Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kitten en hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dennisweb

Kitten en hond

Ongelezen bericht door Dennisweb »

Beste lezers,

Kelly, mijn bouvier teefje van bijna zes, is altijd met een kat samen geweest. Onze kat is 3 maanden geleden overleden. Kelly was dikke maatjes met Mickey. Mickey was er al toen Kelly nog een puppy was. Ze had toen geen keus.

We hebben nu een 8 weken oude kitten in huis genomen: Lucky. Als Lucky op de bank ligt, gaat het goed. Ze snuffelen aan elkaar en dan is de hond weer rustig. Het is een ander verhaal als we Lucky op de grond zetten. Dan loopt de kitten, en gaat Kelly 'm achterna. De kitten raakt bang en rent weg. Dan rent Kelly 'm achterna en is Kelly redelijk wild.

Wat zijn goede manieren om Kelly te leren dat ze Lucky niet achterna te jagen hoeft? We geven de dieren beiden handdoeken met elkaars geur. Nog meer tips? Moet wel zeggen dat Kelly al rustiger is dan vrijdagavond, toen Lucky kwam.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Kitten en hond

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ja als Kelly er wild achter aan gaat zal ik haar toch terug roepen en foei zeggen of hoe je anders duidelijk maakt dat iets niet goed is en dan zou ik zeggen poesje is lief zachtjes he, maar ja mijn honden weten wat ik daar mee bedoel
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik heb een hond die van nature behoorlijk agressief is naar vreemde katten.
De drie katers waren er al voor zij als pup bij me kwam.
Heb de introductie heel voorzichtig en langzaam aangepakt. Eerst mocht ze vanachter een hekje kijken hoe ik mijn kitten vast had.
Bij een vervelende reactie ging ik verder weg, was ze rustig dan kwam ik dichterbij. Steeds maar kort.
Vervolgens mocht ze met beleid snuffelen door het hekje.
Daarna moest ze bij me liggen terwijl toontje in de woonkamer speelde.
Toen toon zich daar op zijn gemak voelde omgekeerd; toontje op de bank en Charlie op de grond.
Na een week of wat reageerde ze niet meer bijzonder op hem, dus kregen ze beiden meer vrijheid. Was ook het moment waarop toon minder sliep, makkelijk de trap af kon en er dus behoefte aan had.
Ze heeft nooit de kans gekregen achter hem aan te jagen en toon is op die manier nooit bang voor haar geweest. Hij ging van vreemd naar onderdeel van de roedel en toen was het ook goed.
Maar toontje is en was een stoer ding, zal vast lastiger zijn dan met een kitten dat al een beetje bang is.
In ieder geval denk ik dat het hem zit in rustig opbouwen en geen gedoe toestaan.
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Ik had vorig jaar 4 kittens rondrennen, Zara wilde er ook de hele tijd achteraan. Nu heb ik met de clicker geleerd dat ze netjes naast me moest komen liggen. Heeft een hele tijd geduurd, maar nu kunnen ze met elkaar overweg en jaagt ze er niet meer ahteraan
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

daar ben ik niet mild in. bij mij in huis is het not done om achter de katten aan te jagen. dat word gelijk afgestraft. zodra een nieuwe hond kijkt naar 1 van de 8 katten krijgt hij wat naar zijn hoofd gegooid wat heel veel herrie maakt. wel naast de hond. hier zeg ik niks bij. na 2x weet de hond dondersgoed dat katten ook in huis horen.
ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”