Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

doodziek worden van rauw vlees

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Binky13
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Maltezer x poedel
ruwharige teckel x cairn terriër
2 konijnen
Aantal honden: 2

doodziek worden van rauw vlees

Ongelezen bericht door Binky13 »

Ik heb jullie hulp nodig..
Binky eet nu 3 weken kvv en soms barf.
Maar hij wordt steeds ziek. Met brokken was er niks aan de hand.
Zaterdag was het zelfs zo erg, dat ik op het punt stond naar de dierenarts te gaan. Hij heeft heel de dag EN avond rond gelopen in angst/onrust, begon te kwijlen, te rillen, heeft denk wel een uur lang gras staan eten en dit verdeeld over de dag, geeft over en heeft dunne ontlasting. Al met al voel ik me steeds schuldiger. ik voer tenslotte het rauwe vlees waar hij zo beroerd van wordt :( . Wat moet ik in hemelsnaam doen. Ik heb hem gisteren een dagje laten vasten en nu gaat het gelukkig weer wat beter met hem...

HELP :(

Binky is voor de mensen die het niet weten een hondje met gevoelige darmen en wordt in september 14.
Laatst gewijzigd door Binky13 op 26 mei 2014 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: doodziek worden van rauw vlees

Ongelezen bericht door samantha! »

Als mijn hond zo zou reageren zou ik niet twijfelen maar gewoon terug gaan naar het voer waar hij het goed op deed.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Stoppen met rauw en terug brok gaan voeren, rauw is niet zaligmakend en brok is geen vergif.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat zou jezelf doen als je ergens niet tegen kunt.?
Stoppen dus, niet zo heel moeilijk toch.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Dat is het probleem. hij kreeg carocroc. Alleen hij viel af omdat hij de brokken niet goed meer at. Het is een moeilijke eter.
Laatst gewijzigd door Binky13 op 26 mei 2014 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wat heb je hem gegeven aan barf?

Ik zou inderdaad terug gaan op brokken. Brokken zijn niet persé slecht, als je hond het er goed op doet zou ik het lekker zo laten.
Er zijn eventueel wel graanvrije brokken zoals Taste of the Wild, Canagan en Orijen.
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Ik was zoiezo niet van plan om hem na zaterdag gewoon weer rauw te gaan voeren. Maar weet niet zo goed wat dan wel. Ik moet een gezonde brok hebben die hij ook nog eens goed eet.

Hij heeft kipfilet gehad
een sardientje en een eendennek
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Weet je zeker dat het voer de oorzaak is?
De hond kan ook in het algemeen zieker zijn bedoel ik. Omdat je ook al aangeeft dat je juist om het slecht kunnen eten bent overgestapt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zou weer brok gaan voeren met eventueel een scheutje jus van de gehaktbal ofzo zodat het wat smeuïger word en hij weer gaat eten. Je hondje is 14, ik zou niet teveel gaan klooien met dat voer.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

een hondje van 13 is ook gewoon oud, en oude hondjes worden vaak magerder.. daar is niet altijd wat aan te doen
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Het advies is dus: weer terug naar oude brok die hij eerst (slecht) at. Maar dan met jus? Of overstappen naar een andere brok?
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ben je al naar de dierenarts geweest? Wat Jaap zegt kan ook wat inzitten, misschien is je hondje gewoon wel ziek. Is dat uitgesloten zou ik teruggaan naar het oude voer en dat wat lekkerder maken. Ik heb alleen te weinig verstand van brokken om je daarin te adviseren.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zou het frummel gewoon lekker verwennen met wat hij lekker vind en niet ziek van word. Desnoods van je eigen eten een lekker prakkie en brokken even laten wellen .Blikvoer tussendoor ,verzin maar wat.
Is zijn gebit niet verrot .? sommige hondjes worden gewoon broodnmager als ze ouder worden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

hij werd niet magerder van ouderdom. Hij at t gewoon niet meer, andere dingen wel. het vreemde was ook, dat het eerste instantie super goed ging met kvv. Hij bloeide op en had een heldere blik en was helemaal happy. Helaas maar voor korte duur.
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Binky13 schreef:Ik was zoiezo niet van plan om hem na zaterdag gewoon weer rauw te gaan voeren. Maar weet niet zo goed wat dan wel. Ik moet een gezonde brok hebben die hij ook nog eens goed eet.

