Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vervanging fiets
Moderator: moderatorteam
- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Vervanging fiets
Ik ben al een hele tijd aan het twijfelen of ik dit erop moet zetten, maar ik ga het nu dan toch doen.
Vorige zomer/herfst ging ik 2 keer per dag met Zara naar het bos een grote ronde lopen. Nu heb ik een chronische gewrichtsaandoening die helaas erg snel achteruit is gegaan sinds +-januari dit jaar.
Ik loop met Zara de kleine p/p rondjes rond de flat. 1 grote ronde doe ik met de fiets. Ze zit eigenlijk maar een klein stukje vast, zodra we bij veld/water aankomen kan ze doen wat ze wilt. Bij bepaalde stukken stap ik even af en kan ik op de fiets leunen.
Nu wordt het dus warmer en ik weet dat fietsen dan niet meer zal gaan voor Zara. Maar wat moet ik dan? Ik wil haar eccht niet de grote ronde ontzeggen, ik zou het liefst ook weer 2 keer die ronde willen "lopen" per dag. Dat is dus het probleem, ik kan niet lang meer lopen. En als ik het wel doe lig ik de dag(en) erna op bed met veel pijn.
Ik ben nu bezig met revalidatie en het gaat heel langzaam, fietsen kan ik dus nog wel. Met lopen zijn we vorige week begonnen, 10 minuten best stevig doorlopen. Nou dit heb ik gemerkt de dagen erna.
Ik heb het met de reva erover gehad dat ik niet wist hoe ik dit moet oplossen, maar hij zei alleen maar ja zeg maar wat je wilt..maar je bent nog zo jong!
Ja als ik zou mogen kiezen zou ik natuurlijk kiezen voor gewoon te kunnen lopen.
Ik hoop dat hier mensen zijn die misschien hetzelfde hebben, en hoe ze dit oplossen. Ook weet ik dat je een hond op een andere manier moe kan maken door spelletjes enz maar dit vind ik niet eerlijk tegenover haar. Ze is nu 16 maanden.
Vorige zomer/herfst ging ik 2 keer per dag met Zara naar het bos een grote ronde lopen. Nu heb ik een chronische gewrichtsaandoening die helaas erg snel achteruit is gegaan sinds +-januari dit jaar.
Ik loop met Zara de kleine p/p rondjes rond de flat. 1 grote ronde doe ik met de fiets. Ze zit eigenlijk maar een klein stukje vast, zodra we bij veld/water aankomen kan ze doen wat ze wilt. Bij bepaalde stukken stap ik even af en kan ik op de fiets leunen.
Nu wordt het dus warmer en ik weet dat fietsen dan niet meer zal gaan voor Zara. Maar wat moet ik dan? Ik wil haar eccht niet de grote ronde ontzeggen, ik zou het liefst ook weer 2 keer die ronde willen "lopen" per dag. Dat is dus het probleem, ik kan niet lang meer lopen. En als ik het wel doe lig ik de dag(en) erna op bed met veel pijn.
Ik ben nu bezig met revalidatie en het gaat heel langzaam, fietsen kan ik dus nog wel. Met lopen zijn we vorige week begonnen, 10 minuten best stevig doorlopen. Nou dit heb ik gemerkt de dagen erna.
Ik heb het met de reva erover gehad dat ik niet wist hoe ik dit moet oplossen, maar hij zei alleen maar ja zeg maar wat je wilt..maar je bent nog zo jong!
Ja als ik zou mogen kiezen zou ik natuurlijk kiezen voor gewoon te kunnen lopen.
Ik hoop dat hier mensen zijn die misschien hetzelfde hebben, en hoe ze dit oplossen. Ook weet ik dat je een hond op een andere manier moe kan maken door spelletjes enz maar dit vind ik niet eerlijk tegenover haar. Ze is nu 16 maanden.
-
Safari
Re: Vervanging fiets
Is fietsen om vijf uur in de ochtend een optie? Desnoods weer lekker terug naar bed daarna of juist laat een rondje fietsen.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Waarom is het te warm voor de fiets? Je kunt natuurlijk ook gewoon erg langzaam fietsen - 7 a 8 km/u, dan flikker je niet om en voor je hond is het een langzame sukkeldraf
Als je hond echt zichtbaar last heeft van warme en flegmatisch wordt aan de fiets, zou je er misschien voor kunnen kiezen om savonds te gaan fietsen. Tegen een uur of 9 a 10 is het behoorlijk afgekoeld en nog licht.
