Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Twijfel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Twijfel

Ongelezen bericht door Jacky »

Ivan wordt hard minder, hij is bijna 13. Wij hebben in januari een huisje geboekt in Frankrijk, zoals altijd gaan de honden mee. Toen wij boekten was Ivan nog redelijk fit, maar hij zakt hard af. En nu twijfelen we of we hem wel mee moeten nemen. Maar aan de andere kant, willen we hem ook niet thuislaten bij een oppas (mijn ouders). Want stel nou dat hij dood gaat zonder dat wij bij hem zijn. :( Maar moet je hem deze reis nog aandoen. Ivan heeft geen hekel aan autorijden, we hebben airco en hij krijgt nog een extra ventilator achter . We stoppen om de twee uur om hem er even uit te laten.
We hadden het er gister weer over, een vakantie zonder hond hoort niet bij ons. De honden gingen altijd mee. Maar is het voor hem niet te veel.., aan de andere kant, is hij nooit zonder ons, of bij een oppas. Raakt hij dan niet van slag.
Odin ging ook dood in augustus, we hadden geen vakantie geboekt omdat hij zo achteruit ging, nu zien we hetzelfde bij Ivan een jaar later. :(: . Gatver, ik vind het zo moeilijk.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Re: Twijfel

Ongelezen bericht door Nerazi »

Het is voor een buitenstaander natuurlijk lastig om in te schatten of de reis/vakantie te zwaar is voor Ivan.
Maar als je denkt dat hij dat nog wel aan kan, zou ik hem gewoon mee nemen.
Mocht je denken dat hij dat niet aan kan, en de mogelijkheid is er, zou ik de vakantie annuleren..
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik zou hem meenemen. Andes heb je daar ook geen rustig moment. En ik denk dat hij het fijner vindt om bij jullie te zijn.
Ja ik denk dat dat toch het beste is, hem achterlaten kan ik niet, vooral niet nu hij zo is. Voor hem is het daar wel mooi, groot stuk land helemaal omheind, hij kan rustig rondscharrelen. Als hij dan toch het loodje legt, dan liever bij ons.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Januari is nog zo ver weg, wie weet knapt hij nog op of wordt zo minder dat hij er dan misschien al niet eens meer is?
Ik zou me niet zo ver van te voren druk gaan maken. Januari duurt nog minstens 7 maanden.
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Barnsley schreef:Januari is nog zo ver weg, wie weet knapt hij nog op of wordt zo minder dat hij er dan misschien al niet eens meer is?
Ik zou me niet zo ver van te voren druk gaan maken. Januari duurt nog minstens 7 maanden.

Volgens mij hebben ze in januari geboekt voor de zomer :wink:

Ik zou hem ook meenemen. Als hij autorijden niet erg vindt en je zorgt dat het niet te heet wordt dan lijkt me dat geen belasting voor hem. Wat extra uurtjes uittrekken voor de reis, zodat je regelmatig kunt stoppen. In Frankrijk kan hij lekker zijn ding doen, lijkt mee heerlijk voor hem.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Gewoon meenemen of hij nu hier of daar doodgaat dat kun je toch niet voorkomen, dan maar beter bij jullie.
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ik zou de beslissing ook gewoon tegen die tijd maken. Speculeren heb je nu niets aan. Misschien knapt hij op als het weer koeler wordt of wordt hij juist minder mer de tijd. Je weet t niet. Maar bij twijfel zou ik hem thuis laten, maar zo te lezen vindt jij afstand nemen moeilijker dan ik. Ik zou gewoon een actieve vakantie willen en niet de zorg willen hebben over een hond die eigenlijk niets kan. Dan laat ik de hond liever op een rustig logeeradresje achter.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:
Sanchis schreef:Ik zou gewoon een actieve vakantie willen en niet de zorg willen hebben over een hond die eigenlijk niets kan. Dan laat ik de hond liever op een rustig logeeradresje achter.
Wij gaan ook naar een huisje van de zomer. Pirke kan dan geen lange wandelingen maken maar die blijft dan thuis of gaat mee in de rugzak.
Je hoeft hem toch niet achter je aan te slepen? Ik denk dat zo'n oude hond liever in het huisje op een oude broek van het baasje slaapt dan ergens op een logeeradres zit waar hij niet gewend is.
Dat dus. Zeker in een huisje, kun je je hond makkelijk even alleen laten. Dat deed ik met Tirsa ook. Die kon ook niet iedere dag mee op sjees en bleef dan in het huisje en kon ik erop uit, of ergens naar toe waar geen honden toegelaten werden.
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Ik denk eigenlijk dat je voor jezelf de beslissing al genomen hebt (meenemen).
En waarom ook niet als hij lekker ligt in de auto met airo en jullie stoppen op tijd voor een plasje en water, kan dat toch makkelijk? Zo belastend lijkt het me niet voor hem. En wie weet vindt hij het heerlijk daar.
Het lijkt me beter dan zonder hem gaan en je zorgen maken op afstand.
Sterkte!
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Sanchis schreef:Ik zou de beslissing ook gewoon tegen die tijd maken. Speculeren heb je nu niets aan. Misschien knapt hij op als het weer koeler wordt of wordt hij juist minder mer de tijd. Je weet t niet. Maar bij twijfel zou ik hem thuis laten, maar zo te lezen vindt jij afstand nemen moeilijker dan ik. Ik zou gewoon een actieve vakantie willen en niet de zorg willen hebben over een hond die eigenlijk niets kan. Dan laat ik de hond liever op een rustig logeeradresje achter.
Wat ben jij gevoelloos zeg, bah!
Je trouwe maatje van 13 achter laten, omdat jij 2 weken actief wil zijn, echt ik kan er met m'n pet niet bij.

