Na het verzoek van de vereniging en enig nadenken, hebben we besloten om Zanthe nog een keer te laten dekken. De echo is gepland voor 8 mei aan het eind van de dag. Dit zal haar tweede/laatste nest worden. Papa is deze keer een heel jonge smooth (korthaar) reu die voor het eerst mocht dekken.
Het is nu ruim 2,5 week geleden dat de dekking heeft plaatsgevonden en Zanthe gedraagt zich zoals tijdens de vorige/eerste dracht. Rauwe vis daar trok ze altijd haar neus voor op, maar at ze vorige week met smaak op. Van de week op een morgen spuugde ze haar ontbijt weer uit, werd wel keurig weer gerecycled trouwens

De dagen daarna wilde ze slecht eten, slechts hele kleine beetjes. Ze schijnt ook weer een voorkeur te ontwikkelen voor brokken net als de vorige keer. Ik ga dus maar weer kleine beetjes van veel verschillende brokken en KVV's in huis halen.

Ik heb de laatste dagen wat lichte afscheiding gezien. Ook Shima's gedrag is totaal anders dan normaal. Veel snuffelen onder Zanthe's staart, veel aandacht vragen, vaak spelbuigingen maken naar Zanthe. Dit kan natuurlijk ook ontstaan zijn door het vertrek van Tessa. Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd of anderen ook gedragsverandering hebben gezien bij de oudste teef als een andere teef gedekt was.