Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Labrador fokker - tips?
Moderator: moderatorteam
- Ήυs
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Labrador fokker - tips?
Haj!
Een kennis (eerste hond en nog geen verstand er van) wil graag een labrador pup. Liefste bruin.
Het wordt een echte huishond, dus liever niet uit jachtlijnen.
Hebben jullie een aantal fokkers waar ze terecht kan met haar eisen? Tips?
Een kennis (eerste hond en nog geen verstand er van) wil graag een labrador pup. Liefste bruin.
Hebben jullie een aantal fokkers waar ze terecht kan met haar eisen? Tips?
- Ήυs
- Zeer actief
Re: Labrador fokker - tips?
Ja maar via de rasvereniging kom je niet altijd bij de beste omdat ze daar toevallig op staan. Dat is mijn ervaring eigenlijk.Nanna schreef:Via de Labradorvereniging? Of naar de jachthondenshow gaan die binnenkort is en daar rondkijken?
Ik zoek meer eigen ervaringen, positieve verhalen over fokkers. Ze moet bvb geen ouders uit de jachtlijn hebben, denk ik.
Misschien zijn er hier mensen die zeggen 'dan moet je echt bij die en die zijn'

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Sabientje heeft een hoop info daarover! Ik geloof dat er een labradorstartpagina is met een hoop fokkers, ook kunnen ze op het labradorforum kijken. Persoonlijk ken ik geen goede fokkers..
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nanna schreef:Ik proef uit je bericht dat ze graag een rustige hond willen. Dan zou ik persoonlijk niet voor een Labrador gaan, dat zijn, zéker als ze nog jong zijn, geweldig wilde en lompe koeien. En nee, dat hoort niet want het hoort een steady ras te zijn maar de ervaring leert helaas anders.Fafo schreef: Een kennis (eerste hond en nog geen verstand er van) wil graag een labrador pup. Liefste bruin.
Waarom is de keus eigenlijk op een Lab gevallen?
waarom specifiek een lab inderdaad?
en de labradors die ik ken waren vaak als jonge hond zeker niet rustig
- Ήυs
- Zeer actief
Jap, dat heb ik ook al aangegeven maar een labrador it is. Zij wil liever iets kleins en hij echt een hondNanna schreef:Ik proef uit je bericht dat ze graag een rustige hond willen. Dan zou ik persoonlijk niet voor een Labrador gaan, dat zijn, zéker als ze nog jong zijn, geweldig wilde en lompe koeien. En nee, dat hoort niet want het hoort een steady ras te zijn maar de ervaring leert helaas anders.Fafo schreef: Een kennis (eerste hond en nog geen verstand er van) wil graag een labrador pup. Liefste bruin.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ze kunnen eens kijken op http://labrador-fokkers.startpagina.nl/ Daar staan iig enkel fokkers op die fokken volgens de eisen van de rasvereniging.. Maakt de regio uit? En de periode waarin de pup moet komen?
Wat een goede fokker is, is vaak zo persoonlijk. Ik kan een fokker heel goed vinden, terwijl een ander die afkraakt. Zelf op onderzoek uitgaan, shows bezoeken, informatie opvragen bij de rasvereniging kan nooit kwaad.
Vrouwen hoeven toch ook niet altijd hun zin te krijgen, het is geven en nemenNanna schreef:Jammer dat die kerels dan altijd hun zin krijgen....wat is dat toch? Zit zij straks met een trekkende grote wilde pup terwijl ze liever een klein hondje had gehad. Nou ja, hopelijk pakt het goed uit...Fafo schreef:Jap, dat heb ik ook al aangegeven maar een labrador it is. Zij wil liever iets kleins en hij echt een hondNanna schreef:Ik proef uit je bericht dat ze graag een rustige hond willen. Dan zou ik persoonlijk niet voor een Labrador gaan, dat zijn, zéker als ze nog jong zijn, geweldig wilde en lompe koeien. En nee, dat hoort niet want het hoort een steady ras te zijn maar de ervaring leert helaas anders.Fafo schreef: Een kennis (eerste hond en nog geen verstand er van) wil graag een labrador pup. Liefste bruin.
Waarom is de keus eigenlijk op een Lab gevallen?Ze gaan wel gewoon veel trainen en cursussen lopen.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 3
Nou hier echt geen lompe wilde koeien , maar wel veel energie zoals hoort bij een jachthondNanna schreef:Ik proef uit je bericht dat ze graag een rustige hond willen. Dan zou ik persoonlijk niet voor een Labrador gaan, dat zijn, zéker als ze nog jong zijn, geweldig wilde en lompe koeien. En nee, dat hoort niet want het hoort een steady ras te zijn maar de ervaring leert helaas anders.Fafo schreef: Een kennis (eerste hond en nog geen verstand er van) wil graag een labrador pup. Liefste bruin.

Maar het heeft ook ontzettend veel ermee te maken of de fokker op kleur fokt of ook op gezondheid en karakter.
Ik heb geen aanraders van fokkers die bruin fokken. Goed informeren dus en goed kijken en door vragen na de karakters.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Volgende week, 1 juni. is trouwens de clubmatch van de NLV, veel fokkers, veel labradors en veel informatie 

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gelukkig heb ik wel mijn zin gekregen, anders had ik nu met een Bouvier gelopenNanna schreef:Ik zie veel vaker vrouwen die hun zin niet krijgenDevel schreef:Vrouwen hoeven toch ook niet altijd hun zin te krijgen, het is geven en nemenNanna schreef: Jammer dat die kerels dan altijd hun zin krijgen....wat is dat toch? Zit zij straks met een trekkende grote wilde pup terwijl ze liever een klein hondje had gehad. Nou ja, hopelijk pakt het goed uit...En ze gaan op cursus dan zal het trekken wel meevallen. Wel positief blijven hoor.
En dan lopen ze buiten weer de joekel die hun vent zich wenste uit te laten ("je denkt toch zeker niet dat ik met een KLEIN hondje ga lopuh!") , er geen bal over te vertellen hebbend.
![]()
Hoeveel juffrouwen ik hier al niet met een Ambull of aanverwant soort langs heb zien struikelen is niet meer te tellen. Maar meestal is dat niet van lange duur want de juffrouwen schijnen het wèl voor elkaar te krijgen dat het beest weer verdwijnt want na verloop van tijd zie je ze niet meer.

En Labradors zijn op te voeden hoor, zelfs zonder cursus en zo groot zijn ze niet vind ik

Ze kunnen beter met een Lab lopen dan met een Ambull denk ik maar zo.
Indd, en als ze hen cursus afmaken dan zal het trekken vast wel meevallen. Niet meteen oordelen omdat man hun zin krijgen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
een labrador is natuurlijk geen Ambull, het bruut-gehalte is nogal laag hahaha.. En heel groot zijn ze ook niet (reuen max 58 cm officieel). Wel heel sterk. Wat in hun voordeel werkt is dat de meesten (uitzonderingen daargelaten) in ieder geval vreindelijk zijn tegen mensen, soortgenoten en andere dieren, je loopt dus niet met een onhoudbare moordmachine. Hoogstens met een onhoudbare blije hond
Faaafooo! lig je te bevallen? Wat zoeken je kennissen nou? Ik wil best wat fokkers doorgeven maar dan moet ik wel weten of er een termijn aan zit en of de regio uitmaakt

Faaafooo! lig je te bevallen? Wat zoeken je kennissen nou? Ik wil best wat fokkers doorgeven maar dan moet ik wel weten of er een termijn aan zit en of de regio uitmaakt

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Eigen ervaring met golden en lab. Golden een eitje, bijzonder gemakkelijk te trainen. Lab eigenzinniger en wilder naar andere personen en dieren. Golden was foei voldoende, lab had voor springen een knietje nodig. Mijn vrouw deed altijd de puppycursus daarna nam ik het over. Uiteindelijk honden die zowel bij mijn vrouw als mij aan het pinkje liepen en beide naast de jacht GG1 diploma's halen.
Zou ik voor het gemakkelijk trainen en minder lichamelijke inzet kiezen ging ik voor de golden.
Zou ik voor het gemakkelijk trainen en minder lichamelijke inzet kiezen ging ik voor de golden.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Tja, maar net je instelling die je hebt natuurlijk. Als vriendlief hier met een DH gaat trainen heb ik geen behoefte om over me heen te laten lopen door een hond. Als je consquent kunt zijn moet dat prima lukken. Maar goed we hebben het hier over een Labrador, niet over een of andere enge Rottweiler met brute kracht..Nanna schreef:Ik heb een vriendin waarvan de man Duitse herders africhtte. O, die luisterden prima op het veld. Maar op straat werd zij van lantaarnpaal naar lantaarnpaal getrokkenDevel schreef:Indd, en als ze hen cursus afmaken dan zal het trekken vast wel meevallen. Niet meteen oordelen omdat man hun zin krijgen.![]()
Op een gegeven moment had hij, door zijn drukke baan, veel te weinig tijd voor de honden. En kwam het op haar neer. En toen heeft ze gezegd ze maar op te ruimen....

-
- Zeer actief
- Contacteer:
ja de goldens die ik ken (niet uit speciale werklijnen, gewoon de 'doordeweekse' golden) zijn ook echte braafjes, veel braver dan Pom is. Uiteindelijk worden ze allemaal wel braaf, maar heb wel het idee dat de goldens over het algemeen braver zijn dan de labradorsVeenmug schreef:Eigen ervaring met golden en lab. Golden een eitje, bijzonder gemakkelijk te trainen. Lab eigenzinniger en wilder naar andere personen en dieren. Golden was foei voldoende, lab had voor springen een knietje nodig. Mijn vrouw deed altijd de puppycursus daarna nam ik het over. Uiteindelijk honden die zowel bij mijn vrouw als mij aan het pinkje liepen en beide naast de jacht GG1 diploma's halen.

- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Golden zijn mij te soft. Tenminste degene waar ik ervaring mee heb.
Maar ik heb het ook andersom gezien, kreeg mevrouw haar zin.
Een leuk klein hondje. Manlief die zich er dood aan ergerde en hondje ging afkatten.
Vrouwlief vond hondje uiteindelijk liever dan manlief.
Inmiddels gescheiden........
Dat kan dus ook
Maar ik heb het ook andersom gezien, kreeg mevrouw haar zin.
Een leuk klein hondje. Manlief die zich er dood aan ergerde en hondje ging afkatten.
Vrouwlief vond hondje uiteindelijk liever dan manlief.
Inmiddels gescheiden........
Dat kan dus ook

Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Labradors zijn vriendelijk en sociaal, maar nog best "harde" honden vind ik. Een Golden is inderdaad veel zachter en gevoeliger. Ik weet niet of ze dat makkelijker maakt, ook makkelijker te verpesten namelijk
Het zal helemaal aan de eigenaar liggen welke hond geschikter is.