Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lut is loops

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Lut is loops

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Mijn hond is nu de tweede keer loops. Ze bloedt hevig en kan haar niet in huis houden. Dat vind ik wel zielig voor haar. Heb haar een maandverband omgedaan en daar over heen een bodystocking aangetrokken zodat ik haar ook binnen kan laten. Na 5 minuten was het maandverband al weg inclusief een scheur van 30 cm in haar pakje gemaakt. Hoe lossen jullie dit op? Ik vind het best wel zielig, ze zit de hele dag wat zielig naar binnen te kijken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Safari

Re: Lut is loops

Ongelezen bericht door Safari »

Loopsheidbroekje, te koop bij de dierenwinkel.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Mijn teven houden zichzelf aardig schoon en de rest dweil ik gewoon direct op. Ik heb hier altijd teven gehad en nooit een loopsheidsbroekje of iets vergelijkbaars gebruikt. heb ook geen vloerbedekking of stoffen banken, dat scheelt misschien wel.
Wolfsblut
Zeer actief

Dat had ik als eerste al gekocht Safari. Heeft ze gelijk kapot getrokken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Geen broekje aan en het gewoon opruimen, het is nu eenmaal zo bij een intacte teef.
Buitensluiten vind ik dan zielig.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Door Biène op de druppels te wijzen ging ze ze altijd op likken :mrgreen: Ze hield zichzelf verder gewoon goed schoon, dus heb het nooit als heel vervelend ervaren.
Kun je gewoon niet een keer extra dweilen?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

De eerste paar keren loops waste Floor zich nauwlijks en dweilde ik het op. Nu houdt ze zichzelf beter schoon en vind ik zelden nog een drupje.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Gewoon dweilen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Wolfsblut schreef:Ze bloedt hevig en kan haar niet in huis houden. (...) Ik vind het best wel zielig, ze zit de hele dag wat zielig naar binnen te kijken.
Dit kan je niet menen :(
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Wolfsblut
Zeer actief

Wat meer dweilen vind ik niet erg. Ze ligt echter ook op de bank, weliswaar met een plaid erop. Als ze dan op staat zie je gelijk zo'n 20 druppels liggen zo groot als een stuiver. Het is nu de 6e dag, misschien wordt het snel minder. Dadelijk eens aan haar doos voelen.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Wolfsblut schreef:Wat meer dweilen vind ik niet erg. Ze ligt echter ook op de bank, weliswaar met een plaid erop. Als ze dan op staat zie je gelijk zo'n 20 druppels liggen zo groot als een stuiver. Het is nu de 6e dag, misschien wordt het snel minder. Dadelijk eens aan haar doos voelen.
Die plaid kun je toch wassen?
Ik zie het probleem niet zo.
Wijs haar gewoon op haar doos, dat hielp hier om het ze te laten schoonlikken. :engel:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Wolfsblut
Zeer actief

tekkel schreef:
Wolfsblut schreef:Ze bloedt hevig en kan haar niet in huis houden. (...) Ik vind het best wel zielig, ze zit de hele dag wat zielig naar binnen te kijken.
Jawel, ik vind dit ook niet leuk. Ik ga wel veel met haar wandelen. Maar binnen kan echt nog niet, ze heeft het nog veel te erg. Dadelijk nog maar eens controleren. Als ze die bodystocking nu eens aan hield was er niets aan de hand.
Wolfsblut
Zeer actief

tekkel schreef:
Tekkel, jij hebt de doorslag gegeven. Door jouw antwoord kreeg ik een schuldgevoel. Ze is nu binnen.
hermelien1989
Actief
Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo

Ongelezen bericht door hermelien1989 »

Kun je onder de plaid geen plastic zak/zeil neerleggen. Dan komt het in ieder geval niet in de bank...
Groetjes hermelien1989 en gioia

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Of van die plaidjes die je op kinderbedjes neer legt voor bedplassertjes heel handig.
Die kun je makkelijk schoonmaken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Inge O schreef:
Wolfsblut schreef: Hoe lossen jullie dit op?
gewoon door ze de eerste 10 minuten te verbieden om eraan te zitten, daarna zijn ze het gewend en reageren er niet meer op.

sommige van mijn teven konden zonder broekje maar de laatste keer bij relax was ook niet leuk meer - een keer vaker dweilen is geen probleem maar mijn kleden vol spetters vind ik toch minder geslaagd dus de volgende keer gaat haar broekje weer aan.
:ok: Ze is heel erg mooi en fantastisch met zo'n ding om en mag er gewoon niet aan pulken.
Loopsheidbroekjes zaten bij Charlie echt niet lekker, pampers vond ze prima.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hier lopen ze alledrie lekker rond te spetteren maak het pas schoon als alles niet meer lekt anders kan ik er met de dweil achteraan blijven lopen.
Mijn dekbed gaat gewoon in de was.
En op mijn vloerkleed vallen de druppels niet op.
En niks geen broekje of wat dan ook aan.
Alleen als ze in Oostenrijk loops zijn hebben ze een loopsheidsbroekje aan, gelukkig is dat zeer zelden dat ze net in de vakantie loops zijn, ik wil niet de spullen van een ander onder laten kliederen.

