Vanmorgen toen ik de honden uit ging laten, zag ik een hond loslopen in de wijk, type amerikaanse buldog. Hond liep te rennen en te vliegen en kwam onze richting uitzetten. Ik bleef staan, want die twee van mij zijn niet gediend van honden die te dichtbij komen. Baasje zag mij staan en riep haar hond die, natuurlijk voor geen meter luisterde. Dus liep ze door en riep naar haar hond: "nou doei, ik ga naar huis"

Maar de hond keerde om en rende achter haar aan. Omdat ze op het zelfde pad liep vroeg ik haar, haar hond aan te lijnen.
Het antwoord daarop was: "Nee, want het is al zo zielig voor hem. Hij doet niets, maar iedereen is bang van hem, en daarom kan hij nergens los"

Waarop de hond de 2 sec later het terrein van de kinderboerderij op stoof, en daarbij "en passant" bijna twee peuters omver liep en alle kippen over de zeik joeg.

Gelukkig liep de hond zich vast en kon het baasje de hond toen pakken. Met een tik op de neus en een "foei, ben jij nu gek geworden" werd de hond aangelijnd en meegenomen.
Aparte redenatie, mijn hond kan nergens los want iedereen is bang van hem. Dus laat ik hem maar gewoon in een woonwijk los rennen, terwijl hij ook nog eens niet luistert.