Succes met je revalidatie en als het niet lukt om de grote rondes vol te houden, weet ik zeker dat je hond zich prima aanpast aan andere activiteiten die jullie wel kunnen
Niet schuldig om voelen!
Als je hond echt zichtbaar last heeft van warme en flegmatisch wordt aan de fiets, zou je er misschien voor kunnen kiezen om savonds te gaan fietsen. Tegen een uur of 9 a 10 is het behoorlijk afgekoeld en nog licht.
Succes met je revalidatie en als het niet lukt om de grote rondes vol te houden, weet ik zeker dat je hond zich prima aanpast aan andere activiteiten die jullie wel kunnen
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Je kunt het tijdstip van fietsen naar s morgens heel vroeg verplaatsen. Dan is het nog koel en goed te doen.
S avonds blijft de warmte nog hangen en dus is het dan warmer.
Kun je haar laten zwemmen? Ook dat is vermoeiend maar zeker ook goed voor haar .
S avonds blijft de warmte nog hangen en dus is het dan warmer.
Kun je haar laten zwemmen? Ook dat is vermoeiend maar zeker ook goed voor haar .
Fenneke en Baloe

-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik sluit me aan bij het vroeg of laat fietsen. Mijn meiden zijn goed getraind aan de fiets maar voor hun is het nu al te warm zelfs in sukkeldraf
Misschien (ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken) 2 keer per week meesturen met een hus?
Misschien (ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken) 2 keer per week meesturen met een hus?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Kun je misschien een fietskar achter je fiets zetten en dan naar het park gaan met je hond in de kar? En haar daar dan loslaten zodat jij kunt blijven leunen? En daarnaast dan mentaal thuis bezig houden?

- marloes_2406
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor mij is het niet te warm om te fietsen, maar lijkt me dat het voor Zara in de zomer wel te warm is? Ze heeft er nu eigenlijk helemaal geen last van, en ons *doel* is naar het water dus ze zwemt wel iedere keer!
Hus heb ik ook aan gedacht maar Zara is het liefst alleen bij mij en zeer angstig, durf ik niet zo goed aan. Maar misschien is dat wel iets voor over een aantal jaar.
Hus heb ik ook aan gedacht maar Zara is het liefst alleen bij mij en zeer angstig, durf ik niet zo goed aan. Maar misschien is dat wel iets voor over een aantal jaar.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Als de situatie tijdelijk is sluit ik me aan bij de rest vroeger en later fietsen. Smorgens vroeg is het best fris nog en na 20:00 uur ook. Voor 9 uur weer thuis en na 20:00 uur pas weer fietsen.
Ik fiets met Toots nu gewoon ook overdag langzaam maar hij vind het warme juist prettig.
Voor een Golden is het denk wel sneller te warm maar ik geloof nu nog niet maar dat zal ze wel aangeven dan denk ik.
Ik fiets met Toots nu gewoon ook overdag langzaam maar hij vind het warme juist prettig.
Voor een Golden is het denk wel sneller te warm maar ik geloof nu nog niet maar dat zal ze wel aangeven dan denk ik.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 02 jun 2014 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- marloes_2406
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb ik met haar vorig jaar en Frankrijk geprobeerd,Hilde schreef:Kun je misschien een fietskar achter je fiets zetten en dan naar het park gaan met je hond in de kar? En haar daar dan loslaten zodat jij kunt blijven leunen? En daarnaast dan mentaal thuis bezig houden?
- Sanchis
- Zeer actief
Dan zou ik me er niet zo druk om maken hoormarloes_2406 schreef:Voor mij is het niet te warm om te fietsen, maar lijkt me dat het voor Zara in de zomer wel te warm is? Ze heeft er nu eigenlijk helemaal geen last van, en ons *doel* is naar het water dus ze zwemt wel iedere keer!
Ik fiets met mijn honden nu gewoon nog makkelijk 10 km. Ja ze hijgen, maar ze doen het ook graag en zolang je naar je honden blijft kijken, is er niets mis mee. Ashley en Jessie lopen altijd voorop en ik ga me pas zorgen maken, als ze naast of achter me blijven lopen. Maar dat gebeurt niet.
