Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cara heeft donderdag een ongelukje gehad
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Cara heeft donderdag een ongelukje gehad
Ik was donderdag met een kennis van de hondenschool, mijn 2 dames en zijn 3 honden (2 kleintjes en een grote) in de Soesterduinen gaan wandelen. We waren net een stukje het zand op en zijn grote hond rent dwars over Cara heen (ik hoorde alleen de piep van Cara, kennis zag het gebeuren). Cara zat een beetje beduusd zand uit te tuffen, dus ik heb haar even geholpen haar bekkie en neus zandvrij te maken, en liep weer door, met de gedachte dat zij dat ook zou doen. Ze kwam alleen niet, en mijn kennisje merkte op dat er iets met haar was.
Dus ik liep terug, zette haar op haar pootjes, maar ze zakte onmiddellijk door haar achterpoten heen. Ik schrok me kapot. Voorzichtig aan de achterpootjes gevoeld, ik mocht er gewoon aanzitten, geen reactie. Geprobeerd ze te bewegen, dat ging niet zonder echt druk te zetten (en ik weet beter dan dat te doen), ze hield ze volkomen stijf. Nog een keer geprobeerd op de pootjes te zetten, ze zakte gelijk weer door de achterhand. Toen haar dus opgetild, waarbij ze haar hele lichaam, inclusief voorpootjes verstijfd had, haar koppie strak tussen de voorpootjes in, en teruggelopen richting auto. Over de bult (we stonden bij de kiosk geparkeerd) nog even geprobeerd neer te zetten, toen stond en liep ze weer, maar wel erg stijfjes.
Bij de auto mijn eigen dierenarts gebeld (aangezien ze weer stond en liep vond ik het niet nodig om naar een DA in Soest te gaan) en daar mocht ik direct naartoe komen gelukkig. Kennis is meegegaan. Ze is door de DA onderzocht en gaf vrij weinig aan, iets smakken toen hij haar rug testte, verder niets. Conclusie was dat ze gewoon hard omver gebeukt is (nouja, daar waren we wel achter natuurlijk), uit shock door de achterpoten zakte daarna, en nu de boel in de rug wat gekneusd is. 5 dagen Metacam en rust, en daarna verder zien (en ik mocht zelf aankijken of ze dinsdag weer mag trainen).
Ik heb me voorgenomen om maandag (eerder heeft toch geen zin, in de acute fase kan je niets) even contact op te nemen met de dierfysio/chiropractor waar Cara sowieso 1 a 2 keer per jaar heen gaat vanwege de behendigheid, en met haar te overleggen, aangezien die rug natuurlijk best wel een knal heeft gehad hiervan. Waarschijnlijk wordt het dinsdag dus ook nog geen training, aangezien ik haar eerst even nagekeken wil hebben.
Op dit moment staat ze natuurlijk nog vol op pijnstilling, maar ze lijkt op niet echt ergens meer last van te hebben. Gister schudde ze zich nog niet over haar hele lijfje uit, dat doet ze nu wel weer, en ze deed, na pogingen om te mogen rennen, pirouetjes te draaien (allebei de kanten op), en door het hoge gras te mogen hupsen, ernstig haar best om naar het speelveld te mogen, wat ook al niet mocht.
Het lijkt er steeds meer op alsof het met een sisser afloopt, hoewel ik nog even wacht om dat met zekerheid te zeggen tot ze van de pijstillers af is, en bij de dierenfysio/chiropractor is geweest.
Dus ik liep terug, zette haar op haar pootjes, maar ze zakte onmiddellijk door haar achterpoten heen. Ik schrok me kapot. Voorzichtig aan de achterpootjes gevoeld, ik mocht er gewoon aanzitten, geen reactie. Geprobeerd ze te bewegen, dat ging niet zonder echt druk te zetten (en ik weet beter dan dat te doen), ze hield ze volkomen stijf. Nog een keer geprobeerd op de pootjes te zetten, ze zakte gelijk weer door de achterhand. Toen haar dus opgetild, waarbij ze haar hele lichaam, inclusief voorpootjes verstijfd had, haar koppie strak tussen de voorpootjes in, en teruggelopen richting auto. Over de bult (we stonden bij de kiosk geparkeerd) nog even geprobeerd neer te zetten, toen stond en liep ze weer, maar wel erg stijfjes.
Bij de auto mijn eigen dierenarts gebeld (aangezien ze weer stond en liep vond ik het niet nodig om naar een DA in Soest te gaan) en daar mocht ik direct naartoe komen gelukkig. Kennis is meegegaan. Ze is door de DA onderzocht en gaf vrij weinig aan, iets smakken toen hij haar rug testte, verder niets. Conclusie was dat ze gewoon hard omver gebeukt is (nouja, daar waren we wel achter natuurlijk), uit shock door de achterpoten zakte daarna, en nu de boel in de rug wat gekneusd is. 5 dagen Metacam en rust, en daarna verder zien (en ik mocht zelf aankijken of ze dinsdag weer mag trainen).
Ik heb me voorgenomen om maandag (eerder heeft toch geen zin, in de acute fase kan je niets) even contact op te nemen met de dierfysio/chiropractor waar Cara sowieso 1 a 2 keer per jaar heen gaat vanwege de behendigheid, en met haar te overleggen, aangezien die rug natuurlijk best wel een knal heeft gehad hiervan. Waarschijnlijk wordt het dinsdag dus ook nog geen training, aangezien ik haar eerst even nagekeken wil hebben.
Op dit moment staat ze natuurlijk nog vol op pijnstilling, maar ze lijkt op niet echt ergens meer last van te hebben. Gister schudde ze zich nog niet over haar hele lijfje uit, dat doet ze nu wel weer, en ze deed, na pogingen om te mogen rennen, pirouetjes te draaien (allebei de kanten op), en door het hoge gras te mogen hupsen, ernstig haar best om naar het speelveld te mogen, wat ook al niet mocht.
Het lijkt er steeds meer op alsof het met een sisser afloopt, hoewel ik nog even wacht om dat met zekerheid te zeggen tot ze van de pijstillers af is, en bij de dierenfysio/chiropractor is geweest.

You'll be in my heart... Always...
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Cara heeft donderdag een ongelukje gehad
Zo dat was schrikken.
Fijn dat het met een sisser af kijkt te lopen.
Hoop dat ze snel alles weer kan doen.
Fijn dat het met een sisser af kijkt te lopen.
Hoop dat ze snel alles weer kan doen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Das een beste botsing geweest dus
Hopelijk heeft ze er verder geen last meer van, beterschap!
Hopelijk heeft ze er verder geen last meer van, beterschap!
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Balen zeg! hopelijk is ze snel weer helemaal de oude 
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
O, dat is even flink schrikken! Goed dat je haar even door de fysio laat checken, mocht er iets verkeerd geschoten zijn of zo. Hopelijk is ze snel weer helemaal de oude!
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Ik zou niet naar een chiropractor gaan met zo'n hond (überhaupt al niet, maar goed). Vooral nergens aankomen zou ik zeggen.
Ik ken de schrik, mijn hond is ook weleens omver gelopen
Ik ken de schrik, mijn hond is ook weleens omver gelopen
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh dat is eng! Benno heeft ooit zoiets gehad na een botsing met Ziva. Schrok me ook kapot. Ik gelukkig allemaal weer goed gekomen. Hopelijk loopt het met cara ook zo af!
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor