Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en je huis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Honden en je huis

Ongelezen bericht door Jackira »

Drie jaar geleden hebben we ons huis opgeknapt. Nieuwe vloer, alle muren behangen, mooie lambrisering gemaakt , nieuwe keuken. Alle meubels opgeknapt.

Met vier honden merk je best dat je huis snel weer aan onderhoud toe is. Vier honden die richting bejaard gaan geven soms incontinentie in huis. Geeft niks, die oude knarren zijn me alles waard.

Maar ik vroeg me af, voor als we ooit weer een nieuwe vloer erin gaan leggen, wat nou het beste is met huisdieren in huis. We hebben nu laminaat. Nou hier en daar is het laminaat gewoon uitgezet door de hondenplasjes. Dus wat mij betreft geen optie meer. Graag tips. :D Heb gedacht aan plavuizen, maar daar zit je dan jaren en jaren aan vast, en ik vind geen 30 jaar dezelfde kleur mooi.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: Honden en je huis

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik vind dat novilon mooi dat op hout lijkt, of steen, of tegels enz. Met groeven en al. Dweil erover, klaar.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hebben nu ook laminaat, maar als dat vervangen moet worden komt hier een PVC vloer. Ziet er mooi uit en makkelijk schoon te houden.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

tekkel schreef:Ik vind dat novilon mooi dat op hout lijkt, of steen, of tegels enz. Met groeven en al. Dweil erover, klaar.
Ja dat hebben wij ook Novilon is onverslijtbaar ook. De vorige vloer heeft meer dan dertig jaar gelegen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Er is PVC laminaat, zowel klik als lijmdelen. Daar kunnen ze op plassen wat ze willen maar dat zet niet uit. Ik ga in een nieuw huis weer voor vinyl, dat bevalt erg goed.
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

Gewoon vinyl.En als ik weer mijn huisje na een paar jaar opknap met nieuw behang enzo dan doe ik altijd gelijk weer en ander kleurtje vinyl erin.Dus iedere 3-4/5 jaar heb ik een andere woonkamer.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik vind leisteen wel erg mooi. Het is niet zo glad als plavuizen en voor natuursteen is het erg betaalbaar. Verder past de kleur bij bijna elk interieur.
Groetjes, Marjan
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb voor het grootste deel plavuizen (met vloerverwarming).
Een "houten"vloer die toch uit plavuizen bestaat kan ook nog.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn plavuizen in 8 verschillende kleuren. Het zit er nu zo'n 14 jaar in en het verveelt me nog steeds niet. En supermakkelijk in onderhoud:
Afbeelding
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Belle schreef:Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn plavuizen in 8 verschillende kleuren. Het zit er nu zo'n 14 jaar in en het verveelt me nog steeds niet. En supermakkelijk in onderhoud:
Afbeelding
Jouw vloer vind ik inderdaad ook 1 van de weinige vloeren die altijd mooi blijft en nooit verveelt. Echt prachtig.
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

Belle schreef:Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn plavuizen in 8 verschillende kleuren. Het zit er nu zo'n 14 jaar in en het verveelt me nog steeds niet. En supermakkelijk in onderhoud:
Afbeelding
Ik vind deze vloer echt supermooi en ben er stik jaloers op,maar 1 puntje die muurkleur past er echt niet mooi bij. :engel: Als je die lichtgeel/lichtblauw of roomwit zou maken dan zou dat echt veel mooier zijn. :ok:
Daniela
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergteckel

Ongelezen bericht door Daniela »

