Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Mijn honden mogen overal poepen. Dat is het probleem niet.'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

'Mijn honden mogen overal poepen. Dat is het probleem niet.'

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ja, eindelijk heb ik het op papier. Mijn gram gespuid over het hondenpoepgebeuren in het dorp waar ik woon.

'En vervolgens sta ik te zwaaien met een zakje met daarin een drol van de poedel om deze vrouw te bewijzen dat ik écht, heel erg echt, de drollen van mijn honden opruim.
Hé. Je bent in dit land toch onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Of werkt dat anders in Friesland?'

Hieronder. Dat het maar wijd verspreid moge worden. De boel staat op Facebook.

Lang heb ik gedacht dat ik in Noordwolde de enige was die met poepzakjes op zak rondliep. In Deventer, waar ik heb gewoond in een wijk die bekend staat als een van de twee fikse probleemwijken in deze stad (laag inkomen, multiprobleemgezinnen, relatief veel vechthonden), was een hondendrol op straat eerder uitzondering dan regel.
In Noordwolde is hondenpoep op straat eerder regel dan uitzondering.
Onlangs werd ik aangesproken door een bewoonster van zo'n seniorenwoninkje aan de Kleine Singel in Noordwolde. Daar loop ik regelmatig langs wanneer ik de honden tijdens een korter uitlaatrondje uit laat.
Nu ken ik, ik leef 24 uur per dag, zeven dagen per week, met mijn honden, het poepgedrag van mijn lieve viervoeters als geen ander. Poedel Jet poept één keer per dag, doorgaans tijdens de dagelijkse boswandeling, wanneer ze los loopt. Otto is heel kuis. Die heeft als pup van 7 weken twee keer in de kamer gepoept en beide keren blafte hij tegen zijn eigen drolletje. 'Foei, stoute drol, magnie!' Toen hij zag dat ik op straat zijn puppendrolletjes opruimde, is hij subiet verweg onder de struiken gaan poepen. Dan hoefde zijn vrouwtje het niet op te ruimen. Hij stond altijd met een heel besmuikt gezicht te kijken als ik zijn puppendrolletjes opruimde. En dat doet hij nog.
Soms houdt Jet het niet en poept ze toch op de stoep. Kan. De zwarte poedel Mies, die vorig jaar bij me woonde, ging desnoods gewoon midden op de straat zitten poepen. Aankomend verkeer moest maar even wachten. Mies moest nú poepen, dus poepte ze nú. Ze keek me daarbij altijd wel een beetje ongemakkelijk aan, dat wel.
Mijn honden mogen overal poepen. Mies leerde me: Als je moet, dan moet je. Dat is ook het probleem niet. Dat is niet erg. U en ik kunnen gewoon naar het toilet als we moeten. Honden kunnen dat niet. Honden moeten maar wachten tot baasje of vrouwtje een keer tijd of zin heeft om ze uit te laten.
Het hele hondenpoepprobleem zit hem in de vraag wat ik er als eigenaar van mijn honden mee doe.
Ruim ik het op, of ruim ik het niet op?
Op dat veldje langs de Ringweg Oost, wanneer het hier manoeuvreren is tussen de enorme hondendrollen door, daar voel ik me niet gemotiveerd om zo'n klein drolletje van Otto op te ruimen. Daar kom ik overigens uitsluitend als ik niet veel tijd heb en ze moeten toch even uit. Zo rond de jaarwisseling sprak een ambtenaar van de gemeente Weststellingwerf me hier aan, terwijl hij al twisterend linkervoetoprood, rechterhandopblauw pasopdatjeerinietintrapt tussen de bergen hondenstront zich een weg mijn kant op baande.
Het zijn ook altijd van die joekeldrollen, die overal maar liggen. En aan de kleur van de drol kun je zien dat die honden brokken van Frolic krijgen. Geef die beesten toch vers vlees. Daar poepen ze minder van en ze leggen makkelijk pakbare drollen neer.
