoals het is.
Een doezig king charles spanieltje is ook meer welkom ergens binnen dan een rottweiler of stafford.
En deuren gaan nu eenmaal sneller open voor mooie vrouwen dan lelijke vrouwen.
Dit is niet correct.
het is alleen zoals het is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik hou mijn hond altijd bij me en niet omdat ik hem niet vertrouw, maar omdat ik de reacties van mensen niet altijd vertrouw, dus hij kan maar beter weten dat hij uit de buurt van mensen moet blijven. Ik ben met Sneeuw met precies t zelfde bezig, niet naar mensen toe, ze lopen er niet voor jou
. en ik zou t met een evt. volgende molosser( mocht t zover komen) zo weer aan pakken op deze manier
T oordeel dat mensen aan honden hangen is voor hun rekening, niet voor die van de de honden eigenaar. maar als je overal beren ziet ga je je ook zo gedragen en verwachten dat zee zich als beren gedragen, dat kun je niet aan een ander ophangen.
gelukkig kom ik het eigenlijk echt heel weinig tegen.
T oordeel dat mensen aan honden hangen is voor hun rekening, niet voor die van de de honden eigenaar. maar als je overal beren ziet ga je je ook zo gedragen en verwachten dat zee zich als beren gedragen, dat kun je niet aan een ander ophangen.
gelukkig kom ik het eigenlijk echt heel weinig tegen.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Toen ik Skye kreeg heb ik besloten om te proberen mijn vooroordelen te laten varen. En het is best moeilijk, want ondanks dat ik echt wel weet dat niet iedere rotweiler niet lief is, ben ik toch meer geneigd om voor een rotweiler de andere kant uit te gaan als voor een golden retriever. En omdat ik mezelf heb voorgenomen me niet door vooroordelen te laten sturen heeft Skye al met heel veel rassen waarvoor je geneigd bent een blokje om te gaan contact gehad en dat ging altijd goed. Ik ben ook een keer een maltheser(?) tegengekomen die Skye zowat iets aan wilde doen, maar dat maakt nu eenmaal wat minder indruk dan een rotweiler die hetzelfde gedrag vertoond.
Het zou dus geen kwaad kunnen om je vooroordelen te laten varen en iedere situatie op zich te beoordelen, maar ik denk dat het menseigen is om vooroordelen te hebben.
Het zou dus geen kwaad kunnen om je vooroordelen te laten varen en iedere situatie op zich te beoordelen, maar ik denk dat het menseigen is om vooroordelen te hebben.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Vooroordelen komen meestal niet zomaar uit de lucht vallen*Skye* schreef:Het zou dus geen kwaad kunnen om je vooroordelen te laten varen en iedere situatie op zich te beoordelen, maar ik denk dat het menseigen is om vooroordelen te hebben.
Ik neem geen extra risico's omdat ik zonodig geen vooroordeel wil hebben in ieder geval.
Als er een onbekende klapkaak met bijbehorend trainingspak en oordoppen aankomt loop ik even om. Dat zal best vaak geheel ten onrechte zijn, maar ik neem het risico liever niet.
Risico is niet alleen de waarschijnlijkheid waarmee iets kan gebeuren, maar vooral ook het effect ervan. Risico is kans x effect.
En met een matig ter been zijnde hond van bijna 11 jaar is het risico mij algauw te groot.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Crista
- Zeer actief
Ik denk dat je daar ook wel een punt hebt.. mensen vergelijken je hond misschien vaak met een andere vervelende hond van hetzelfde ras. Dat karakter niet alleen rasgebonden is, daar wordt niet aan gedachtdagmar88 schreef:Haha, herkenbaar van die gentle leader. Wordt vaak bedenkelijk aangeloerd"bijten ze?"
Dan leg ik uit dat ik weinig kracht heb in m'n handen en ze zo beter kan sturen, zoals een teugel bij een paard en knikken ze begrijpend![]()
Alsof het door het ras opeens een andere hond zou zijn.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Tsja, zo had ik gisteren ineens weer eens een grote rothond omdat ze reageerde op het hysterische gekrijs en schijnaanvallen van een (heul echte) JR.Machie schreef:Csiva komt met haar gescheld ook bij veel mensen er mee weg. Mensen gaan er om lachen of zeggen, dat doen die kleintjes he! Was ze een mechelse herder geweest dan waren de reacties van heel andere orde geweest gok ik zomaar
Ik zat in the middle of nowhere aan het water toen Kiki een hond spotte die bij het ontwaren van Kiki helemaal uit zijn dak ging.
Waar Kiki natuurlijk op reageerde en lomp ging doen. En de hond voor zover dat kon nog een tandje erbij zette en ik volgens de eigenares een grote rothond had.
Op mijn vraag of haar hond iets mankeerde werd me verteld dat haar hond een hekel kreeg aan grote honden door wat Kiki deed. Toen heb ik maar even verteld dat mijn hond door dat hysterische gekrijs en schijnaanvalgedoe van de meeste niet opgevoede kleine honden een pesthekel aan het krijgen is aan kleine honden.
Langzamerhand viel het kwartje voor een deel en kon ik zeggen dat het beide kanten op werkt maar dat werd niet geaccepteerd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik weet niet of dat te maken heeft met "een streepje voor". Ik vind een uitvallende Chi irritant en vervelend, een uitvallende Bullmastiff vind ik een mogelijk gevaar voor mijn honden als die eigenaar hem toch niet kan houden. Dan is het toch niet gek dat ik me meer stoor aan een uitvallende Bullmastiff dan een uitvallende Chi?
