Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doe je GVD zo je best

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder
Aantal honden: 1

Doe je GVD zo je best

Ongelezen bericht door ayke »

Rex is net aangevallen door een klein jack russel hondje. Ik doe zo mijn best om hem vriendelijk te houden tegen alle andere honden.
Nu klapt er regelmatig een andere hond op hem, al grommend en al. De meeste weet ik te vermijden.
Net tijdens het fietsen wordt hij gewoon frontaal aangevallen, in het wegkomen komt zijn poot tussen de spaken. Op dit moment loopt hij nog niet echt kreupel maar ben bang dat hij dat morgen wel doet.
Ben daarna naar de eigenaren gegaan, ze ontkennen dat hun hond dit doet. Ze ontkennen ook dat hun hondje regelmatig over de straat loopt.
Vervolgens begon ze nog met 'hoe weet ik dat jouw hond niet aan heeft gevallen' :ugh:
En dat ik gelijk had moeten komen, niet na het terugbrengen van mijn hond.
Morgen gelijk maar melding maken bij de gemeente en aangifte doen. Deze route nemen we dus niet weer, weer een weg minder om het dorp uit te kunnen.

Is het nou zo veel gevraagd om rustig te willen lopen/fietsen, zonder op te moeten letten of een ander zijn hond wel bij zich houd?

Ik baal gewoon, steek ik zo veel tijd in Rex om hem leuk sociaal en rustig te krijgen, nadat ik hem zo ontspoort kreeg. Wordt het door dit soort dingen gewoon teniet gedaan.
Dacht er nou even goed aan te doen om hem even uit te laten rennen, na de inspanningen en indrukken van een festival van gisteren. Waar hij heerlijk aandacht heeft gehad en zich keurig heeft gedragen.

Uitrusten en bandjes luisteren in het gras
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Doe je GVD zo je best

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

ayke schreef:Rex is net aangevallen door een klein jack russel hondje. Ik doe zo mijn best om hem vriendelijk te houden tegen alle andere honden.
Nu klapt er regelmatig een andere hond op hem, al grommend en al. De meeste weet ik te vermijden.
Net tijdens het fietsen wordt hij gewoon frontaal aangevallen, in het wegkomen komt zijn poot tussen de spaken. Op dit moment loopt hij nog niet echt kreupel maar ben bang dat hij dat morgen wel doet.
Ben daarna naar de eigenaren gegaan, ze ontkennen dat hun hond dit doet. Ze ontkennen ook dat hun hondje regelmatig over de straat loopt.
Vervolgens begon ze nog met 'hoe weet ik dat jouw hond niet aan heeft gevallen' :ugh:
En dat ik gelijk had moeten komen, niet na het terugbrengen van mijn hond.
Morgen gelijk maar melding maken bij de gemeente en aangifte doen. Deze route nemen we dus niet weer, weer een weg minder om het dorp uit te kunnen.

Is het nou zo veel gevraagd om rustig te willen lopen/fietsen, zonder op te moeten letten of een ander zijn hond wel bij zich houd?

Ik baal gewoon, steek ik zo veel tijd in Rex om hem leuk sociaal en rustig te krijgen, nadat ik hem zo ontspoort kreeg. Wordt het door dit soort dingen gewoon teniet gedaan.
Dacht er nou even goed aan te doen om hem even uit te laten rennen, na de inspanningen en indrukken van een festival van gisteren. Waar hij heerlijk aandacht heeft gehad en zich keurig heeft gedragen.

Uitrusten en bandjes luisteren in het gras
Afbeelding
Oh dat is kut zeg. Als je pijnstilling in huis hebt zou ik voor het slapen gaan iets geven, zodat hij morgen niet met veel pijn wakker wordt.

