Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En daarom laat ik me hond dus niet castreren!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

silvester

En daarom laat ik me hond dus niet castreren!

Ongelezen bericht door silvester »

Vele hier hebben hun hond laten castreren, gewoon omdat ze het makkelijk vinden of om andere fabeltjes. (Wat in Duitsland dus verboden is)

Hier toch een interessant stukje waarom het dus verboden is in Duitsland, zouden ze in Nl ook in moeten voeren!

http://hasenhirsch.bplaced.com/bouv/ima ... ration.pdf
S@ndr@
Zeer actief

Re: En daarom laat ik me hond dus niet castreren!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

silvester schreef:Vele hier hebben hun hond laten castreren, gewoon omdat ze het makkelijk vinden of om andere fabeltjes. (Wat in Duitsland dus verboden is)

Hier toch een interessant stukje waarom het dus verboden is in Duitsland, zouden ze in Nl ook in moeten voeren!

http://hasenhirsch.bplaced.com/bouv/ima ... ration.pdf
mwah dat laten castreren alleen voor t gemak valt hier op t forum erg mee :wink:
je kunt het ook overdrijven he :roll:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 02 jun 2014 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Mwah het gaat volgens mij om te jong castreren ;)

En idd overdrijven is ook een vak.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik geloof dat het hier op het forum wel meevalt met het zomaar klakkeloos castreren van een hond. En bovendien, mocht ik een castratie het beste achten voor mijn hond, dan heeft niemand daar iets van te vinden of te zeggen. Mijn hond, mijn beslissing :pffff:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nerazi schreef:Ik geloof dat het hier op het forum wel meevalt met het zomaar klakkeloos castreren van een hond. En bovendien, mocht ik een castratie het beste achten voor mijn hond, dan heeft niemand daar iets van te vinden of te zeggen. Mijn hond, mijn beslissing :pffff:
Juist. Ik ben benieuwd wie mij dat precies zou gaan verbieden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Jaap* schreef:
Nerazi schreef:Ik geloof dat het hier op het forum wel meevalt met het zomaar klakkeloos castreren van een hond. En bovendien, mocht ik een castratie het beste achten voor mijn hond, dan heeft niemand daar iets van te vinden of te zeggen. Mijn hond, mijn beslissing :pffff:
Juist. Ik ben benieuwd wie mij dat precies zou gaan verbieden.
Nou, dan komt er een BOA bij je aanbellen en dan moet je de boel weer laten herstellen :pffff:
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Nanna schreef:Ik kan me niet voorstellen dat het in Duitsland verboden is je hond te castreren.
Dan mag ook het castreren van hengsten zeker niet, of van varkens. Of van katten!!! :schrik:
Dat is idd bij wet verboden, geld voor alle dieren als er geen medische noodzaak bestaat.

Edit: erg grappig overigens om te zien hoe snel jullie hier reageren, het is namelijk een aardige lap tekst, en ook nog in het Duits, dus dat kunnen jullie nooit hebben gelezen. De stooktrolletjes zijn dus weer onderweg op het forum :mrgreen:

Of te wel, eerst lezen en dan je mening geven, anders gewoon weer onder je steen kruipen!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

op straffe van wat :denken:
Jaap*
Zeer actief

silvester schreef:
Nanna schreef:Ik kan me niet voorstellen dat het in Duitsland verboden is je hond te castreren.
Dan mag ook het castreren van hengsten zeker niet, of van varkens. Of van katten!!! :schrik:
Dat is idd bij wet verboden, geld voor alle dieren als er geen medische noodzaak bestaat.

Edit: erg grappig overigens om te zien hoe snel jullie hier reageren, het is namelijk een aardige lap tekst, en ook nog in het Duits, dus dat kunnen jullie nooit hebben gelezen. De stooktrolletjes zijn dus weer onderweg op het forum :mrgreen:

