Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie neemt z'n hond ook mee naar het werk?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Aantal honden: 1

Wie neemt z'n hond ook mee naar het werk?

Ongelezen bericht door Le Grand »

Ik werk in een winkel met o.a. agrarische producten en veel tuinartikelen en een dierenafdeling en Bowie gaat altijd met me mee. Ik werk twee en een halve dag. Ik vind het heerlijk dat hij mee kan en ook heel gezellig als we 's ochtends samen het huis uitgaan. Eerst een flinke wandeling in het park en dan aan het werk.
Bowie blijft in de kantine, daar staat z'n bench met de deur open en ook de kantine deur is open. Ik heb hem geleerd dat hij niet over de drempel mag en hij ligt dan ook vaak voor de deur mooi de winkel in te kijken. Soms als er bijv. een andere hond in de winkel is dan is dat te moeilijk en loopt hij wel door de winkel maar als hij mij dan ziet, weet hij niet hoe gauw hij weer naar de kantine 'moet' :wink: .
Hij wordt vaak geaaid door kinderen en het past ook wel bij de winkel, het gaat bij ons allemaal wel wat losjes.
Ook collega's vinden het gezellig en hij krijgt veel aandacht. Hij kan ook uren achter elkaar slapen in z'n bench maar aan het einde van de middag zit hij vaak op z'n kont achter de drempel te wachten tot we naar huis gaan. Dat vind ik zo schattig.
Onder de middag maken we natuurlijk een wandeling zodat hij er even uit is.
Al met al prijs ik mezelf gelukkig met de situatie. Ook onze vorige hond ging mee naar het werk en met Bowie die nu net twee is heb ik het heel langzaam opgebouwd. Het is met honden maar net wat je ze went.

Ben benieuwd naar andere situaties, wie neemt z'n hond ook mee?
Afbeelding
Nath
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Hollandse herder
Aantal honden: 2

Re: Wie neemt z'n hond ook mee naar het werk?

Ongelezen bericht door Nath »

Ik neem ook mijn honden mee naar het werk. Dat houdt voor mijn volwassen hond in dat hij boven ligt, waar alleen wij en het personeel komen. 's Middags lekker mee naar het bos. Mijn vorige Hollander ging ook mee naar beneden van pup af aan, kon met alle honden en mensen opschieten en als ik aant werk ging, ging ze lekker slapen. En dan kon ik haar natuurlijk ondertussen zindelijk maken.
Pup die ik nu heb gaat ook mee naar beneden maar is daar iets lastiger in. Ze raakt nogal over enthousiast als de klanten binnen komen en moet haar dan eerst apart zetten en er pas weer bij laten als de klanten weg zijn. Hoop dat ik haar dat nog wel kan leren, maar anders blijft ze ook boven als ze ouder is.
Al met al ben ik heel blij met deze situatie want heb lekker de hele dag m'n hondjes bij me en ook geen probleem om weer een pup te nemen omdat ze nooit alleen thuis hoeven te blijven.

ps. ben dan ook eigenlijk wel benieuwd hoe je dat in de kantine blijven hebt aangeleerd..
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Een geluk als je dat kunt, je hond meenemen.
Vooral als je fulltime werkt, wat inhoudt dat je niet aan een hond kunt beginnen, tenzij je hem dus niet de hele dag alleen thuis hoeft te laten, doordat je hem bijvoorbeeld mee kunt nemen.

Ach, in de meeste gevallen kan het ook geen kwaad lijkt me.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

soms, maar hond zit dan in de auto :wink:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Lijkt me ideaal. Maar denk niet dat het bij mij wat gaat worden, haha.
Leon wel, maar dat is ook logisch, die werkt met zijn hond.
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Leuk dat je hond mee mag, Bink gaat ook mee naar werk!

