Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En daarom laat ik me hond dus niet castreren!
Moderator: moderatorteam
-
silvester
En daarom laat ik me hond dus niet castreren!
Vele hier hebben hun hond laten castreren, gewoon omdat ze het makkelijk vinden of om andere fabeltjes. (Wat in Duitsland dus verboden is)
Hier toch een interessant stukje waarom het dus verboden is in Duitsland, zouden ze in Nl ook in moeten voeren!
http://hasenhirsch.bplaced.com/bouv/ima ... ration.pdf
Hier toch een interessant stukje waarom het dus verboden is in Duitsland, zouden ze in Nl ook in moeten voeren!
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: En daarom laat ik me hond dus niet castreren!
mwah dat laten castreren alleen voor t gemak valt hier op t forum erg meesilvester schreef:Vele hier hebben hun hond laten castreren, gewoon omdat ze het makkelijk vinden of om andere fabeltjes. (Wat in Duitsland dus verboden is)
je kunt het ook overdrijven he
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 02 jun 2014 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Mwah het gaat volgens mij om te jong castreren 
En idd overdrijven is ook een vak.
En idd overdrijven is ook een vak.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Ik geloof dat het hier op het forum wel meevalt met het zomaar klakkeloos castreren van een hond. En bovendien, mocht ik een castratie het beste achten voor mijn hond, dan heeft niemand daar iets van te vinden of te zeggen. Mijn hond, mijn beslissing 
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Juist. Ik ben benieuwd wie mij dat precies zou gaan verbieden.Nerazi schreef:Ik geloof dat het hier op het forum wel meevalt met het zomaar klakkeloos castreren van een hond. En bovendien, mocht ik een castratie het beste achten voor mijn hond, dan heeft niemand daar iets van te vinden of te zeggen. Mijn hond, mijn beslissing
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Marion.
Nou, dan komt er een BOA bij je aanbellen en dan moet je de boel weer laten herstellenJaap* schreef:Juist. Ik ben benieuwd wie mij dat precies zou gaan verbieden.Nerazi schreef:Ik geloof dat het hier op het forum wel meevalt met het zomaar klakkeloos castreren van een hond. En bovendien, mocht ik een castratie het beste achten voor mijn hond, dan heeft niemand daar iets van te vinden of te zeggen. Mijn hond, mijn beslissing
-
silvester
Dat is idd bij wet verboden, geld voor alle dieren als er geen medische noodzaak bestaat.Nanna schreef:Ik kan me niet voorstellen dat het in Duitsland verboden is je hond te castreren.
Dan mag ook het castreren van hengsten zeker niet, of van varkens. Of van katten!!!
Edit: erg grappig overigens om te zien hoe snel jullie hier reageren, het is namelijk een aardige lap tekst, en ook nog in het Duits, dus dat kunnen jullie nooit hebben gelezen. De stooktrolletjes zijn dus weer onderweg op het forum
Of te wel, eerst lezen en dan je mening geven, anders gewoon weer onder je steen kruipen!
-
S@ndr@
- Zeer actief
op straffe van wat 
- Jaap*
- Zeer actief
Ben je niet in de war met het onverdoofd castreren?silvester schreef:Dat is idd bij wet verboden, geld voor alle dieren als er geen medische noodzaak bestaat.Nanna schreef:Ik kan me niet voorstellen dat het in Duitsland verboden is je hond te castreren.
Dan mag ook het castreren van hengsten zeker niet, of van varkens. Of van katten!!!
Edit: erg grappig overigens om te zien hoe snel jullie hier reageren, het is namelijk een aardige lap tekst, en ook nog in het Duits, dus dat kunnen jullie nooit hebben gelezen. De stooktrolletjes zijn dus weer onderweg op het forum![]()
Of te wel, eerst lezen en dan je mening geven, anders gewoon weer onder je steen kruipen!
Er wordt overigens helemaal nog niet inhoudelijk op het stuk gereageerd. Wie er hier op een rel zit te wachten is wel duidelijk hoor
-
Marion.
En ook dat bepaal ik zelf welsilvester schreef:Of te wel, eerst lezen en dan je mening geven, anders gewoon weer onder je steen kruipen!
Ik heb al een mening zonder dat ik je lap tekst ga lezen. Overigens lees ik Duits net zo snel als Nederlands.
-
Kimmie
nou woon ik al heel wat jaren in duitsland,maar hier is het echt niet verboden je hond te laten castreren.. 
- Jaap*
- Zeer actief
Ik meende overigens, maar dit terzijde, dat jij laatst beloofd had om hier niet meer te posten.silvester schreef:gewoon weer onder je steen kruipen!
Nu word ik wel vaker blij gemaakt met een dooie mus, maar toch.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Heb je in een paar zinnen de strekking van het verhaal voor ons?