Op straat is hondenpoep not done. Niet op de stoep, niet op de straat, niet in netjes onderhouden grasveldjes, niet voor iemands huis en al helemaal niet ín iemands tuin. Ik tref dan ook regelmatig hondendrollen in mijn voortuin, want dat is in Noordwolde immers heel gewoon. Je hond ergens laten schijten en het niet opruimen. Desnoods maken we van de tuin van een ander een poepveldje.
Zoals gezegd: Lang heb ik gedacht dat ik in Noordwolde de enige was die poepzakjes bij zich had. Spreekt die bewoonster van zo'n seniorenhuisje aan de Kleine Singel me aan: U ruimt de hondenpoep toch wel op, hè?
-Jamaar ze poepen hier nooit.
-Jamaar dat zegt iedereen.
En vervolgens sta ik te zwaaien met een zakje met daarin een drol van de poedel om deze vrouw te bewijzen dat ik écht, heel erg echt, de drollen van mijn honden opruim.
Hé. Je bent in dit land toch onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Of werkt dat anders in Friesland?
Het allerliefste had ik haar die poedeldrol in dat zakje naar haar hoofd geslingerd. Omdat ik erg boos word als iemand mij aanspreekt op het lakse gedrag van andere hondenbezitters.
Maar ik loop door, mijn honden met me mee zeulend (jamaar we willen nog even hondenpiesjes snuffelen), mopperend dat de straten in dit dorp bezaaid liggen met hondenstront en dat ik me ervoor schaam om hier te wonen, in dit seniorendorp met al die keurig aangeharkte tuintjes. Maar dat keurig aangeharkte beperkt zich tot aan het tuinhekje. Daarbuiten zal het hondeneigenaren een rotzorg zijn of hun hond zijn behoefte doet op de stoep doet of niet. Of in de tuin van een ander.
Paardenpoep. Ligt ook met enige regelmaat midden op de straat, zelfs in de straat in de wijk waar ik woon, of op dat fietspad langs de Dr Mulderstraat/Nieuweweg. Maar daar hoor je dan weer niemand over. Een keer dat ik dat in de historische binnenstad van Deventer zag gebeuren, werd dat netjes met stoffer en blik opgeruimd. In Apeldoorn lopen politiepaarden met een paardenpoepopvangzak onder hun staart.
Deel dit, alstublieft, lieve inwoners van Noordwolde. Voed elkaar op, voed uzelf op. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet. Nu verkeer ik in de veronderstelling dat u het niet erg vindt als een wildvreemde zijn hond in uw tuin of bij u voor het huis op de stoep laat poepen en het niet opruimt. Is ook goed hoor, dan weet ik waar ik voortaan de drollen van míjn honden kan deponeren.
Oh, nog één ding. Niet gaan mekken over de hondenbelasting. Die betalen we hier niet, maar de hondenbelasting is in geen enkele gemeente bedoeld als een 'ruil' om de hondenpoep op te ruimen. Hondenbelasting is in het leven geroepen in de tijd dat men met hondenkarren over straat liep. Hondenbelasting is geen doelbelasting, maar daar waar die wordt geheven, wordt gewoon de pot 'algemene middelen' van de gemeente gespekt. Dat heeft dus echt niets met uw hondendrol te maken.
Bij de gemeente Weststellingwerf zou ik willen pleiten om in Noordwolde de prullenbakken iets meer over het dorp te spreiden, die staan nu allemaal op dat gedempte grachtje tussen de Weemstraat en de Hellingstraat, en mogelijk om op zo van die typische hondenuitlaatplekken van die poepzakjesdispensers te plaatsen zodat hondeneigenaren zich wellicht iets gemotiveerder voelen om de boel op te ruimen. Bij de gemeente kun je kennelijk van die schepjes krijgen, maar daar ga ik dus ook echt niet mee rondlopen, hè?
Boterhamzakjes van de Lidl. Doen het prima als poepzakje.

