Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In beslaggenomen hond mag niet terug naar de eigenaar.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

In beslaggenomen hond mag niet terug naar de eigenaar.

Ongelezen bericht door iones »

http://www.ed.nl/regio/son-en-breugel/d ... -1.4399682

Er is ook nog een nieuwsuitzending te zien over deze zaak.
Maar wat er precies gebeurd is, dat wordt niet duidelijk. Maar er is wel sprake van 3 bijtincidenten.
Hoe kan het dat een hond 3 bijtincidenten op zijn naam heeft gekregen? En wat deed de eigenaar daar aan?

Heeft hij met zijn handen in zijn zakken toe staan kijken zoals meestal gebeurd in zulke gevallen, of heeft diesel of hij echt geen schuld gehad?

Ik vind de rechter trouwens wel vooringenomen. Hij had Diesel de kans moeten geven bij Martin Gaus. Maar nu moet de hond herplaatst worden en dat zal nog niet eenvoudig worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: In beslaggenomen hond mag niet terug naar de eigenaar.

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik heb begrepen dat de hond een muilkorfgebod en aanlijnplicht had en dat de eigenaren zich daar niet aan hielden. Daarna heeft de hond nogmaals iemand gebeten. In hoeverre dat klopt weet je natuurlijk niet. De eigenaren zeggen dat de hond bij twee incidenten wel een muilkorf droeg. Ik denk eigenlijk dat als je ondanks een muilkorf en aanlijngebod niet kan voorkomen dat je hond stevige bijtincidenten veroorzaakt de hond niet goed bij je zit.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

Nanna schreef:Herplaatsen :piew:
Afmaken dat beest.
+1
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

iones schreef:http://www.ed.nl/regio/son-en-breugel/d ... -1.4399682

Er is ook nog een nieuwsuitzending te zien over deze zaak.
Maar wat er precies gebeurd is, dat wordt niet duidelijk. Maar er is wel sprake van 3 bijtincidenten.
Hoe kan het dat een hond 3 bijtincidenten op zijn naam heeft gekregen? En wat deed de eigenaar daar aan?

Heeft hij met zijn handen in zijn zakken toe staan kijken zoals meestal gebeurd in zulke gevallen, of heeft diesel of hij echt geen schuld gehad?

Ik vind de rechter trouwens wel vooringenomen. Hij had Diesel de kans moeten geven bij Martin Gaus. Maar nu moet de hond herplaatst worden en dat zal nog niet eenvoudig worden.
Waar staat dat het over 3 bijtincidenten gaat? Ik lees slechts 'na enkele (bijt)incidenten', dus niet bij elk incident is gebeten. Verder staat er: diverse incidenten waarbij Diesel agressief reageerde, beet of probeerde te bijten.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben blij dat die hond niet bij mij in de buurt woont en ik vind het volkomen terecht dat een hapgrage of dreigende rottweiler uit de maatschappij wordt verwijderd. Prima als iemand hem kan handelen en krijgt, maar bij deze man zat hij verkeerd en ik denk dat de buurt dit als bedreigend heeft ervaren. Terecht ook wel denk ik want alleen een ras of een keer blaffen is echt geen grond van inbeslagname. :wink:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Martin Gaus zei dat het type muilband die Diesel droeg in zijn hondenschool al 30 jaar in gebruik is. Hij constateerde ook dat de band van buitenaf kapot gebeten moet zijn.

'Diesel moest wel reageren'

Daarmee bevestigde hij de lezing die Frans Meijer gaf van een van de incidenten. Toen zou Diesel een collie gebeten hebben. Maar volgens de Meijers was het die andere hond die de muilband van Diesel kapotbeet zodat de rottweiler wel moest reageren.

Eerder steunde Gaus ook al de eis van de Meijers dat hun huisdier uit de 'opslag' vrij zou komen. En zeker niet afgemaakt mag worden. Die eis werd maandag nog afgewezen op formele gronden.

Dit is toch wel dubieus :hmmm:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dit soort dingen is altijd dubieus, :19: t i s de eigenaar die zorgt dat de hond kan bijten, of in die situatie komt, maar de hond mot boeten . eigenaar tja, krijgt een boete, misschien
laeken
Zeer actief

Misschien moet je een bijtende rottweiler ook niet los bij andere honden laten lopen. Want als die gaat aanvallen kan de andere hond wel echt bijten. En dat dat dan weer zorgt dat de muilband kapot gebeten wordt kan natuurlijk. En dan moet de rottweiler inderdaad wel reageren. Maar als ik een moeilijke rottweiler had liet ik ook een collie zijn muilband niet mollen. Zolang alles zo loopt is die eigenaar domweg raar bezig.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Zamunda schreef: Waar staat dat het over 3 bijtincidenten gaat? Ik lees slechts 'na enkele (bijt)incidenten', dus niet bij elk incident is gebeten. Verder staat er: diverse incidenten waarbij Diesel agressief reageerde, beet of probeerde te bijten.
http://www.dichtbij.nl/eindhoven/regio/ ... eslag.aspx

Het baasje van Diesel stelde dat de burgemeester de hond niet in beslag had mogen nemen op basis van een bijtincident begin september. Toen beet Diesel een pup.

