Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe hond thuis in de gaten houden terwijl je weg bent

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Aantal honden: 2

Hoe hond thuis in de gaten houden terwijl je weg bent

Ongelezen bericht door StephanieR »

Ik zoek iets waar ik Kayley thuis mee in de gaten kan houden terwijl ik weg ben. Kayley heeft namelijk best wel moeite met alleen blijven en soms gaat het goed en soms niet, maar als ze eenmaal begint met huilen en/of blaffen stopt ze ook gewoon niet meer. Ik zoek dus iets waar ik mee kan horen of ze stil is of dat ze blaft zodat ik eventueel terug naar huis kan gaan. Het ding moet wel een ver bereik hebben, bijvoorbeeld voor verplichtingen ver van huis. Het zou ook fijn zijn als die het ook in het buitenland doet, als ik bijvoorbeeld even snel een boodschapje daar moet halen. Heb al naar babyfoons en walkie talkies gekeken maar die dingen halen hooguit 12km op een open veld. Wie weet wat ik zoek en waar ik het kan vinden?
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Re: Hoe hond thuis in de gaten houden terwijl je weg bent

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik heb een IP camera. Daarmee kan ik op telefoon kijken wat ze thuis doen, ze hebben ze ook met geluid (en je kan dan terugpraten :LOL: ) Alleen die laatste kan ik nu zo snel niet vinden.

EDIT: Dus wel
http://www.ipcam-shop.nl/nl/foscam-fi89 ... 1zqW_w_wcB
StephanieR
Zeer actief

TessaThomas schreef:Ik heb een IP camera. Daarmee kan ik op telefoon kijken wat ze thuis doen, ze hebben ze ook met geluid (en je kan dan terugpraten :LOL: ) Alleen die laatste kan ik nu zo snel niet vinden.

Oh, dat is misschien wel wat. Deze werkt dus zolang je wifi thuis of in je hotel hebt. Ik heb een Iphone met een 500mb internetbundel, vraagt dat ding veel mb's om even snel te kijken of ze stil is of valt dat wel mee?
Groetjes Stephanie
Chucky 2003-31/12/2013
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik gebruik de webcam op mijn laptop er voor. Niet heel ideaal maar op zich wel prima. Met Ustream.tv trouwens.
TessaThomas
Zeer actief

StephanieR schreef:
TessaThomas schreef:Ik heb een IP camera. Daarmee kan ik op telefoon kijken wat ze thuis doen, ze hebben ze ook met geluid (en je kan dan terugpraten :LOL: ) Alleen die laatste kan ik nu zo snel niet vinden.

Oh, dat is misschien wel wat. Deze werkt dus zolang je wifi thuis of in je hotel hebt. Ik heb een Iphone met een 500mb internetbundel, vraagt dat ding veel mb's om even snel te kijken of ze stil is of valt dat wel mee?
Ik heb de camera sinds afgelopen dinsdag en elke dag meerdere keren op gekeken en mijn internetbundel heeft 320 mb gebruikt (vanaf 1 juni). Valt heel erg mee dus, want er zit ook normaal internetten bij. Maar dat zou je even na moeten kijken, misschien kan je het ergens vinden?
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Wij hebben ook een IP camera , alleen kan je bij deze geen geluid horen of terug praten

Wel mooi beeld, voordeel is ook dat je ook in t donker ziet wat er gebeurd
Hier staat hij nu op de puppen , en ik kan op mijn werk of waar dan ook zo via de Iphone kijken wat er gebeurd

Vinden mn clienten van mijn ene werkpand helemaal geweldig trouwens, kunnen ze toch de pups zien ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Skype deden wij altijd. Laptop bij de hond verbinding laten maken met een andere laptop/een telefoon. En dan weggaan, als je internet maar verbonden blijft. Kun je ook nog zelf kiezen of je wel of geen beeld/geluid op het ene/andere apparaat hebt.
StephanieR
Zeer actief

Het liefst zoek ik iets waar geen internet voor nodig is maar denk dat zoiets niet bestaat. Ik ga me eens verdiepen in die ip-camera's :ok:
Groetjes Stephanie
Chucky 2003-31/12/2013
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Hier ook een ip-camera met geluid en kan links, recht en onder en boven draaien.
Via telefoon kan je hem besturen. En inderdaad ook in het donker. Onze is van EasyN.

Het verbruik valt reuze mee. Het is namelijk niet dat je minuten lang kijkt. Ik heb een 500mb bundel en daar kom ik mee uit, dan internet ik ook nog best veel.

Edit: wat trouwens ook kan is opnames maken op de pc met de cam. Dan kun je later terug zien wat er precies gebeurd is. In jouw geval misschien wel handig.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik heb het ook gedaan met de camera van de laptop. Zat er al op, een die begint op te nemen bij beweging.
Kan je inderdaad pas achteraf zien hoe of wat, maar ik heb er wel veel aan gehad en ik hoefde geen uren terug te kijken.