Wij hebben leren banken, daar liggen wel kleden op maar dat is meer tegen de krassen dan voor het vuil.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Wolfsblut schreef:Wat meer dweilen vind ik niet erg. Ze ligt echter ook op de bank, weliswaar met een plaid erop. Als ze dan op staat zie je gelijk zo'n 20 druppels liggen zo groot als een stuiver. Het is nu de 6e dag, misschien wordt het snel minder. Dadelijk eens aan haar doos voelen.

Of niet op de bank laten of een stuk zeil onder de plaid en de plaid iedere dsg wassen.

Ik vind het contrast tussen lekker binnen op de bank of buiten worden gesloten wel groot.
Wolfsblut
Zeer actief

Ze, de hut is weer lekker schoon. Alles gedweild.
De volgend keer inderdaad iets van plastic onder de plaids leggen.

Bedankt voor de tips.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Je hebt ook van die moltons die geen vocht door laten voor mensen die lek zijn die kan je ook onder een kleed op de bank leggen
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Kijk zo iets
klik hier
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Een picknickdeken laat ook geen vocht door (als je eentje heb met zeil onder) :ok:
Zoiets: http://www.vrijbuiter.be/kampeerartikel ... tAodtSsAsg
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik gebruik ook die picknickkleden met zeil aan de onderkant of gewoon een oude plaid, die makkelijk in de was kan :ok: Hier zijn Sidney en Freddy nu tegelijkertijd loops, maar gelukkig vloeien ze allebei niet erg veel. Ze houden zichzelf (en elkaar :wink: ) goed schoon, wat met een broekje aan niet zou kunnen. Af en toe een drup op de houten vloer is zo weg met van die wegwerp schoonmaakdoekjes, is het meteen weer schoon :ok: Alleen Boyke is even verbannen met al die wulpse vrouwen in huis :mrgreen: , maar die wordt door Oma tot in de grond verwend.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Nanna schreef:Baarmoeder er uit laten halen :mrgreen:

:hmmm:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila verliest gelukkig maar heel weinig bloed en houdt zichzelf goed schoon. Ze mag ook niet op de bank, en op de vloer heb ik vinyl.
Op bed mag ze wel en daar ligt een dekentje op waar ze op mag liggen. Ook als ze niet loops is, want ze komt nogal eens vies thuis van wandelingen. Als er al eens bloedspettertjes op het dekentje zitten, is dat zo gewassen.
Als ik die verhalen hier af en toe lees van teven waarbij de bloedspetters in het rond vliegen en waar je bijna met een dweil achter aan kunt lopen, zit ik echt zo :80: te lezen - ik heb (gelukkig) nog nooit een teef gehad die zo veel bloed verloor. Bij Mila moet ik echt zoeken om af en toe een miniscuul bloedspettertje te vinden.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

DeDiana schreef:Mila verliest gelukkig maar heel weinig bloed en houdt zichzelf goed schoon. Ze mag ook niet op de bank, en op de vloer heb ik vinyl.
Op bed mag ze wel en daar ligt een dekentje op waar ze op mag liggen. Ook als ze niet loops is, want ze komt nogal eens vies thuis van wandelingen. Als er al eens bloedspettertjes op het dekentje zitten, is dat zo gewassen.
Als ik die verhalen hier af en toe lees van teven waarbij de bloedspetters in het rond vliegen en waar je bijna met een dweil achter aan kunt lopen, zit ik echt zo :80: te lezen - ik heb (gelukkig) nog nooit een teef gehad die zo veel bloed verloor. Bij Mila moet ik echt zoeken om af en toe een miniscuul bloedspettertje te vinden.
Al dat haar absorbeert als een malle natuurlijk :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Badu schreef:
DeDiana schreef:Mila verliest gelukkig maar heel weinig bloed en houdt zichzelf goed schoon. Ze mag ook niet op de bank, en op de vloer heb ik vinyl.
Al dat haar absorbeert als een malle natuurlijk :F:
Ja, dat ook ;-)
Maar ook in het haar vind ik nauwelijks bloed hoor, dat likt mevrouw allemaal netjes weg. Het scheelt zeker wel met het druppelen overal: dat blijft natuurlijk grotendeels in de vacht hangen.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Kenji was laatst ook lek en behoorlijk ook

Heb t even in de gaten gehouden , want dat was voorheen nooit zo erg geweest
Maar no way dat die naar buiten ging, poets wel een beetje extra dan

Poetsdoekje voor de vlekken lag standaard klaar , en werd t te erg dan ging ik er even met de dweil overheen.
Ze lag gewoon op de bank , ligt toch een 2 persoonsdekbed met overtrek op . En daarover leg ik dan een donkere fleece deken waar ik elke dag een andere voor pakte

Loopsheidbroekjes heb ik ooit eens gedaan bij Elena , maar na 5 min. hadden we het allebei al wel gehad met dat ding

Maar als je hond werkelijk zo erg vloeit als wat jij beschrijft zou ik toch even langs de dierenarts gaan. Want zoveel vloeien is ook niet goed
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

ZaZa heeft een jongens zwembroek, werkt geweldig! Maar dat heeft ze alleen aan als ze op bed wil of bij bezoek.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hier had Ushi de laatste keer mijn witte muren aardig versierd, maar zelfs dan kom ik niet op het idee omhaar buiten te sluiten...
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”