Ik werk fulltime doe de boekhouding, ik zit op de 1e verdieping en heb eigenlijk heel die verdieping voor mij alleen omdat de rest beneden loopt. In het begin hadden een paar wel zo iets van iew wat moet je met een herplaats Stafford maar ondertussen is hij favoriet van collega tot leverancier, zelfs de pakketbezorger komt af en toe speciaal voor hem naar boven om hem te zien :mrgreen:

Ik woon op 15minuten lopen dus ik loop zovaak het kan naar werk. Bedrijf ligt wel op het industrieterrein maar onze stad is gelukkig vrij groen, op 5 minuten lopen ligt een groot en rustig park, rondom mijn werk ligt een groot grasveld en verder zijn hier heel veel velden en begroeide braakliggende terreinen zodat ik elke dag wel een andere route kan lopen in mijn pauze van een uur.

Een betere baan is er niet! :cheer:

Afbeelding

Dit is in "zijn" kantoor, deze ruimte grenst aan mijn kantoor en is de enige ruimte met vloerbedekking zodat hij hier lekker kan racen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bink2009 op 15 mei 2014 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Nee, ik werk op kantoor waar de meesten ook nog eens bang voor honden zijn of ze niet leuk vinden. Het is wel een paar keer voorgekomen dat ik een hond (logee of eigen hond) mee nam omdat ik perse naar de zaak moest. Dan hebben die collega's maar even pech. Ik hou ze in mijn eigen hoekje, waar niemand vlak langs/bij moet.
Heb ooit een pupje bij me gehad, en die vonden de meeste wel leuk (ondanks dat het een fikse Bordeauxdog pup was)
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Joy gaat af en toe wel eens mee naar mijn werk.
Op dagen dat ik toch alleen zit op mijn kantoortje.
Maar Joy is super rustig, blaft bijna nooit, en niemand heeft er last van, en de "baas" vindt het prima.

Ik werk echter ook maar 17,5 uur in de week, verdeeld over 3 of soms zelfs 4 dagen, dus ze is ook bijna nooit hele dagen alleen thuis (wat ze op zich prima kan).
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Daisy@ schreef:Lijkt me ideaal. Maar denk niet dat het bij mij wat gaat worden, haha.

Maar hij mag wel enkel een hond waar hij mee gecertificeerd is bij zich hebben. Geen hond in opleiding ;)

Toen ik nog op kantoor zat nam ik jonge honden vaak mee. In de auto. Mooi schaduw plekje en tussendoor uitlaten.
Daisy@
Zeer actief

crutz schreef:
Daisy@ schreef:Lijkt me ideaal. Maar denk niet dat het bij mij wat gaat worden, haha.

Maar hij mag wel enkel een hond waar hij mee gecertificeerd is bij zich hebben. Geen hond in opleiding ;)
Zeker, is bekend. :ok: Anders kan het wel eens eeeeerg duur worden :wink:
Maar Mike staat diensthond op.

Had je het idee dat Remy al meeging dan? Die komt nog niet in zijn werkauto hoor :wink:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:
crutz schreef:

Had je het idee dat Remy al meeging dan? Die komt nog niet in zijn werkauto hoor :wink:

Idd dacht dat hij die ook mee nam ;)

Je wil niet weten hoe veel dat wel doen nl....
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Nee, ik werk als verpleegkundige in de thuiszorg. Lijkt mij geen goed plan. Hiervoor werkte ik op een woongroep voor mensen met niet-aangeboren hersenletsel en heb de hond toen wel enkele keren meegehad, maar ik vind dat ik op mijn werk mij moet concentreren op mijn werk: mijn cliënten/klanten. Een hond vraagt hoe dan ook om met een scheef oog in de gaten gehouden te worden.
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Het lijkt me heerlijk. Lekker ontspannen. Alleen gaat die van mij echt niet rustig liggen.
Trouwens als al mijn directe collega's dat doen ziet het eruit. Wij zitten met 4 en in totaal hebben we het dan over 10 honden.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Af en toe wel gedaan, maar mijn hondje is er eigenlijk te druk voor. Al zou het inmiddels wel kunnen denk ik. Gelukkig werk ik meestal thuis.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ik werk op een woonvoorziening voor mensen met een licht verstandelijke handicap met daarbij een gedragsstoornis en/of verslaving. Als ik slaapdienst heb gaat Shep sowieso mee want dan werk ik van 16.00 tot 9.30 en zo lang kan ze natuurlijk niet alleen blijven. In de weekenden gaat ze vaak ook op dagdiensten en late diensten mee omdat het dan vaak wat rustiger is. De bewoners zijn verzot op haar en komen allemaal koffie drinken als ze weten dat ze er is en brengen allerlei lekkers mee.
Ook collega's doen gelukkig niet moeilijk. Eentje is wel allergisch maar zolang ik de slaapkamer stofzuig is het geen probleem.
Shep is dan ook een hond die dol is op mensen, dus gaat goed met haar en de bewoners. Ze zal nooit tegen ze grommen ofzo.
Afbeelding
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Als ik het nodig vind kan ik het aangeven en dan mag Juno mee naar kantoor.

