Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wauw...hij verslikt zich

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Wauw...hij verslikt zich

Ongelezen bericht door cornelia »

Ga ik nog even met hem rondje door het bos voor het donker word en nu het iets koeler is. Hij helemaal blij. Loopt dus achter zijn bal aan te rennen, neemt tijdens het rennen nog een hap gras mee en aan de bal zit wat stro, zijn tong hangt al op zijn tenen en ik denk nog "zo is het genoeg mannetje, je maakt je veel te druk". En ja hoor, een hoop gruwelijke geluiden, hoesten en proesten en kokhalzen, verkeerd om hikken en ik denk "die blijft er in". Gelukkig net nog eens het Medisch Handboek Honden doorgebladerd, geen paniek. Alles blijft het doen, er word niets blauw of zo. Ik zet hem even in de ruststand, de gek staat n.l. al snuivend, half kotsend te bedelen om de bal. Duw mijn hand in zijn strot en schep er dus een baal stro uit. De gruwelijke geluiden nemen al af, hij slikt, schraapt een keer de keel, he' he' het klinkt al wat gewoner. "Kom op, we gaan naar huis gek".
Hij loopt mee maar snapt er niks van, hij rochelt en hikt nog wat na. Thuis gaat hij met een diepe zucht liggen en kijkt me wat aan als of ik de grote spelbreker ben. Mijn knieën knikken nog wat na.

Tjonge, dat was best indrukwekkend. Alles is nu weer prima maar ik zal de komende dagen hem natuurlijk weer helemaal extra betuttelen, beluisteren en bepotelen en bij het minste of geringste; hup naar de dokter. Zo gaat dat nou eenmaal.
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Re: Wauw...hij verslikt zich

Ongelezen bericht door diana25 »

wat kunnen ze je laten schrikken he :ugh: . hier ook pasgeleden mylo verslikte zich tijdens het eten in een brokje , hij had het echt benauwd en toch blijven proberen om door te eten. heb z'n bak even weggezet en aan de zij/onderkant van z'n borst geklopt (met enige kracht :oeps: ) ineens schoot het brokje er uit . heb even tegen hem gevloekt dat hij dan maar eens rustig moest doen :evil: en z'n eten weer terug gezet.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ze zijn echt niet wijs soms: half stikkend, verslikkend of verstappend bovenop hun smoel vallend, schudden ze hun hoofd even
en gaan weer net zo vrolijk verder, terwijl wij 3 dagen nodig hebben om van de schrik bij te komen :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Shit, dan ben je gelijk weer 10 jaar ouder! Gelukkig nu weer oké.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”