Mijn duits is niet zo best.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- dagmar88
- Zeer actief
Jaap* schreef:Ik meende overigens, maar dit terzijde, dat jij laatst beloofd had om hier niet meer te posten.silvester schreef:gewoon weer onder je steen kruipen!
Ik had nog even de hoop dat er iemand op een oud topic had gereageerd.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Nou ja, er zit nog wel in verschil tussen die dieren. Bij paarden ben je, tenminste veel mensen, afhankelijk van de stalling. Er zijn weinig stallen die een hengst willen en als die er al mag staan is hij gedoemd de rest van zijn leven alleen door te brengen 9 van de 10 keer. Een merrie heeft een hele andere cyclus als een teef, dus tussendoor kun je ze ook niet samen laten. Als ze eerder hengstig worden heb je een probleem en als de hengst erg opdringerig is kan hij wel eens stuk gaan van de klappen die hij krijgt.Nanna schreef:Ik kan me niet voorstellen dat het in Duitsland verboden is je hond te castreren.
Ik kan geen Duits lezen, jammer genoeg.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
"me hond"??? als we dan toch aan het bekritiseren gaan.. 
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Die link werkt niet.
Mijn Duits is prima maar dan moet er wel iets te lezen zijn.
Mijn Duits is prima maar dan moet er wel iets te lezen zijn.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het hele verhaal komt erop neer dat castratie geen vervanging van opvoeding is en er een hoop nadelen aan kleven die niet algemeen bekend zijn bij hondenhouders en vaak ook niet in zijn totaliteit bij da's.
eigenlijk is het een heleboel tekst om aan te geven dat je beter twee keer kunt nadenken over castratie.
over een verbod op castreren ben ik zo gauw niks tegengekomen in dit stuk
eigenlijk is het een heleboel tekst om aan te geven dat je beter twee keer kunt nadenken over castratie.
over een verbod op castreren ben ik zo gauw niks tegengekomen in dit stuk

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief
Sanchis schreef:Heb je in een paar zinnen de strekking van het verhaal voor ons?
Als ik het goed begrijp is de mening van de schrijver dat wanneer het zonder reden amputeren van een hondenpoot verboden is, zomaar castreren dat ook zou moeten zijn.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
daar ben ik het best wel mee eens, maar dat maakt het nog geen wettelijke regelingdagmar88 schreef:Sanchis schreef:Heb je in een paar zinnen de strekking van het verhaal voor ons?
Als ik het goed begrijp is de mening van de schrijver dat wanneer het zonder reden amputeren van een hondenpoot verboden is, zomaar castreren dat ook zou moeten zijn.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Sanchis
- Zeer actief
OK bedankt! Het bekende verhaal dus.
En dat hele poot-amputatie verhaal is natuurlijk nogal krom. Intacte poten veroorzaken geen hele groepen ongewenste nestjes die er, bij de minder oplettende eigenaar, hoe dan ook zullen komen als je het castreren zou verbieden.
En dat hele poot-amputatie verhaal is natuurlijk nogal krom. Intacte poten veroorzaken geen hele groepen ongewenste nestjes die er, bij de minder oplettende eigenaar, hoe dan ook zullen komen als je het castreren zou verbieden.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Kom op, niet in Nederland hoor. Misschien in een derde wereldland of in Amerika, maar hier is amper een loslopende hond te bekennen. Ik vind de potenvergelijking dus primaSanchis schreef:OK bedankt! Het bekende verhaal dus.
- Sanchis
- Zeer actief
Nou ik heb er hier drie vrij over mijn erf lopen en ik heb mijn teven dus gecastreerd omdat ik er niet op zit te wachten om de reu van de buren of Scott er bovenop aan te treffen.Rosita Compagner schreef:Kom op, niet in Nederland hoor. Misschien in een derde wereldland of in Amerika, maar hier is amper een loslopende hond te bekennen. Ik vind de potenvergelijking dus primaSanchis schreef:OK bedankt! Het bekende verhaal dus.
De honden 2 stuks * 3 week loops * 2x per jaar = 12 weken per jaar scheiden vind ik ook geen feest voor mens en dier. Ze zijn gewend aan hun vrijheid en ik wil ze niet nonstop binnen hebben. Daarbij wordt mijn WC en keuken regelmatig gebruikt door werkvolk of de paardenmeisjes en ik wil die niet de verantwoordelijkheid toevertrouwen van de anticonceptie van mijn honden.
Niet iedereen woont in aanlijn-paradijs-randstad.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ook in mijn buitengebied zie ik geen loslopend honden. Jouw erf is toch wel afgezet? Of lopen je teven vrij in en uit, loops en al. Mijn loopse teven gaan idd twee maal per jaar een week of 2 achter slot en grendel voor mijn eigen reuen.Sanchis schreef:Nou ik heb er hier drie vrij over mijn erf lopen en ik heb mijn teven dus gecastreerd omdat ik er niet op zit te wachten om de reu van de buren of Scott er bovenop aan te treffen.Rosita Compagner schreef:Kom op, niet in Nederland hoor. Misschien in een derde wereldland of in Amerika, maar hier is amper een loslopende hond te bekennen. Ik vind de potenvergelijking dus primaSanchis schreef:OK bedankt! Het bekende verhaal dus.
