Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oplossingen voor verkeerde baas hond combinaties.
Moderator: moderatorteam
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Oplossingen voor verkeerde baas hond combinaties.
Naar aanleiding van viewtopic.php?f=30&t=285527
Wat zou nu een goede oplossing kunnen zijn?
Ik persoonlijk denk de drempel van aanschaf hond een stuk hoger maken.
Wat zou nu een goede oplossing kunnen zijn?
Ik persoonlijk denk de drempel van aanschaf hond een stuk hoger maken.

- mmartinn
- Zeer actief
Re: Oplossingen voor verkeerde baas hond combinaties.
rassen die veel aandacht vragen, sterke rassen, drukke rassen, grote rassenNanna schreef:Aanschaf van welke hond?
Sommige rassen zijn nu eenmaal wat makkelijker dus dat zou dan niet hoeven mijn inziens.
Elke hond moet als pup een keer naar de dierenarts, dus die zou dan kunnen bepalen onder welke categorie de hond geschaald moet worden.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 01 mei 2014 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
en hoe die drempel verhogen? geld heeft geen zin. cursussen/houderpapieren zijn niet handhaafbaar
fokkers "opleiden" werkt alleen voor fokkers die ergens onderdeel van zijn zoals een rasvereniging. voorkomen dat sjaan max en lady op elkaar gooit is onmogelijk
fokkers "opleiden" werkt alleen voor fokkers die ergens onderdeel van zijn zoals een rasvereniging. voorkomen dat sjaan max en lady op elkaar gooit is onmogelijk

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
mmartinn schreef:rassen die veel aandacht vragen, sterke rassen, drukke rassen, grote rassenNanna schreef:Aanschaf van welke hond?
Sommige rassen zijn nu eenmaal wat makkelijker dus dat zou dan niet hoeven mijn inziens.
Elke hond moet als pup een keer naar de dierenarts, dus die zou dan kunnen bepalen onder welke categorie de hond geschaald moet worden.
ah de bordercollie?

- mmartinn
- Zeer actief
Bv,M@scha schreef:mmartinn schreef:rassen die veel aandacht vragen, sterke rassen, drukke rassen, grote rassenNanna schreef:Aanschaf van welke hond?
ah de bordercollie?

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
je kent ze welNanna schreef:Drukke rassen?mmartinn schreef:rassen die veel aandacht vragen, sterke rassen, drukke rassen, grote rassenNanna schreef:Aanschaf van welke hond?
- mmartinn
- Zeer actief
Maar wat als je de verhandelbaarheid van honden nu eens anders regelt in de wet?
Het adopteren van een mensenkind is wettelijk bepaald hoe dat protocol moet lopen.
Het adopteren van een mensenkind is wettelijk bepaald hoe dat protocol moet lopen.

- Lightsun
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Huh..dat is een moeilijke.
Ik denk niet dat het moeilijker maken om honden te hebben een oplossing is. Als je een hond wilt is er altijd de boer op marktplaats.nl of duitsland of wat dan ook.
Regels scherper maken om honden te kopen leid alleen maar tot meer illigale fok in mijn ogen.
Ik denk juist dat de regels op het hebben van honden steviger moeten zijn. Muilkorf voor bepaalde hondenrassen als ze los lopen, of niet los laten lopen van bepaalde honden soorten etc etc. En als er problemen zijn met een bepaalde honden soort dit strakker aanpakken en niet alleen de honden straffen maar de eigenaren ook harder aanpakken.
Ik denk niet dat het moeilijker maken om honden te hebben een oplossing is. Als je een hond wilt is er altijd de boer op marktplaats.nl of duitsland of wat dan ook.
Regels scherper maken om honden te kopen leid alleen maar tot meer illigale fok in mijn ogen.
Ik denk juist dat de regels op het hebben van honden steviger moeten zijn. Muilkorf voor bepaalde hondenrassen als ze los lopen, of niet los laten lopen van bepaalde honden soorten etc etc. En als er problemen zijn met een bepaalde honden soort dit strakker aanpakken en niet alleen de honden straffen maar de eigenaren ook harder aanpakken.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Oei, ik had t wel fijn gevonden hoor als iemand mij had beschermt tegen t redden van de sneeuwvogel tjonge jonge heb er mijn handen vol aan
wat een druk ras zeg de puli 
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
je komt met je negen weken oude pupje bij de da voor de vaccinatie en die ziet dan in zijn onmetelijke wijsheid dat jij en het pupje een verkeerde combinatie zijn?
je vindt het toch niet erg dat ik nu even hard moet lachen hoop ik