Wij zijn in februari verhuisd, huis heeft een travertin vloer, dat is een natuursteen. Echt ideaal, je ziet er niks op qua vuil. Hond plast heel af en toe binnen (gevoelige blaas), en dan is het doekje erover en klaar.
Afbeelding
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik ben, na drie jaar, nog steeds reuze blij met mijn (gesealde) grindvloer. Ligt ook voor de komende 30 jaar, maar dat vind ik niet erg.
Voordeel van deze vloer is dat er vloerverwarming inzit en dat het absoluut niet glad is dus voor oude honden ideaal. Zelfs nat heeft mijn Kyra nog voldoende grip op de vloer.
Vinyl is spekglad, vooral met natte poten en Kyra heeft nogal eens een uitglijder gehad wat nu niet meer voorkomt. Aan de andere kant is goed vinyl (novilon) wel ontzettend sterk, makkelijk schoon te houden en blijft mooi.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wij hebben plavuizen en wisselen regelmatig van kleed zodat het er steeds wat anders uitziet... ik vind de plavuizen ideaal maar een volgende keer zou ik kiezen voor pvc of Novilon vinyl, vind plavuizen zo koud zonder vloerverwarming.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

lieke schreef:Ik ben, na drie jaar, nog steeds reuze blij met mijn (gesealde) grindvloer. Ligt ook voor de komende 30 jaar, maar dat vind ik niet erg.
Voordeel van deze vloer is dat er vloerverwarming inzit en dat het absoluut niet glad is dus voor oude honden ideaal. Zelfs nat heeft mijn Kyra nog voldoende grip op de vloer.
Vinyl is spekglad, vooral met natte poten en Kyra heeft nogal eens een uitglijder gehad wat nu niet meer voorkomt. Aan de andere kant is goed vinyl (novilon) wel ontzettend sterk, makkelijk schoon te houden en blijft mooi.
Mijn schoonzus heeft dus ook en gesealde grindvloer en haar hond bleek dus allergisch voor die toplaag, is er echt dood en doodziek van geweest konden niet vinden wat het was, totdat ze op vakantie gingen en de hond mega opknapte...helaas bij thuiskomst binnen 1 dag de hond weer ziek... is dus getest op allergieen in huis en het bleek de seal laag van de vloer te zijn.... nadat de hond herplaatst was is het dier geen dag ziek meer geweest.
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Een grind vloer met of zonder toplaag ? Maar dat is ook niet iets wat je om de 3 jaar vernieuwd i.v.m kleur
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

jacq1970 schreef:
lieke schreef:Ik ben, na drie jaar, nog steeds reuze blij met mijn (gesealde) grindvloer. Ligt ook voor de komende 30 jaar, maar dat vind ik niet erg.
Mijn schoonzus heeft dus ook en gesealde grindvloer en haar hond bleek dus allergisch voor die toplaag, is er echt dood en doodziek van geweest konden niet vinden wat het was, totdat ze op vakantie gingen en de hond mega opknapte...helaas bij thuiskomst binnen 1 dag de hond weer ziek... is dus getest op allergieen in huis en het bleek de seal laag van de vloer te zijn.... nadat de hond herplaatst was is het dier geen dag ziek meer geweest.

Tjonge, daar heb ik nog nooit van gehoord. En gelukkig dat ik dat niet wist toen ik voor mijn vloer koos. :schrik:
Mijn honden hebben er dus nooit last van gehad en alle logerende honden dus ook niet.
Gelukkig.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

gonnie schreef:
tekkel schreef:Ik vind dat novilon mooi dat op hout lijkt, of steen, of tegels enz. Met groeven en al. Dweil erover, klaar.
Ja dat hebben wij ook Novilon is onverslijtbaar ook. De vorige vloer heeft meer dan dertig jaar gelegen.
Dat wil ik de volgende keer ook. Was laatst bij iemand en die heeft een soort anti-slip novilon wat dus niet glad is. Ook niet als het nat is. Lijkt mij wel wat. Lekker praktisch en ook best mooi.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik heb PVC en ik vind het echt ideaal. Niet glad, behoorlijk krasvast en het kan tegen vocht dus het trekt ook niet krom ofzo.. Het is een houtmotief en je ziet er eigenlijk bijna niets op, qua zand of haren. het is makkelijk te dweilen, helemaal top. Het enige nadeel vind ik dat het nogal statisch is, dus zeker in de winter laad ik mezelf continu op en dus veel schokken.. maar goed, dat is echt het enige minpunt dat ik kan bedenken
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner

Ongelezen bericht door Sepje »

PVC!! echt super tevreden over! Heeft nu zelfs al veel puppygeweld overleefd
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik wil een vloer van kurk. Blijft zo lekker warm :) Enige nadeel is dat de vloer die ik wil wel glad is. Maarja, dat is laminaat, wat er nu ligt, ook ;)
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Wij hebben na een houten vloer plavuizen en ik zou met honden niets anders meer willen.
Zonder vloerverwarming want dat vinden de honden juist heerlijk.
Boven hebben we vinyl met ribbels maar daar is het zand moeilijker af te krijgen met een wisser, dan moet je echt stofzuigen.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Wij hebben na een houten vloer plavuizen en ik zou met honden niets anders meer willen.
Zonder vloerverwarming want dat vinden de honden juist heerlijk.
Boven hebben we vinyl met ribbels maar daar is het zand moeilijker af te krijgen met een wisser, dan moet je echt stofzuigen.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Na allerlei soorten vloeren te hebben gehad komt er wat mij betreft nooit meer iets anders dan plavuizen. Ze zijn niet glad en zijn ontzettend makkelijk schoon te maken.
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Eikenhout en natuursteen, kan tegen een stootje en vooral dat eikenhout wordt alleen maar mooier als je erop leeft.

Plastic als vloeroppervlak - in welke vorm dan ook - vind ik persoonlijk walgelijk.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

wij hebben al 16 jaar vinyl liggen van novilon. ik ben het nog steeds niet zat. ik vind een grintvloer ook wel heel mooi, maar ik hoor tegenstrijdige verhalen o dat aan te laten leggen op een houten vloer.
ellen
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Hier vinyl, lijkt net laminaat en het blijft mooi.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wij zijn in 8 jaar al 3x verhuisd en hebben vinyl, laminaat, plavuizen met regelbare verwarming en een houten vloer. Ik zal nooit meer gewoon laminaat nemen, glad, niet bestand tegen veel nattigheid. Plavuizen vind ik ideaal, we hebben nu een tegel gelegd waar je bijna niks op ziet en ze zijn niet glad. In de woonkamer hebben we parket met was, wel vrij glad, enkele plasjes en overgeven is tot nu toe geen probleem geweest. In de hal liggen dus plavuizen met eronder de buizen van de heteluchtverwarming. Dus koel in de zomer en aangenaam in de winter.

In ons vorige huis hadden we Novilon met houtmotief en klein reliëfje, was toch wel een stuk zwaarder dweilen als je het goed schoon wilde. Voor huisdieren loopt het perfect, maar ik zal t niet meer nemen. Uiteindelijk zie je toch waar je meubels staan in t vinyl. Ik leg t nu alleen in de slaapkamers, niet meer in de woonkamer.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Wij hebben vloerverwarming en daar worden nu plavuizen opgelegd. 45x90 formaat. Wij hebben hier voor gekozen omdat plavuis warmte lang vast houdt dan hout, dat laat de warmte sneller door. En in de zomer lekker koel aan de voetjes.
Kruk heb ik ook wel eens van gehoord, maar zou geen goede match zijn met honden, mensen die ik ken hebben het gehad en die honden krabte het helemaal kaal en zwaar in onderhoud. Laminaat zou ik niet snel meer voor kiezen, dat kan zo weinig hebben.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Wij hebben plavuizen met op sommige plekken vloerverwarming en dat is eigenlijk behoorlijk ideaal. Enige nadeel is dat als je er iets zwaars op laat vallen er wel barsten kunnen ontstaan.. Maar dat moet je echt wel iets stevigs behoorlijk hard laten vallen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”