De honden 2 stuks * 3 week loops * 2x per jaar = 12 weken per jaar scheiden vind ik ook geen feest voor mens en dier. Ze zijn gewend aan hun vrijheid en ik wil ze niet nonstop binnen hebben. Daarbij wordt mijn WC en keuken regelmatig gebruikt door werkvolk of de paardenmeisjes en ik wil die niet de verantwoordelijkheid toevertrouwen van de anticonceptie van mijn honden.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ook al ben ik persoonlijk tegen onnodig castreren, ik ben er nog veel meer tegen dat een wet mij gaat voorschrijven of ik dat wel of niet mag. Laat die keuze toch a.u.b. bij de eigenaar zelf liggen. Ik ken trouwens nogal wat Duitse hondeneigenaren die hun honden gewoon gecastreerd hebben, ik kan me niet voorstellen dat die regel echt bestaat en zo nageleefd wordt?

Daar moest ik ook meteen weer aan denken ja. Dit was niet de afspraakJaap* schreef:Ik meende overigens, maar dit terzijde, dat jij laatst beloofd had om hier niet meer te posten.silvester schreef:gewoon weer onder je steen kruipen!
- Sanchis
- Zeer actief
Mijn erf is niet afgezet (niet te doen) en ze zijn erfvast. Scott zelfs met hormonen en al. En mijn teven lopen dus niet loops en al in en uit want ze worden niet loopsRosita Compagner schreef:Ook in mijn buitengebied zie ik geen loslopend honden. Jouw erf is toch wel afgezet? Of lopen je teven vrij in en uit, loops en al. Mijn loopse teven gaan idd twee maal per jaar een week of 2 achter slot en grendel voor mijn eigen reuen.Sanchis schreef:Nou ik heb er hier drie vrij over mijn erf lopen en ik heb mijn teven dus gecastreerd omdat ik er niet op zit te wachten om de reu van de buren of Scott er bovenop aan te treffen.Rosita Compagner schreef:Kom op, niet in Nederland hoor. Misschien in een derde wereldland of in Amerika, maar hier is amper een loslopende hond te bekennen. Ik vind de potenvergelijking dus primaSanchis schreef:OK bedankt! Het bekende verhaal dus.
En je kunt er dus voor kiezen om ze op te sluiten maar laat dat ieder zn eigen keus zijn of dat aanvaardbaar is of niet.
In mijn situatie zou het betekenen dat ik ze moet verbannen tot een slaapkamer. Naast dat mijn man dan serieus gaat nadenken over een echtscheiding, vind ik dat voor de teef in kuisheidsverbanning ook geen feest.
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
ben ik ff blij dat mijn duits heel slecht is.
ik ben heeeeeeel erg blij dat ik tommy heb laten castreren, hij is nu weer helemaal zichzelf, ipv dat zijn leven werd bepaald door zijn hormonen.
ik ben heeeeeeel erg blij dat ik tommy heb laten castreren, hij is nu weer helemaal zichzelf, ipv dat zijn leven werd bepaald door zijn hormonen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vind de potenvergelijking nogal mank gaan.
Heb het drie keer moeten lezen voor ik begreep dat de schrijver een vergelijking trok.
Zijn verhaal klopt maar gedeeltelijk en de verhalen over die teven die met de poot omhoog plassen en daardoor dus al genoeg progesteron hebben ....en bij castratie de ramp niet te overzien zou zijn is larie.
Schrijver is wel zo slim overal bij te schrijven dat het zou kunnen dat ..............
Verder echt in het verhaal niets nieuws onder de zon
Ik heb het tenminste niet kunnen vinden.
Castratie is toch helemaal niet verboden in Duitsland?
Heb het drie keer moeten lezen voor ik begreep dat de schrijver een vergelijking trok.
Zijn verhaal klopt maar gedeeltelijk en de verhalen over die teven die met de poot omhoog plassen en daardoor dus al genoeg progesteron hebben ....en bij castratie de ramp niet te overzien zou zijn is larie.
Schrijver is wel zo slim overal bij te schrijven dat het zou kunnen dat ..............
Verder echt in het verhaal niets nieuws onder de zon
Ik heb het tenminste niet kunnen vinden.
Castratie is toch helemaal niet verboden in Duitsland?
-
Kimmie
nee castratie is absoluut niet verboden in duitsland...
- Sanchis
- Zeer actief
Sorry zal t niet weer doenInge O schreef:oei, niet zo vloeken op het forum hoorSanchis schreef:kolere die takke teven ook altijd *censuur* pieieieiieiep f*ck it.