Een fietskar lijkt me erg belastend voor jou. Zo'n hond mee trekken met je pijnlijke gewrichten terwijl de hond in kwestie prima zelf lopen wil, vind ik een beetje gek
Laatst gewijzigd door Sanchis op 02 jun 2014 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Wat versta jij onder zwemmen
Want dat is je doel zeg je .
Maar laat je haar poedelen of gooi je 100 keer de bal over een afstand van 50 meter het water in? Zodat ze echt moet zwemmen?
Sowieso met een werp stok werken met bal? Je gooit verder en sneller met werp stok.
Wel om je tactiek denken want het kan wel slecht zijn voor jou spieren
Maar laat je haar poedelen of gooi je 100 keer de bal over een afstand van 50 meter het water in? Zodat ze echt moet zwemmen?
Sowieso met een werp stok werken met bal? Je gooit verder en sneller met werp stok.
Fenneke en Baloe

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik fiets vaak rond een uur of 1 's nachts als het warmer is.
Fietst trouwens ook lekkerder, relaxter.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik weet niet wat voor aandoening je hebt, maar zou je niet met je begeleider een schema kunnen maken op het lopen op te bouwen? (omdat je het hebt over revalidatie klinkt het als iets wat beter zal worden?)
Dus dat in de middag dan doen en eventueel avond fietsen of ergens laten zwemmen?
Dus dat in de middag dan doen en eventueel avond fietsen of ergens laten zwemmen?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
??Sanchis schreef:Waarom is het te warm voor de fiets? Je kunt natuurlijk ook gewoon erg langzaam fietsen - 7 a 8 km/u, dan flikker je niet om en voor je hond is het een langzame sukkeldraf![]()
Succes met je revalidatie en als het niet lukt om de grote rondes vol te houden, weet ik zeker dat je hond zich prima aanpast aan andere activiteiten die jullie wel kunnenNiet schuldig om voelen!
het gaat niet alleen om de feitelijke temperatuur maar ook die van het asfalt he? De hond heeft daar last van. Vuistrgel is dat je niet gaat fietsen als het 20 graden of warmer is. De hond zit dichterbij het asfalt en daar blijft de warmte hangen.
Je wilt niet weten hoeveel oververhitte honden er worden binnen gebracht bij een DA.
Dan is 'smorgens vroeg de beste keus, maar dan dus 06.00 uur ofzo...
Suzanne
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Echt warm dus +25 fiets ik 's ochtends rond een uur of 8 in t weekend of door de weeks 's avonds rond een uur of 10. Nu fiets ik nog gewoon wanneer t me uit komt kan nog prima. En dat is in t weekend rond een uur of 2 overdag (door de week rond een uur of 7 's avonds.)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Sanchis
- Zeer actief
Nu kunnen vuistregeltjes dat allemaal wel beweren, maar als ik mijn honden over het pad zie lopen ipv over het gras, dan zal t allemaal wel meevallen met dat asfalt.~Suzanne~ schreef:??Sanchis schreef:Waarom is het te warm voor de fiets? Je kunt natuurlijk ook gewoon erg langzaam fietsen - 7 a 8 km/u, dan flikker je niet om en voor je hond is het een langzame sukkeldraf![]()
Succes met je revalidatie en als het niet lukt om de grote rondes vol te houden, weet ik zeker dat je hond zich prima aanpast aan andere activiteiten die jullie wel kunnenNiet schuldig om voelen!
het gaat niet alleen om de feitelijke temperatuur maar ook die van het asfalt he? De hond heeft daar last van. Vuistrgel is dat je niet gaat fietsen als het 20 graden of warmer is.
Mensen met oververhitte honden hebben mijn inziens al heel wat duidelijke signalen gemist.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik denk dat het best wel scheelt waar je fietst, als je dat overdag doet. Is er veel schaduw op de route bijvoorbeeld, of loopt je hond in de berm (onverhard) of moet ze verplicht op asfalt of (stoep) tegels?
Als ze op asfalt of tegels loopt zou ik erg voorzichtig zijn met het fietsen bij warm weer, doordat honden naast hijgen hun warmte alleen maar kwijt kunnen via hun voetzooltjes, is de kans op oververhitting en alle ellende vandien erg groot bij temperaturen van een graad of 20 en warmer.