Of te wel, eerst lezen en dan je mening geven, anders gewoon weer onder je steen kruipen!
Ben je niet in de war met het onverdoofd castreren?
Er wordt overigens helemaal nog niet inhoudelijk op het stuk gereageerd. Wie er hier op een rel zit te wachten is wel duidelijk hoor :roll:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

silvester schreef:Of te wel, eerst lezen en dan je mening geven, anders gewoon weer onder je steen kruipen!
En ook dat bepaal ik zelf wel :pffff:
Ik heb al een mening zonder dat ik je lap tekst ga lezen. Overigens lees ik Duits net zo snel als Nederlands.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

nou woon ik al heel wat jaren in duitsland,maar hier is het echt niet verboden je hond te laten castreren.. :scratch:
Jaap*
Zeer actief

silvester schreef:gewoon weer onder je steen kruipen!
Ik meende overigens, maar dit terzijde, dat jij laatst beloofd had om hier niet meer te posten.
Nu word ik wel vaker blij gemaakt met een dooie mus, maar toch.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Heb je in een paar zinnen de strekking van het verhaal voor ons?
Mijn duits is niet zo best.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jaap* schreef:
Ik meende overigens, maar dit terzijde, dat jij laatst beloofd had om hier niet meer te posten.

Ik had nog even de hoop dat er iemand op een oud topic had gereageerd.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Nou ja, er zit nog wel in verschil tussen die dieren. Bij paarden ben je, tenminste veel mensen, afhankelijk van de stalling. Er zijn weinig stallen die een hengst willen en als die er al mag staan is hij gedoemd de rest van zijn leven alleen door te brengen 9 van de 10 keer. Een merrie heeft een hele andere cyclus als een teef, dus tussendoor kun je ze ook niet samen laten. Als ze eerder hengstig worden heb je een probleem en als de hengst erg opdringerig is kan hij wel eens stuk gaan van de klappen die hij krijgt. ;)

Ik kan geen Duits lezen, jammer genoeg.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

"me hond"??? als we dan toch aan het bekritiseren gaan.. :denken:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Die link werkt niet.
Mijn Duits is prima maar dan moet er wel iets te lezen zijn.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

het hele verhaal komt erop neer dat castratie geen vervanging van opvoeding is en er een hoop nadelen aan kleven die niet algemeen bekend zijn bij hondenhouders en vaak ook niet in zijn totaliteit bij da's.
eigenlijk is het een heleboel tekst om aan te geven dat je beter twee keer kunt nadenken over castratie.

over een verbod op castreren ben ik zo gauw niks tegengekomen in dit stuk :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sanchis schreef:Heb je in een paar zinnen de strekking van het verhaal voor ons?

Als ik het goed begrijp is de mening van de schrijver dat wanneer het zonder reden amputeren van een hondenpoot verboden is, zomaar castreren dat ook zou moeten zijn.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef:
Sanchis schreef:Heb je in een paar zinnen de strekking van het verhaal voor ons?

Als ik het goed begrijp is de mening van de schrijver dat wanneer het zonder reden amputeren van een hondenpoot verboden is, zomaar castreren dat ook zou moeten zijn.
daar ben ik het best wel mee eens, maar dat maakt het nog geen wettelijke regeling ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sanchis
Zeer actief

OK bedankt! Het bekende verhaal dus.

En dat hele poot-amputatie verhaal is natuurlijk nogal krom. Intacte poten veroorzaken geen hele groepen ongewenste nestjes die er, bij de minder oplettende eigenaar, hoe dan ook zullen komen als je het castreren zou verbieden.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Sanchis schreef:OK bedankt! Het bekende verhaal dus.

En dat hele poot-amputatie verhaal is natuurlijk nogal krom. Intacte poten veroorzaken geen hele groepen ongewenste nestjes die er, bij de minder oplettende eigenaar, hoe dan ook zullen komen als je het castreren zou verbieden.
Kom op, niet in Nederland hoor. Misschien in een derde wereldland of in Amerika, maar hier is amper een loslopende hond te bekennen. Ik vind de potenvergelijking dus prima :pffff:
Sanchis
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:

Kom op, niet in Nederland hoor. Misschien in een derde wereldland of in Amerika, maar hier is amper een loslopende hond te bekennen. Ik vind de potenvergelijking dus prima :pffff:
Nou ik heb er hier drie vrij over mijn erf lopen en ik heb mijn teven dus gecastreerd omdat ik er niet op zit te wachten om de reu van de buren of Scott er bovenop aan te treffen.
De honden 2 stuks * 3 week loops * 2x per jaar = 12 weken per jaar scheiden vind ik ook geen feest voor mens en dier. Ze zijn gewend aan hun vrijheid en ik wil ze niet nonstop binnen hebben. Daarbij wordt mijn WC en keuken regelmatig gebruikt door werkvolk of de paardenmeisjes en ik wil die niet de verantwoordelijkheid toevertrouwen van de anticonceptie van mijn honden.

