Beestje was pas 10 maanden oud.Onze hond is vergiftigd door rattegif die ze binnen gekregen heeft tijdens het wandelen langs de hondenstroken van de Spiekweg of in het hondenbos.
Vannacht om half 6 hebben we besloten om haar uit haar lijden te verlossen. Ze heeft gevochten maar het gif was te sterk.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rattengif op uitlaatstrook in Zeewolde
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Rattengif op uitlaatstrook in Zeewolde
Kwam dit net tegen op FB.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Re: Rattengif op uitlaatstrook in Zeewolde
Niet alleen daar, als ik het zo lees. Iemand legt worst met vergif neer her en der. 
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Op de Schokker is ook worst met rattengif gevonden

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Dee
- Zeer actief
Fijn, het gebied waar ik bijna dagelijks loop dus. En in de woonwijken moeten we ook uitkijken, waarschuwing van een van de d.a's hier :
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Heb naar aanleiding van Moos d'r bericht gegoogeld. Een hond gelukkig met braken gered, uit Moos d'r bericht een hond overleden. Dat heb ik nog niet gelezen verder. Ben laatst wel aangesproken voor een of ander goedje, zou goed zijn voor de hond. Soort pre biotica. Ik had zoiets van ja uhuh. Praatje aangehoord. Verder gelopen. Paar dagen later staat diezelfde man voor m'n neus. Misschien wil je het eens proberen? Kreeg een flesje in handen geduwd. Heb t wel aangepakt, maar meer omdat ik wat overdonderd werd. Flesje zit nog steeds dicht, ga t niet geven ook. Zei tegen vriend, ik ken die man heel niet, wat nou als het een hondenhater is? Ja ..misschien vergezocht. Maar ga m'n honden toch niet zomaar iets geven wat in m'n handen gedrukt word. Heeft de naam Dog's Immunocare. Staat het logo op van Bionutri, maar als je naar de site gaat, vind je het niet. Ik ken de beste man niet. Maar ik ga het mijn honden niet geven en wandel inmiddels om.
Heb naar aanleiding van Moos d'r bericht gegoogeld. Een hond gelukkig met braken gered, uit Moos d'r bericht een hond overleden. Dat heb ik nog niet gelezen verder. Ben laatst wel aangesproken voor een of ander goedje, zou goed zijn voor de hond. Soort pre biotica. Ik had zoiets van ja uhuh. Praatje aangehoord. Verder gelopen. Paar dagen later staat diezelfde man voor m'n neus. Misschien wil je het eens proberen? Kreeg een flesje in handen geduwd. Heb t wel aangepakt, maar meer omdat ik wat overdonderd werd. Flesje zit nog steeds dicht, ga t niet geven ook. Zei tegen vriend, ik ken die man heel niet, wat nou als het een hondenhater is? Ja ..misschien vergezocht. Maar ga m'n honden toch niet zomaar iets geven wat in m'n handen gedrukt word. Heeft de naam Dog's Immunocare. Staat het logo op van Bionutri, maar als je naar de site gaat, vind je het niet. Ik ken de beste man niet. Maar ik ga het mijn honden niet geven en wandel inmiddels om.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Als je de reacties op dat bericht van de link hierboven leest, die mensen zijn net zo erg als degene die de honden vergiftigen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Zou je er niet mee naar de politie kunnen gaan? Wie weet kunnen ze onderzoeken of het inderdaad iets van gif is of toch echt een pre biotica.Dee schreef:Fijn, het gebied waar ik bijna dagelijks loop dus. En in de woonwijken moeten we ook uitkijken, waarschuwing van een van de d.a's hier :
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat een griezelDee schreef:Fijn, het gebied waar ik bijna dagelijks loop dus. En in de woonwijken moeten we ook uitkijken, waarschuwing van een van de d.a's hier :
Ik zou het een volgende keer aannemen en de naam en het adres van meneer vragen zodat je " het volgende flesje dan graag bij hem aan huis wilt halen omdat dat sneller werkt dan via de post of zo." Als het kan ook een foto maken of zo.
En vervolgens naar de politie gaan.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Dee
- Zeer actief
Dat ik het spul niet aan mijn honden geef is mijn keuze. Om ermee naar de politie te rennen vind ik wat overdreven. Maar ik neem het flesje denk ik wel mee naar onze d.a. waar we binnenkort toch heen moeten.
Ik weet waar de man woont en hij probeert, naar eigen zeggen, namens de fabrikant een nieuw product aan de man te brengen. En dat zal ook wel.
Ik maakte thuis de opmerking 'wie weet is het wel een hondenhater'. Maar dat wil niet zeggen dat die man dat is.
Als ik hem nog eens 'tegenkom' zal ik ook netjes proberen uit te leggen dat ik gewoon niet zomaar mijn honden iets ga geven om uit te proberen.
edit: even een toelichting. Meneer vandaag gesproken, heeft mijn berichtje hier gelezen en hij vond het erg vervelend maar begreep het van mijn kant ook wel. Nog even over het product gehad en het spul is aan allerlei testen ondergaan, ik heb uitgebreid uitleg gehad.
Ze zullen met het product ook op de Erkemederhondendag staan, dat lijkt mij ( heb ik ook gezegd ) een betere manier om het product bekend te maken bij de hondenbezitters, dan zo op iemand af te stappen ( die niet al te veel tijd heeft tussen de middag
). Dus bij deze wil ik dat even 'rechtzetten'. Ik had geen verkeerde bedoeling met het bericht, ik ben gewoon voorzichtig en dat begreep meneer gelukkig ook. 
Ik weet waar de man woont en hij probeert, naar eigen zeggen, namens de fabrikant een nieuw product aan de man te brengen. En dat zal ook wel.
Ik maakte thuis de opmerking 'wie weet is het wel een hondenhater'. Maar dat wil niet zeggen dat die man dat is.
Als ik hem nog eens 'tegenkom' zal ik ook netjes proberen uit te leggen dat ik gewoon niet zomaar mijn honden iets ga geven om uit te proberen.
edit: even een toelichting. Meneer vandaag gesproken, heeft mijn berichtje hier gelezen en hij vond het erg vervelend maar begreep het van mijn kant ook wel. Nog even over het product gehad en het spul is aan allerlei testen ondergaan, ik heb uitgebreid uitleg gehad.
Ze zullen met het product ook op de Erkemederhondendag staan, dat lijkt mij ( heb ik ook gezegd ) een betere manier om het product bekend te maken bij de hondenbezitters, dan zo op iemand af te stappen ( die niet al te veel tijd heeft tussen de middag
Laatst gewijzigd door Dee op 11 jun 2014 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mieke-Bo
Elburg, vlakbij, is laatst ook al wat gevonden. Tweet van de politie Elburg: Stukken vlees aangetroffen op uitlaatveld omgeving Arena/Vogelwikke/Pijlkruid te #Elburg Iets verdachts gezien 0900-8844. Svp. RT
Gaat lekker hier in de buurt, volgens mij ben je nergens meer veilig
Gaat lekker hier in de buurt, volgens mij ben je nergens meer veilig