Kan ze grotendeels door de berm op het zachte gras lopen, dan heb je wat meer speling, zeker als er ook flink wat schaduw is.
's Ochtends fietsen zou trouwens mijn voorkeur hebben boven 's avonds, omdat het asfalt 's avonds nog lang de warmte van overdag vasthoudt. Na de nacht is het zeker veel meer afgekoeld.
Als ze op asfalt of tegels loopt zou ik erg voorzichtig zijn met het fietsen bij warm weer, doordat honden naast hijgen hun warmte alleen maar kwijt kunnen via hun voetzooltjes, is de kans op oververhitting en alle ellende vandien erg groot bij temperaturen van een graad of 20 en warmer.
Kan ze grotendeels door de berm op het zachte gras lopen, dan heb je wat meer speling, zeker als er ook flink wat schaduw is.
's Ochtends fietsen zou trouwens mijn voorkeur hebben boven 's avonds, omdat het asfalt 's avonds nog lang de warmte van overdag vasthoudt. Na de nacht is het zeker veel meer afgekoeld.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zorg overigens altijd dat er water langs de route ligt zodat ze wat kunnen drinken en/of afkoelen. Altijd overigens zomer en winter...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marloes_2406
- Zeer actief
- Contacteer:
fenneke schreef:Wat versta jij onder zwemmen![]()
Ze is helemaal gek van de bal
- marloes_2406
- Zeer actief
- Contacteer:
zeg een half uur, en dan wel rustig aan. Terug ook zoiets maar dan loop ik meer omdat het bergop gaatInge O schreef:en hoever/hoelang is het fietsen naar dat water?marloes_2406 schreef:Voor mij is het niet te warm om te fietsen, maar lijkt me dat het voor Zara in de zomer wel te warm is? Ze heeft er nu eigenlijk helemaal geen last van, en ons *doel* is naar het water dus ze zwemt wel iedere keer!
- marloes_2406
- Zeer actief
- Contacteer:
moosje schreef:Ik fiets vaak rond een uur of 1 's nachts als het warmer is.
- marloes_2406
- Zeer actief
- Contacteer:
We zijn aan het proberen op te bouwen, maar helaas zal het niet meer beter worden. Het doel nu is om mijn spieren sterker te maken en zo hopelijk even stabiel te blijven, pijn blijf ik toch altijd houden.
Vorige week dan de 1e keer 10min op loopband geweest, dus morgen ga ik het bespreken met mijn fysio hoe het erna is geweest. Denk dat we met iets minder moeten beginnen.
Iig al heel erg bedankt allemaal voor het meedenken! Echt heel fijn
Vorige week dan de 1e keer 10min op loopband geweest, dus morgen ga ik het bespreken met mijn fysio hoe het erna is geweest. Denk dat we met iets minder moeten beginnen.
Iig al heel erg bedankt allemaal voor het meedenken! Echt heel fijn
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Op normaal warme dagen is het rond 10 uur nog prima te doen op een sukkeldrafje naar het water. Alleen op die paar echt hete dagen zit je voor de keuze of je de wandeling/fietstocht moet laten vervallen, of dat je naar de nacht uitwijkt.
Kijk goed naar je hond en ga bij warme dagen niet op of net na het heetst van de dag op pad. Zo kan je meer dan 90% van de zomerdagen prima naar het water toe
Kijk goed naar je hond en ga bij warme dagen niet op of net na het heetst van de dag op pad. Zo kan je meer dan 90% van de zomerdagen prima naar het water toe
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
leer je hond zich aan jou aan te passen. Ze wil bij jou zijn dat vindt ze leuk. ze wil met de bal spelen en zwemmen.
Hier moesten de honden ivm studie twee jaar met minder doen. de hoeveelhuid wandelen langzaam afgebouwd. Ze zijn nog steeds heel tevreden. Ik ben nu klaar met mijn studie en heb langzaamaan meer tijd voor ze. Ik bouw de activiteiten nu ook langzaamaan weer op.
Je moet haar niet veel lichaamsbeweging bieden. Als je haar maar jezelf bied in aandacht en kleine dingetjes doen in huis of in de tuin.