De burgemeester stelde daar tegenover dat niet alleen dat bijtincident in september, maar ook diverse andere (bijt)incidenten in 2012 en 2013 meespeelden
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Miezemuis
Zeer actief

Ik heb ergens gelezen dat het om iig 6 bijtincidenten gaat. Waarbij in minimaal 1 geval een mens in het ziekenhuis behandeld moest worden.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ja als je een hechting moet, dan kan dat :wink: ik zeg niet dat t om een hechting gaat, maar t is wat vaag natuurlijk. behandeling in t ziekenhuis is heel rekkelijk
Zamunda
Zeer actief

Het gaat mij er niet om dat die hond kostte wat kost gered moet worden, maar ik heb gewoon een hekel aan dit soort sensatiebeluste gespeculeer.

Het hele verhaal hangt van vaagheden aan elkaar en daar worden door jan en alleman dan weer allerlei conclusies aan verbonden, ongehinderd door enige kennis van zaken :ugh: . Dingen als 'de baas zal er wel bij staan te kijken en niks doen', of 'afspuiten die handel', of dat die hond zich loslopend tussen allerlei honden begeeft. Terwijl je geen idee hebt wat zich werkelijk heeft afgespeeld :19: .
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Zamunda schreef:Het gaat mij er niet om dat die hond kostte wat kost gered moet worden, maar ik heb gewoon een hekel aan dit soort sensatiebeluste gespeculeer.

Het hele verhaal hangt van vaagheden aan elkaar en daar worden door jan en alleman dan weer allerlei conclusies aan verbonden, ongehinderd door enige kennis van zaken :ugh: . Dingen als 'de baas zal er wel bij staan te kijken en niks doen', of 'afspuiten die handel', of dat die hond zich loslopend tussen allerlei honden begeeft. Terwijl je geen idee hebt wat zich werkelijk heeft afgespeeld :19: .
Precies :ok:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Zamunda schreef:Het gaat mij er niet om dat die hond kostte wat kost gered moet worden, maar ik heb gewoon een hekel aan dit soort sensatiebeluste gespeculeer.

Maar dat gebeurd toch altijd?

De waarheid ligt altijd ergens in het midden. Maar ik ben toch blij dat ik er niet te dicht bij woon en blij dat ik dat beest nooit daar ergens in de bossen ben tegengekomen. Dit soort honden, en dan bedoel ik gedrag en niet ras, kun je niet houden in de tegenwoordige samenleving.
Miezemuis
Zeer actief

De waarheid zal vast in het midden liggen maar in een jaar 6 incidenten vind ik te veel. Dat zo'n hond 6 keer de kans krijgt om "iets" te doen vind ik bizar en doet mij twijfelen aan het verantwoordelijkheidsgevoel van het baasje.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Ja vanuit de kant van de eigenaars, dat is natuurlijk net zo subjectief als dat er een site door de "slachtoffers" geopend zou worden.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Miezemuis schreef:Ja vanuit de kant van de eigenaars, dat is natuurlijk net zo subjectief als dat er een site door de "slachtoffers" geopend zou worden.
je haalt me de woorden uit mijn mond. En van hoe sommige mensen reageren word ik ook niet erg vrolijk van op de facebook pagina.
Afbeelding
gevni havanezers
Miezemuis
Zeer actief

Nou inderdaad.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik had al 3x een reactie getypt en toch weer weggeklikt. Maar ja, hier ben ik het mee eens :ok:
Frustrerend. Ineens liep Diesel los tussen de honden en staat baas met de handen in zijn zakken :19:
Miezemuis
Zeer actief

Dat werkt toch ook de andere kant op. Mevrouw Meijer zegt dat haar hond helemaal niet agressief was en een muilkorf droeg. Uhhhhh die muilkorf zal hij vast niet hebben gedragen omdat het hem zo mooi stond....

Ik geloof niet dat de eigenaars niets gedaan hebben, maar ik geloof wel dat ze alles een beetje met de mantel der liefde bedekken. Ik las dat een man was gebeten nadat de rottweiler zijn hond aanviel. Hij zijn hondje optilde en de hond toen tegen hem opsprong om de hond te pakken.Die man heeft geschopt en hij is gebeten. Dan kan je zeggen had hij maar niet moeten schoppen (en dat zeggen ze ook) maar dat vind ik dan ook weer kort door de bocht.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief

Je zou zo'n hond toch helemaal de vernieling in trappen als die jouw hond kapot wil bijten, en eigenaar neemt zn verantwoording niet.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Marco88 schreef:Je zou zo'n hond toch helemaal de vernieling in trappen als die jouw hond kapot wil bijten, en eigenaar neemt zn verantwoording niet.
Misschien moeten we die hond gewoon stenigen :19: . Dat zal 'm leren en ons verlossen van onze frustraties.
Marco88
Zeer actief

