Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe te reageren?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Hoe te reageren?

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat zij ervan vind zou ik me eerlijk gezegd niet zoveel van aantrekken ,jij wilt graag dat ze haar honden bij zich houd en dan moet ze daar maar even gehoor aan geven.
Hoe het kan en zal verlopen in de toekomst kan niemand voorspellen maar wellicht een goed idee om haar een keer zonder honden even aan te spreken en uit te leggen wat jouw angst is en vragen of ze daar rekening mee wilt houden :wink:
Meer kun je denk ik niet.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ik zou relaxt mijn wandeling in het park vervolgen, maar iedereen is anders en als het voor jou niet goed voelt vraag je of ze haar honden de volgende keer bij haar houdt of wil aanlijnen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Voortaan een breackstick en keuenprikker meenemen. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik vind dat je goed reageerde. Persoonlijk ga ik ook met een grote boog om dat soort honden heen. We weten allemaal waar deze klapkaken voor gefokt zijn.
Het kan 100 maal goed gaan en dan plotseling bijten ze zich vast in je hond. Door de vele berichten weten we gewoon dat dit soort honden onbetrouwbaar zijn.
Ze hebben nu eenmaal een killer instinct. Ik mijd ze in elk geval als de pest.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Of de loslopers nou sjiwafwafs, Deense Doggen of klapkaken zijn... se hep se maar bij sich te houwe!

Natuurlijk, dat vraag je eerst vriendelijk enzo.. en je vertelt dat de honden inderdaad vriendelijk overkomen maar dat je in combinatie met de jouwe het risico niet wilt nemen. Vervolgens wijs je erop dat er een aanlijnplicht is (hoop ik ;-) en geef je aan dat het algemeen gesproken beter is de honden bij te houden.
Waarschijnlijk komt er dan een antwoord als "maar se doen nix".. en dan zou ik het kort en vriendelijk houden bij "ik weet niet of de mijne ook niets doen dus wil je ze aub terugroepen / bij je houden zodra je mij / mijn honden ziet, ook als ik dat nog niet gevraagd heb"?

Suzanne
Dinos

Zo te horen aan voorgaande reactie van Suzanne kan je net zo goed niets vragen want zijn de eigenaars van klapkaken dus ongeschoold dom etc.En zullen ze je vraag niet begrijpen en geen a.b.n verstaan en zeker niet normaal kunnen communiceren.???
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Dinos schreef:Zo te horen aan voorgaande reactie van Suzanne kan je net zo goed niets vragen want zijn de eigenaars van klapkaken dus ongeschoold dom etc.En zullen ze je vraag niet begrijpen en geen a.b.n verstaan en zeker niet normaal kunnen communiceren.???
Je maakt wel goede kans dat je een dreun voor je harses krijgt bij een groot aantal klapkaakhouders.
Baas heeft vaak overeenkomst met hond.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief

Jion schreef:
bouvierpoedel schreef:Voortaan een breackstick en keuenprikker meenemen. :engel:
Nou... ik overweeg inderdaad een breakstick, voor het geval dat. Ik weet alleen niet hoe ik zo'n ding moet gebruiken. :schrik:

Ik denk dat ik haar de volgende keer eens ga vragen of ze een breakstick bij zich draagt. Al denk ik dat ik haar met die vraag wel nogmaals ga beledigen.
Goed stevig mes helpt ook. Of gewoon je klompen aantrekken. :engel:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik vind dat je best overdreven reageert terwijl je zelf schrijft dat de honden heel vriendelijk zijn.. Ik ben ook geen fan van ontmoetingen met loslopende honden, maar ik zou me afvragen of je hetzelfde zou reageren als het om twee poedels ging. Als het nou honden waren die schuimbekkend op je af komen.. maar als ze vriendelijk zijn zou ik als ik jou was gewoon je honden bij je houden, maar niet gaan optillen en zo.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jion schreef:
Dinos schreef:Ik zou relaxt mijn wandeling in het park vervolgen, maar iedereen is anders en als het voor jou niet goed voelt vraag je of ze haar honden de volgende keer bij haar houdt of wil aanlijnen.
Dat doet ze ook wel als ze me op tijd ziet panikeren hoor. :mrgreen: Alleen lopen haar honden altijd best wel ver voor haar uit en zitten er allerlei bochten en bosjes in het park waardoor je een tegenligger vaak pas op het laatste moment ziet aankomen.