Edit: bovenstaande heb ik op Facebook geplaatst met de idee dat in elk geval inwoners in dit dorp het lezen. Niet dat ik de illusie heb dat men nu ineens spontaan de poep van z'n honden gaat opruimen, hoor.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Mojuan
Zeer actief

Re: 'Mijn honden mogen overal poepen. Dat is het probleem ni

Ongelezen bericht door Mojuan »

Op zich wel leuk geschreven.
En ik herken de ergernis wel. Ik woon nu in een nettere buurt dan voorheen, en toch laten hier meer mensen de stront van hun honden liggen. Op sommige plekken is het zo erg, dat ik de poep van mijn honden er letterlijk tussenuit moet zoeken.
Gelukkig zijn ze sinds kort hier veel aan het controleren, toezicht rijdt af en aan.
:zweep:
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Mooi geschreven!

Herkenbaar,al heb ik zo`n tasje met zakjes die er uit bungelen :mrgreen: Ik loop vaak genoeg langs plekken waar poep op straat ligt,vooral nog bij mijn oude huis,ik kwam daar elke dag langs en ging al voor de buren denken"Ze denken vast dat mijn honden dat steeds doen en ik niks op ruim"

Ik weet wel beter gelukkig.Maar het blijft een ergernis.

Al schijten de ganzen hier het hele parkje vol!Ik dacht eerst dat het honden keutels waren van kleine hondjes daar lijkt het op haha.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Mooi geschreven :ok:

Noordwolde staat voor heel wat plaatsen in Nederland :wink:
Je ervaringen zijn zeer herkenbaar.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Je kunt Noordwolde zo vervangen door Ridderkerk. En ik ruim al 4 jaar lang heel fanatiek de bescheiden drolletjes van mijn Ollie op, maar eerlijk is eerlijk, de motivatie verdwijnt wel een beetje als je structureel tussen andermans (ehh, anderhónds) hopen moet laveren om dat ene kleine keuteltje moet oprapen. EN dan het halve dorp doormoet met dat boterhamzakje, omdat er gewoon geen prullenbakken staan op onze ronde :')

Leuk stukje dus, en erg herkenbaar :P Al ben ik ooit wel een keer aangesproken door iemand van de naburige flat die mij bedankte voor het feit dat ik altijd opruim :)
[Sandra]
Zeer actief

grover schreef: Al ben ik ooit wel een keer aangesproken door iemand van de naburige flat die mij bedankte voor het feit dat ik altijd opruim :)
Kijk, zo kan het dus ook ;)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Ik wil het best op ruimen hoor!! Maar dan wil ik graag voor de hondenbelasting die ik betaal (zo'n 100 euro per jaar voor twee kleine hondjes) dat ik een honden uitlaat veld krijg waar ik mijn honden ook echt uit kan laten. Zonder uit te glijden in de drek (blubber) of vast te komen te zitten in de struiken en het veel te lange gras.

Ook zou het heel fijn zijn als de gemeente vuilnisbakken zou plaatsen in de wijk. Zolang dit niet zo is pas ik ervoor om het overal op te ruimen. Voor wat hoort wat. Overigens hebben mijn honden nog nooit gepoept waar anderen er last van hebben zonder dat ik het heb opgeruimd. Maar ze kunnen me hier de pot op langs de waterkant laat ik het dus echt liggen. Is ook veel te stijl om bij te komen overigens.

Toch herken ik wel veel in je stukje want ik erger mij dus groen en geel aan drollen waar anderen wel last van hebben.
Afbeelding
gevni havanezers
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

In Purmerend waar ik woon staat bijna overal netjes aangegeven wat de uitlaat stroken zijn. Hier rijdr eens in de zoveel tijd zon karretje van de gemeente om alles op te zuigen. Maakt wel dat als ik eens ergens anders ben ik niet altijd zakjes bij me heb: S

Verstuurd vanaf mijn LG-P760 met Tapatalk
blablabla :)
Peter27
Zeer actief

In Purmerend waar ik woon staat bijna overal netjes aangegeven wat de uitlaat stroken zijn. Hier rijdr eens in de zoveel tijd zon karretje van de gemeente om alles op te zuigen. Maakt wel dat als ik eens ergens anders ben ik niet altijd zakjes bij me heb: S

Peter27
Zeer actief

semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik moest een beetje lachen om de manier hoe je het geschreven heb, erg leuk gedaan.
Maar vooral erg herkenbaar.. Want hier in castricum is het precies hetzelfde zo.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

[Sandra] schreef:
grover schreef: Al ben ik ooit wel een keer aangesproken door iemand van de naburige flat die mij bedankte voor het feit dat ik altijd opruim :)
Moest er wel om lachen, een van háár buren laat haar hond structureel op de grasstrook op ónze binnenplaats kakken :') En is oostindisch doof wanneer ik van het balkon roep of ze een zakje wil hebben :P
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

ik heb in de tijd dat ik Zazoe nog had een mooie brief naar de gemeente gestuurd over poep, loslopen en dat soort dingen.
kreeg terug dat ze ermee bezig waren....

jaja daar ging mijn moeite.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tara schreef:
blacky schreef:Ik wil het best op ruimen hoor!! Maar dan wil ik graag voor de hondenbelasting die ik betaal (zo'n 100 euro per jaar voor twee kleine hondjes) dat ik een honden uitlaat veld krijg waar ik mijn honden ook echt uit kan laten. Zonder uit te glijden in de drek (blubber) of vast te komen te zitten in de struiken en het veel te lange gras.

