Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tja wat moet ik van dit stukje honden taal aflezen
Moderator: moderatorteam
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
-
Safari
Re: Tja wat moet ik van dit stukje honden taal aflezen
Eigenlijk vind ik het een naar filmpje.
Ben zeker geen expert maar ik meen toch echt te zien dat de hond dit niet leuk vind. Hij staat helemaal stijf (en kijkt ook niet al te vriendelijk) als er gestopt wordt met aanhalen staat hij ook flinkt te beklikken.
Ben zeker geen expert maar ik meen toch echt te zien dat de hond dit niet leuk vind. Hij staat helemaal stijf (en kijkt ook niet al te vriendelijk) als er gestopt wordt met aanhalen staat hij ook flinkt te beklikken.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Nou, ik vind die man niet goed wijs.
Als die hond zich ineens niet meer kan beheersen is hij zijn gezicht kwijt.
Ik krijg een rot gevoel als ik naar het filmpje kijk.
Als die hond zich ineens niet meer kan beheersen is hij zijn gezicht kwijt.
Ik krijg een rot gevoel als ik naar het filmpje kijk.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kan het filmpje niet zien op FB , heeft iemand een ander linkje.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Manu
Ik heb zo'n filmpje wel meer gezien, kan me niet voorstellen dat ze dat "do it again" gevoel had zoals die vrouw aan het einde zegt.
-
gonnie
- Zeer actief
Heb gekeken, maar kan geen ander linkje vinden.bouvierpoedel schreef:Kan het filmpje niet zien op FB , heeft iemand een ander linkje.?
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
... =2&theater
Groetjes Gonnie.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Deze hond lijkt me flink bang.. Oren naar achteren, kijkt weg, staart laag, gewicht naar achteren, whale eye, tongelen.. En als hij stopt lijkt het me niet 'do it again', maar zeer goed in de gaten houden wat die man nu gaat doen. Er komt een dag dat er wel gebeten gaat worden en dan kunnen we al raden wie daar het slachtoffer van gaat worden

- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
- Aantal honden: 1
verschrikkelijk om te zien!!
Die hond staat volledig in dubio, laat t nu nog over zich heen komen, maar dat gaat een keer fout en dan goed fout voor die kerel.. hij is naderhand duidelijk niet op zijn gemak en blijft verder netjes omdat hij respect voor die vent heeft. maar een keer houd dat op. eigen schuld zeg ik dan..
een kennis van mij had een hond en die liet als hij blij was ook zijn tanden zien, maar die schudde daarnaast ook met heel zijn lichaam en kwam overdreven contact zoeken, aaien! aaien! hij maakte geen geluid verder trouwens, maar dat hebben ze hem zelf aangeleerd door te roepen dat hij aan het lachen was.. 15 jaar lang goed gegaan, hond heeft nooit wat gedaan. maar dat was zeker een heel ander beeld dan deze hond!
Die hond staat volledig in dubio, laat t nu nog over zich heen komen, maar dat gaat een keer fout en dan goed fout voor die kerel.. hij is naderhand duidelijk niet op zijn gemak en blijft verder netjes omdat hij respect voor die vent heeft. maar een keer houd dat op. eigen schuld zeg ik dan..
een kennis van mij had een hond en die liet als hij blij was ook zijn tanden zien, maar die schudde daarnaast ook met heel zijn lichaam en kwam overdreven contact zoeken, aaien! aaien! hij maakte geen geluid verder trouwens, maar dat hebben ze hem zelf aangeleerd door te roepen dat hij aan het lachen was.. 15 jaar lang goed gegaan, hond heeft nooit wat gedaan. maar dat was zeker een heel ander beeld dan deze hond!
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
Dank jullie wel. Dan was mijn gevoel dus goed.
Arme hond.
Arme hond.
-
Mieke-Bo
Sluit mij aan bij bovenstaande.. Dit gaat een keer mis....
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
En stel dat het aangeleerd, doen als of, is (wat het dus m.i. echt voor deze hond niet is want anders zou er aan het eind van de "oefening" een geweldige beloning en vrolijke ontlading moeten volgen terwijl nu de hond gewoon angstig blijft afwachten) dan zie ik er nog de gein niet van in. Wat is er nu leuk aan "kijk als ik met hem ga knuffelen gaat hij helemaal over de rooie, leuk he".
Ik snap dat stomme gelach dus helemaal niet.
Ik snap dat stomme gelach dus helemaal niet.
-
gonnie
- Zeer actief
Volgens mij snappen die mensen geeneens dat die hond het echt niet leuk vindt.
Groetjes Gonnie.