Lilo is ook een ramp als ze honden ziet die naast de fiets lopen, om een of andere bezopen reden mag dat niet en ze zou er ook op af stormen als ik haar niet steevast aanlijnde zodra we een hond langs de fiets aan zien komen. Dat deze mensen de boel ontkennen is gewoon asociaal, ik geloof dat ik ook langs de politie was gegaan. De volgende keer plettert ook die baas van z'n fiets en gebeuren er nog ergere dingen, en bij sommige mensen is een agent aan de deur de enige oplossing.

Beterschap voor Rex!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik begrijp dat je geschrokken bent en flink baalt.
Al denk ik wel dat aangifte overdreven is gezien de schade alleen indirect is ontstaan door de hond die op jouw hond afkwam.
Maar goed dat is mijn bescheiden mening. De meeste hondenbaasjes zijn nou eenmaal niet zo bezig met andere baasjes en hun honden. Niet dat het dan minder vervelend is, maar het is wel een beetje hoe het er in de praktijk aan toe gaat.

Ik hoop dat hij niet zo'n last van zn pootje heeft!
Misschien volgende keer voor je eigen gemoedsrust ergens fietsen waar je geen loslopende honden tegenkomt.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Oh dat is balen. Hopelijk valt het mee met het pootje. Jammer dat er dan zo gereageerd word.
Snap je frustratie heel goed, maar..in antwoord op je vraag of het teveel gevraagd is lekker met je hond bezig te kunnen zijn, zonder op te letten of een ander zijn / haar hond in de gaten houd? Ja. Dat is teveel gevraagd, helaas. Helemaal als je echt aan het trainen wilt met je hond, moet je gewoon ogen in je achterzak hebben. Dat bedoel ik niet als verwijt voor wat er gebeurd is, maar uit mijn ervaring. Daardoor word je soms best beperkt met bepaalde oefeningen. Dan moet je echt een plaats en tijd zoeken om te kunnen oefenen.
ayke
Actief

Apple kan overal loslopende honden tegen komen. En nee die hond kwam niet op Rex af, hij rende uit het niets op Rex af en begon te bijten, daarom kwam Rex met zijn poot in mijn spaak.
Mijn grote angst was ook te vallen, ik ben 4 mnd zwanger.
Die hond loopt los op straat terwijl de eigenaren binnen zitten. Sorry maar dat doe je niet, als ze niet willen luisteren dan moeten ze maar voelen. Je hebt gewoon je hond bij je te houden en niet los naast een drukke weg, terwijl je weet dat je hond naar de overkant wandelt. Nu viel het uitvallen altijd wel mee, tot vandaag. Met Kira had ik er geen last van, die liep om dit soort mensen los naast de fiets zodat ze altijd weg kon komen, Rex is daar nog te jong voor.
Als deze mensen in vervolg hun hond op het terrein houden, prima, maar dat doen ze niet.

Helaas geen pijnstillers in huis voor de hond, Kira heeft vorig jaar haar laatste tablet opgemaakt. Hij begint goed kreupel te lopen, dus ga voor de zekerheid morgen naar de dierenarts.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

misschien is een springer wel een goed idee, dan kan ie niet met zijn poot tussen de spaken en jij hebt minder kans om te vallen.
beterschap voor rex, hoop dat het meevalt met zijn poot.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dee
Zeer actief

ayke schreef:Apple kan overal loslopende honden tegen komen. En nee die hond kwam niet op Rex af, hij rende uit het niets op Rex af en begon te bijten, daarom kwam Rex met zijn poot in mijn spaak.
Mijn grote angst was ook te vallen, ik ben 4 mnd zwanger.
Die hond loopt los op straat terwijl de eigenaren binnen zitten. Sorry maar dat doe je niet, als ze niet willen luisteren dan moeten ze maar voelen. Je hebt gewoon je hond bij je te houden en niet los naast een drukke weg, terwijl je weet dat je hond naar de overkant wandelt. Nu viel het uitvallen altijd wel mee, tot vandaag. Met Kira had ik er geen last van, die liep om dit soort mensen los naast de fiets zodat ze altijd weg kon komen, Rex is daar nog te jong voor.
Als deze mensen in vervolg hun hond op het terrein houden, prima, maar dat doen ze niet.

