Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mening gevraagd enten.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

nathalie71

Mening gevraagd enten.

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ferry heeft dus alleen 1 pup enting gehad.

Nu heb ik een afspraak staan voor de dierenarts.
Daarin adviseren ze me het volgende:

Volgende week maandag 19 mei om 14.20 uur zou Ferry langs kunnen komen
voor de vaccinatie's en een algeheel onderzoek natuurlijk.
De kosten voor de cocktail zijn 54 euro en kennelhoest vaccinatie kost naast de cocktail 29.95 euro.

Is dit goed zo om te doen?

Is die kennelhoest nodig naast de cocktail??
nathalie71

Re: Mening gevraagd enten.

O en voor Vlinder kreeg ik weer een kaart om Pavo en weil te enten.... ze doen dat elk jaar daar.

Die wil ik niet gaan geven.
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

kennelhoest lijkt me niet nodig :)
Afbeelding
nathalie71

Trouwens best duur komt consult ook nog bij zit ik rond de 125 euro :80:

Verzekering dekt deze nu nog niet pas vanaf volgende keer
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

gaat ze naar het pension? of is het vanuit de honden school verplicht dan moet je kennel hoest enten,
maar anders is dat niet noodzakelijk.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

nathalie71 schreef:Ferry heeft dus alleen 1 pup enting gehad.

Nu heb ik een afspraak staan voor de dierenarts.
Daarin adviseren ze me het volgende:

Volgende week maandag 19 mei om 14.20 uur zou Ferry langs kunnen komen
voor de vaccinatie's en een algeheel onderzoek natuurlijk.
De kosten voor de cocktail zijn 54 euro en kennelhoest vaccinatie kost naast de cocktail 29.95 euro.

Is dit goed zo om te doen?

Is die kennelhoest nodig naast de cocktail??
Ik kan je alleen zeggen hoe ik laat enten ;-)

Als pup "volledig" conform de geldende norm, dan 2 jaar niets, dan weer de cocktail. Die is namelijk 3 jaar geldig (nou ja, het merk waarmee ik laat enten).
Ik laat tussendoor NIET weil enten.
Kennelhoest laat ik NIET enten.

Als je kennelhoest wel laat enten is mijn advies dat niet tegelijk te laten doen met de andere enting.

Ik laat weil niet enten. Mijn overwegingen: mijn honden zwemmen niet. Er bestaan enkele tientallen varianten van \Weil, er wordt slechts tegen 2 of 4 geent. De kans dat ze Weil oplopen acht ik gering, de kans dat ze wat hebben aan de enting ook.

Het is wel zo dat ik er elk jaar opnieuw weer over nadenk; er kan dus een moment komen dat ik Weil wel weer laat enten.

Voor mijn gevoel hoeft jouw hond nu dus niet geent te worden met de cocktail; die is nog 2 jaar geldig!

Suzanne
nathalie71

Suuz! schreef:gaat ze naar het pension? of is het vanuit de honden school verplicht dan moet je kennel hoest enten,
maar anders is dat niet noodzakelijk.
Nee niks van dit alles.

Ik dacht al dat kennelhoest niet echt nodig was.

Cocktail wel omdat hij maar 1 enting heeft gehad.

Weil en Parvo al weer laten doen terwijl Vlinder en Romy alles in 2013 hebben gehad(incl cocktail en kennelhoest)...nee.
Ik denk dat zij de komende jaren wel goed genoeg geënt zijn.
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik vind dit ook heel erg lastig dus lees even mee.. aan de ene kant ent ik liever niet.. maar wil het ook niet op mijn geweten hebben dat mn hond door dat toedoen ziek raakt.
Ik kreeg Xavi bijna niet meer wakker na zijn puppy entingen, terwijl hij er met zn rabiës enting weer geen last van had :scratch:
Kennelhoest vind ik wel onnodig, net als de griepprik; zolang je niet in een risico groep valt heeft het gewoon geen zin want er zijn tig varianten. Weil een beetje hetzelfde, maar is toch wel gevaarlijker als ziekte(toch?).

Ik zou anders even goed informeren welke entingen (merk e.d.) ze willen geven, want sommige artsen proberen het maximale er uit te halen en enten een jaar erna gewoon weer terwijl het 3 jaar geldig is..
Afbeelding
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Mijn mening:
Ferry nu cocktail en over een maand Weil boosteren, die zit nl niet in de puppieDP en de Weil-vaccinatie werkt nu eenmaal niet naar behoren als die de eerste keer niet geboosterd wordt.
De meisjes alleen Weil, want die werkt maar een jaar. Weil om de 3 jaar enten heeft geen zin, dan moet je die elke 3 jaar ook opnieuw boosteren. Het is waar dat er tientallen varianten Leptospira bestaan (>200 zelfs), maar die komen niet allemaal voor bij de hond en ze veroorzaken niet allemaal even ernstige symptomen. De 2 varianten in de bestaande entstoffen zijn het gevaarlijkst en de 2 extra varianten in de nieuwe entstof worden op het moment meer aangetroffen dan vroeger.