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Bah wat een domme mensen, alle signalen negerend, als laatste nog dat pootje aarzelend de lucht
in, gewoon zielig dit!
in, gewoon zielig dit!
- Hilde
- Zeer actief
Omdat hij bang is?Cleva schreef:Vragen om problemen maar ik vraag me wel af waarom die hond zo ontzettend gepikeerd staat te doen.

- dagmar88
- Zeer actief
Tara schreef: En omdat die gek hem op een heel opdringerige en bedreigende manier op zijn huid zit.
Veel honden vinden het al niet zo heel tof als ze over hun hoofd geaaid worden, hoe moet het dan voelen als iemand zo opdringerig over je heen hangt?
Ik vind het echt heel sneu, die hond geeft zó duidelijk aan dat ze niet wil, en blijft zó braaf voor die grens van snakken of bijten hangen, en die lui blijven dat maar negeren.
Eigenlijk is het beest veel te braaf. Niko is echt een zoetje, speelt lief met vreemden, laat zich aaien. Hij waakt goed, maar zou met liefde koffie met koek uitdelen aan iedere bezoekende inbreker
Gebruik hem zelfs vaak met jonge kinderen om ze over hun angst heen te helpen/met honden(gedrag) bekend te maken.
Maar een kerel die zo ongewenst om hem zou blijven hangen na een waarschuwing had vlug een snap in z'n harses te pakken hoor.
- Hilde
- Zeer actief
Blijkbaar. Niet alle honden vinden dat prettig.Cleva schreef:Voor knuffelen en kroelen?
Het is niet het typische beeld van een hond die bang is, nee. Maar ik weet bijna zeker dat de onderliggende emotie van deze hond angst is.Ik vind hem er trouwens helemaal niet bang uitzien. Wel gespannen maar dat is niet hetzelfde.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het opnameapparaat?dagmar88 schreef:Tara schreef: En omdat die gek hem op een heel opdringerige en bedreigende manier op zijn huid zit.
Veel honden vinden het al niet zo heel tof als ze over hun hoofd geaaid worden, hoe moet het dan voelen als iemand zo opdringerig over je heen hangt?
Ik vind het echt heel sneu, die hond geeft zó duidelijk aan dat ze niet wil, en blijft zó braaf voor die grens van snakken of bijten hangen, en die lui blijven dat maar negeren.
Eigenlijk is het beest veel te braaf. Niko is echt een zoetje, speelt lief met vreemden, laat zich aaien. Hij waakt goed, maar zou met liefde koffie met koek uitdelen aan iedere bezoekende inbreker![]()
Gebruik hem zelfs vaak met jonge kinderen om ze over hun angst heen te helpen/met honden(gedrag) bekend te maken.
Maar een kerel die zo ongewenst om hem zou blijven hangen na een waarschuwing had vlug een snap in z'n harses te pakken hoor.
Aan het begin van het filmje zegt de mevrouw "okay, it's working".
- dagmar88
- Zeer actief
ranetje schreef: Het opnameapparaat?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
dagmar88 schreef:ranetje schreef: Het opnameapparaat?
Oh ja, dat kan natuurlijk nog. Ik dacht dat de hond er mee begint als hij een bepaalde plek in de nek (hard) aanraakt...
Misschien ben ik te naïef
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een vriendin van me en de rest van het gezin deden dat vroeger met haar cocker.
Tot cockermans drie verschillende keren in het gezicht van een gezinslid beet (elke keer waren hechtingen nodig), toen was het plots niet meer grappig
De vader van het eerste gezin van mijn (intussen overleden) herplaatser deed net hetzelfde, wat resulteerde in een hond die waarschuwingssignalen uiteindelijk gewoon oversloeg en meteen hapte. Het heeft weken geduurd eer hij doorhad dat er bij ons wél naar zijn lichaamstaal geluisterd werd.
Tot cockermans drie verschillende keren in het gezicht van een gezinslid beet (elke keer waren hechtingen nodig), toen was het plots niet meer grappig
De vader van het eerste gezin van mijn (intussen overleden) herplaatser deed net hetzelfde, wat resulteerde in een hond die waarschuwingssignalen uiteindelijk gewoon oversloeg en meteen hapte. Het heeft weken geduurd eer hij doorhad dat er bij ons wél naar zijn lichaamstaal geluisterd werd.
- Ingding
- Zeer actief
Wat bestaan er toch domme mensen op de wereld
.
Maar goed, dalijk hapt ze wel en dan is het ineens van "Dat doet ie anders noooooit."
Maar goed, dalijk hapt ze wel en dan is het ineens van "Dat doet ie anders noooooit."