Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hekel aan een hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Hekel aan een hond

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Het zit zo. Dushi is nu bijna 12. Ze is altijd aardig tegen honden in de zin van dat ze niet snauwt. Het liefst vermijdt ze contact. Mocht een andere hond toch staan op contact gaat ze op haar rug liggen en beweegt ze niet meer. Sommige honden vindt ze wat leuker en daar wil ze nog wel eens mee spelen, al wordt dit wel steeds minder nu ze oud wordt. Lizzie is heel sociaal. Ze houdt van spelen, maar is wel voorzichtig. Beide dames corrigeren nagenoeg niet. Ook tussen elkaar valt er nooit een onvertogen woord.
Nu woont er in onze buurt een reus van een witte herder. Al vanaf moment een heeft Dushi een gruwelijke pest aan die hond. Zodra die langs komt hangt ze grauwend in de lijn. Ze heeft zelfs al eens geprobeerd (toen mij dochter haar vast had en ik echt niet wist dat ze het in zich had) om die hond aan te vliegen. Ik corrigeer haar altijd op blaffen naar die hond maar toch doet ze het opnieuw als ze hem ziet 9e stopt wel zodra ik zeg dat ze moet stoppen). Er is nooit iets tussen die hond en haar gebeurd. Maar ze haat die hond gewoon echt. Ook al hij voorbij ons huis loopt wordt ze gek terwijl ze op andere honden niet reageert. Tot nu toe negeerde de hond haar maar laatste keer hoorde ik hem terug grommen (wat compleet terecht is hoor). Nu was mijn man laatste alleen met lizzie en toen kwamen ze die hond tegen en daar begon Lizzie nu ook met lelijk doen (terwijl ze dat dus niet doet als Dushi zo maf doet). Waarschijnlijk deed zij het omdat Dushi het normaal altijd doet (overigens komen we de hond misschien een keer per vier maanden tegen dus het is niet zo dat dit iedere wandeling gebeurt, gelukkig). Ik vind het wel gênant, maar ook best raar dat vooral Dushi blijkbaar aan een hond op de hele wereld een hekel heeft. Hebben jullie honden ook zo'n "aartsvijand"?
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Re: Hekel aan een hond

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ja, Tessa is angstagressief, maar er is 1 hond waar ze niet uit angst naar uitvalt, maar die ze echt grondig haat. Nu hebben 9 van de 10 honden uit de buurt een hekel aan die hond en waarom? Geen idee.

Tay niet, maar die kijkt niet eens naar andere honden. Hij vindt sommige honden wel vervelend, maar dat is meer omdat die ineens in zijn poten hangen. :schrik: Toch blaft of gromt hij niet als hij die honden ziet.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Rana had hier in de buurt één hond (een reu notabene!) die ze vanaf de eerste dag dat ze hem zag wel kon vreten.
Ik strafte haar daar niet voor, maar ik leidde haar af.
Werkte veel beter dan straffen.
Er bleef tenminste rust en stilte op straat :mrgreen:

Ita kijkt die hond ook niet erg vriendelijk aan, maar die blijft er wel rustig onder.
Dat ze hem niet aardig vindt heeft volgens mij alles te maken met de reacties van Rana die ze 6 jaar lang heeft gezien.
Ook al deed ze toen echt niet mee ..............
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Hier een paar huizen verder wonen een Berner en een hussel. Beide worden met muikorf uitgelaten en al vanaf dag 1 wil Rakker ze naar de strot vliegen. Rakker notabene die echt met iedere hond kan :piew: Gelukkig kom ik ze maar heel af en toe tegen en weet ik op welke tijden ze uitgelaten worden.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik denk dat iedereen wel eens iemand heeft die ze gewoon zonder rede niet motten en dat honden dat ook hebben je kan niet iedereen aardig vinden
Afbeelding
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

ja. een kruising akita/staf wie hier in de buurt woonde.
en een riesenschnauzer die ik tijdens het wandelen nog wel eens tegen
kom.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Alleen binnenshuis en op het erf, op een stabijna die wel eens langsloopt.
Ik denk dat hij die, vanachter het raam en dus machteloos :mrgreen: , wel eens betrapt heeft bij het tegen onze heg pissen.
Verder maakt hij zich niet zo druk om andere honden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Vaak als je verder vraagt zijn de "gehate" honden, hele onstabiele honden.
Of hele nerveuze of agressieve of zieke honden.