Ook zou het heel fijn zijn als de gemeente vuilnisbakken zou plaatsen in de wijk. Zolang dit niet zo is pas ik ervoor om het overal op te ruimen. Voor wat hoort wat.
Fijne instelling. Dat is nu precies een van de redenen waarom er overal zoveel hondenpoep ligt: omdat mensen vinden dat ze hondenbelasting betalen en dús hun overlast hebben afgekocht. :roll:
Zo werkt dat dus niet, de hondenbelasting heeft helemaal niks met honden te maken, en overlast geef je toch wel, of je die belasting nu wel of niet betaalt. Gewoon opruimen dus, hoe oneerlijk het ook voelt.

En die honderd euro per jaar is maar peanuts hoor, wij moeten hier voor ons roedeltje per jaar rond de 800 euro dokken aan hondenbelasting. :schrik:
En toch is dat iets wat een gemeente moet veranderen willen ze daadwerkelijk wat doen aan het hondenpoepprobleem. Het is onderzocht dat mensen daardoor minder bereidwillig zijn om op te ruimen.
Hier betalen we meer dan Amsterdam maar bijna nergens poepzakjes, prullenbakken of poepzuigers.
En ja je kunt wel vinden dat de eigenaar het hoe dan ook op moet ruimen. Zoals te zien is, zal dat een utopie zijn.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

grover schreef:
[Sandra] schreef:
Moest er wel om lachen, een van háár buren laat haar hond structureel op de grasstrook op ónze binnenplaats kakken :') En is oostindisch doof wanneer ik van het balkon roep of ze een zakje wil hebben :P
:wink: Ik stop mensen gewoon een zakje in hun handen. "Hallo meneer/mevrouw, alstublieft!" :tongue:
Kennelijk is de bedoeling toch wel duidelijk, heb nog niet gehad dat het zakje niet gebruikt werd :lol1:
Valerie
Zeer actief

Tara schreef:
Valerie schreef: En toch is dat iets wat een gemeente moet veranderen willen ze daadwerkelijk wat doen aan het hondenpoepprobleem. Het is onderzocht dat mensen daardoor minder bereidwillig zijn om op te ruimen.
Hier betalen we meer dan Amsterdam maar bijna nergens poepzakjes, prullenbakken of poepzuigers.
En ja je kunt wel vinden dat de eigenaar het hoe dan ook op moet ruimen. Zoals te zien is, zal dat een utopie zijn.
Zoals ik zei: dat staat los van de hondenbelasting, je koopt de overlast er niet mee af.
En oneerlijk natuurlijk, maar je moet het gewoon opruimen. Ik zie het probleem allemaal niet zo hoor. Ik zorg dat we altijd diepvrieszakjes op voorraad hebben, en ik ruim alles gewoon achter me op. Je andere afval laat je toch ook niet op straat liggen? :U:
Even de quote gefixt aangezien de rest van de post er ook toe doet.
Er wordt heel veel geklaagd maar nauwelijks voor concrete oplossingen gezorgd.
"Je hebt het maar gewoon op te ruimen." heeft tot nu toe ook nog niets opgeleverd.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Tara schreef:Nee, maar die mentaliteitsverandering omvat natuurlijk wel wat meer dan hondenpoep hè. :wink:
Mensen flikkeren gewoon maar vaak van alles achter zich neer, blijkbaar is het onhip om je rotzooi gewoon op te ruimen.
Hondenbelasting heeft helemaal NIETS met honden te maken, het gaat maar gewoon bij algemene middelen en de hondenbezitter is gewoon een lekker melkkoetje voor de gemeentes. Nee, dat is niet eerlijk, maar dat is zoals het is.
Het heeft gewoon helemaal geen zin om iets terug te willen zien van je betaalde hondenbelasting, de gemeente is helemaal niet verplicht om dat geld aan hondenvoorzieningen uit te geven, hoeveel prioriteit zou het hebben denk je?