Kennelhoest niet, zo vreselijk is het niet om een keer kennelhoest te hebben, alleen bij jonge pups kan het blijvende schade aan de binnenbekleding van neus en luchtpijp veroorzaken, waardoor zij levenslang gevoeliger blijven voor luchtweginfecties.
Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

http://anyanimal.nl/wat-doen-wij/dierenarts/#vaccinatie

Ik ent niet standaard, ik laat eerst een titerbepaling uitvoeren (zie link, dit is toevallig mijn DA maar zij zijn niet de enige die het kunnen uiteraard)
Mijn grote poedel heeft alleen een boel puppenentingen gehad (al vanuit de fokker en vorige eigenaar) en toen ze 1 jaar was heeft ze een titerbepaling gehad waaruit bleek dat ze meer dan voldoende antistoffen had (nu afgelopen weekend weer bekeken en nog steeds hoog genoeg maar moest een recente hebben voor de canicross).
Weil ent ik niet, ze zwemt wel maar wat suzanne al zegt er zijn meerde stammen en de enting is best pittig.
Rabies heeft ze wel gehad wegens vakantie buitenland.

Mijn oudje van nu 12 1/2 krijgt al een paar jaar niets meer en titer ik ook niet meer, ze heeft nu wel voldoende gehad.
De andere 2 zijn ook al 3 jaar niet geent (hadden bij de vorig eigenaren al wel meerder gehad) ook zij hadden bij de titerbepaling nog meer dan voldoende antistoffen.

Kennelhoest zou ik zeker niet doen, tenzij verplicht voor een pension ofzo (al zou ik dan verder zoeken naar een ander pension/oplossing)
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

nathalie71 schreef:Trouwens best duur komt consult ook nog bij zit ik rond de 125 euro :80:
Welnee, kijk maar op www.drwoof.nl of ze bij jou in de buurt enten. 20 euro per enting en evt kennelhoest ook nog eens 20 euro. Zie het maar als het consultatieburo voor honden. Als je kind geënt wordt ga je ook nietnaar de huisarts.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

kipo schreef:Mijn mening:
Ferry nu cocktail en over een maand Weil boosteren, die zit nl niet in de puppieDP en de Weil-vaccinatie werkt nu eenmaal niet naar behoren als die de eerste keer niet geboosterd wordt.
De meisjes alleen Weil, want die werkt maar een jaar. Weil om de 3 jaar enten heeft geen zin, dan moet je die elke 3 jaar ook opnieuw boosteren. Het is waar dat er tientallen varianten Leptospira bestaan (>200 zelfs), maar die komen niet allemaal voor bij de hond en ze veroorzaken niet allemaal even ernstige symptomen. De 2 varianten in de bestaande entstoffen zijn het gevaarlijkst en de 2 extra varianten in de nieuwe entstof worden op het moment meer aangetroffen dan vroeger.

Kennelhoest niet, zo vreselijk is het niet om een keer kennelhoest te hebben, alleen bij jonge pups kan het blijvende schade aan de binnenbekleding van neus en luchtpijp veroorzaken, waardoor zij levenslang gevoeliger blijven voor luchtweginfecties.

Ook mijn mening :ok: .

Overigens vraag ik een DA wel met welk merk zij enten. Niet alle merken zijn voor 3 jaar geregistreerd en ik wil niet meer/vaker enten dan nodig is.
Ik laat het liefst met Nobivac enten om dat die ook een cocktail heeft zonder Pi. Pi is één van de onderdelen van de kennelhoestenting en die mag wat mij betreft gestolen worden.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

nathalie71 schreef:Trouwens best duur komt consult ook nog bij zit ik rond de 125 euro :80:

De 54 euro is incl consult!
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
nathalie71

wiebel schreef:

De 54 euro is incl consult!

Oh ,dank je...Ik schrok al :wink:
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Zo zou ik het ook doen.Weil is best belangrijk ,vooral als je in de buurt van water woont.Het probleem met weil is dat het voor DA's een zeer moeilijk herkenbare ziekte is en tegen de tijd dat die herkent word als ziekte van weil is de hond vaak niet meer te genezen.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Zo zou ik het ook doen.Weil is best belangrijk ,vooral als je in de buurt van water woont.Het probleem met weil is dat het voor DA's een zeer moeilijk herkenbare ziekte is en tegen de tijd dat die herkent word als ziekte van weil is de hond vaak niet meer te genezen.
nathalie71

Oke...nou begrijp ik er nog steeds niet veel van.

Ik kwam dus gisteren voor de cocktail.

Omdat hij maar een zo`n mini enting had gehad kreeg hij de grote cocktail.
Daarna kreeg ik een afspraak mee naar huis om over 3 weken een pavo/weil enting te geven dat moest volgens de da dan was hij volledig beschermd.