Ik kan haar toch niet vragen om haar honden bij elke bocht aan te lijnen. Of wel?
Nou, ik vind het anders wel zo netjes je honden (als je weet dat die op anderen af gaan) even bij je in de buurt te houden waar je geen overzicht hebt of wanneer iemand bang is.

:mann: Als er nu niet gereageerd wordt, hebben die van jou voortaan gewoon schurft/enge buitenlandse ziektes/een operatie gehad/een trauma :engel:
Hilde
Zeer actief

Jion schreef:
Hilde schreef:Ik vind dat je best overdreven reageert terwijl je zelf schrijft dat de honden heel vriendelijk zijn.. Ik ben ook geen fan van ontmoetingen met loslopende honden, maar ik zou me afvragen of je hetzelfde zou reageren als het om twee poedels ging. Als het nou honden waren die schuimbekkend op je af komen.. maar als ze vriendelijk zijn zou ik als ik jou was gewoon je honden bij je houden, maar niet gaan optillen en zo.
Klopt, als het om twee poedels gaat ben ik tegen die tijd allang kirrend door de knieën gezakt. :mrgreen:

Ik weet gewoon niet genoeg van het ras om in te kunnen schatten of ze vriendelijk blijven, ook als mijn honden een keer naar ze snauwen. Ik lees bij dit ras zoveel over korte lontjes en honden die na de puberteit ineens kunnen omslaan van sociaal naar agressief. Ik weet zelf niet of ik overdrijf of terecht voorzichtig ben. :U:
Misschien niet onterecht, maar zou gewoon goed in de gaten houden niet volstaan? Zelf doorlopen en je honden bijvoorbeeld aanlijnen.
Afbeelding
Dinos

Geloof dat er een aantal mensen of heel dom zijn o.a wolfsblut en bouvierpoedel, of hier zijn om hun frustratie,s kwijt te kunnen.Als ze gewoon antwoord op vraag t.s zouden ingaan zou ze daar wellicht nog wat aan hebben, wat ik betwijfel aan hun vorige reactie,s. Bouvierpoedel ga lekker met je poedel door de wasstraat, en wolfsblut ga achter de paashaas aan met je hondjes,i.p.v super dom te reageren.
dagmar88
Zeer actief

Jion schreef:Ik weet zelf niet of ik overdrijf of terecht voorzichtig ben. :U:
:wink: Ik ben liever te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg. Loop er aangelijnd voor om en wil ook met mijn sociale honden in de regel geen contact met staffords en grote bullen.
dagmar88
Zeer actief

Jion schreef:
dagmar88 schreef: :mann: Als er nu niet gereageerd wordt, hebben die van jou voortaan gewoon schurft/enge buitenlandse ziektes/een operatie gehad/een trauma :engel:
En dan ziet ze me 10 meter verder de honden met die twee poedels laten spelen. Gaat nie werken nie. :F:
:mrgreen: In dat geval werkt het trauma prima; dat staat gelijk aan baas is bang.
Vaak gekoppeld aan hond van grootte zus of zo met kleur x.
Als Pjotr in eerste instantie terughoudend is wordt dat ook bijna standaard gevraagd.
Als ik dan zeg dat hij gewoon even tijd nodig heeft en eigenlijk graag leuk mee wil spelen kijken me ze aan alsof ik een hele gemene baas ben :cool2:
dagmar88
Zeer actief

Jion schreef: Ik vind het zoveel makkelijker om gewoon eerlijk te kunnen zeggen dat ik dat hondenras niet vertrouw, en haar en haar honden niet voldoende ken om in te schatten of zij een uitzondering op de regel zijn. Ik probeer een manier te vinden om dat eerlijk te zeggen zonder haar teveel te beledigen. :mann:
:mrgreen: succes!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jion schreef: Ik vind het zoveel makkelijker om gewoon eerlijk te kunnen zeggen dat ik dat hondenras niet vertrouw, en haar en haar honden niet voldoende ken om in te schatten of zij een uitzondering op de regel zijn. Ik probeer een manier te vinden om dat eerlijk te zeggen zonder haar teveel te beledigen. :mann:
en wat als je dat nou gewoon zo tegen haar zegt als je het hier opschrijft?
als die mevrouw inderdaad zo beschaafd en intelligent is zul je haar hiermee echt niet beledigen, wel als je allerlei rare smoezen gaat verkopen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door P-tt »

