En eenmaal volwassen:

Ik vind het eigenlijk best mooi!
Moderator: moderatorteam

lets have fun schreef:Ik vind het mooier dan de "gewone"
Het nest komt uit Amerika, geboren in 2004.LongFields schreef:Ik ken dit nest niet, ben wel nieuwsgierig naar waar je ze gevonden hebt en van welke fokker ze zijn.
Ik ken wel het bestaan van hele donkere Laekense met heel veel zwart in de vacht en met een omgekeerd masker. Die hebben aardig wat weg van het volwassen exemplaar wat je hier gepost hebt, alleen minder aaneengesloten zwart/ donker. Maar 100% black & tan heb ik bij de Laekense nog niet eerder gezien, noch ervan gehoord.
Ik stiekem ook wellets have fun schreef:Ik vind het mooier dan de "gewone"
Die van jou zijn natuurlijk ook beeldigLongFields schreef:lets have fun schreef:Ik vind het mooier dan de "gewone"
Tsssssss....![]()
Voor mijn gevoel hoort een herder ook donker te zijn. Vind ik vaak veel mooier dan dat lichte. Maar dat is smaak.Maeve schreef:Ik stiekem ook wellets have fun schreef:Ik vind het mooier dan de "gewone"![]()
Een oom van me had vroeger een effen zwarte Mechelaar, ook prachtig! Er werd toen getwijfeld of ze wel rasecht was, maar waarschijnlijk wel dus (recessief zwart).
Nee, het hoofd hoeft niet specifiek zwart te zijn, wel donkerder. Omgekeerd masker wil bij de Laekense zeggen dat de plek waar zich normaal het masker bevindt niet donkerder is dan de rest van de kop zoals bij een masker, maar juist lichter. Zoals dit:Maeve schreef: Een omgekeerd masker, bedoel je dan een zwart hoofd en tan masker?

Er zijn natuurlijk meer herdersoorten die volgens de rasstandaard gewoon juist níet donker horen te zijn, neem bijvoorbeeld de Witte Herder...lets have fun schreef:
Voor mijn gevoel hoort een herder ook donker te zijn. Vind ik vaak veel mooier dan dat lichte. Maar dat is smaak.
zwarte mechel zal waarschijnlijk komen van de groendaeler die er vast ergens voor heeft gezeten...Maeve schreef:Ik stiekem ook wellets have fun schreef:Ik vind het mooier dan de "gewone"![]()
Een oom van me had vroeger een effen zwarte Mechelaar, ook prachtig! Er werd toen getwijfeld of ze wel rasecht was, maar waarschijnlijk wel dus (recessief zwart).

Oh, dat vind ik ook wel erg mooi! Maar die zijn waarschijnlijk heel donker sable? Het is wel een ander patroon dan tanpoint.LongFields schreef:Nee, het hoofd hoeft niet specifiek zwart te zijn, wel donkerder. Omgekeerd masker wil bij de Laekense zeggen dat de plek waar zich normaal het masker bevindt niet donkerder is dan de rest van de kop zoals bij een masker, maar juist lichter. Zoals dit:Maeve schreef: Een omgekeerd masker, bedoel je dan een zwart hoofd en tan masker?
*knip*
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeitePien zit acter mijn rug mee te lezen en heel hard naar je te grommen.Ptje schreef:Wauw, ik begon de laekense herder al steeds mooier te vinden maar deze variant vind ik echt prachtig.

O, dat is heel donker sable. Dat vind ik dan weer wat rommelig staan.LongFields schreef:Nee, het hoofd hoeft niet specifiek zwart te zijn, wel donkerder. Omgekeerd masker wil bij de Laekense zeggen dat de plek waar zich normaal het masker bevindt niet donkerder is dan de rest van de kop zoals bij een masker, maar juist lichter.Maeve schreef: Een omgekeerd masker, bedoel je dan een zwart hoofd en tan masker?
In Zeeuws Vlaanderen? Of in België? Ik denk dat je Brigitte bedoelt, die heeft Arkan gehad, een broer van Nozem. Die hele donkere Laekense is Lyon, een zoon van Arkan en dus een kleinzoon van mijn Sjefke, die juist erg licht van kleur was.** Angela ** schreef:Op een van de verenigingen waar ik train zit een hele donkere Laekense
Maar niet zoals die op de foto's
Zij fokt ze ook btw en heeft een Longfields gehad
Ik ook, veel mooier zelfslets have fun schreef:Ik vind het mooier dan de "gewone"