Ik heb een teef gehad (gesteriliseerd) die erg aantrekkelijk was voor alle reuen. Dat is ook zo verdomde irritant. Vooral omdat zij na 1 minuut letterlijk van zich afbeet......

Ik zou ook gewoon afleiden, gelukkig kom je ze niet al te vaak tegen.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Miezemuis
Zeer actief

Ik vind het verder geen probleem hoor. Als ik zeg dat ze moet stoppen stopt ze. Ik vind het meer biar dat mijn dames die echt de allergrootste sullen van de hele wereld zijn, met 1 hond niet op kunnen schieten.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ja, een stafford rottweiler kruising met een parmantige krulstaart en hele stijve achterpoten.
Het is ook wel een vervelend patsertje, maar z'n lijf en houding doen hem erger lijken dan hij is.

En een mevrouw die een stuk verderop woont plaagt ze met haar honden, dus ja dat wil wel :U:
Nu hebben ze er omdat ze hun jack russels, chow chow en sharpei zo lekker onder controle hebben :roll: maar een pitbull bij genomen.
Dat zal wel aardsvijand nr. 1 worden :cool2:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik denk dat iedere hond wel de een of de ander heeft waar hij zij t bloed van zou kunnen drinken, :mrgreen: t zijn net mensen :pffff:
Bij van gils is t een Duitse herder reu, die van pups af aan eigenlijk al helemaal van t pad af is en sneeuw, heeft er helaas een hele boel, daar zijn we mee aan de slag, maar ja t is een hond, dus t kan gebeuren he :wink:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik zou niet straffen voor dat gedrag. De kans is erg groot dat ze de correctie verbindt aan die hond en niet aan haar gedrag. En je zou zelf ook een nóg grotere hekel aan iemand krijgen als je telkens wanneer je diegene ziet een correctie krijgt :wink: Haar gedrag kun je denk ik wel zien als een 'reflex', het is geen bewust gedrag. Zoals Ranetje al zegt kun je haar denk ik beter afleiden of misschien met behulp van counter conditioning volstoppen met extreem lekkere dingen als ze die hond ziet :) Grote kans dat ze 'm minder gaat haten.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mijn eigen honden kunnen niet goed overweg met mijn andere eigen hond Dina. Daar hebben ze bij tijd en wijlen een godgruwelijke diepgewortelde pleurishekel aan. :zweep:

Ach heb zelf ook wel eens een bloedhekel een mens of een hond en dat zullen ze ook wel aan mij hebben. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Miezemuis
Zeer actief

Ik straf ook niet, ik zeg (errug duidelijk)dat ze moet stoppen en dan doet ze dat.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Miezemuis schreef:Ik straf ook niet, ik zeg (errug duidelijk)dat ze moet stoppen en dan doet ze dat.
wat is t probleem dan :denken:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Miezemuis schreef:Ik straf ook niet, ik zeg (errug duidelijk)dat ze moet stoppen en dan doet ze dat.
Dat is ook een correctie :) Is in de basis ook niet direct erg, maar de hekel aan zo'n hond gaat niet over.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Mijn lieve oetsiekoetsiehond Lyndie heeft een gruwelijke hekel aan een middelgroot ruwharig zwart kruisinkje. Beestje doet niks, loopt keurig aan de lijn en Lyndie heeft tot twee keer toe kans gezien om er op te duiken. :oeps:
Schaamde me kapot. Ik weet nog niet waarom ze zo'n hekel heeft aan dat beest. Al hoorde ik wel dat dit hondje bij meer honden de sjaak is.
Al is dat geen excuus hoor. Ik heb Lyndie beide keren een draai om d'r flaporen gegeven. :mep:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