Gebeurd eigenlijk zelden (3x in het afgelopen jaar denk ik), maar het is fijn dat de optie er is. Vaak als ze is geweest krijg ik een paar dagen nog de vraag wanneer ze weer komt :mrgreen:
Juno blijft gewoon op een kleedje naast mijn bureau liggen en loopt verder gewoon achter mij aan als ik ergens heen ga.

Zelf kan ik me toch niet helemaal concentreren op mijn werk als ze mee is, dus ze mag echt alleen mee als het niet anders kan (of ik niet anders wil rond oud en nieuw bijvoorbeeld).
Afbeelding
Le Grand
Zeer actief

Nath, even over het aanleren in de kantine blijven. Bowie is een Grand Basset en dat zijn zeker niet de drukste honden die bestaan. Het aanleren ging gewoon van 'nee' zeggen als hij over de drempel ging en dat heb ik gerust wel 100 keer moeten doen hoor. Maar uiteindelijk ging het steeds beter.
En inderdaad hou ik altijd wel een schuin oog op m'n hond. Maar bij ons in de winkel kan dat heel makkelijk. Ook als er vertegenwoordigers komen is het wel grappig hij gaat er vaak met een 'geïnteresseerd' koppie bij zitten. Maar een groot deel van de dag ligt hij lekker in z'n bench te slapen.
Wel stoot hij altijd met z'n lange neus het deksel van de vuilnisbak dus die heb ik nu maar vastgetaped, voordat de inhoud door de kantine ligt.
Afbeelding
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Shep ziet gewoon elk dekentje als "de plaats". Is erg handig want ik leg een deken weg op mijn werk en als ik wil dat ze even niemand lastig valt hoef ik alleen maar "plaats" te zeggen en gaat ze op haar deken liggen.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief

crutz schreef:
Daisy@ schreef:
crutz schreef:

Ik weet het. Leon dus echt niet. Veel te veel gezeik ermee. En dat terwijl hij een gecertificeerde hond heeft zitten. Dus die mag gezellig mee.
Ik vind het niet slim als je het wel doet... het schijnen echt mega boetes te zijn hé. Voor baas én werknemer volgens mij.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:
crutz schreef:
Daisy@ schreef:
crutz schreef:

Ik weet het. Leon dus echt niet. Veel te veel gezeik ermee. En dat terwijl hij een gecertificeerde hond heeft zitten. Dus die mag gezellig mee.
Ik vind het niet slim als je het wel doet... het schijnen echt mega boetes te zijn hé. Voor baas én werknemer volgens mij.

