@gyanty, ik zit echt niet in een slachtofferrol, moest alleen even mijn frustratie kwijt, vooral omdat de schuld al zo ongeveer in mijn schoenen werd geschoven, mijn herder zou wel begonnen zijn met een aanval, waardoor haar hondje misschien iets had gedaan. Ja dan krijg je mij wel pissig, niet tegen de eigenaar maar is het heel erg dat ik daarna wel even hier mijn frustraties uit?
Ik ben juist bezig dat hij ten alle tijde honden kan negeren, ontwijken ed. Zo ver ben ik alleen nog niet, we zijn wel een heel eind, meestal negeert hij. Ik stel hoge eisen aan mijn hond, omdat ik geen overlast wil veroorzaken. Zo lijn ik snel aan en accepteer ik niet dat hij zomaar op andere honden en mensen af loopt. Juist daarom is het frustrerend als sommige mensen niks doen.
Rex is op zich prima sociaal, hij reageert niet eens altijd als er een hond grommend achterop hem springt, lompe labradors die van 200 meter op hem klappen begroet hij met spelen.
Hij fixeerde alleen wel als een gek en kon in het begin niet normaal honden passeren. Ook wil hij graag op patsende reuen in gaan, wat ik niet toe laat, ik haal hem uit de situatie.
En ja ik erger mij soms wel, als ik om 8 uur 's ochtends op de rem moet omdat iemand met een lange flexie fietst en hond voor mijn fiets land.
Als ik bijna gebeten wordt door een hond die de volgende keer weer de volle lijn krijg. Hier kan Rex niets aan doen, hij is er dan niet eens bij.
Aan Rex werk ik lekker verder, hij was gisteren aardig onrustig en fixeert helaas weer meer op andere honden. Dus ja dat pak ik gelijk aan. Hij loopt nog wel licht mank, dus nog even wat rust. Al heeft hij gisteren gespeeld met een buurhondje
Heb inmiddels wel wat geleerd, als je hond wordt aangevallen en je maakt kosten, dan mag je dat via een civiele procedure verhalen. Ofwel kost het je eerst extra geld. Mijn moeder moet nog geld van iemand krijgen, na een aanval op haar hond, waarbij haar hond de rug kneusde. Deze mensen willen dus ook niet betalen en vonden het ook niet hun schuld.
Met de gemeente heb ik een gesprek gehad, nu hopen dat ze het goed oppakken. Vorige keer wel, toen stonden ze dezelfde dag nog bij de eigenaren van de hond. En nee toen had ik nog geen hond alleen overlast van een klein hondje dat de hele buurt onder poepte, deze mensen vonden het te moeilijk om hun hek dicht te doen, gesprek hielp niet dus dan maar zo.
Verder blijf ik nog wel met hem fietsen, vind het zonde om dit op te moeten geven. Met een springer durf ik niet te fietsen, ben ik al eerder bijna mee onderuit gegaan, daarom liep Kira dus los aan de fiets, kon ze altijd weg komen als er een hond bovenop haar dreigde te springen. Rex gaat straks ook los naast de fiets, als hij niet meer zo impulsief is.
Het kleine mormel ga ik geen koekjes geven, beest zie ik te laat en hij hangt tegen de tijd dat ik hem zie al haast in Rex. Misschien dat ik er lopend langs ga over een tijdje, maar nu heb ik daar geen behoefte aan.
Met Rex komt het wel weer goed, even wat extra training. En zorgen dat we meer kleine hondjes tegen komen.