Maar die ip-camera vind ik qua prijs erg meevallen, als ik lees wat je er mee kan. Had mij een hoop grijze haren bespaard.
Is nu voorlopig niet meer nodig, gelukkig.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Zou dat ook werken voor kinderen?Ik zie ineens een heleboel mogelijkheden voor me.
Als er één de kast open doet en ik vanaf mijn werk :BLIJF VAN DIE KOEKEN AF!!! kan roepen :lol1:
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

StephanieR schreef:Ik zoek iets waar ik Kayley thuis mee in de gaten kan houden terwijl ik weg ben. Kayley heeft namelijk best wel moeite met alleen blijven en soms gaat het goed en soms niet, maar als ze eenmaal begint met huilen en/of blaffen stopt ze ook gewoon niet meer. Ik zoek dus iets waar ik mee kan horen of ze stil is of dat ze blaft zodat ik eventueel terug naar huis kan gaan. Het ding moet wel een ver bereik hebben, bijvoorbeeld voor verplichtingen ver van huis.

Ik snap dat je topic hier niet over gaat maar toch vraag ik het want ik snap de logica niet. Wat als je ver van huis bent en ze blaft, en dankzij de nieuwe camera (of babyfoon of walkietalkie of watdanook) kun je dat zien en horen - ga je dan al die kilometers naar huis om dan uren later haar tot stilte te manen :denken:

Waarom leer je haar niet gewoon rustig alleen thuis te blijven? Of waarom neem je haar niet gewoon mee? Zo'n apparaat helpt jou of de hond toch niet bij het (eventuele) probleem dat er is - dat apparaat bevestigd hooguit dat er een probleem is.
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

beatje schreef:Zou dat ook werken voor kinderen?Ik zie ineens een heleboel mogelijkheden voor me.
Als er één de kast open doet en ik vanaf mijn werk :BLIJF VAN DIE KOEKEN AF!!! kan roepen :lol1:
kinderen zijn handig.. doen er een doekje over ofzo...hihi
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Wij hebben ook een ip camera.

Super handig. Zelfs op de oprit hebben we er eentje. Ook handig..
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Ik vind het een prachtig ding voor niet veel geld!
Mogelijk voor ons ook een mooie oplossing!

In eerste instantie wilden we iets om ze in de gaten te houden toen er zich epilepsie in het nest openbaarde, gewoon voor je eigen rust. En nu omdat de honden soms loeien als we weg zijn (melden de buren). Terwijl het eigenlijk altijd goed is gegaan.
Ik heb het laatst via de webcam geprobeerd en terug gekeken, maar dan kun je inderdaad niet ingrijpen vanuit waar je bent. Als je terug kam praten zou dat super kunnen werken!
lijn
Zeer actief

Ik vind het een prachtig ding voor niet veel geld!
Mogelijk voor ons ook een mooie oplossing!

In eerste instantie wilden we iets om ze in de gaten te houden toen er zich epilepsie in het nest openbaarde, gewoon voor je eigen rust. En nu omdat de honden soms loeien als we weg zijn (melden de buren). Terwijl het eigenlijk altijd goed is gegaan.
Ik heb het laatst via de webcam geprobeerd en terug gekeken, maar dan kun je inderdaad niet ingrijpen vanuit waar je bent. Als je terug kam praten zou dat super kunnen werken!
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Jokkebrok schreef:
StephanieR schreef:Ik zoek iets waar ik Kayley thuis mee in de gaten kan houden terwijl ik weg ben. Kayley heeft namelijk best wel moeite met alleen blijven en soms gaat het goed en soms niet, maar als ze eenmaal begint met huilen en/of blaffen stopt ze ook gewoon niet meer. Ik zoek dus iets waar ik mee kan horen of ze stil is of dat ze blaft zodat ik eventueel terug naar huis kan gaan. Het ding moet wel een ver bereik hebben, bijvoorbeeld voor verplichtingen ver van huis.

Ik snap dat je topic hier niet over gaat maar toch vraag ik het want ik snap de logica niet. Wat als je ver van huis bent en ze blaft, en dankzij de nieuwe camera (of babyfoon of walkietalkie of watdanook) kun je dat zien en horen - ga je dan al die kilometers naar huis om dan uren later haar tot stilte te manen :denken:

Waarom leer je haar niet gewoon rustig alleen thuis te blijven? Of waarom neem je haar niet gewoon mee? Zo'n apparaat helpt jou of de hond toch niet bij het (eventuele) probleem dat er is - dat apparaat bevestigd hooguit dat er een probleem is.
Gewoon even aanleren en gewoon even mee nemen kan niet iedereen. Vooral dat laatste.
Alleen leren dat leer je niet zomaar even....
En mee nemen kan gewoon niet altijd.