Om werkelijk iets aan de overlast van zwerfafval en hondenpoep te doen zouden er gewoon BOA's moeten worden aangesteld die voor ieder uitgetuft kauwgommetje, voor iedere hondendrol, voor ieder propje papier op straat een vette prent uit konden schrijven.
Pak de vervuiler maar in de portemonnee, dan komt de boodschap misschien nog eens een keertje over. :lees:
volgens mij is daar laatst een uitspraak over geweest over mensen die geen hondenbelasting wilden betalen. Dit moest wel als de gemeente er de straten van schoonhield en uitlaatstroken goed onderhield. Hier doen ze echt niets wat daar op lijkt. Als je goed leest ruim ik op waar dat nodig is. Maar ik ga echt de helling niet af met de kans om in de plomp te vallen. Het zal daar echt geen overlast veroorzaken.
Afbeelding
gevni havanezers
[Sandra]
Zeer actief

Niet dat er ook maar iemand uit Noordwolde op enige manier heeft gereageerd op dat Facebookbericht, overigens :roll:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

dagmar88 schreef:
:wink: Ik stop mensen gewoon een zakje in hun handen. "Hallo meneer/mevrouw, alstublieft!" :tongue:
Kennelijk is de bedoeling toch wel duidelijk, heb nog niet gehad dat het zakje niet gebruikt werd :lol1:
Oh dat is nog directer dan hoe ik het doe. Ik vraag altijd: 'bent u uw zakjes vergeten? Wilt u er één van mij?' De dodelijke blikken.... :LOL:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik woon vlakbij deventer, in een hondenbelastingvrije gemeente, en hier is nauwelijks overlast. Buiten de bebouwde kom wordt niet opgeruimd, maar daarbinnen wel. Tenminste, op plekken die onderhouden worden door inwoners danwel de gemeente. De hoog-gras-veel-onkruid-geen-looppad plekken worden gedoogd wat niet opruimen betreft. Prima lijkt me.

Ik vind t onvoorstelbaar dat mensen hun hond laten poepen en de boel niet netjes achterlaten. Niks smeriger dan die vieze drollen wat mij betreft, al helemaal als mensen menen dat andermans tuin een prima uitlaatplek is. Hopelijk komt je bericht bij een ambtenaar terecht die een potje geld voor prullenbakken vindt.

Overigens snap ik best dat die mevrouw uit de seniorenwoning en later de BOA even de discussie met je aanging. Zij konden jou aanspreken. Dat er meer poep lag, maakt op zo'n moment niet zoveel uit toch? Handhaven moet toch een keer bij iemand op enig moment beginnen. Jij was nu de sjaak kennelijk. En wel of geen frolic/vlees voeren maakt helaas weinig uit als mensen te beroerd zijn op te ruimen. Jammer dat kennelijk veel mensen de noodzaak van zo'n rolletje plastic in hun jaszak niet zien. Zou een hoop gezeik schelen.
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Wat een onzin om het niet op te ruimen..... Je weet dit alles van te voren, dus waarom nu zeuren dat je en moet betalen en moet opruimen.....
Maar goed, wat ik in mijn buurt ook meemaak is dat de mensen die zelf nooit opruimen het hardste schelden als ze in een drol van een ander staan hahahahaha.
Ierse wolfshond, altijd aan de diarree. Volgens bazin normaal... Maar goed, dit weet zij en toch loopt ze nooit langs gras maar alleen over de stoep. Om het vervolgens niet op te ruimen, want tsja ze heeft geen emmertje water mee??????? Ik ben met mn bek vol tanden weggelopen. Tot gevolg dat ik nu 1x in de week de stoep van mijn straat sta te schrobben, zodat mijn kinderen nog fatsoenlijk kunnen spelen.....
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Boef overkomt het altijd dat hij moet poepen, dus vaak genoeg ook gewoon op t looppad of stoep. Ik heb altijd zakjes mee.
Behalve als ik een snel rondje doe naar t uitlaatveld waar zo'n mooi ding staat met zakjes dan gebruik ik die.
Vaak poept hij en loop ik door om zo'n zakje te halen terug te lopen en het op te ruimen. Maar hoevaak ik wel niet te horen krijg of ik het wel opruim, of 'tegen boef zeggen: moet vrouwtje je poep opruimen he" denk dat het komt omdat ik jong ben ofzo dat ze dat niet van mij verwachten.
Verder valt t met de overlast hier wel mee en die palen en prullenbakken worden goed bijgehouden!
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
[Sandra]
Zeer actief