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
De border collie zou best kunnen geclassificeerd worden onder rassen die veel aandacht vragen en toch vind ik het persoonlijk vreselijk gemakkelijke honden. Omdat het ras bij me past.mmartinn schreef:rassen die veel aandacht vragen, sterke rassen, drukke rassen, grote rassen
Zadel me op met een "gemakkelijke" newfoundland die deeltijds als tapijt fungeert en dán heb je een verkeerde baas-hond combi want ik word gek van zulke honden.
Ga geen rassen in hokjes van gemakkelijk en moeilijk plaatsen maar kijk naar wat mensen zoeken in een hond en wat ze aan het dier kunnen bieden. Dat werkt beter volgens mij.
- mmartinn
- Zeer actief
Ik doelde meer op het ras of bij kruisingen de bovenliggende raskenmerken.Nanna schreef:Verreweg de meeste dierenartsen weten geen zak af van rassen.
Ik heb tien jaar in een dap gewerkt en als ik honden nav daarvan zou moeten inschalen, zouden de klapkaken eindigen als de meest socialen
Zodat er bepaald kan worden of er bij deze pup voorwaardes voor plaatsing gesteld moeten worden.
Bv voor een Stafford, een fatsoenlijke baas, met genoeg tijd en de bereidheid om te trainen met zijn hond.

-
Tiny
- Zeer actief
Maar wie bepaald welk ras moeilijk is? Ik vind Husky's hele makkelijke honden maar een Jack Russell vind ik weer druk. En hoe ga je dat doen met honden die met spoed een andere baas zoeken, eerst langs een commissie die je gaat keuren?mmartinn schreef:rassen die veel aandacht vragen, sterke rassen, drukke rassen, grote rassenNanna schreef:Aanschaf van welke hond?
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Broodfok en hondenhandel strafbaar maken.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
imo zou dat laatste voor IEDERE hond/baas moeten geldenmmartinn schreef:Ik doelde meer op het ras of bij kruisingen de bovenliggende raskenmerken.Nanna schreef:Verreweg de meeste dierenartsen weten geen zak af van rassen.
Ik heb tien jaar in een dap gewerkt en als ik honden nav daarvan zou moeten inschalen, zouden de klapkaken eindigen als de meest socialen
Zodat er bepaald kan worden of er bij deze pup voorwaardes voor plaatsing gesteld moeten worden.
Bv voor een Stafford, een fatsoenlijke baas, met genoeg tijd en de bereidheid om te trainen met zijn hond.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Dat dus, de Cane Wattes is de allermakkelijkste hond ever voor me, past me als een handschoen, maar een Border zou me knots stapel gek maken-Saskia- schreef:De border collie zou best kunnen geclassificeerd worden onder rassen die veel aandacht vragen en toch vind ik het persoonlijk vreselijk gemakkelijke honden. Omdat het ras bij me past.mmartinn schreef:rassen die veel aandacht vragen, sterke rassen, drukke rassen, grote rassen
Zadel me op met een "gemakkelijke" newfoundland die deeltijds als tapijt fungeert en dán heb je een verkeerde baas-hond combi want ik word gek van zulke honden.
Ga geen rassen in hokjes van gemakkelijk en moeilijk plaatsen maar kijk naar wat mensen zoeken in een hond en wat ze aan het dier kunnen bieden. Dat werkt beter volgens mij.
maar wie bepaalt er welke hond ik wel of niet mag hebben - en wie heeft die expertise
- mmartinn
- Zeer actief
Och mensen belachelijk maken ben je blijkbaar goed in.renee-uk schreef:je komt met je negen weken oude pupje bij de da voor de vaccinatie en die ziet dan in zijn onmetelijke wijsheid dat jij en het pupje een verkeerde combinatie zijn?
Lach gerust, ik gun het je.

- mmartinn
- Zeer actief
Ja eens!Valerie schreef:Broodfok en hondenhandel strafbaar maken.

