Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup en oudje contra klachten
Moderator: moderatorteam
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
- Aantal honden: 2
Pup en oudje contra klachten
Sinds een aantal weken zijn mijn honden ook over op kvv.
Nog even die van smuldier alleen, aangezien die lichter verteerbaar is.
Tenminste, dat lees ik overal.
Mijn oudste hond Woezel had na 2 weken pijn bij het poepen.
Na een weekje was dat over tot nu.....
Mijn pup Charly deed het ook perfect erop tot nu....
Zij is dus behoorlijk aan de dunne....
Wel maar 1 keer per dag, soms 2 keer.
Mijn middelste hond Roxy heeft totaal geen klachten.....
Oh en ik gebruik ook dezelfde smaak, om ze nog relaxter eraan te laten wennen. Want dat had ik per ongeluk 1 keer wel gedaan, toen moesten Woezel en Roxy kotsen. Daar zaten hele doperwten in.
En zolang het niet vlekkeloos gaat, durf ik niet zo goed wat anders te proberen....
Hebben jullie tips voor mijn 2 schatjes?
Nog even die van smuldier alleen, aangezien die lichter verteerbaar is.
Tenminste, dat lees ik overal.
Mijn oudste hond Woezel had na 2 weken pijn bij het poepen.
Na een weekje was dat over tot nu.....
Mijn pup Charly deed het ook perfect erop tot nu....
Zij is dus behoorlijk aan de dunne....
Wel maar 1 keer per dag, soms 2 keer.
Mijn middelste hond Roxy heeft totaal geen klachten.....
Oh en ik gebruik ook dezelfde smaak, om ze nog relaxter eraan te laten wennen. Want dat had ik per ongeluk 1 keer wel gedaan, toen moesten Woezel en Roxy kotsen. Daar zaten hele doperwten in.
En zolang het niet vlekkeloos gaat, durf ik niet zo goed wat anders te proberen....
Hebben jullie tips voor mijn 2 schatjes?
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Re: Pup en oudje contra klachten
Zitten er doperwten in Smuldier?
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Ik ken doperwten wel van Rodi, niet van Smuldier.
Ik heb helaas geen tips voor je, ik wissel van alles af hier (Lotgering, Smuldier, Rodi, wat er verder nog in de aanbieding is, Barf..) zonder problemen.
Ik heb helaas geen tips voor je, ik wissel van alles af hier (Lotgering, Smuldier, Rodi, wat er verder nog in de aanbieding is, Barf..) zonder problemen.
- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
- Aantal honden: 1
Sinds kort krijgt mijn hond ook diaree van smuldier pens.
En dat is dus pas sinds kort, verder niets aan zijn menu veranderd.
Doperwten ben ik ook nog nooit tegen gekomen in smuldier.. Wel in rodi en renske
En dat is dus pas sinds kort, verder niets aan zijn menu veranderd.
Doperwten ben ik ook nog nooit tegen gekomen in smuldier.. Wel in rodi en renske
- Roxywoezel
- Zeer actief
Ach stom van mij.... Ik geef Rodi hahahaha. Hoe kom ik nou op smuldier..... Oh daar zou ik in eerste instantie mee beginnen maar ik vond die verpakkingen onhandig. Dus begonnen met de hamburgers van Rodi haha. En daarin heb je de variant rund en groenten. Die gaat echt niet goed bij mijn honden.
Dus eten ze constant hart en pens. Maar dat gaat sinds 2 dagen ongeveer ook niet goed..... Hoewel Charly vandaag wel weer goede ontlasting had.
Toch nog maar even aankijken dan denk ik.
Dus eten ze constant hart en pens. Maar dat gaat sinds 2 dagen ongeveer ook niet goed..... Hoewel Charly vandaag wel weer goede ontlasting had.
Toch nog maar even aankijken dan denk ik.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
zijn die wel compleet dan?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Roxywoezel
- Zeer actief
Ja compleet hart en pens
- dagmar88
- Zeer actief
Rodi Complete Pens & Hart is een volledige voeding op basis van 70% groene pens en boekmaag, aangevuld met lamshart, lever, nieren, ontsloten tarwe, vitamines en mineralen. Geschikt voor volwassen honden die extra energie nodig hebben en opgroeiende pups.
Ik zou voor een andere kvv gaan, of meerdere merken afwisselen.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Niet alleen de hoeveelheid pens, maar daarnaast nog hart, lever en nieren. Dat hoef ik hier niet te geven, ja één dag zou misschien goed gaan. Ik sluit me aan bij Dagmar, kijk eens naar een andere kvv waar gewoon spiervlees, orgaan en bot inzit.dagmar88 schreef:Aardig dat het compleet heet, maar mij lijkt het niet erg geschikt om dagelijks te voeren en met zo veel pens is het niet gek dat de ontlasting dun is.