Ik zou hem lekker meenemen, de reis misschien wat aanpassen, iets vaker stoppen als dat voor hem fijner is, ik denk dat hij toch echt liever bij jullie is. Sterkte!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Is het misschien een idee om hem een anabolen injectie te laten geven voordat jullie gaan? (ivm zijn zwakke achterhand). Geen idee of dit werkt hoor, maar ik zou hem wel meenemen zelf.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Sanchis schreef:Ik zou de beslissing ook gewoon tegen die tijd maken. Speculeren heb je nu niets aan. Misschien knapt hij op als het weer koeler wordt of wordt hij juist minder mer de tijd. Je weet t niet. Maar bij twijfel zou ik hem thuis laten, maar zo te lezen vindt jij afstand nemen moeilijker dan ik. Ik zou gewoon een actieve vakantie willen en niet de zorg willen hebben over een hond die eigenlijk niets kan. Dan laat ik de hond liever op een rustig logeeradresje achter.
Bah wat gevoelloos.

@ ts, Ik zou de hond gewoon meenemen, die voelt zich het beste bij jullie in de buurt. Anders blijf je je toch maar afvragen hoe het met hem is.
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief

Lunatic schreef:
Je trouwe maatje van 13 achter laten, omdat jij 2 weken actief wil zijn, echt ik kan er met m'n pet niet bij.
Gevoelloos??? LOL, Omdat ik denk dat hij het leuker gaat vinden op een rustig en betrouwbaar logeer adres dan ergens in een onbekend huis waar hij alleen wordt achtergelaten omdat ik dingen wil doen op vakantie? Denk je dat jou hond liever op een vakantie adres alleen wordt gelaten, dan op een logeeradres waar hij vaker komt? Nou, ik denk het dus niet. En daarom blijven mijn honden thuis als ik de vakantie invul op een manier dat mijn honden er niets aan hebben.

Als ik het een reëel risico vindt dat mijn hond in die week logeren overlijd, zou ik overigens sowieso niet gaan. Want in/om het huis blijven op een vakantie adres omdat ik mijn hond op het vakantie adres niet achter wil laten, heb ik ook niets aan. Blijf ik liever thuis.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Ik weet niet hoe hij verder is hoor, maar onze ouwe chaos vond het op zijn ouwe dag niet meer fijn op een onbekende plek, zeker als wij er niet bij waren. Dus alleen achterlaten in een vakantiehuisje zat er niet meer in. Wij hadden een fantastische oppas in ons huis, hij in zijn vertrouwde omgeving lekker verwend door de oppas. En wij op vakantie met noodplan.

Succes met beslissen, weet uit ervaring dat dat niet meevalt.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

waar hij alleen wordt achtergelaten omdat ik dingen wil doen op vakantie? Denk je dat jou hond liever op een vakantie adres alleen wordt gelaten, dan op een logeeradres waar hij vaker komt? Nou, ik denk het dus niet. En daarom blijven mijn honden thuis als ik de vakantie invul op een manier dat mijn honden er niets aan hebben.
Met alle respect maar hier zal het verschil in zitten voor veel mensen maar in ieder geval voor mij. Ik vul mijn vakantie zo in dat het ook voor onze hond leuk is. Valt er iets te bezichtigen en de hond mag niet mee (overigens neem ik dit soort zaken op in de vakantie planning; waar mag een hond wel mee naar binnen, anders laat maar) dan overwegen we of het de moeite waard is om om de beurt te gaan kijken en de ander gaat wat wandelen of op een terras zitten (scheelt wel dat al onze honden "terraszitten" als basis bezigheid mee kregen in de opvoeding en dat ze het allemaal heel leuk vonden/vinden)
Hier is nog nooit een hond alleen in een huisje gebleven, hooguit bij koud weer even alleen in de auto voor de boodschappen.