Lizanne schreef:
Overigens snap ik best dat die mevrouw uit de seniorenwoning en later de BOA even de discussie met je aanging. Zij konden jou aanspreken. Dat er meer poep lag, maakt op zo'n moment niet zoveel uit toch? Handhaven moet toch een keer bij iemand op enig moment beginnen. Jij was nu de sjaak kennelijk.
Ja, aan de ene kant is dat ook begrijpelijk, maar aan de andere kant voel ik me weggezet als de eerste de beste aso die het vertikt om het op te ruimen. Dat is eigenlijk ook de reden waarom ik dit heb geschreven. Ik ben degene die zwaaiend met een zakje moet bewijzen dat ik de poep wel degelijk opruim. Eigenlijk zou ze degene moeten aanspreken van wie ze ziet dat die het niet opruimt. Maar dan moet je al bijna de hele dag voor je raam zitten. En dan het geëmmer over hondenpoep, en niemand die over die paardenpoep klaagt, en dat ligt gewoon midden op straat in een woonwijk.

Overigens gaat het in dat straatje van die mevrouw om een grasstrook met een greppel die aan de overkant van de straat ligt. We lopen dus al niet eens langs de huizen/voortuintjes, maar aan de andere kant van de straat, zoals veel hondeneigenaren. Als ik daar zelf zou wonen, zou ik er geen problemen mee hebben als mensen daar hun hondje laten poepen en het niet opruimen. Schuin tegenover mijn huis ook een veldje in de wijk waar je moet twisteren. Daar laat ik Ot en Jet meestal even een plas doen voor het eten. Ook geen probleem mee. Liever daar dan op de stoep, of in min tuin.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik ben ook altijd bang dat mensen denken dat het felix' stront is, als er weer eens stront op het trottoir ligt. Dat vind ik het vervelendst aan die hele strontbende, dat je kunt worden aangekeken op het tokkiegedrag van anderen.

Het opruimen van stront doe je overigens voor je omgeving, niet voor de gemeente. En als je het niet met het gemeentelijke strontbeleid eens bent prop je het maar door de gemeentelijke brievenbus, maar zadel een ander er niet mee op!
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Jaap* schreef:Ik ben ook altijd bang dat mensen denken dat het felix' stront is, als er weer eens stront op het trottoir ligt. Dat vind ik het vervelendst aan die hele strontbende, dat je kunt worden aangekeken op het tokkiegedrag van anderen.

Het opruimen van stront doe je overigens voor je omgeving, niet voor de gemeente. En als je het niet met het gemeentelijke strontbeleid eens bent prop je het maar door de gemeentelijke brievenbus, maar zadel een ander er niet mee op!
hahaha dat is een goeie!

Ik heb wel een keer strond opgeruimd van een hond die altijd buiten werd geschopt en bij ons voor kwam schijten.
Opgeraapt en bij hun op de voordeur mat gegooid.
Na een aantal keer was het wel over.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
dagmar88
Zeer actief

[Sandra] schreef:
Lizanne schreef:
Overigens snap ik best dat die mevrouw uit de seniorenwoning en later de BOA even de discussie met je aanging. Zij konden jou aanspreken. Dat er meer poep lag, maakt op zo'n moment niet zoveel uit toch? Handhaven moet toch een keer bij iemand op enig moment beginnen. Jij was nu de sjaak kennelijk.
Ja, aan de ene kant is dat ook begrijpelijk, maar aan de andere kant voel ik me weggezet als de eerste de beste aso die het vertikt om het op te ruimen. Dat is eigenlijk ook de reden waarom ik dit heb geschreven. Ik ben degene die zwaaiend met een zakje moet bewijzen dat ik de poep wel degelijk opruim. Eigenlijk zou ze degene moeten aanspreken van wie ze ziet dat die het niet opruimt. Maar dan moet je al bijna de hele dag voor je raam zitten. En dan het geëmmer over hondenpoep, en niemand die over die paardenpoep klaagt, en dat ligt gewoon midden op straat in een woonwijk.