Ik vind niet dat je overdreven regeert, ik doe namelijk hetzelfde. Omlopen of desnoods optillen, maar ja dat weet je al. :mrgreen:
En als die mevrouw zich gediscrimineerd voelt met haar staffords, dan had ze misschien beter die poedels kunnen aanschaffen. En ook daar zijn weer vooroordelen over, of ze waar zijn laat ik in het midden.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Jion schreef:
Dinos schreef:Geloof dat er een aantal mensen of heel dom zijn o.a wolfsblut en bouvierpoedel, of hier zijn om hun frustratie,s kwijt te kunnen.Als ze gewoon antwoord op vraag t.s zouden ingaan zou ze daar wellicht nog wat aan hebben, wat ik betwijfel aan hun vorige reactie,s. Bouvierpoedel ga lekker met je poedel door de wasstraat, en wolfsblut ga achter de paashaas aan met je hondjes,i.p.v super dom te reageren.
Kun je dit alsjeblieft per PB uitvechten inplaats van in mijn topic? :flower:
Dus ik mag ook niet zeggen dat hij niet moet lopen zeiken met zijn humorlose kop. :ugh: Oke zeg ik het anders. :mann:
Dinos lees even beter en dan zie je dat ik loop te ouwehoeren :W:
Hilde
Zeer actief

Ik vraag me af hoeveel mensen grapjes over messen in honden leuk vinden, BP...
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Jion schreef:
renee-uk schreef:
als die mevrouw inderdaad zo beschaafd en intelligent is zul je haar hiermee echt niet beledigen, wel als je allerlei rare smoezen gaat verkopen.
Nou dat heb ik dus al gedaan (zie beginpost). :wink: En toen reageerde ze wel ietwat gekwetst/beledigd, maar niet onvriendelijk/onwelwillend. Ik zoek nu alleen een beetje naar een verzoek aan haar om aan mijn reactie te koppelen (of ze haar honden in die bocht bij zich wil houden. Of zelfs bij alle bochten?). En ik vraag me af of ik naar de honden (zowel de mijne als de hare) beter of anders moet reageren.
oh, dan had ik je niet goed begrepen blijkbaar.
maar ik weet niet hoe je dit anders dan door eerlijk te zijn op moet lossen, dus aan mij heb je niks :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Jion schreef:
Toch wel. Ik wil graag van jullie weten wat ik in alle redelijkheid aan haar mag vragen om deze situatie te versoepelen. Haar vragen om haar honden aangelijnd te houden gaat waarschijnlijk te ver? Maar is het redelijk haar te vragen om uit het omheinde stukje losloopgebied (wat dient als speelweide voor veel kleine honden) te blijven? Of haar te vragen haar honden permanent in het zicht te houden?
Nou, dat gaat misschien een beetje ver. Je zou haar wel kunnen vragen of ze haar honden bij zich wil houden als ze jou met je honden ziet. En ook op onoverzichtelijke stukken, bochten dus, omdat het al vaker is voorgekomen dat jullie tegen elkaar opbotsen. Je zou haar nogmaals kunnen zeggen dat je het niet prettig vindt om ineens oog in oog te staan met haar honden en dat zijn dan nog meters achterloopt en ook duidelijk waarom.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

als haar honden, net zoals jouw honden, geen problemen veroorzaken kun je naar mijn mening niet van alles van iemand gaan eisen.
dat jij panisch bent voor dit soort honden is natuurlijk niet haar probleem.
persoonlijk zou ik er zelf wegblijven als ik er met buikpijn moest lopen.

ik ga zelf ook niet meer naar het bos hier omdat daar sinds een tijdje hele roedels honden loslopen op het (aanlijn)pad dat naar het losloopstuk gaat.
rita kan daar niet goed mee omgaan en ik heb geen zin in die stress.
en die man met dat kalf van een rottweiler die hij haast niet kan houden ontloop ik ook; als ik hem zie draai ik om of ga de andere kant heen.
maar als iemand mij zou zeggen dat ik niet meer in het park mag komen omdat zij of hij bang is voor duitse herders blijf ik daar echt niet weg, dat gaat me dan wel weer te ver.
is niet helemaal te vergelijken want riet loopt daar niet los, maar toch wel een beetje hetzelfde idee.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Wat zou ze doen als je die van jou even duidelijk vast doet zodra je haar ziet?
Normaal gesproken reageren mensen daar wel op door ook aan te lijnen of de hond(en) bij zich te houden.
dagmar88
Zeer actief