Hij heeft kipfilet gehad
een sardientje en een eendennek
Dit merk vinden ze allemaal heel erg lekker (zelfs de katten zijn er dol op), misschien zo'n setje proefzakjes proberen?
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundef ... ult/401193

Ik zou in ieder geval stoppen met vers. Desnoods eet hij maar rijst en gekookte kipfilet of blikvoer tot je een brok hebt gevonden die hij graag eet.
Gezond is het bovenstaande zeker, maar zou me er op die leeftijd niet meer zo druk om maken. Al eet hij frolic; als hij zich er maar goed bij voelt.

Op dit voer hebben mijn honden net zo'n goede poep als op vers. Taste of the wild komt net daarna, bevalt ook erg goed.
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

oke dank je Dagmar. ik zal eens kijken.
Binky heeft pas controle gehad. Hij heeft juist voor zijn leeftijd nog een super goed gebit, wel is er hartruis geconstateerd en heeft hij hier medicijnen voor.

Dank u alleen voor de tips. Helaas is kvv/barf niet voor mijn hondje weggelegd :)..Dus mooi weer over op veilige brok.
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Al zou dat dier de rest van zn leventje blik moeten eten, dan kreeg hij dat van mij. Het gaat dan toch om genieten en het fijn hebben op die leeftijd!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
dagmar88
Zeer actief

Binky13 schreef:oke dank je Dagmar. ik zal eens kijken.
:ok: Ze verkopen bij de nederlandse zooplus hetzelfde voer, maar geloof dat daar dan geen zakje lam bij zit.
Zou je even moeten kijken wat handiger/goedkoper is.
Ze hebben daar trouwens ook heel goed blikvoer, van lukullus.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik vind eendennek en kipfilet wel zwaar voor een hond die pas zo kort vlees krijgt. Dat zou ik dus echt niet doen. Ik ben toen pas met een paar maanden overgegaan van KVV naar af en toe eens een vleugel o.i.d.
Gewoon stoppen. Reageert je hond ook zo na KVV?
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Binky13 schreef:Het advies is dus: weer terug naar oude brok die hij eerst (slecht) at. Maar dan met jus? Of overstappen naar een andere brok?
dit en desnoods iets van pasta of rijst of brood erbij, olie, schapenvet, klein beetje blikvoer erover,....... honden van die leeftijd verliezen spierweefsel - en t is vaak toch een teken dat de houdbaarheidsdatum richting t einde gaat.
niet klooien lekker die brok geven desnoods iets aan vullen met iets lekkers.
maar helemaal omgooien zou ik niet doen dus
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Binky13 schreef:Ik heb jullie hulp nodig..
Binky eet nu 3 weken kvv en soms barf.
Maar hij wordt steeds ziek. Met brokken was er niks aan de hand.
Zaterdag was het zelfs zo erg, dat ik op het punt stond naar de dierenarts te gaan. Hij heeft heel de dag EN avond rond gelopen in angst/onrust, begon te kwijlen, te rillen, heeft denk wel een uur lang gras staan eten en dit verdeeld over de dag, geeft over en heeft dunne ontlasting. Al met al voel ik me steeds schuldiger. ik voer tenslotte het rauwe vlees waar hij zo beroerd van wordt :( . Wat moet ik in hemelsnaam doen. Ik heb hem gisteren een dagje laten vasten en nu gaat het gelukkig weer wat beter met hem...

HELP :(

Binky is voor de mensen die het niet weten een hondje met gevoelige darmen en wordt in september 14.
Het kan het sardientje zijn geweest en tsja.. een hondje van die leeftijd overzetten...?
Je zou het 's kunnen proberen met Renske (dat is niet vers maar gestoomd) en anders zou ik een lichtverteerbare kvv proberen. Smuldier komt in me op ; de complete versie.