Jammer van de hond maar ik begreep dat meneer aanlijn en korf plicht had. Dat negeerde en mede rede was waarom hond niet terug mag naar de eigenaar. En ja zou zon hond mijn hond aanvliegen voor de kill, zou ik die hond zo snel mogelijk uitschakelen met alle middelen voorhanden. Tenzei de eigenaar hem er heel vlot afhaalt. De welzijn van de aanvallende hond zou mij op dat moment een rotzorg zijn :pffff: dus ik snap prima waarom die geschopt was.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marco88 schreef:Jammer van de hond maar ik begreep dat meneer aanlijn en korf plicht had. Dat negeerde en mede rede was waarom hond niet terug mag naar de eigenaar.
als je al te schijterig bent om de eigenaar er op aan te spreken zie ik jou wel een boze rottweiler in elkaar trappen :goeie:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Ik ben dan wel niet de hond maar wel het baasje een keer te lijf gegaan. Ik schaam me er nog voor maar adrenaline doet rare dingen met je. dit was overigens nadat mijn honden voor de derde keer door die van haar waren aangevallen en mevrouw net deed of ze niets zag. Haar weer woord was mijn hond doet zo iets niet. (dit gebeurde in mijn eigen voortuin en ik kon de hondjes net snel genoeg in huis gooien, letterlijk)

Laat ik het zo zeggen hoe komt een aangelijnde gemuilkorfde hond tussen andere "loslopende" honden? En niet 1x maar meerdere keren. :19:

* het gaat niet om het baasje in het openingsbericht maar om net zo'n blinde als deze persoon>
Afbeelding
gevni havanezers
laeken
Zeer actief

Zamunda schreef:
Marco88 schreef:Je zou zo'n hond toch helemaal de vernieling in trappen als die jouw hond kapot wil bijten, en eigenaar neemt zn verantwoording niet.
Misschien moeten we die hond gewoon stenigen :19: . Dat zal 'm leren en ons verlossen van onze frustraties.
Ik ben inmiddels ook zo ver dat als er een grote hond op Bas duikt ik zeker zal ingrijpen en niet ga kijken wat er gebeurd. Als je eigen hond geen partij is moet je wel. Als ik met een hond als Eva liep had ik dat niet zomaar gedaan hoor. Die kon zich prima weren en als de aanvaller een soortgelijke hond was geweest had ik in kalmte gereageerd. Maar als er een rottweiler agressief op Bas duikt die dat op geen enkele wijze verdient of uitlokt dan moet ik dus wel fiks ingrijpen want mijn hondje is er in elk geval voor je het weet geweest. Dat kan en zal ik natuurlijk nooit toestaan. Dus ik moet wel direct en fors ingrijpen. Dan had ik die hond ook best een trap tegen zijn kop kunnen geven of iets in die trand. Domweg omdat het moet en niet omdat ik vind dat die hond dat verdient. :neenee: Die eigenaar verdient dat misschien. Maarja, mijn hond verdient niks. Zeker geen bijterij van een oneerlijk grote hond. :19:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ga heus niet op de eigenaar staan wachten , mijn hond gaat voor als hij aangevallen word en of ik nu een paar flinke trappen uit moet delen of met de riem een kledder over zijn kop dan moet het maar.En al helemaal geen discussie met de eigenaar terwijl mijn hond aan gort word gebeten.Geloof dat op dat moment iedereen voor zijn eigen hond gaat , met die aanvaller heb je geen liefde of gevoel op dat moment.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Uhuh, stoer. Ligt er wel aan wat voor een aanval. In sommige situaties sta je machteloos al reageer je, maar goed.
Ik ben wat dat betreft ook wel blij dat hij niet hier in de buurt woont al weet ik dat verhalen een eigen leven kunnen leiden. Niet dat de hond onschuldig is maar vaak zit er ook een rol van het medebaasje bij
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

blacky schreef:Ik ben dan wel niet de hond maar wel het baasje een keer te lijf gegaan. Ik schaam me er nog voor maar adrenaline doet rare dingen met je. dit was overigens nadat mijn honden voor de derde keer door die van haar waren aangevallen en mevrouw net deed of ze niets zag. Haar weer woord was mijn hond doet zo iets niet. (dit gebeurde in mijn eigen voortuin en ik kon de hondjes net snel genoeg in huis gooien, letterlijk)

Laat ik het zo zeggen hoe komt een aangelijnde gemuilkorfde hond tussen andere "loslopende" honden? En niet 1x maar meerdere keren. :19:

* het gaat niet om het baasje in het openingsbericht maar om net zo'n blinde als deze persoon>
tja Sneeuw heeft t soms ook nog wel voor gewoonte, laats liep er een man met een witte herder netjes aangelijnd , en ik zag hem te laat, - Sneeuw in de aanval :gvd: Bitch. heb er gelijk achter aan geroepen van SNEEUW, HIER GVD, ik kom er aan hoor meneer, maar geef haar maar een schop hoor :oeps: als ze wil bijten . Man was ook niet boos of zo, ik wel op de hond, en JA shit happens, af en toe :Q:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”