renee-uk schreef:
Jion schreef:
renee-uk schreef:
Nou dat heb ik dus al gedaan (zie beginpost). :wink: En toen reageerde ze wel ietwat gekwetst/beledigd, maar niet onvriendelijk/onwelwillend. Ik zoek nu alleen een beetje naar een verzoek aan haar om aan mijn reactie te koppelen (of ze haar honden in die bocht bij zich wil houden. Of zelfs bij alle bochten?). En ik vraag me af of ik naar de honden (zowel de mijne als de hare) beter of anders moet reageren.
oh, dan had ik je niet goed begrepen blijkbaar.
maar ik weet niet hoe je dit anders dan door eerlijk te zijn op moet lossen, dus aan mij heb je niks :?
:tongue: Was ook niet serieus hoor.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik wil ook geen vechthondachtige in de buurt van mijn honden.Ik heb ooit één keer mee gemaakt dat het van 0 tot over het rooie ging en de gevolgen waren zachts gezegd niet leuk.
Maar goed ,ik vraag gewoon of mensen hun honden bij willen houden,en als ze zeggen hij doet niks roep ik altijd de mijne wel.
Ik vind trouwens dat iedereen zijn loslopende hond in zichtsveld moet houden,ik heb zo namelijk eens een flink ongeluk met mijn paard gehad,zelfs nadat ik al naast mijn paard lag bleef het kreng mijn paard lastig vallen.Houd je hond gewoon in het oog of het nu een stafford of een yorkie is
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik vind niet dat je overdreven reageert hoor. Hier liep een jonge meneer met een schatje van een klapkaakje. Los en zonder halsband en hij had ook geen lijn bij zich. Zodra ik ze zag ( meestal eerst de hond en daarna pas het baasje) lijnde ik Miek aan en liep van ze weg.
Maar dat hondje kwam altijd buurten :schrik:
De eerste keer heb ik vriendelijk gevraagd of hij zijn hondje misschien bij mijn 2 keffertjes vandaan wilde houden en toen reageerde hij wat laconiek... ze doet niks hoor.
Ja leuk, maar ik wil het gewoon niet hebben :19:
Na een keer of 5 hetzelfde verzoek ( steeds iets minder vriendelijk ) viel het kwartje...hij vond me maar een paniekzaaier, maar riep haar nu wel bij zich en vroeg welke kant ik opging.. dan ging hij de andere kant op.
Ik kom ze al een tijdje niet meer tegen dus hij zal wel verhuisd zijn :cheer: Ik vind het lieve hondjes hoor, maar niet in de buurt van mijn kleine keffertjes.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik zit al een tijdje na te denken wat ik hier nou op kan zeggen. Maar ik verplaats me dan al snel in die andere mevrouw. Ik ontwijk hier in de buurt sowieso alles zoveel mogelijk. Maar als ik iemand vaker tegenkom en die reageert bang op ons, dan zou ik daar zelf al rekening mee houden. Ja ik zou dat zien, want ik let op hond en baas wat ik tegenkom.

Ik zou inderdaad gewoon een keer, desnoods zonder je honden, een keertje op die mevrouw afstappen en proberen uit te leggen waarom je zo reageert. Aan de hand van wat je over die mevrouw post, denk ik dat ze dat dan best kan begrijpen. Door het een keer uit te leggen voelt ze zich waarschijnlijk niet/minder beledigt en kan je elkaar gewoon recht aan blijven kijken. Als ze dan beetje sociaal is roept ze haar honden bij de bochten bij haar, dat scheelt al een heleboel. Dat bij de bochten vind ik eigenlijk sowieso gewenst, maar dat lukt mij ook niet altijd op het strand. Maar word wel aan gewerkt.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Het zal best dat die honden vriendelijk zijn en 'ze doen niets', maar een 'iets' ontstaat altijd in de interactie tussen twee individuele honden. Niet ieder hondenbaasje is zich daarvan bewust, maar je schat ook je eigen honden in en je bent je bewust van hun kwetsbaarheid.

Otto is van het type dat snel zijn mouwen opstroopt als hij andere reuen ziet. Om die reden vraag ik meestal 'mannetje of vrouwtje' en als het om een teefje gaat, dan mag er worden gesnuffeld. En om die reden mijd ik dus op bepaalde tijdstippen het wandelpad hier nabij met hem. Door hier te wandelen met (vorig jaar Mies en) Jet weet ik wat voor honden daar zo'n beetje komen. Ik voorkom liever dan ik genees. Nou ja, moet laten genezen. Dan ben ik ook liever te voorzichtig.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik zeg gewoon dat mijn teef (nou, die teef zeg ik dan al wijzend) niet aardig is tegen de meeste teven.
Dat is waar, overigens, en over het algemeen roepen mensen dan direct hun hond bij zich.