Ik zou dus de vakantie(reis) aanpassen aan mijn oude vriend (want zo zien wij dat) Desnoods kleine uitstapjes en hem laten genieten van de ruimte in de tuin. Ik zou meer vrede hebben met het feit dat hij daar maar bij ons zou overlijden dan op een logeeradres met achteraf de wetenschap dat ik op het moment van zijn sterven ergens op een luchtbed lag te dobberen.
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief

Nou mijn oudje had in haar laatste jaar ongeveer nergens meer zin in, behalve haar dagelijkse sjok-rondjes en af en toe een patrouille-rondje over het erf. Die had ik er echt geen plezier mee gedaan om mee naar het buitenland te rijden om daar enkele km's per dag te lopen en de rest van de dag te laten slapen. Zo wil ik mijn vakantie ook niet doorbrengen dus dan maar thuis blijven en je centen in je zak houden voor een vakantie waar je echt wat aan hebt.
Maar het is ook maar wat je zelf als vakantie ziet. In en om een vakantie huis blijven hangen, maak je mij heel chagrijnig mee, want dan heb ik het thuis leuker.
cornelia
Zeer actief

Thuis blijven vind ik ook een optie maar dan bedoel ik dus; dan gaan we niet op vakantie dit jaar.

Ik vind mijn relatie met onze hond hetzelfde als met ieder ander familielid. Als een dierbare ernstig ziek is en/of op sterven ligt dan gaan wij niet op vakantie. Sommige dingen kun je ook met een redelijk zekerheid voorspellen, zien aankomen. Soms gaat dat ook niet. Een Lab van 13 is oud, een DSL van 13 ook maar onze Bo werd er 15 en half. Als er geen aanwijzingen zijn dat de hond het echt niet meer aan kan dan ga je op een aan hem aangepast vakantie, is zijn conditie zo dat hij ieder moment om kan vallen dan blijven we thuis. het is wat wikken en wegen maar ik zou zijn belang voorop stellen en niet het mijne.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Edit, dit was een reactie op Sanchis: Het is allemaal een kwestie van prioriteiten, zullen we maar zeggen....
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Het is maar net of je een betrouwbare en voor de hond fijne logeerplek hebt.
Sommige honden zijn nooit of vrijwel nooit uit logeren geweest en altijd mee gegaan op vakantie.
(zoals de mijne :wink: )

Jacky, als Ivan het lekker vindt om met de auto mee te gaan neem hem dan lekker mee?
Ik denk dat als hij nog zo was geweest als in januari jullie ook geen grote wandelplannen samen met Ivan in gedachten hadden gehad?
Je voelt je dan geruster en je kunt met eigen ogen zien hoe hij is en wat er voor hem besloten moet worden als zijn tijd komt.
Ik ben zelf zeer te spreken over de dierenartsen in Frankrijk, waarvan ik er heel wat ontmoet heb tijdens vakanties.
Wat dat betreft zit je daar beslist niet slechter dan in Nederland :ok:
Laatst gewijzigd door ranetje op 09 jun 2014 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou hem lekker meenemen en je vakantie aan hem aanpassen.
en als je denkt dat hij het heel vreselijk gaat vinden zou ik de vakantie annuleren.
je kunt nog jarenlang op vakantie gaan, maar de laatste tijd met je hond kun je nooit meer overdoen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
cornelia
Zeer actief

Jacky, als Ivan het lekker vindt om met de auto mee te gaan neem hem dan lekker mee?
Ik denk dat als hij nog zo was geweest als in januari jullie ook geen grote wandelplannen samen met Ivan in gedachten hadden gehad?
Je voelt je dan geruster en je kunt met eigen ogen zien hoe hij is en wat er voor hem besloten moet worden als zijn tijd komt.
Ik ben zelf zeer te spreken over de dierenartsen in Frankrijk, waarvan ik er heel wat ontmoet heb tijdens vakanties.
Wat dat betreft zit je daar beslist niet slechter dan in Nederland :ok:
Zo dus :ok:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Lunatic schreef:

Ik zou hem lekker meenemen, de reis misschien wat aanpassen, iets vaker stoppen als dat voor hem fijner is, ik denk dat hij toch echt liever bij jullie is. Sterkte!
Nou dat dacht ik dus ook... harteloos..
Het is wel weer merkbaar dat niet iedereen een hechte band heeft met zijn hond.
:zweep:
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Sanchis schreef:
Lunatic schreef:
Gevoelloos??? LOL, Omdat ik denk dat hij het leuker gaat vinden op een rustig en betrouwbaar logeer adres dan ergens in een onbekend huis waar hij alleen wordt achtergelaten omdat ik dingen wil doen op vakantie? Denk je dat jou hond liever op een vakantie adres alleen wordt gelaten, dan op een logeeradres waar hij vaker komt? Nou, ik denk het dus niet. En daarom blijven mijn honden thuis als ik de vakantie invul op een manier dat mijn honden er niets aan hebben.