lieke schreef:Mijn lieve oetsiekoetsiehond Lyndie heeft een gruwelijke hekel aan een middelgroot ruwharig zwart kruisinkje. Beestje doet niks, loopt keurig aan de lijn en Lyndie heeft tot twee keer toe kans gezien om er op te duiken. :oeps:
Schaamde me kapot. Ik weet nog niet waarom ze zo'n hekel heeft aan dat beest. Al hoorde ik wel dat dit hondje bij meer honden de sjaak is.
Al is dat geen excuus hoor. Ik heb Lyndie beide keren een draai om d'r flaporen gegeven. :mep:
Dacht dat jouw frummelkes van die lieverdjes waren. :eek:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

bouvierpoedel schreef:
lieke schreef:Mijn lieve oetsiekoetsiehond Lyndie heeft een gruwelijke hekel aan een middelgroot ruwharig zwart kruisinkje. Beestje doet niks, loopt keurig aan de lijn en Lyndie heeft tot twee keer toe kans gezien om er op te duiken. :oeps:

Ik heb dat ook 10 jaar lang gedacht. Helaas is dat dus niet zo. Ik kan amper leven met die desillusie en ben dus nu in therapie. :cry:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

lieke schreef:
bouvierpoedel schreef:

Ik heb dat ook 10 jaar lang gedacht. Helaas is dat dus niet zo. Ik kan amper leven met die desillusie en ben dus nu in therapie. :cry:
Aaagut trek je het wel met een stel wolven in huis.? Prikketting en muilkorf zou het verschil al maken , maar jouw keus. :engel:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya heeft geen specifieke hond waar ze een hekel aan heeft, maar Puchu en een Dalmatiër hier uit de buurt, zijn de grootste
vijanden van elkaar :schrik:
Altijd al geweest, ze schelen weinig in leeftijd, groeide beide op als 'de reu in de buurt', en die Dalmatiër is ook echt niet leuk. Hij straalt één en al narigheid uit (haha ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen) en ook ik vind er niets liefs aan. Zowat alle honden vind ik wel leuk of kan er iets leuks aan ontdekken, maar die hond heeft echt gemene koude killers ogen.
Afijn, ze kunnen elkaars bloed wel drinken en het is maar te hopen dat ze elkaar nooit tegenkomen als één van beide honden losloopt,
want ik vrees dat dit een bloedbad wordt en ten koste van Puchu, want die gaat dit niet winnen :jank:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Miezemuis
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
wat is t probleem dan :denken:

Er is geen probleem, ik vroeg me gewoon af of meer honden, die verder heel vriendelijk zijn, een hond het liefst op zouden willen vreten
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ja dus, ik denk dat iedereen daar vroeg of laat wel eens mee te maken krijgt :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

twinkeltje schreef:Ik denk dat iedereen wel eens iemand heeft die ze gewoon zonder rede niet motten en dat honden dat ook hebben je kan niet iedereen aardig vinden
Ben ik met je eens hoor :ok:

Het verbaasde me indertijd wel heel erg dat uitgerekend een volle reu (niet zenuwachtig, niet onzeker, gewoon een stabiele hond met een wat donkere uitkijk) bij Rana werkelijk alle haat die ze kon verzamelen naar boven bracht :U:
Rana hield juist wel van reuen.
Behalve van deze dus. :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Balou heeft een hekel aan een kruising troller en Mowgli aan een Franse buldog, ze zien elkaar wederzijds niet zitten. Geen idee hoe dit is ontstaan, maar vanaf het moment dat ze elkaar voor het eerst zagen was het feest. De buurman laat zijn hond (het buldogje) los achter aan de bosrand lopen, hij is slecht ter been. Ik kijk altijd of de hond er loopt en wacht zo nodig tot hij weer binnen is. Maar zo af en toe heeft hij door dat Mowgli achter het huis is en probeert hij in en Mowgli uit te breken, ze hebben zo al een lat van mijn hek gesloopt. Ik waarschuw Mowgli wel en pak haar er ook op aan, maar ze is bijna niet te bereiken ze gaat volledig door het lint net als de andere hond trouwens. Ze kunnen elkaars bloed letterlijk wel drinken.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Mijn poelewoepje heeft een schurfthekel aan Macho van Samantha :engel:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Ik heb me lang af zitten vragen waarom Ezio een hekel heeft aan bepaalde honden en het begint mij te dagen. Het lijken allemaal honden die alleen middels kijken reageren. Dus honden die netjes met hun baas meelopen, waarbij geen contact is tussen mij en baas en/of hond-hond maar waarbij de bewuste honden wel duidelijk kijken/staren. Zo hebben we hier b.v. 2 prachtige zwarte Mechelse (?!!??) herders die heel rijzig en fier lopen en KIJKEN. Ezio kan dit niet uitstaan. Hij kan staren echter ook niet hebben van mensen dus ik denk dat het hem daar aan ligt. Honden die verder amper reageren (niet kwispelen, geen aanstalten maken om te willen kennis maken) maar gewoon in het voorbij lopen naar hem kijken. Hij lijkt daar door geintimideerd te raken, onzeker.