Rodi Complete Pens & Hart is een volledige voeding op basis van 70% groene pens en boekmaag, aangevuld met lamshart, lever, nieren, ontsloten tarwe, vitamines en mineralen. Geschikt voor volwassen honden die extra energie nodig hebben en opgroeiende pups.
Ik zou voor een andere kvv gaan, of meerdere merken afwisselen.
- *Marina*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Er staat compleet op dus dan is het goed
Ik heb sowieso niks met al die complete kvv's behalve dan misschien carnibest.... Voer alleen enkelvoudige kvv's, als je maar voldoende afwisselt
Ik heb sowieso niks met al die complete kvv's behalve dan misschien carnibest.... Voer alleen enkelvoudige kvv's, als je maar voldoende afwisselt
- Roxywoezel
- Zeer actief
Thnx voor de feedback! Ik weet er nog erg weinig van dus ben blij met jullie reacties!
Ik zal eens kijken bij carnibest dan.
Ik zal eens kijken bij carnibest dan.
- TessaThomas
- Zeer actief
Ik ben meer 'fan' van merken afwisselen en zo veel mogelijk diersoorten. Carnibest ging hier bijvoorbeeld niet helemaal goed, Duck en Rodi ook niet. Maar op Darf, Tinlo, lotgering, tammega en all animal (nog wel meermerken, maar daar kon ik minder makkelijk aankomen) doen ze het wel goed. Je moet ook kijken naar iets wat jou aanspreekt. Ik heb liever geen rijst en groenten in een KVV, dat krijgen ze zelf wel ernaast als ik dat nodig vind. En wat vind jij een redelijke prijs, hoeveel wil je in één keer bestellen, noem maar op. 
- Roxywoezel
- Zeer actief
Ja ik ben nog zoekende. Ik heb een druk bestaan dus het liefst zo makkelijk mogelijk. Zelf samenstellen is voor mij geen optie. Daar ben ik veel te chaotisch voor. Dus ik zal altijd voor compleet gaan. Ik wil uiteraard wel regelmatig wisselen van merk als dat nodig is.
Ik heb van mn werk een rol van degomeat gekregen. Rund compleet. Maar hoe moet ik die op de juiste manier aan porties geven. Wegen als het nog bevroren is? Zo'n hele "worst" eten ze volgens mij niet in 1 dag. 2 kilo (pup), 5 kilo en (moet) 8 kilo honden.
Ik heb van mn werk een rol van degomeat gekregen. Rund compleet. Maar hoe moet ik die op de juiste manier aan porties geven. Wegen als het nog bevroren is? Zo'n hele "worst" eten ze volgens mij niet in 1 dag. 2 kilo (pup), 5 kilo en (moet) 8 kilo honden.
- Roxywoezel
- Zeer actief
Oh en er kan 10 kilo in mn vriezer
- TessaThomas
- Zeer actief
De meeste kvv's die zich compleet noemen zijn compleet door allerlei supplementen die door de kvv gegooid worden. Niet omdat alles er in zit wat de hond nodig heeft (ik generaliseer even hoor, er zijn hele goede complete kvv's). Maar de enkelvoudige versies hoef je niet zelf mee samen te stellen. Het enige wat je hoeft te doen is te zorgen dat ze minimaal 4 of 5 diersoorten eten in 3 weken. Je hoeft er dan niks bij te geven, als de kvv maar uit spiervlees, bot en orgaan bestaat.Roxywoezel schreef:Ja ik ben nog zoekende. Ik heb een druk bestaan dus het liefst zo makkelijk mogelijk. Zelf samenstellen is voor mij geen optie. Daar ben ik veel te chaotisch voor. Dus ik zal altijd voor compleet gaan. Ik wil uiteraard wel regelmatig wisselen van merk als dat nodig is.
Als zo'n worst nog bevroren is, pak ik een bijltje en een hamer. Zet de bijl op de worst, geef het een paar tikjes met de hamer en je schiet er doorheen. Je kan ze ook een beetje laten ontdooien tot je er met een mes doorheen kan. Een pup eet nog redelijk veel in verhouding.
- dagmar88
- Zeer actief
TessaThomas schreef: Als zo'n worst nog bevroren is, pak ik een bijltje en een hamer. Zet de bijl op de worst, geef het een paar tikjes met de hamer en je schiet er doorheen. Je kan ze ook een beetje laten ontdooien tot je er met een mes doorheen kan. Een pup eet nog redelijk veel in verhouding.
Voor de katten laat ik het half ontdooien en snijd met een heel scherp broodmes plakken.
Degomeat ben ik erg tevreden over. Caroba heeft verschillende soorten kvv en bezorgt gratis boven de 25 euro, is misschien ook wel fijn om verschillende merken te kunnen proberen.
- Roxywoezel
- Zeer actief
En daarvan moeten ze 1 a 2 procent van het lichaamsgewicht hebben toch?
