Nu heb ik van kind af aan al een grote interesse in dieren en vooral honden, en dus ook een opleiding gekozen waarmee ik op dit gebied uit de voeten kan.
Ik kan dus zonder arrogant of alles wetend te willen zijn, zeggen dat ik wel van een en ander af weet.
Er is heel wat denk/speur/oriëntatie werk aan vooraf gegaan, maar de definitieve keuze voor een witje als ras is gemaakt.
Het is de bedoeling dat we in de toekomst op verantwoorde wijze, volgens alle "regels" zelf gaan fokken met de pup die er komen gaat.
Ook lijkt het mij prachtig om met de hond te werken als therapie/aaihond, ook vanwege het feit dat ik al ondervonden heb wat voor positieve impact dit op andere mensen kan hebben. (zoals ouderen, demente mensen, autisten etc.)
Verder zal de hond een verrijking zijn van ons als gezin, en zal er ook met de hond worden getraind op een club.
Ik weet nog niet exact welke tak van hondensport dit zal zijn, dit ligt namelijk ook een beetje aan het karakter van de hond zelf.
Sowieso de puppy cursus en de opvolgende (gehoorzaamheid) cursussen, ook vanwege het sociale aspect.
Momenteel hebben wij een 7 jarige Mechelse herder teef, vrij dominant, al kan ze ook heel leuk spelen met andere honden.
Ze is erg op ons gericht en een lieve knuffelaar, maar buiten aan de lijn is ze soms ook net "Jackyll en Hide."
Ook erg op bewakend ingesteld, ze vind het maar niks als een andere hond in haar buurt komt als zij bijvoorbeeld een balletje heeft.
In welke opzichten kunnen een Mechelaar en Witje met elkaar vergeleken worden qua karakter en waarin verschillen ze, vraag ik me ook af.
En waar moeten we op letten bij een combinatie Witte herder en een Mechelaar?
Nogmaals, alle advies is welkom

Ik wil zoveel mogelijk informatie inwinnen en alles leren (ben net een spons als het op honden aankomt)
Overigens heb ik de keuze van de aankomend fokker van mijn pup al gemaakt.
Deze volg ik al een tijdje via social media, en ik zit ook regelmatig op haar site.
Ook al telefonisch contact met haar gehad en met haar "getypt" als ik vragen had.
Maar ik zou graag zoveel mogelijk verschillende invalshoeken hebben, tenslotte word ik daar niet dommer van en valt er altijd nog een hoop te leren