Zo zat hij laatst te poepen en man met herder bleef staan en liet dan ook zijn hond staan kijken naar Ezio. Hij word daar niet goed van. Moet ik echt het blikveld gaan blokkeren en proberen zijn aandacht op mij te richten want dat is zo'n uitvlieg moment bij uitstek.
Straffen doe ik nooit. als mensen mij zo aanstaren krijg ik ook de kriebels. Ik probeer hem altijd af te leiden onder het mom van "laat die arrogante hondjes maar lekker in hun sop gaar koken, kijk maar de andere kant op".
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Net zoals wij mensen, hebben honden het ook dat we niet iedereen even aardig of leuk vinden.
Blijkbaar heeft ze totaal geen klik met die hond.
Sem heeft toevallig het ook niet op een witte herder, maar die witte herder is ook niet zo'n lievertje.
Ik ga er gewoon met een bocht eromheen, en meestal gaat die eigenaar al aan de kant.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Pax-Dracona
Actief

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Dana is niet echt zo'n hondjes-hond, en gaat eigenlijk nooit op andere honden af. Honden die op ons afkomen krijgen meestal 5 seconden de tijd om te snuffelen en afhankelijk van hoe opdringerig madam ze vindt krijgen ze een snauw of niet. Maar ze heeft er 3 waar ze het liefst op af zou stuiven (die kans krijgt ze dus niet) om er een hapje van te nemen :schrik: Als ik 2 daarvan zou tegenkomen terwijl ze losloopt kan ik haar nog 'uitschakelen' door haar bal in d'r bekkie te stoppen. Bij nummer 3 haalt dat niks uit, dan tuft ze die bal uit en probeert hem alsnog te grijpen.
Het zijn alledrie gecastreerde reutjes (2 malthezers en een husseltje). Nummer 1 en 2 kende ze al toen ze nog intact waren en toen waren het goeie vriendjes, maar zogauw ze merkte dat die ballen weg waren... :80:
Nummer 3 is 'de uitzondering', dit is een gecastreerd reutje wat nog zo compleet oversext is dat hij het bij de eerste ontmoeting compleet verbruid heeft. :19: Dat komt dan ook niet meer goed, ze is nogal haatdragend blijkbaar. Hah, 1 keer waren we aan het spelen op een afgelegen stuk, zie ik Dana opeens verstijven en fixeren op iets achter me. Bleek dat hondje te zijn. Dana probeerde in een flits langs me te schieten en tjsa, toen greep ik haar dus bij haar pluimstaart :pffff: gillen natuurlijk, vanuit volle vaart tot stilstand geforceerd. Ik denk wel dat ze er iéts van geleerd heeft want ze zet niet meer meteen de aanval in als ze hem ziet.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Lilo heeft een pleurishekel aan alles wat groot en donker is en aan herders in het algemeen... Hayley kan het bloed wel drinken van de Husx Mut van buren in de straat hier tegenover, terwijl dat een heel aardige hond is.

Falera heeft de schurft aan alles wat niet windhond is en Zen aan reuen in het algemeen

Danne vindt alles helemaal tof :I:

De opvanger vindt tot nu toe ook alles wel aardig, maar die heeft nog niet zo heel veel honden leren kennen, ze spreekt de honden taal wel erg goed
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”