- mmartinn
- Zeer actief
Het is niet zo dat de oplossing die ik aandraag de oplossing is hoor.Tiny schreef:Maar wie bepaald welk ras moeilijk is? Ik vind Husky's hele makkelijke honden maar een Jack Russell vind ik weer druk. En hoe ga je dat doen met honden die met spoed een andere baas zoeken, eerst langs een commissie die je gaat keuren?mmartinn schreef:rassen die veel aandacht vragen, sterke rassen, drukke rassen, grote rassenNanna schreef:Aanschaf van welke hond?
Ik zou er wel wat inzien, maar vereist wel veel denk en slijpwerk.
Ik opende dit topic omdat het in dat lamtopic continu over verschillende onderwerpen ging, dan weer over oplossingen dan weer over de boer etc
Laatst gewijzigd door mmartinn op 01 mei 2014 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

- mmartinn
- Zeer actief
Dat zou ook kunnen.sbientje schreef:imo zou dat laatste voor IEDERE hond/baas moeten geldenmmartinn schreef:Ik doelde meer op het ras of bij kruisingen de bovenliggende raskenmerken.Nanna schreef:Verreweg de meeste dierenartsen weten geen zak af van rassen.

- renee-uk
- Zeer actief
het zou minder makkelijk zijn als je wat beter uitvoerbare ideeën neerzetmmartinn schreef:Och mensen belachelijk maken ben je blijkbaar goed in.renee-uk schreef:je komt met je negen weken oude pupje bij de da voor de vaccinatie en die ziet dan in zijn onmetelijke wijsheid dat jij en het pupje een verkeerde combinatie zijn?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- mmartinn
- Zeer actief
Dan zou het je meer sieren als je er zelf 1 plaatst, wat de opzet is van mijn topic.renee-uk schreef:het zou minder makkelijk zijn als je wat beter uitvoerbare ideeën neerzetmmartinn schreef:Och mensen belachelijk maken ben je blijkbaar goed in.renee-uk schreef:je komt met je negen weken oude pupje bij de da voor de vaccinatie en die ziet dan in zijn onmetelijke wijsheid dat jij en het pupje een verkeerde combinatie zijn?

- renee-uk
- Zeer actief
ik heb helemaal niet de behoefte te trainen met mijn 10 jarige herplaatshondjemmartinn schreef:Dat zou ook kunnen.sbientje schreef:imo zou dat laatste voor IEDERE hond/baas moeten geldenmmartinn schreef:Ik doelde meer op het ras of bij kruisingen de bovenliggende raskenmerken.Nanna schreef:Verreweg de meeste dierenartsen weten geen zak af van rassen.
en daarom ben ik geen goede baas en moet mijn hond maar weg?

-
JBK
Je kunt het niet helemaal voorkomen. Kijk naar de voorbeelden van mensen die kinderen hebben, maar dat ook beter niet hadden kunnen doen.
In beginsel illegale importen, broodfok etc. goed strafbaar stellen, controleren en ze de kans ontnemen om dit soort praktijken uit te voeren.
De hond volgens de wet niet meer als "ding" inschalen.
Maar ik denk dat het nooit helemaal naar "onze zin" is...
In beginsel illegale importen, broodfok etc. goed strafbaar stellen, controleren en ze de kans ontnemen om dit soort praktijken uit te voeren.
- renee-uk
- Zeer actief
ik heb niet de illusie dat ik iets kan aandragen dat het probleem oplost en ik open dan ook niet zo'n topic.mmartinn schreef:Dan zou het je meer sieren als je er zelf 1 plaatst, wat de opzet is van mijn topic.renee-uk schreef:het zou minder makkelijk zijn als je wat beter uitvoerbare ideeën neerzetmmartinn schreef:Och mensen belachelijk maken ben je blijkbaar goed in.renee-uk schreef:je komt met je negen weken oude pupje bij de da voor de vaccinatie en die ziet dan in zijn onmetelijke wijsheid dat jij en het pupje een verkeerde combinatie zijn?
maar ik reageer wel als ik iets nogal belachelijk vind en of en hoe ik reageer maak ik zelf wel uit, dank je wel!