Hier moesten de honden ivm studie twee jaar met minder doen. de hoeveelhuid wandelen langzaam afgebouwd. Ze zijn nog steeds heel tevreden. Ik ben nu klaar met mijn studie en heb langzaamaan meer tijd voor ze. Ik bouw de activiteiten nu ook langzaamaan weer op.
Je moet haar niet veel lichaamsbeweging bieden. Als je haar maar jezelf bied in aandacht en kleine dingetjes doen in huis of in de tuin.
-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Honden zijn niet van suiker hoor.. Gewoon lekker fietsen. Misschien wat minder lang of snel maar ze gaat er echt niet stuk van. En dan krijgt ze het een beetje warm.. Dan gooi je haar even in de sloot om af te koelen.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
blablabla 
-
Marion.
Eh, nou, dat is ook wel heel hond-afhankelijk hoorblacky schreef:Je moet haar niet veel lichaamsbeweging bieden. Als je haar maar jezelf bied in aandacht en kleine dingetjes doen in huis of in de tuin.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
blacky schreef:leer je hond zich aan jou aan te passen.
Nou ja niet altijd natuurlijk, als ik dat hier zou doen dan was dat een ware ramp... denk niet dat dit altijd zo makkelijk gaat bij sommige type honden.

-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
blacky schreef:leer je hond zich aan jou aan te passen. Ze wil bij jou zijn dat vindt ze leuk. ze wil met de bal spelen en zwemmen.
Absoluut niet mee eens.. Misschien voor kleine gezelschapshondjes maar zelfs dat vind ik sneu... Mijn hond zou van pure ellende het stucwerk van de muur vreten als ze alleen ff buiten mocht piesen. En dat is "maar" een labrador. Laat staan een hond met een echt hoog energie level.
blablabla 
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
ik denk dit dus niet. Je hond past zich echt aan de omstandigheden aan. Ik zeg niets dat je niets met je hond moet doen maar wandelen hoeft niet perse. dat kunnen ook dingen in en om het huis zijn.
Je kunt ook actief met je hond bezig zijn zonder daar hele einden voor te moeten fietsen of wandelen.
Ik ben er van overtuigd dat de hond voor een groot gedeelte gemaakt wordt door de eigenaar. Dat begint al bij het waarom koopt een persoon juist dit soort hond. daar heeft hij een bepaald beeld bij. (wat hij ook vaak gaat uitvoeren).
Ik zeg niet dat je bepaalde ras eigenschappen moet negeren. Maar een Golden is in veel gevallen geen werkhond.
Bij mijn honden heeft het geleidelijk verminderen van de activiteiten niet tot vervelende honden geleidt. En het nu weer verhogen daarvan niet tot uitgesproken gelukkiger honden. (wel een gelukkiger baasje)
Je kunt ook actief met je hond bezig zijn zonder daar hele einden voor te moeten fietsen of wandelen.
Ik ben er van overtuigd dat de hond voor een groot gedeelte gemaakt wordt door de eigenaar. Dat begint al bij het waarom koopt een persoon juist dit soort hond. daar heeft hij een bepaald beeld bij. (wat hij ook vaak gaat uitvoeren).
Ik zeg niet dat je bepaalde ras eigenschappen moet negeren. Maar een Golden is in veel gevallen geen werkhond.
Bij mijn honden heeft het geleidelijk verminderen van de activiteiten niet tot vervelende honden geleidt. En het nu weer verhogen daarvan niet tot uitgesproken gelukkiger honden. (wel een gelukkiger baasje)
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Precies. Ik ben ook niet van de lange wandelingen, maar zoekspelletjes in de tuin of op de hoek in het park of in huis zijn een groot succes.Cleva schreef:Dat vind ik ook. Gekke spelletjes in de tuin vindt Hein net zo leuk. Ik niet dus dat doen we niet elke dag maar voor hem is een uur dollen een uur dollen en dan is hij meer aan een dutje toe dan na een uur wandelen.blacky schreef:ik denk dit dus niet. Je hond past zich echt aan de omstandigheden aan. Ik zeg niets dat je niets met je hond moet doen maar wandelen hoeft niet perse. dat kunnen ook dingen in en om het huis zijn.
En fietsen kan toch wel? Alleen niet op het heetst van de dag. Of je nou naast je hond loopt of er stapvoets naast fietst maakt toch niks uit?
Mijn hond heeft zich prima aan mij aangepast, niks aan de hand.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."