Niet iedereen woont in aanlijn-paradijs-randstad.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Sanchis schreef:

Nou ik heb er hier drie vrij over mijn erf lopen en ik heb mijn teven dus gecastreerd omdat ik er niet op zit te wachten om de reu van de buren of Scott er bovenop aan te treffen.
De honden 2 stuks * 3 week loops * 2x per jaar = 12 weken per jaar scheiden vind ik ook geen feest voor mens en dier. Ze zijn gewend aan hun vrijheid en ik wil ze niet nonstop binnen hebben. Daarbij wordt mijn WC en keuken regelmatig gebruikt door werkvolk of de paardenmeisjes en ik wil die niet de verantwoordelijkheid toevertrouwen van de anticonceptie van mijn honden.

Ook in mijn buitengebied zie ik geen loslopend honden. Jouw erf is toch wel afgezet? Of lopen je teven vrij in en uit, loops en al. Mijn loopse teven gaan idd twee maal per jaar een week of 2 achter slot en grendel voor mijn eigen reuen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ook al ben ik persoonlijk tegen onnodig castreren, ik ben er nog veel meer tegen dat een wet mij gaat voorschrijven of ik dat wel of niet mag. Laat die keuze toch a.u.b. bij de eigenaar zelf liggen. Ik ken trouwens nogal wat Duitse hondeneigenaren die hun honden gewoon gecastreerd hebben, ik kan me niet voorstellen dat die regel echt bestaat en zo nageleefd wordt?
Jaap* schreef:
Daar moest ik ook meteen weer aan denken ja. Dit was niet de afspraak :hmmm:
Sanchis
Zeer actief

Sanchis schreef:

Ook in mijn buitengebied zie ik geen loslopend honden. Jouw erf is toch wel afgezet? Of lopen je teven vrij in en uit, loops en al. Mijn loopse teven gaan idd twee maal per jaar een week of 2 achter slot en grendel voor mijn eigen reuen.
Mijn erf is niet afgezet (niet te doen) en ze zijn erfvast. Scott zelfs met hormonen en al. En mijn teven lopen dus niet loops en al in en uit want ze worden niet loops ;)
En je kunt er dus voor kiezen om ze op te sluiten maar laat dat ieder zn eigen keus zijn of dat aanvaardbaar is of niet.
In mijn situatie zou het betekenen dat ik ze moet verbannen tot een slaapkamer. Naast dat mijn man dan serieus gaat nadenken over een echtscheiding, vind ik dat voor de teef in kuisheidsverbanning ook geen feest.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

ben ik ff blij dat mijn duits heel slecht is. :LOL:
ik ben heeeeeeel erg blij dat ik tommy heb laten castreren, hij is nu weer helemaal zichzelf, ipv dat zijn leven werd bepaald door zijn hormonen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vind de potenvergelijking nogal mank gaan.
Heb het drie keer moeten lezen voor ik begreep dat de schrijver een vergelijking trok.

Zijn verhaal klopt maar gedeeltelijk en de verhalen over die teven die met de poot omhoog plassen en daardoor dus al genoeg progesteron hebben ....en bij castratie de ramp niet te overzien zou zijn is larie.
Schrijver is wel zo slim overal bij te schrijven dat het zou kunnen dat .............. :mrgreen: :8):
Verder echt in het verhaal niets nieuws onder de zon :ok:
Ik heb het tenminste niet kunnen vinden.

Castratie is toch helemaal niet verboden in Duitsland? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

nee castratie is absoluut niet verboden in duitsland...
Sanchis
Zeer actief

Inge O schreef:
Sanchis schreef:kolere die takke teven ook altijd *censuur* pieieieiieiep f*ck it
oei, niet zo vloeken op het forum hoor :schrik: .
Sorry zal t niet weer doen :roos:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”