Mijn honden nemen kleine keffertjes vaak ook niet serieus trouwens, die kunnen veel meer maken dan honden van hun grootte of daarboven. Dus er zal wel een logica in zitten denk ik dan
Mijn honden nemen kleine keffertjes vaak ook niet serieus trouwens, die kunnen veel meer maken dan honden van hun grootte of daarboven. Dus er zal wel een logica in zitten denk ik dan
- dagmar88
- Zeer actief
Die waarschijnlijkheid zou ik met border collies en staffords toch ook niet willen onderschatten.Jaap* schreef:Vooroordelen komen meestal niet zomaar uit de lucht vallen*Skye* schreef:Het zou dus geen kwaad kunnen om je vooroordelen te laten varen en iedere situatie op zich te beoordelen, maar ik denk dat het menseigen is om vooroordelen te hebben.![]()
Ik neem geen extra risico's omdat ik zonodig geen vooroordeel wil hebben in ieder geval.
Als er een onbekende klapkaak met bijbehorend trainingspak en oordoppen aankomt loop ik even om. Dat zal best vaak geheel ten onrechte zijn, maar ik neem het risico liever niet.
Risico is niet alleen de waarschijnlijkheid waarmee iets kan gebeuren, maar vooral ook het effect ervan. Risico is kans x effect.
En met een matig ter been zijnde hond van bijna 11 jaar is het risico mij algauw te groot.
Als er er iets langs elkaar heen communiceert is het dat wel.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Denk zeker dat het waar is, maar dat je dat ook een beetje weet als je een bepaald type hond neemt.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat geblaf van een jack russel als minder vervelend wordt ervaren dan wanneer een van mijn jongens dat zou doen, omdat dat een stuk bedreigender oogt terwijl de intentie gelijk kan zijn.
Ook als ze samen in een bospad aan het spelen zijn en naar elkaar blaffen, lopen mensen graag een straatje verder. Ik denk dat ze bij twee spelende Jack Russels gewoon doorgelopen zouden zijn.
Ik maak me er ook niet meer zo druk om. Gelukkig blaffen mijn honden alleen in spel en vallen ze niet uit en als andere hondjes dat wel doen en je hebt weer zo'n baasje die grinnikt "het is een echt mannetje hoor, haha!", dan zucht ik, glimlach en loop door.
Er zijn tijden geweest dat ik me er echt aan irriteerde, maar daar is hier in de wijk geen beginnen aan.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat geblaf van een jack russel als minder vervelend wordt ervaren dan wanneer een van mijn jongens dat zou doen, omdat dat een stuk bedreigender oogt terwijl de intentie gelijk kan zijn.
Ook als ze samen in een bospad aan het spelen zijn en naar elkaar blaffen, lopen mensen graag een straatje verder. Ik denk dat ze bij twee spelende Jack Russels gewoon doorgelopen zouden zijn.
Ik maak me er ook niet meer zo druk om. Gelukkig blaffen mijn honden alleen in spel en vallen ze niet uit en als andere hondjes dat wel doen en je hebt weer zo'n baasje die grinnikt "het is een echt mannetje hoor, haha!", dan zucht ik, glimlach en loop door.
Er zijn tijden geweest dat ik me er echt aan irriteerde, maar daar is hier in de wijk geen beginnen aan.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Persoonlijj kan ik erg slecht tegen keffende kleine honden. Grotere honden hebben meestal niet dat vervelende schelle toontje.
Wat niet wil zeggen dat ik met een grotere bocht om een klapkaak loop dan om een maltezer met mn honden. Zonder hond let ik daar niet op. Wel blijf ik een hekel hebben aan gekef.
Wat niet wil zeggen dat ik met een grotere bocht om een klapkaak loop dan om een maltezer met mn honden. Zonder hond let ik daar niet op. Wel blijf ik een hekel hebben aan gekef.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
@Jaap: Ik betrap mezelf erop dat ik inderdaad toch wel meer vooroordelen blijf hebben dan dat ik eigenlijk denk. Ik probeer niet meteen in de stress te schieten bij het aanzicht van een bepaald ras, ik kijk even verder. Zie ik een 'onbekende klapkaak met bijbehorend trainingspak en oordoppen' aan komen lopen, ga ik ook de andere kant op. Zie ik een heel klein ienieminivrouwtje met een bakbeest wat er niet zo vriendelijk uit ziet, ga ik ook de andere kant uit. Ik heb misschien geen vooroordelen naar honden, blijkbaar wel naar mensendagmar88 schreef:Die waarschijnlijkheid zou ik met border collies en staffords toch ook niet willen onderschatten.Jaap* schreef:Vooroordelen komen meestal niet zomaar uit de lucht vallen*Skye* schreef:Het zou dus geen kwaad kunnen om je vooroordelen te laten varen en iedere situatie op zich te beoordelen, maar ik denk dat het menseigen is om vooroordelen te hebben.![]()
Als er er iets langs elkaar heen communiceert is het dat wel.
@Dagmar: Dat geloof ik zeker, en ze hoeven ook niet met elkaar in contact te kunnen komen, maar je hoeft toch niet meteen een hoekje om te gaan? Of als ik met mijn border collie een stafford tegen kom is de stafford toch niet meteen een enge klapkaak en de border collie toch niet meteen een hyper drijvende uitdager? Misschien wel als de een op de ander klapt, maar daar ben je dan altijd zelf nog bij toch?
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Joh is bij mensen ook zo. Omdat ik heel lief en scahttig kan lachen krijg ik ook een hoop meer voor elkaar dan mijn man (die heus ook heel lief een schattig kan lachen).
- dagmar88
- Zeer actief
Ik ga zeker wel een blokje om voor (onbekende) staffords, ambullen etc.