Tsja, het kwakkelde al wat met het Gajes. Ze is nu (bijna) 8 jaar en af en toe had ze eens jeuk aan het oor. Met name als ze lekker aan het rennen was dan had ze even jeuk en maar af en toe. Dus dacht ik eigenlijk dat er gewoon een haartje in haar oor was gekomen.
Toen zag ik echter een zwarte plek bij haar lies. 's Avonds en 's nachts was ze in eens volop aan het kokhalzen, zonder te spugen en vrat ze alles wat los en vast zat. Om het af te maken had ze vanmorgen plots weer hangend oortje. Oortje is overigens niet rood en er zit geen troep in zover ik kan zien.
Ze is levendig. Eet goed. Wil spelen. Graag werken. Poep is normaal. Geen opgeblazen, of gespannen buik, drinkt normaal en behalve dat, is er niets aan het handje. Geen vlooien, geen teken, helemaal niets.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Toch maar even naar de dierenarts
Moderator: moderatorteam
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Re: Toch maar even naar de dierenarts
Heel herkenbaar een hangend oortje, dat heeft sem ook zo nu en dan.
Laat je geen oorcleaner en oorzaljes aansmeren, bij sem was dit de grootste boosdoener!
Dierenarts nummer 1 vond dit de manier om sem zijn oor beter te maken, maar met al die cleaners en cremes werd het juist alleen maar erger.
De cleaners drogen juist het oor uit, waardoor er nog meer jeuk komt.
Wij zijn opzoek gegaan naar een second opinion en die vertelde dat de oor een symptoom was van iets.
Hij had een voedingstof te kort, en dat zou de omega's zijn, hij at dus te weinig vis.
Wij gaven hem visolie omdat hij vis niet lekker vind. En sinds dien heeft hij nog maar weinig last van zijn oor.
Misschien is dit bij jou hond ook het geval?
Laat je geen oorcleaner en oorzaljes aansmeren, bij sem was dit de grootste boosdoener!
Dierenarts nummer 1 vond dit de manier om sem zijn oor beter te maken, maar met al die cleaners en cremes werd het juist alleen maar erger.
De cleaners drogen juist het oor uit, waardoor er nog meer jeuk komt.
Wij zijn opzoek gegaan naar een second opinion en die vertelde dat de oor een symptoom was van iets.
Hij had een voedingstof te kort, en dat zou de omega's zijn, hij at dus te weinig vis.
Wij gaven hem visolie omdat hij vis niet lekker vind. En sinds dien heeft hij nog maar weinig last van zijn oor.
Misschien is dit bij jou hond ook het geval?
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Grasaar in het oor?
Bij toeval kwam ik daar achter bij mijn hond. Hij flapperde af en toe, krabde eens in zijn oor. Maar niet dagelijks dus voor mij geen reden om naar de da te gaan. Toen we daar toch waren voor de enting vroeg ik even te kijken in zijn oor. Ja hoor grasaar.. Ding eruit en nu is het weer goed
Bij toeval kwam ik daar achter bij mijn hond. Hij flapperde af en toe, krabde eens in zijn oor. Maar niet dagelijks dus voor mij geen reden om naar de da te gaan. Toen we daar toch waren voor de enting vroeg ik even te kijken in zijn oor. Ja hoor grasaar.. Ding eruit en nu is het weer goed
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- Gaia
- Zeer actief
Hmm, ja zoiets dacht ik dus ook. Echter, die zwarte plek is wel degelijk en duidelijk een symptoom van iets. Misschien toch de onvindbare allergie? Vrijdag naar de DA. Aangezien ze er geen echte last van heeft anders dan af en toe een jeukje aan het oor plan ik het op mijn vrije vrijdag middag.

-
Ischa
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russel
Hoi Gaia,
Een hangend oor kan wijzen op een oorontsteking. Op onze website kan je alle mogelijke oorzaken vinden van een ooronsteking bij de hond. Een donkere plek kan slechts pigmentatie zijn. Dit kan ook optreden door een chronische huidinfectie of irritatie. Als de huid rustig is en niet verdikt is het meestal onschuldig. Wel kan een allergie de oorzaak zijn.
Hopelijk heb je er wat aan.
Veel succes!
Ischa Swartz
Dierenarts bij Caressa Dierenziekenhuizen.
Een hangend oor kan wijzen op een oorontsteking. Op onze website kan je alle mogelijke oorzaken vinden van een ooronsteking bij de hond. Een donkere plek kan slechts pigmentatie zijn. Dit kan ook optreden door een chronische huidinfectie of irritatie. Als de huid rustig is en niet verdikt is het meestal onschuldig. Wel kan een allergie de oorzaak zijn.
Veel succes!
Ischa Swartz
- Gaia
- Zeer actief
Het kan allemaal gewoon een lichte oorontsteking zijn die maar niet weg wilt gaan. Het oor heeft ze namelijk al een tijdje. De donkere plek is niet een rustig stukje huid. Het voelt droger, stugger en losser aan dan de rest van haar huid. Ze heeft er verder geen last van.Ischa schreef:Hoi Gaia,
Veel succes!
Ischa Swartz
Wat zou het kokhalzen en de daarbij horende vreetbuien kunnen zijn?

[/url]