Helaas geen pijnstillers in huis voor de hond, Kira heeft vorig jaar haar laatste tablet opgemaakt. Hij begint goed kreupel te lopen, dus ga voor de zekerheid morgen naar de dierenarts.
Nee dat is niet gewenst gedrag van de baas. Maar als je weet dat die honden daar dus zonder toezicht lopen, kan je dan niet een andere route kiezen?
Niet om het goed te praten.
ayke
Actief

Ik ga daar dus ook niet meer langs. Jammer maar helaas.
Dee
Zeer actief

ayke schreef:Ik ga daar dus ook niet meer langs. Jammer maar helaas.
Nee dat is wijs.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Politie kan niet zo veel, volgende keer dat zo'n hondje op straat tref, zou ik hem meenemen, laten ophalen door dierenambulance en laat ze hem maar ophalen uit asiel. Wie na een redelijk gesprek niet luisteren wil laat ik het wel in de portemonnee voelen. :tong:

Overigens zou ik heel snel uit je slachtofferrol gaan kruipen. Kappen met: ik doe zo mijn best hem sociaal te krijgen. Dit soort situaties ga je waarschijnlijk in jou buurt nog vaak mee maken (ik heb er hier zelden last van overigens). Sociaal betekend dat je hond zich red in zulke situaties, niet dat hij alles en iedereen leuk begroet ofzo. En aangezien je de omgeving niet kan beinvloeden maar wel je hond en je eigen gedrag, zal je niet het slachtoffer moeten gaan spelen, maar de situaties op zo'n moment naar je eigen hand te zetten

(ja zegt iemand met honden die het ook bij lange na niet altijd makkelijk hebben, en waar ik dus veel tijd in moet steken en die ook echt wel eens teleurgesteld is als het in bepaalde situatie niet gaat zoals ik zou willen. Leermomenten maar geen slachtoffer)
Afbeelding
webtiger
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Fly een Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door webtiger »

Zo woon ik dicht bij een bos en als ik dat bos in wil loop ik langs en route die vlak langs een boerderij loopt.
Je voelt de bui al hangen zeker...
Daar loopt altijd een grote herder mix buiten en altijd was het raak.
Mijn hond is aangelijnd soms een ramp, vooral als er een onbekende hond los loopt en hij dus niks kan. (Logische)

Die boerderij is vrij groot en die mensen zien dus niet altijd wat de hond doet.
In het begin had ik zoiets van ja ik loop daar maar niet meer langs omdat die hond zo fel reageert.
Dus niet het bos in en zwemmen in de beek enzo...
(Overigens is dit niet het pad van de boerderij dit is een openbaar pad al grens hij dus wel aan die boerderij)

En paar maanden terug was ik het eigenlijk wel zat dat ik me op de kop liet zitten door die hond.
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en eens gekeken wat ik kon bereiken...
Kijken of de liefde via de maag gaat ;-).
En paar koekjes/snoepjes bij me gestoken en op naar het bos.

Vanaf die tijd komt Nico, zo ver ben ik zelfs al ;-), helemaal blij ons begroeten en soms wil die niet eens en koekje.
Ik ben zelfs bij de boer geweest en die vertelde mij dat Nico eerder lawaai maakt dan wat anders.
Nu loopt hij een stukje mee en zwemmen Nico en Fly eventjes en ik heb er helemaal geen last meer van...

Ik keur het verder niet goed en vooral niet loslopen zonder enig toezicht.
(Op en boerderij kan ik me voorstellen dat dat niet lukt)
Maar ik snap die mensen dan ook niet ik zou me en lichte hartaanval krijgen als ik merk dat Fly zonder ons op straat loopt of laat staan in de wijk is zonder is :-(.

Ik ben dan idd in staat de hond zo onder de arm mee te nemen en aan te bellen of ze niet "iets" missen...
Aan de reactie is meestal wel te merken hoe erg die gemist wordt...
Gebeurt het dan weer zou ik hem zo naar het asiel brengen en bij die mensen aanbellen en zeggen:"als je nu weer iets mist kan je hem in het asiel ophalen ik blijf niet bezig om voor toezichthouder te spelen en het jullie niet interesseert wat je hond uitvreet."

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Groetjes Fly en Danielle.
ayke
Actief

@gyanty, ik zit echt niet in een slachtofferrol, moest alleen even mijn frustratie kwijt, vooral omdat de schuld al zo ongeveer in mijn schoenen werd geschoven, mijn herder zou wel begonnen zijn met een aanval, waardoor haar hondje misschien iets had gedaan. Ja dan krijg je mij wel pissig, niet tegen de eigenaar maar is het heel erg dat ik daarna wel even hier mijn frustraties uit?

Ik ben juist bezig dat hij ten alle tijde honden kan negeren, ontwijken ed. Zo ver ben ik alleen nog niet, we zijn wel een heel eind, meestal negeert hij. Ik stel hoge eisen aan mijn hond, omdat ik geen overlast wil veroorzaken. Zo lijn ik snel aan en accepteer ik niet dat hij zomaar op andere honden en mensen af loopt. Juist daarom is het frustrerend als sommige mensen niks doen.
Rex is op zich prima sociaal, hij reageert niet eens altijd als er een hond grommend achterop hem springt, lompe labradors die van 200 meter op hem klappen begroet hij met spelen.
Hij fixeerde alleen wel als een gek en kon in het begin niet normaal honden passeren. Ook wil hij graag op patsende reuen in gaan, wat ik niet toe laat, ik haal hem uit de situatie.

En ja ik erger mij soms wel, als ik om 8 uur 's ochtends op de rem moet omdat iemand met een lange flexie fietst en hond voor mijn fiets land.
Als ik bijna gebeten wordt door een hond die de volgende keer weer de volle lijn krijg. Hier kan Rex niets aan doen, hij is er dan niet eens bij.

Aan Rex werk ik lekker verder, hij was gisteren aardig onrustig en fixeert helaas weer meer op andere honden. Dus ja dat pak ik gelijk aan. Hij loopt nog wel licht mank, dus nog even wat rust. Al heeft hij gisteren gespeeld met een buurhondje :cheer:

Heb inmiddels wel wat geleerd, als je hond wordt aangevallen en je maakt kosten, dan mag je dat via een civiele procedure verhalen. Ofwel kost het je eerst extra geld. Mijn moeder moet nog geld van iemand krijgen, na een aanval op haar hond, waarbij haar hond de rug kneusde. Deze mensen willen dus ook niet betalen en vonden het ook niet hun schuld.
Met de gemeente heb ik een gesprek gehad, nu hopen dat ze het goed oppakken. Vorige keer wel, toen stonden ze dezelfde dag nog bij de eigenaren van de hond. En nee toen had ik nog geen hond alleen overlast van een klein hondje dat de hele buurt onder poepte, deze mensen vonden het te moeilijk om hun hek dicht te doen, gesprek hielp niet dus dan maar zo.

Verder blijf ik nog wel met hem fietsen, vind het zonde om dit op te moeten geven. Met een springer durf ik niet te fietsen, ben ik al eerder bijna mee onderuit gegaan, daarom liep Kira dus los aan de fiets, kon ze altijd weg komen als er een hond bovenop haar dreigde te springen. Rex gaat straks ook los naast de fiets, als hij niet meer zo impulsief is.

Het kleine mormel ga ik geen koekjes geven, beest zie ik te laat en hij hangt tegen de tijd dat ik hem zie al haast in Rex. Misschien dat ik er lopend langs ga over een tijdje, maar nu heb ik daar geen behoefte aan.

Met Rex komt het wel weer goed, even wat extra training. En zorgen dat we meer kleine hondjes tegen komen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”