- Bink2009
- Zeer actief
Dat dus!Valerie schreef:Broodfok en hondenhandel strafbaar maken.
Liefst ook de onverantwoorde oepsnestjes maar dat is erg beetje lastig denk ik.
- dagmar88
- Zeer actief
Landelijke wetgeving, die overal hetzelfde uitgevoerd wordt en bij alle hondeneigenaren bekend is.
Nu wordt op ieder incident anders gereageerd, afhankelijk van hoe de plaatselijke politie en burgemeester te werk gaan.
Eerste incident een boete. Afhankelijk van de ernst de hond (meteen) schouwen en bij voorkeur herplaatsen.
Afmaken in de uitzonderlijke situatie dat een hond onmogelijk op een hondse en veilige manier gehouden kan worden, volgens strikte regels.
Of terug naar huis en met aanlijn en muilkorfplicht een schouwing afwachten.
Tweede een algemeen houdverbod, derde gevangenisstraf plus flinke boete voor ieder verboden huisdier en de schade vergoeden.
Bij bijtincidenten tussen mens en hond zal het al wel mogelijk zijn een letselschadevergoeding te krijgen.
Een vergoeding van de immateriële schade lijkt me ook op zijn plaats bij incidenten waarbij honden overlijden.
Gelukkig ben je in nl onschuldig tot het tegendeel bewezen is en word je niet vooraf veroordeeld op iets wat ooit zou kunnen gebeuren
Nu wordt op ieder incident anders gereageerd, afhankelijk van hoe de plaatselijke politie en burgemeester te werk gaan.
Eerste incident een boete. Afhankelijk van de ernst de hond (meteen) schouwen en bij voorkeur herplaatsen.
Afmaken in de uitzonderlijke situatie dat een hond onmogelijk op een hondse en veilige manier gehouden kan worden, volgens strikte regels.
Of terug naar huis en met aanlijn en muilkorfplicht een schouwing afwachten.
Tweede een algemeen houdverbod, derde gevangenisstraf plus flinke boete voor ieder verboden huisdier en de schade vergoeden.
Bij bijtincidenten tussen mens en hond zal het al wel mogelijk zijn een letselschadevergoeding te krijgen.
Een vergoeding van de immateriële schade lijkt me ook op zijn plaats bij incidenten waarbij honden overlijden.
Gelukkig ben je in nl onschuldig tot het tegendeel bewezen is en word je niet vooraf veroordeeld op iets wat ooit zou kunnen gebeuren
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 01 mei 2014 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- mmartinn
- Zeer actief
Dat vind ik nu ook, dat hele dier als product moet maar eens worden herzien.JBK schreef:Je kunt het niet helemaal voorkomen. Kijk naar de voorbeelden van mensen die kinderen hebben, maar dat ook beter niet hadden kunnen doen.
Dan zou je toch veel meer eisen kunnen gaan stellen aan de verhandeling ervan.
Kinderen worden ook niet verhandelt, dat is ook wettelijk geregeld. Hoewel er daar natuurlijk wel minder bereid toe zouden zijn.

- mmartinn
- Zeer actief
ZO!, laat dat gezegd zijn.renee-uk schreef: ik heb niet de illusie dat ik iets kan aandragen dat het probleem oplost en ik open dan ook niet zo'n topic.
maar ik reageer wel als ik iets nogal belachelijk vind en of en hoe ik reageer maak ik zelf wel uit, dank je wel!

-
Tiny
- Zeer actief
Ik ben van mening dat je mensen het hardste tref als je aan hun portemonnee komt maar bij welke overtreding geef je een boete. Ik kan al zo ruim tien mensen opnoemen waarbij een hond bij de verkeerde baas zit maar dat is wat ik vind. Ik ben geen voorbeeldfiguur over hoe je met je hond moet omgaan, ik doe alles op gevoel en bij sommige rassen kan dat nou eenmaal niet dus daar ga je al scheef. Een fokverbod voor sommige kruisingen kan ik mij wel in vinden maar wie gaat controleren dat ik mijn Kier laat dekken door Sjon van Bri, ik heb geen internet nodig om van die puppen af te komen.mmartinn schreef:Het is niet zo dat de oplossing die ik aandraag de oplossing is hoor.Tiny schreef:Maar wie bepaald welk ras moeilijk is? Ik vind Husky's hele makkelijke honden maar een Jack Russell vind ik weer druk. En hoe ga je dat doen met honden die met spoed een andere baas zoeken, eerst langs een commissie die je gaat keuren?mmartinn schreef:rassen die veel aandacht vragen, sterke rassen, drukke rassen, grote rassenNanna schreef:Aanschaf van welke hond?
Ik zou er wel wat inzien, maar vereist wel veel denk en slijpwerk.
Ik opende dit topic omdat het in dat lamtopic continu over verschillende onderwerpen ging, dan weer over oplossingen dan weer over de boer etc
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso