Ook excuses als ik deze vraag op de verkeerde plek heb neergezet, ik ben nieuw en moet nog een beetje puzzelen en uitvinden hoe het hier werkt op dit forum...
Tips hierover zijn ook welkom
Nu door naar mijn vraag:
Ik doe een zelf studie kk1 op dit moment.
(Deze doe ik zelf vanwege mijn "huis gebondenheid", vervoersproblematiek en omdat er momenteel geen cursus bezig is in mijn omgeving.)
Hiervoor heb ik het officiële handboek besteld bij de Raad van Beheer; "Handboek Kynologische Kennis 1 (de recentste druk).
Daarnaast heb ik "Het fokken van Rashonden" tevens uitgebracht door de Raad van Beheer aangeschaft en "De geboorte bij de hond" van C. Naaktgeboren, "Toepoels Puppywijzer" en "Toepoels Rassen encyclopedie".
Verder heb ik nog wat andere hondenboeken (ik spaar al jaren boeken in deze categorie:D )
Nu zou ik graag van anderen die de kk1 hebben gedaan horen waar ik goed op moet letten, hoe anderen hebben geleerd en wat bij hen goed werkte.
Of het klopt dat ik de rassen moet leren die in het handboek (RvB) van de KK1 staan bij de rassenkennis, of dat er ook nog anderen zijn?
Hoe uitgebreid moet ik de rassen kennen? (land van herkomst, rasgroep, voorkomen, gebruik?)
En verder ben ik altijd op zoek naar goede tips, raad, en hulp waarvan ik wat kan leren
Alvast bedankt voor de antwoorden