Nu omzetten naar barf als hij dat helemaal niet gewend is lijkt me echt teveel van het goede! Langzaam omzetten lijkt me in dit geval beter (en dan naar kvv, niet barf)

Suzanne
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik vraag me inderdaad af of ie nou ziek werd van kvv of van dat filet en sardientje?
Dat is namelijk geen kvv.

ik zou een oude hond die net over is zulke dingen niet geven, die gaf ik alleen kvv.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Als hij het wel goed doet op kvv dan zou ik hem alleen dat geven. Zolang het een komplete voeding is kan dat heel goed.
En als hij daar ook ziek van wordt, dan gewoon terug op brokken. Je zou de brokken van te voren kunnen overgieten met wat heet water en ze daarin laten wellen. Geven als de boel op kamertemperatuur is. Zo zou ik het doen :19: .

Je hond is niet zo jong meer en heeft niet zoveel nodig als een hond in de groei. Gewoon geven wat hij wel lekker vindt en waar hij niet ziek van wordt :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel

Ongelezen bericht door *Marina* »

Van een eendennek wordt hier ook weleens de werveltjes uit gespuugd 's nachts. valt best zwaar. Een hond van 14 krijgt van mij het eten wat hij lekker vindt en geen last van heeft. Als dat brokken zijn, dan krijgt hij brok, is het kvv, dan krijgt hij kvv, als dat bijv. tafelresten zijn dat kreeg hij dat of een combinatie van het hiervoor opgenoemde.
Laatst gewijzigd door *Marina* op 26 mei 2014 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

hij werd ook ziek van de kvv. In de 3 weken tijd heeft hij een eendennek op en een kwart sardine.
Ik ben vanmiddag bij de dierenarts geweest omdat Binky zelfs de gekookte rijst met kip meteen weer uitkotste en erg onrustig was. Waarschijnlijk een bacterie/infectie in darmen. Heeft nu medicijnen en speciaal blikvoer. Het gaat stukken beter nu... En durf hem echt geen kvv / barf meer te geven. Hij krijgt zijn oude brokken die ik wat smaakvoller maak... En anders een andere brok. Die Purizon op advies van Dag mar is misschien wel wat.
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Hoe lang krijgt hij die hart medicijnen al?

Ik weet van mijn kat dat dit ook nogal wat bijwerkingen kan hebben. Die ging ineens continu aan de dunne :-(
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

een maandje of 8 nu ongeveer. Hij krijgt Fortekor... Ik hoop niet dat dit alles te maken heeft met de hartmedicatie. Hartje is vanmiddag ook gecheckt en die klonk erg goed, dus hij heeft er wel baat bij. Even afwachten hoe het de komende dagen met hem gaat. Zonet al zijn medicijnen gehad in zijn dierenarts-blikvoer, en hij ligt nu weer in zijn mand te smakken, dus heeft hij toch weer last van misselijkheid. Even afwachten dus....

@tanja: hoe heb je het opgelost toen met je kat dan?
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

In overleg met de da is toen de dosis aangepast. Als hij het al zo lang krijgt zal dat niet het probleem zijn.
Hopelijk komen zijn darmen wat tot rust nu..heel veel sterkte
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Dank je Tanja

@ kellis: inderdaad, elke hond reageert anders. Het is dus even zoeken. Vooral met een hond met gevoelige darmen en die bijna bij alles zijn neus ophaalt :)
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
dagmar88
Zeer actief

Kells schreef: Grappig hoe verschillend de ervaringen kunnen zijn. Ik voerde altijd TotW en Purizon leek mij qua prijs en kwaliteit iets beter. Na 2 zakken Purizon ben ik toch weer overgestapt op TotW omdat mijn jongste erg dunne ontlasting had op Purizon. Op TotW heeft ze mooie stevige drollen.

Ligt misschien ook aan de soort? Niko en Charlie moeten vis/aardappel brok hebben en in de pacific zit veel minder vis.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”