Ik heb haar nu een jaar of drie en ze verhaarde al constant, maar dit jaar is het bij de wilde spinnen af. Bóssen verliest ze. Ik kan haar vijf keer per dag borstelen en dan haal ik er vijf keer enorme hoeveelheden van af. Waar het vandaan komt mag Joost weten want ze is kortharig.
En dan ook nog hálf-kortharig. Want de voorkant is plukvacht en, behalve op een strook plukvacht op haar rug tot staartwortel, heeft ze kort haar. En daar komt een constante bak haar af.
Want óveral vind ik dat haar van d'r. Het lijkt bijkans wel of mijn huis in een soortement winterwonderland is veranderd. Ik krijg er schuimbekkende woedeaanvallen van. Heb ik net gestofzuigd (en ongelogen: elke dag moet ik mijn trouwe dysonstofzuigerbak vol Bonnie-haar legen) en vijf minuten later ligt het er wéér.
Gék word ik er van. Nou zegt u natuurlijk: met collies heb je ook haar maar da's niet waar. Collies zijn beschaafde honden. Die trekken één keer per jaar de winterjas uit. Toegegeven, dan heb je een vuilniszak vol haar, maar dat duurt maar een weekje of wat en dan vind je de rest van het jaar een verdwaald pluisje. Zo één keer in de week.
Maar Bonnie blijft verharen. Het hele jaar door. Zonder ophouden. Dat ik haar elke drie maanden de voorkant moet plukken à la. Is ook wel leuk, dat prutsen. Maar de rest van dat scharminkelige lijfje blijft ruien. Continue.
Ik zat al te mijmeren er superglue over heen te mieteren zodat het haar tot in lengte van dagen blijft plakken. Of haar kaalscheren. Lelijk is ze toch al, dus dat maakt ook al niet uit.
Maar volgens mij vindt de Dierenbescherming dat niet goed.
Dus, mijn vraag aan het alwetende HF is: heeft iemand een wondermiddel tegen permanent ruien van akelig stokhaar dat overal en nergens heendwarrelt en zich permanent in mijn kleding nestelt????