- TessaThomas
- Zeer actief
Volwassen honden wel, pups eten 5 tot 10%
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik voer 3 dgn lotgering (compleet en verschillende varianten), 1 dag best4dogs/degomeat (enkelvoudig met een variant die ik niet van lotgering heb), 1 dag smuldier (pens/vlees compleet) 1 dag BARF. En dan begint t weer van voorafaan...overigens de 3 dgn lotgering zijn niet aaneengesloten daar zit dus b4d en smuldier tussendoor.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik vond rodi op een gegeven moment niet echt lekker ruiken beetje een zeepsop geur.
ik zou ook gewoon smuldier uit de supermarkt halen en doperwten kunnen best een goede aanvulling zijn, mijn honden zijn er stapel gek op, maar er is iets met die rodi aan de hand volgens mij
nu ben ik zelf weer brok gaan geven op een gegeven moment, nooit meer spugen of diarree.
als voer goed is dan verteerd t ook goed, zo gemakkelijk is dat
ik zou ook gewoon smuldier uit de supermarkt halen en doperwten kunnen best een goede aanvulling zijn, mijn honden zijn er stapel gek op, maar er is iets met die rodi aan de hand volgens mij
nu ben ik zelf weer brok gaan geven op een gegeven moment, nooit meer spugen of diarree.
- TessaThomas
- Zeer actief
Precies!S@ndr@ schreef:Ik vond rodi op een gegeven moment niet echt lekker ruiken beetje een zeepsop geur.
ik zou ook gewoon smuldier uit de supermarkt halen en doperwten kunnen best een goede aanvulling zijn, mijn honden zijn er stapel gek op, maar er is iets met die rodi aan de hand volgens mij![]()
- Roxywoezel
- Zeer actief
Ik moest van de osteopathie arts overstappen op kvv.
Omdat Woezel last had van vanalles zonder duidelijke medische oorzaak.
Kvv zou hem heel goed doen en daarna als hij 4 maanden op kvv zit, kunnen de behandelingen beginnen. Gezien woezel heel weinig spieropbouw heeft aan de linkerkant en superstrak staat aan de rechterkant.
Dus terug gaan naar brok is geen optie.
Vanaf dinsdag ga ik degomeat compleet proberen en ik heb ook nog losse vleessoorten. Zoals zalm, kip en fazant. Uhm vis en gevogelte dus hahaha.
Omdat Woezel last had van vanalles zonder duidelijke medische oorzaak.
Kvv zou hem heel goed doen en daarna als hij 4 maanden op kvv zit, kunnen de behandelingen beginnen. Gezien woezel heel weinig spieropbouw heeft aan de linkerkant en superstrak staat aan de rechterkant.
Dus terug gaan naar brok is geen optie.
Vanaf dinsdag ga ik degomeat compleet proberen en ik heb ook nog losse vleessoorten. Zoals zalm, kip en fazant. Uhm vis en gevogelte dus hahaha.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar smuldier is ook kvv 

- Roxywoezel
- Zeer actief
Nou eerste maaltijd degomeat is gegeten....
Roxy en Charly aten het alsof hun leven ervan afhing!
Maar Woezel keek mij echt zo aan, moet ik dit eten vrouwtje??? Hij trok nog net zn neus niet op... hahahaha. Uiteindelijk wel netjes zn bordje leeg.
Geen Rodi meer voor mij, dit ruikt en ziet er al stukken beter uit joh!!!!
Snijden ging prima met een biefstuk mes.
Roxy en Charly aten het alsof hun leven ervan afhing!
Maar Woezel keek mij echt zo aan, moet ik dit eten vrouwtje??? Hij trok nog net zn neus niet op... hahahaha. Uiteindelijk wel netjes zn bordje leeg.
Geen Rodi meer voor mij, dit ruikt en ziet er al stukken beter uit joh!!!!
Snijden ging prima met een biefstuk mes.
- Roxywoezel
- Zeer actief
Ontlasting van beide hondjes is nu stukken beter!!!!
Degomeat is dus een blijvertje
Dit weekend bij een kennis andere merken en smaken bestellen, waaronder carnibest.
Wat een opluchting, dat het nu goed gaat
Degomeat is dus een blijvertje
Dit weekend bij een kennis andere merken en smaken bestellen, waaronder carnibest.
Wat een opluchting, dat het nu goed gaat
-
Manu
Super!
Ik ben niet zo'n fan van Carnibest omdat ze daar weer rijst in stoppen. Ik geef barf, Naturis, Darf en Smuldier en dat wissel ik dan af.
Veel leuker om vlees te voeren dan zo'n saaie bak brokken hè?
Ik ben niet zo'n fan van Carnibest omdat ze daar weer rijst in stoppen. Ik geef barf, Naturis, Darf en Smuldier en dat wissel ik dan af.
- Roxywoezel
- Zeer actief
Manu schreef:Super!
Ja absoluut!!! Vooral het genot wat van de honden af te lezen is!!!!
Naja Woezel vind degomeat niet echt denderend. Maar zn lijf wel. Ik ga gewoon alles proberen.
- dagmar88
- Zeer actief
Manu schreef:Super!