En inderdaad zon camera gaat je er niet bij helpen maar Nala heeft ook verlatingsangst gehad en mij hielp zon camera wel voor mijn rust.
Dan zag ik dat ze rustig was geweest. Of juist niet.
Nu gelukkig niet meer nodig.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Wimbo
Actief
Mijn ras(sen): We zijn op zoek naar een Podenco Canario
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Wimbo »

Quote: Het liefst zoek ik iets waar geen internet voor nodig is

Kan ik je nu al zeggen: dat is er niet. Ik ben aardig thuis in Domotica (Huis automatisering) en IN en OM huis kan dat wel met Domotica. Voor "verder weg" heb je gewoon een z.g. drager nodig en dat is Internet. Domotica stuurt zijn signalen via de electriciteitsleidingen in je huis. Voor intern is het dus wél een goede oplossing.

Hoe groter de bestanden hoe meer Mb je gebruikt. Gebruik je dus een super HD camea met hoge resolutie zul je meer bandbreedte nodig hebben en verbruik je veel Mb's van je abonnement. Helaas, dat is de realiteit. Je hebt ook camera's die foto's sturen en geen bewegend beeld. Verbruik je nóg minder. Maar voor een hond heb je daar eigenlijk niets aan.

Waar je wel iets aan hebt (alleen geluid!) is via een alarmcentrale van Domotica inluisteren in je huis. Het gaat te ver om dat uit te leggen, maar dan sla je twee vliegen in één klap: je huis is beveiligd en je kunt horen wat er in je huis gebeurt. Maar gewoon een camera via je telefoon is handiger!
No woef like a good woef...
StephanieR
Zeer actief

Sanne!! schreef:
Jokkebrok schreef:

Gewoon even aanleren en gewoon even mee nemen kan niet iedereen. Vooral dat laatste.
Alleen leren dat leer je niet zomaar even....
En mee nemen kan gewoon niet altijd.

En inderdaad zon camera gaat je er niet bij helpen maar Nala heeft ook verlatingsangst gehad en mij hielp zon camera wel voor mijn rust.
Dan zag ik dat ze rustig was geweest. Of juist niet.
Nu gelukkig niet meer nodig.
Ik ben met Kayley al een jaar nu aan het oefenen met het alleen blijven maar het gaat met zijn ups en downs. Zo gaat het goed en blijft ze met gemak 6 uur alleen thuis en nu de laatste week jankt ze al na één uur alleen zijn. Haar meenemen is vaak gewoon géén optie, ik moet soms gewoon werken en daarnaast is ze niet mensvriendelijk waardoor ze ook vaak niet meekan. De camera is ook inderdaad meer voor mijn rust, we hebben namelijk al ruzie met de buren door het gejank en geblaf. Als ik weet dat ze aan het janken is via de camera kan ik terug naar huis gaan, terwijl nu zonder toezicht had ik bijvoorbeeld 3 uur langer weggebleven en later via de buren hoor je dan dat ze drie uur lang heeft lopen janken en blaffen. Scheelt weer gezeik met de buren, minder stress voor Kayley en ook veel minder stress voor mij omdat ik kan zien of ze stil is of niet.
Groetjes Stephanie
Chucky 2003-31/12/2013
StephanieR
Zeer actief

Inmiddels een ip camera besteld en morgen wordt ie bezorgd. Ben benieuwd :cheer:
Groetjes Stephanie
Chucky 2003-31/12/2013
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Helaas voor binnen. Ik zoek een betaalbare voor buiten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
TessaThomas
Zeer actief

malinois schreef:Helaas voor binnen. Ik zoek een betaalbare voor buiten...
Heb ik. Gewoon een goedkope, ik kan alleen kijken en niks horen of terug zeggen, maar hij werkt goed. Staat op de kennel en het nachtzicht is zo goed dat ik een vrijwel zwarte hond in de kennel kan zien liggen.

Deze heb ik:
http://www.babyfoon-met-camera.nl/websh ... mera-.html

http://www.babyfoon-met-camera.nl/websh ... mera-.html

http://www.wancam.nl/buiten-camera/78-d ... r-20m.html
StephanieR
Zeer actief

Inmiddels heb ik de camera nu een paar dagen. Installatie ging wat moeilijk met een berg frustratie, ik die dat wel even zonder gebruiksaanwijzing kon :Q: Sinds de camera er is ben ik elke dag even weggeweest en de camera is heel makkelijk onderweg op mijn Iphone te checken. Een paar minuten kijken kost ook niet zoveel mb's. En Kayley blijkt de laatste paar dagen alleen gewoon lekker te slapen :slaap2: :cheer: Heel blij dus met mijn Ip camera, het geluid heeft wel erg last van ruis maar moet nog even gaan kijken of dat op een bepaalde manier minder kan.
Groetjes Stephanie
Chucky 2003-31/12/2013
lijn
Zeer actief

Wat fijn! Hou ons op de hoogte wanneer ze wel onrustig is hoe ze reageert op je stem!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”