Overigens gaat het in dat straatje van die mevrouw om een grasstrook met een greppel die aan de overkant van de straat ligt. We lopen dus al niet eens langs de huizen/voortuintjes, maar aan de andere kant van de straat, zoals veel hondeneigenaren. Als ik daar zelf zou wonen, zou ik er geen problemen mee hebben als mensen daar hun hondje laten poepen en het niet opruimen. Schuin tegenover mijn huis ook een veldje in de wijk waar je moet twisteren. Daar laat ik Ot en Jet meestal even een plas doen voor het eten. Ook geen probleem mee. Liever daar dan op de stoep, of in min tuin.
Ik heb er wel een probleem mee. Een paar warme dagen en het meurt de tent uit.
Waar ik voorheen woonde waren er mensen die 's zomers niet eens meer in de achtertuin konden zitten, doordat er op de strook gras een paar meter verder niet werd opgeruimd. Je zult je maar moeten bukken.
Kan met Niko al geen balletje meer gooien op plaatsen waar honden (mogen) lopen, dan zit hij onder anderhonds schijt. Z'n poten met zekerheid en met een beetje pech maakte hij een sliding en zat hij van z'n borst tot z'n ballen vol.
Dan maar met TT om op een grasveld waar honden niet los mogen.
Als Charlie er per ongeluk haar bal laat vallen, wil ze hem niet eens meer terug :U:
Het principe uitlaatstrook of geen opruimplicht op plaatsen binnen de bebouwde kom snap ik ook al niet. Je wilt je hond toch niet door zo'n gore zooi/bron van ziekten en parasieten laten lopen?
Paardenpoep is geen vleeseter poep, en er worden er ook geen honderden per dag op grasveldjes of het trottoir in woonwijken uitgelaten.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 10 jun 2014 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tara schreef:
Jaap* schreef:Ik ben ook altijd bang dat mensen denken dat het felix' stront is, als er weer eens stront op het trottoir ligt. Dat vind ik het vervelendst aan die hele strontbende, dat je kunt worden aangekeken op het tokkiegedrag van anderen.

Eens en eens.
Ik zie ook gewoon niet wat er zo ingewikkeld aan is, je lege blikjes gooi je niet van je af, je vuilniszakken gooi je ook niet leeg aan de straat, dus waarom de hondenpoep die je hond deponeert wel achterlaten?
Een prettige en schone leefomgeving maak je met elkaar, wachten tot een ander het regelt heeft geen zin.
Inderdaad, helemaal mee eens!

Zelfs voor mijn eigen deur ben ik bang dat iedereen denkt dat al die poep van mijn honden is, terwijl die niet op de stoep poepen. De stoep grenzend aan mijn voortuin is het ideale plekje om je hond te laten piesen en poepen, schijnbaar. En om je lege blikjes neer te gooien. Als ik dan weer eens onkruid aan het trekken ben, kan ik eerst alle hopen opruimen. Ik heb vanaf volgende week vakantie, dan ga ik maar eens een dagje op de uitkijk zitten.
dagmar88
Zeer actief

Tara schreef:Ik vind gemeenteperkjes of het feit dat iemand er toch niet in kan trappen eigenlijk ook niet echt een geldig excuus om het niet op te ruimen, dat gaat 's zomers toch stinken als de hel? Ik zou daar echt niet graag naast willen wonen. :kotz:
Ik woon tegenover een groenstrook en heb al lekkere dikke strontvliegen binnen. Daar zit dan nog een straat tussen en ik woon op de 1e verdieping.
De mensen waarbij die strook bijna direct aan hun terrasje grenst zullen daar wel fijn zitten :schrik: :kotz:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

_Leonie schreef:
dagmar88 schreef:
Oh dat is nog directer dan hoe ik het doe. Ik vraag altijd: 'bent u uw zakjes vergeten? Wilt u er één van mij?' De dodelijke blikken.... :LOL:
Ja dit doe ik ook haha.

Ik ben voor grove boetes voor niet-opruimers. 250 Euro ofzo. Met een beetje geluk kan de gemeente daarna zonder hondenbelasting wel rondkomen ook.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Valerie
Zeer actief

Je hebt hier ook die grasstroken tussen de huizen. Die zijn bruin ipv groen. Het was best lastig met een pup hier lopen want dichtbij huis was er nergens een schoon veld.
Als ik de gemeente was had ik die kleine grasstroken ook beplant. Het stinkt ontzettend. Maar wat doen ze? Ze halen de hegjes eruit en zaaien gras :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”