Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke lijnen?
Moderator: moderatorteam
-
nathalie71
Welke lijnen?
3 rollijnen.......hmmmm....Met twee ben ik echt zoooo handig,kan haast het circus in.Maar jonmgleren met 3 rollijnen is een hele truc.3 knopjes in drukken,drie lijnen om elkaar heen...
Ik heb ook nog gewone lijnen maar die zijn een meter lang... beetje kort vind ik.
Even zonder split bandje.... welke lijnen kan ik het best gebruiken?
Gewoon nylon maar dan een stuk langer dan een meter??
Rollijnen vind ik prettig omdat ze dan ook makkelijk even rondjes kunnen rennen aan de lijn en op een grasveldje even wat verder kunnen.
Ik heb ook nog gewone lijnen maar die zijn een meter lang... beetje kort vind ik.
Even zonder split bandje.... welke lijnen kan ik het best gebruiken?
Gewoon nylon maar dan een stuk langer dan een meter??
Rollijnen vind ik prettig omdat ze dan ook makkelijk even rondjes kunnen rennen aan de lijn en op een grasveldje even wat verder kunnen.
-
&nicole
- Zeer actief
Re: Welke lijnen?
Als ik met 3 tegelijk loop heb ik de makkelijkste aan de flex (Khyra), zij loopt dan voor me. De andere twee lopen naast, één links en één rechts aan een lijn van 1,5 meter geloof ik. Maar ik houd ze altijd kort want anders gaat alles de mist in
. Dat gaat best want we lopen meestal toch naar het losloopgebiedje hier en dan kunnen ze gewoon los 
Als je met twee flexies handig bent, zou je ook de derde hond misschien aan een normale riem kunnen doen
of (misschien stom) aan een heupgordel?
Als je met twee flexies handig bent, zou je ook de derde hond misschien aan een normale riem kunnen doen
-
nathalie71
Ja dat is ook nog te proberen,heup gordel...
Ja het is even zoeken.
Ik had vroeger ook 3 honden 1 grote en 2 kleine.Een kleine liep sowieso altijd achter me aan dus die liep los mee.Maar ja toen liep ik zo van uit huis het bos in.
Ik ga dat nu niet meer doen,bovendien riskeer ik een boete van 80 euro per hond
Is 3 lange lijnen ook wat?Verstelbaar misschien?
Ja 2 flexi 1 lijn..
het is uitproberen.
Ja het is even zoeken.
Ik had vroeger ook 3 honden 1 grote en 2 kleine.Een kleine liep sowieso altijd achter me aan dus die liep los mee.Maar ja toen liep ik zo van uit huis het bos in.
Ik ga dat nu niet meer doen,bovendien riskeer ik een boete van 80 euro per hond
Is 3 lange lijnen ook wat?Verstelbaar misschien?
Ja 2 flexi 1 lijn..
het is uitproberen.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Heb zelf van die politielijnen , die kan je verstellen van 1mtr naar 2 of zelfs 3 mtr
Die heb je ook in nylon en geschikt voor kleine hondjes.
Heb ze zelf in t leer, maar Rogz 4 dogz heeft ze in t nylon en die liggen heel prettig in de hand
Die heb je ook in nylon en geschikt voor kleine hondjes.
Heb ze zelf in t leer, maar Rogz 4 dogz heeft ze in t nylon en die liggen heel prettig in de hand
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik loop met 2, maar door zere handen doe ik er vaak de makkelijkste met de flex om de heupgordel en de ander houdt ik vast en kan ik zo wat beter sturen.
Misschien dat dat met 3 nog te doen zou zijn.
En anders zou ik denk ik 2 korte lijnen en 1 lange ofzo, even uitproberen.
Misschien dat dat met 3 nog te doen zou zijn.
En anders zou ik denk ik 2 korte lijnen en 1 lange ofzo, even uitproberen.
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
als ik met een extra hond en dus 3 honden loop gaat er maar eentje (inderdaad de makkelijkste) aan de rollijn en de andere 2 bij voorkeur aan een looplijn, werkt hier het beste
als het goed gaat dan wissel ik tijdens het wandelen wel eens de hond die aan de lange lijn zit met een ander zodat die ook wat meer ruimte hebben
als het goed gaat dan wissel ik tijdens het wandelen wel eens de hond die aan de lange lijn zit met een ander zodat die ook wat meer ruimte hebben

- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Alle drie aan een 2m lijn en dagelijks een losloop gebied opzoeken.
Als je de pup aan een gewone lijnhebt een de rest aan een flex, zal je bij veel pups trekgedrag uitlokken
Als je de pup aan een gewone lijnhebt een de rest aan een flex, zal je bij veel pups trekgedrag uitlokken
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
nathalie71

Voor nu even een katten tuigje...tuig is besteld.Kleinere maat Hurtta hadden ze niet
3 lange lijnen aangeschaft die verstelbaar zijn.
Ik heb weer een nieuwe oefening
-
nathalie71