Dus thuis gekomen zit ik te kijken in het boekje....

heeft hij de volgende enting gehad in 1 spuit;

3 Parvo levend
4 Hondenziekte
5 leverziekte
6 ziekte van Weil
7 Kennelhoest :19: die zit er dus gewoon bij in!Dus weet niet wat voor een kennelhoest injectie hij er nog naast had willen geven...maar goed.Ik had dus zelf niet veel te kiezen.

En dan MOET ik over 3 weken nog een keer parvo/weil halen..... :denken:

Enting was: Vanquard 7 (DA2Pi) en Vanquard 7 (CPV Lepto) in een
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ehmm....de herhaling is enkel nodig voor Weil, niet voor Parvo
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Die andere voor kennelhoest is de neusenting, druppeltjes in de neus krijgt hij dan.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Nr 7 is een deel van de kennelhoest, de para influenza als ik t goed heb.
Om volledig kennelhoest te geven (dus als hij naar een kennel gaat, heb je 8 erbij nodig)
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

De neusenting is parainfluenza en bordetella, in de cocktail zit alleen de parainfluenza.
Dat gezegd hebbende zou ik zelf geen neusenting geven als dat niet per se hoeft (dus voor pension etc).
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

De herhaling van Weil is tegenwoordig standaard na 3 weken.
Dit i.v.m. nieuwe vormen van leptospirose die vaker in NL voorkomen tegenwoordig.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Sanner
Zeer actief

Is dat niet bij iedere dierenarts? Ik heb de honden een maand geleden laten enten, er is niks gezegd over het herhalen van de weil-enting.
nathalie71

Suuz! schreef:De herhaling van Weil is tegenwoordig standaard na 3 weken.
Dit i.v.m. nieuwe vormen van leptospirose die vaker in NL voorkomen tegenwoordig.
Oke,maar waarom dan weer parvo èn weil?

Ik had zo iets ook bij Romy en Vlinder en toen zeiden ze dat dat bij elkaar in zat en die herhaling nodig was zodat het goed zou werken...

Terwijl ze allemaal al Parvo hebben gehad.

Die andere kennelhoest haal ik ook niet hoor.
Ze gaan niet naar pension o.i.d.
nathalie71

Nog even na gekeken...

Bij Vlinder en Romy was dat net zo.

Ik ben bij beide honden niet terug geweest voor de parvo en weil herhalings enting na 3 weken.

Ik vond de grote cocktail wel genoeg voor de komende 3 jaar.

Ik kreeg van de week een kaart voor Vlinder dat ik haar jaarlijkse vaccinatie weer moest halen.
Heb ik niet gedaan.
Sanner
Zeer actief

Ik had bij Jamie het enten een jaar overgeslagen. De dierenarts waar ik een maand terug geweest was (om ze alle drie te laten enten) vond dat ik Jamie dan na drie weken weer helemaal moest laten enten. :ugh:
Ben vandaag met Teun en Jamie naar mijn oude vertrouwde dierenarts geweest en die vond dat gelukkig ook onzin. Er is bij mij dus niks gezegd over het herhalen van de weil enting. Vreemd dan toch..
nathalie71

Sanner schreef:Ik had bij Jamie het enten een jaar overgeslagen. De dierenarts waar ik een maand terug geweest was (om ze alle drie te laten enten) vond dat ik Jamie dan na drie weken weer helemaal moest laten enten. :ugh:
Ben vandaag met Teun en Jamie naar mijn oude vertrouwde dierenarts geweest en die vond dat gelukkig ook onzin. Er is bij mij dus niks gezegd over het herhalen van de weil enting. Vreemd dan toch..
:19: Ik begrijp er ook niks van,echt niet.

waarom al na 3 weken zo iets zwaars herhalen?

:U:
nathalie71

Dat ze om het geld willen dat ze elk jaar terug komen....tja.

En dat ze weer extra patienten krijgen door die rommel..ook prima

Ze probeerden ook anti vlo en anti worm aan te smeren.

Ik zei dat ze dat pas allemaal hadden gehad en dat Romy en Vlinder zo ziek waren geweest.

Toen zei hij "dan moet je de advantage nemen,daar zit het zelfde spul in als dat ze op appels smeren en wij worden daar ook niet ziek van.." :denken:

Tja...
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

nathalie71 schreef:
Sanner schreef:Ik had bij Jamie het enten een jaar overgeslagen. De dierenarts waar ik een maand terug geweest was (om ze alle drie te laten enten) vond dat ik Jamie dan na drie weken weer helemaal moest laten enten. :ugh:

Er is een nieuwe Weil enting, als ik het goed zeg. De 'oude' beschermt voor 2 varianten, de nieuwe voor 4, maar die moet na 3 weken geboosterd worden om die 2 nieuwe varianten ook te laten werken. Als er dus geënt is met de oude hoeft dit niet.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

TessaThomas schreef:
nathalie71 schreef:

Er is een nieuwe Weil enting, als ik het goed zeg. De 'oude' beschermt voor 2 varianten, de nieuwe voor 4, maar die moet na 3 weken geboosterd worden om die 2 nieuwe varianten ook te laten werken. Als er dus geënt is met de oude hoeft dit niet.
dat had ik ook gehoord.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”