Ja zijn mega boetes. Voor baas en werknemer idd. 10 of 20.000 ieder. Tenminste dat zal wel iets over de kop zijn maar zijn wel de bedragen die genoemd worden.
Nath
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Hollandse herder

Ongelezen bericht door Nath »

Le Grand schreef:Nath, even over het aanleren in de kantine blijven. Bowie is een Grand Basset en dat zijn zeker niet de drukste honden die bestaan. Het aanleren ging gewoon van 'nee' zeggen als hij over de drempel ging en dat heb ik gerust wel 100 keer moeten doen hoor. Maar uiteindelijk ging het steeds beter.
En inderdaad hou ik altijd wel een schuin oog op m'n hond. Maar bij ons in de winkel kan dat heel makkelijk. Ook als er vertegenwoordigers komen is het wel grappig hij gaat er vaak met een 'geïnteresseerd' koppie bij zitten. Maar een groot deel van de dag ligt hij lekker in z'n bench te slapen.
Wel stoot hij altijd met z'n lange neus het deksel van de vuilnisbak dus die heb ik nu maar vastgetaped, voordat de inhoud door de kantine ligt.

Thnx ik heb natuurlijk niet rustigste ras om dit aan te leren, dat weet ik van tevoren :wink: Ach ik blijf voorlopig nog even vol houden en lukt het niet ook goed...
Daisy@
Zeer actief

crutz schreef:
Ja zijn mega boetes. Voor baas en werknemer idd. 10 of 20.000 ieder. Tenminste dat zal wel iets over de kop zijn maar zijn wel de bedragen die genoemd worden.
Deze bedragen hoor je idd wel voorbij komen. Leon waagt het dan toch maar liever niet :wink:
Le Grand
Zeer actief

Hallo Daisy en Crutz,
Willen jullie mij uitleggen over die boetes?
Ken jullie verhaal niet helemaal, zijn het politiehonden en moeten die dan eerst een diploma hebben voordat ze mee kunnen?
Of schrijf ik nu iets doms...
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Nee, wordt een beetje lastig om Rasta mee te nemen, ik moet kantoren poetsen, 3 keer in de week in de bibliotheek en 'smiddags op school.
Gelukkig zijn het maar een paar uurtjes dus hij zit weinig alleen.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

normaal gesproken werk ik thuis, maar tot nu toe ging River altijd mee als ik naar het bedrijf in Frankfurt ging. 4u heen en terug lekker slapen in de auto. op kantoor lag ze in de bench en ging ik met een collega met hond lang wandelen in het bos dat op 5min loop afstand begint. ideaal :)
helaas heeft deze collega ontslag genomen dus als ik nu zou gaan is het afhankelijk wat ik ga doen of ik Riv meeneem. bv binnenkort zit ik de hele tijd in vergaderingen en dan is het voor een toch wel drukke/alerte hond niet handig. gaat ze lekker uit logeren :)

maar ik vind het bijzonder om te zien dat best wel veel honden (incidenteel) mee mogen :ok:
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ja ik neem ze wel mee naar mijn werk :mrgreen:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Le Grand schreef:Hallo Daisy en Crutz,
Willen jullie mij uitleggen over die boetes?
Ken jullie verhaal niet helemaal, zijn het politiehonden en moeten die dan eerst een diploma hebben voordat ze mee kunnen?
Of schrijf ik nu iets doms...
Dat is in de Beveiliging. De beveiliger mag enkel een hond bij zich hebben op het werk/in de auto waar hij/zij als combinatie mee gecertificeerd is, een certificaat wat van de ene organisatie 2 jaar en 3 maanden en van de andere (KNPV) 4 jaar geldig is en dan vernieuwd dient te worden.
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Alleen als ik halverwege de dag naar de dierenarts moet. Mijn werk is op de route naar de da, dus dan blijf ik heen en weer rijden. Officieel mag het niet, maar in noodgevallen kan er veel. Bovendien heb ik samen met een collega een kantoor, dus in de bench heeft niemand last van mijn hond. Zeker de oudste zou wel geschikt zijn als kantoorhond, die zou binnen de kortste keren een eigen sociaal leven opbouwen.....
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik zou het bij sommige mensen (werk in huishoudelijke hulp) wel mogen, maar zit er zelf niet op te wachten om haar in de gaten te houden. Kan ze beter thuis zijn, ze is toch bijna nooit alleen.
Le Grand
Zeer actief

Crutz, bedankt voor de uitleg. Lijkt me ook heel logisch dan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”