Orpa heeft de neiging om te snauwen als ze ongewenst intiem worden en ik ben als de dood voor ganging up, dus Orpa gaat altijd heel rap vast. Ze weet dat ook (8 jaar training tenslotte) en komt heel braaf naast me lopen als er hond in zicht komt, zodat ik die lijn erom kan mikken.
En daarna begint ze acuut te kijven, dus overtuigend is ze wel ;)
Ze heeft het eenmaal nodig gevonden te matten met een teef van haar eigen humeurige kaliber en dat was een bullterrier, godbetere :schrik:
Niet de handigste keuze, dat vond de andere baas ook gelukkig, dus dat ging nog net goed.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Jion schreef:In het park waar ik elke dag wandel (en waar loslopen wordt gedoogd) kom ik sinds een paar maanden regelmatig een jonge vrouw tegen met twee Staffords. Haar honden lopen los, en lopen meestal ook een meter of 10-15 voor haar uit. Het is me nu al een paar keer overkomen dat ik met mijn honden een hoek omliep en patsboem ineens die twee Staffords voor me had. Er is nooit wat vervelends gebeurd, de honden zijn vriendelijk en het bazinnetje lijkt ze goed onder controle te hebben, maar ik mijd dat soort rassen liever omdat ik het risico niet wil lopen dat één van mijn honden tussen de kaken van zo'n hond belandt. :schrik:

Als ik die honden zie aankomen dan ga ik er met mijn honden met een grote boog omheen. Als we 'tegen elkaar opbotsen' bij het om de hoek lopen is daar geen tijd meer voor. Dan tillen we elk een hond op als mijn man erbij is, en als ik alleen ben leid ik mijn honden de andere kant op.

Vandaag was ik alleen en zag ik de Staffords al op 20 meter afstand aankomen, dus ik liet mijn honden me volgen terwijl ik snel het pad verliet (om ruimte te maken). Maar de Staffords kwamen allebei enthousiast naar ons toegerend (dat hadden ze nog niet eerder gedaan :O: ) dus toen stond ik daar klem in de bosjes met mijn honden die ieder een klapkakenneus onder hun staart kregen. :mrgreen: Nu is vooral Rosca daar vaak niet van gediend, vooral niet als het een andere teef betreft, en ik was bang dat ze die teef van zich af zou snauwen en kwaad bloed zou zetten (en en en... :schrik: ) dus toen raakte ik wel even in paniek en riep naar het bazinnetje (die nog steeds niet in zicht was) of ze haar honden bij kon houden. :help:

Dat deed ze, maar ze was duidelijk een beetje beledigd/gekwetst door mijn in haar ogen overdreven reactie en ze zei: 'Ze zijn lief hoor!'. Toen heb ik kort uitgelegd dat ik dat ook wel geloof en dat ik ook denk dat zij een goed baasje is, maar dat ik met mijn honden het risico gewoon echt niet durf te nemen, vooral niet omdat mijn teef soms wel eens kan snauwen. En toen vervolgenden we ieder onze weg weer.

Wat vinden jullie nu van mijn actie/reactie, en van haar actie/reactie? Overdrijf ik? Moet ik er op vertrouwen dat haar honden sociaal zullen zijn/blijven naar mijn honden? Wat is nu eigenlijk de kans dat het een keer echt mis gaat? Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Als het volwassen staffs zijn die gewoon vrolijk op jullie afkomen zou ik daar een feestje van maken zodat jouw honden ook opgewekt reageren. Koekies is meestal het toverwoord, dus iedereen netjes zitten en een koekie op volgorde van grootte van die bek. :mrgreen: En omdat je er zelf wat onzeker over bent, na dat koekie gewoon weer doorlopen.

Niet elke staff is een moordmachine. Het zou best zo kunnen zijn dat dit gewoon twee stikleuke lieve honden zijn die letterlijk geen vlieg kwaad doen. Spreek anders je angst uit richting die baas, communiceren helpt. :D

Ik ken ook een paar staffs die echt alleen maar lief en leuk zijn en zelfs al flink op leeftijd die nog nooit hebben gevochten. Ik ken er ook zat waar ik met een hele grote boog omheen loop, maar als je alles over 1 kam scheert, ontwijk je misschien een leuke baas met leuke honden waar jouw honden dikke vrienden mee zouden kunnen worden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”