Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mopsie heeft een slecht hartje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Quolibet
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Europese pitbull
Sharphei X stafford
Aantal honden: 2

Mopsie heeft een slecht hartje

Ongelezen bericht door Quolibet »

Onze Moppie is alweer 15 jaar binnenkort bijna 16 geloof ik. Ze is een sharphei X stafford. Meer sharphei dan stafford. Altijd vrolijk springen en gek doen, maar afgelopen week liet ze ons goed schrikken. Eerst was ik met warm weer aan het wandelen met haar en knor. Knor rende vooruit en moppie begon langzamer te lopen en plofte opeens neer op de kontje... Begon heftig te hijgen en oogjes vielen steeds dicht en ze viel bijna om. Ik dacht dat het door de warmte was maar was dus wat anders. Dag erna liep ik met de 2 hondjes en mijn vriend. Ik had moppie aan de lijn en opeens voel ik een ruk en ligt ze op haar rug pootjes omhoog. We liepen langs een hond dus dacht die wil niet mee. Ze is niet zo lief voor andere hondjes door een trauma als pup. Paar dagen erna liepen we weer in het bos. Moppie ziet een andere hond en wind zich helemaal op. Ze valt om en begint methaar poten te shacken, oogjes vallen dicht. Diepe zucht en ze ademt niet meer. Ik dacht die is dood. Wij helemaal in paniek.. Springt ze opeens op alsof er niks gebeurt is.... Wij hebben meteen dierenarts gebeld voor een afspraak. Alles laten nakijken. Uit bloedonderzoek bleken bepaalde waarde laag te zijn wat mogelijk op verminderde functie van het hart kon betekenen. We krijgen nu pilletjes voor het hart mee om te kijken of dit werkt... Ben super geschrokken. Iemand nog tips? Ik weet dat ze oud is, maar ik wil liever nog geen afscheid nemen. Ze is sinds kort ook stokdoof. Hoort echt niks meer. Maar ze is nog super vrolijk en gelukkig dus dierenartszag geen reden haar in te laten slapen.

De linker is onze lieve Mopsie:
Afbeelding
Foto is paar weken terug gemaakt toen er nog niks aan de hand was en ze ook nog hoorde.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Re: Mopsie heeft een slecht hartje

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik ben het met Nana eens, meer dan haar met warm weer rustig houden kun je niet doen.
Ik heb een hond met hartafwijkingen, ik loop zeker niet met hem op de warmste tijd van de dag.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Quolibet
Vaste gebruiker
Sharphei X stafford

Dank jullie. Ja ik loop sochtends en aan het einde van de dag en savonds voor het slapen gaan mag ze nog even in de tuin omdat ze een zwakke blaas heeft.
Nu heerlijk in het bos:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Lekker in de schaduw. Ik ga nu ook het liefst het bos in, wel zo prettig.
Mopsie ziet er nog goed uit :E:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Misschien dat een koelhalsband het iets aangenamer voor haar maakt?
Quolibet
Vaste gebruiker
Sharphei X stafford

Hey bedankt dagmar88 dat kende ik helemaal niet. Ga meteen eens kijken of ik het kan kopen ergens of bestellen.

@tekkel, ja we hebben ook nog 2 mooie duines en het strand, maar het bos is wel het lekkerste nu. En dank je. Ja daar was ik altijd ook wel trots op dat ze er nog zo goed uit ziet. Denk ook omdat we altijd heel actieve lange wandelingen hebben gemaakt. Zeker toen ze allebei nog heel fit waren. Een we geven nooit snoepjes of mens eten. Wat ook wel helpt denk ik. :)
Hoop zo dat deze medicatie helpt, zodat ze nog langer bij ons mag blijven. Ze is zo een scheet.
Quolibet
Vaste gebruiker
Sharphei X stafford

Afbeelding
Helemaal gesloopt van deze mooie dag. Hele dag in de tuin gelegen.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Aggoss, aandoenlijk die oudjes :I:
Mijn oudje krijgt wel menseneten: zij likt al zolang ze mij is mijn bord en de pannen uit :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Quolibet schreef:Hey bedankt dagmar88 dat kende ik helemaal niet. Ga meteen eens kijken of ik het kan kopen ergens of bestellen.
Ja hoor, zijn goed verkrijgbaar en niet eens zo duur. Je hebt ook tuigen en vesten van hetzelfde materiaal.
Ik heb aqua koolkeepers voor de honden. Op de warmste dagen van het jaar heel fijn voor in huis, maar ook om die paar minuten naar strand en zee te overbruggen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”