Als ik het een reëel risico vindt dat mijn hond in die week logeren overlijd, zou ik overigens sowieso niet gaan. Want in/om het huis blijven op een vakantie adres omdat ik mijn hond op het vakantie adres niet achter wil laten, heb ik ook niets aan. Blijf ik liever thuis.
wie zegt dat hij alleen wordt gelaten, dat wordt hij nl. niet. Nee een actieve vakantie wordt het niet dit jaar, dat vinden wij dan weer geen probleem. Dan ga jij lekker niet op vakantie omdat jij het niet leuk vindt dat je dan niet actief kan zijn. Wij kunnen dat daar prima, lees (zwembad, tennisbaan) en Ivan ligt daar bij. Leuk en lekker rustig en nooit alleen.

En nog je zin over het speculeren en dat zie je dan wel, dat dan, is over een week of vier. Beslissingen moet je toch nemen nietwaar.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

cornelia schreef:Thuis blijven vind ik ook een optie maar dan bedoel ik dus; dan gaan we niet op vakantie dit jaar.

Ik vind mijn relatie met onze hond hetzelfde als met ieder ander familielid. Als een dierbare ernstig ziek is en/of op sterven ligt dan gaan wij niet op vakantie. Sommige dingen kun je ook met een redelijk zekerheid voorspellen, zien aankomen. Soms gaat dat ook niet. Een Lab van 13 is oud, een DSL van 13 ook maar onze Bo werd er 15 en half. Als er geen aanwijzingen zijn dat de hond het echt niet meer aan kan dan ga je op een aan hem aangepast vakantie, is zijn conditie zo dat hij ieder moment om kan vallen dan blijven we thuis. het is wat wikken en wegen maar ik zou zijn belang voorop stellen en niet het mijne.
Oh maar zeker weten dat ik thuis blijf als het slecht gaat met Ivan, wees daar niet bang voor. Vorig jaar hebben we dat ook gedaan om Odin en die ging toen idd. in de vakantieperiode dat we anders weg zouden zijn, dood.
Snappen jullie dan ook mijn angst een beetje.

Ik doe niks onverantwoord ten opzichte van Ivan, hij gaat achteruit en hard ook, en als het niet meer kan, gaan we niet. Zo simpel is het dan ook weer.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

renee-uk schreef:ik zou hem lekker meenemen en je vakantie aan hem aanpassen.
en als je denkt dat hij het heel vreselijk gaat vinden zou ik de vakantie annuleren.
je kunt nog jarenlang op vakantie gaan, maar de laatste tijd met je hond kun je nooit meer overdoen.
Eens. Dit zou ik ook doen.
:zweep:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Oh, wow...... Ik zou mijn vakantie héél erg graag opgeven als mijn hond niets kan, oud wordt of dood gaat. Wat gevoelloos om hem dan achter te laten...
Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik denk dat Ivan graag mee gaat. Zeker omdat ik uit alles lees dat het voor hem ook fijn moet zijn en jullie de vakantie prima af kunnen stemmen dat het ook voor iedereen een vakantie is. Volgens mij is het het liefste bij jullie en andersom eigenlijk ook.
Ik zou hem dus meenemen en ik wens jullie een fijne tijd.
Hilde
Zeer actief

renee-uk schreef:ik zou hem lekker meenemen en je vakantie aan hem aanpassen.
:ok: Ik zou mezelf nooit vergeven als ik vakantie aan het vieren was terwijl Beau een mindere tijd heeft. Ik ga de laatste jaren al niet meer op vakantie zonder hem omdat hij het pension stom vindt. Voor een dagje omdat ik moet werken is dan maar jammer, maar een maand omdat ik op vakantie wil... Nein.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Gewoon meenemen, en de activiteiten daarop aanpassen. Ik ken meerdere verhalen van honden die gestorven zijn "in het harnas" op vakantie. Ik zou het - buiten dat ik het zelf vreselijk zou vinden dat mijn hond dood zou gaan zonder mij - de oppas ook niet aan willen doen. Moeten zij dan beslissen of de hond ingeslapen moet worden?
Nee hoor, moet er niet aan denken. Dus mee, of thuisblijven. Gezien jullie kinderen en de vakantie van vorig jaar, zou ik dus meenemen. Geen seconde zou ik erover twijfelen.
Hilde
Zeer actief

Nanna schreef:Ja hoor eens, daar staan we niet allemaal hetzelfde in. Niet bij iedereen is de hond het stralende middelpunt waar alles om draait.
Als hij goed verzorgd achterblijft moet dat ook kunnen.
Ik kan daar gewoon niet bij. Je houdt toch van zo'n dier? Ik kan me niet voorstellen dat je 'lekker' op vakantie gaat terwijl je hond thuis dood aan het gaan is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”