Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond op roller band
Moderator: moderatorteam
-
Dinos
Hond op roller band
Ben benieuwd hoe hier over gedacht wordt.
Mijn mening is ga lopen met je hond zo krijgt hij beweging + nodige geestelijke afleiding .
Maar dat is mijn mening.
Mijn mening is ga lopen met je hond zo krijgt hij beweging + nodige geestelijke afleiding .
Maar dat is mijn mening.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Hond op roller band
Ik vind het compleet bezopen. Ga inderdaad gewoon lekker wandelen met je hond.Dinos schreef:Ben benieuwd hoe hier over gedacht wordt.
Maar dat is mijn mening.
Ik vind het trouwens ook voor mensen idioot. Waarom ga je in huis op zo'n ding lopen terwijl je ook buiten in de vrije natuur kan wandelen met fluitende vogeltjes en bomen en bloemen en andere mensen om praatjes mee te maken? Achterlijke praktijken vind ik het.
Maar goed, ik vind het hele fenomeen fitness ook achterlijk. Als je zonodig spieren wil, ga dan lekker een terras leggen bij je oma of bij je ouwe buurvrouw ofzo. Help iemand met verhuizen van een koelkast of een wasmachine, ga een plafond witten bij je vrienden. Ga fietsen naar je werk. Ga lopend boodschappen doen in plaats van met de auto.
Spieren moet je krijgen door gezond werken en bewegen en spelen, niet door hersenloos te semi-bewegen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Hanneke2 schreef:Ik vind het compleet bezopen. Ga inderdaad gewoon lekker wandelen met je hond.Dinos schreef:Ben benieuwd hoe hier over gedacht wordt.
Maar dat is mijn mening.
Ik vind het trouwens ook voor mensen idioot. Waarom ga je in huis op zo'n ding lopen terwijl je ook buiten in de vrije natuur kan wandelen met fluitende vogeltjes en bomen en bloemen en andere mensen om praatjes mee te maken? Achterlijke praktijken vind ik het.
Maar goed, ik vind het hele fenomeen fitness ook achterlijk. Als je zonodig spieren wil, ga dan lekker een terras leggen bij je oma of bij je ouwe buurvrouw ofzo. Help iemand met verhuizen van een koelkast of een wasmachine, ga een plafond witten bij je vrienden. Ga fietsen naar je werk. Ga lopend boodschappen doen in plaats van met de auto.
Spieren moet je krijgen door gezond werken en bewegen en spelen, niet door hersenloos te semi-bewegen.
Voor honden vind ik het ook onzin, ga lekker lopen, zwemmen, joggen of fietsen met hem. Vind hij vast leuker dan op zo'n stomme band.
-
Dinos
OK dan iemand die lichamelijk gehandicapt is en dus noodgedwongen dit moet doen? Een andere reden om dit te doen kan ik namelijk niet bedenken
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Dat is voornamelijk in Amerika en van Cesar Mllan. Daar worden de honden ook minder uitgelaten dan hier als je daar op afgaat.
Dan is het al uitzonderlijk als er gelopen word.
Maar..ik vind die loopband niet heel gek. Ik ga altijd wel lopen, maar doet me vaak wel pijn. Ik ga wel, omdat ik het kan, dan is het volgende dag even bezuren. Maar er zijn ook mensen die het niet meer lukt en dan vind ik die loopband voor de hond geen heel gekke oplossing hoor.
Maar..ik vind die loopband niet heel gek. Ik ga altijd wel lopen, maar doet me vaak wel pijn. Ik ga wel, omdat ik het kan, dan is het volgende dag even bezuren. Maar er zijn ook mensen die het niet meer lukt en dan vind ik die loopband voor de hond geen heel gekke oplossing hoor.
-
Dinos
Ik heb het ook gezien bij een uitzending van c.m , maar heb erg mijn twijfels of je hond dan wel de goede uitlaatklep krijgt. Ik denk dat de hond de geur en geluiden mist en in mijn geval zeker een boompje met reu hahaDee schreef:Dat is voornamelijk in Amerika en van Cesar Mllan. Daar worden de honden ook minder uitgelaten dan hier als je daar op afgaat.
-
Dinos
Ik heb het ook gezien bij een uitzending van c.m , maar heb erg mijn twijfels of je hond dan wel de goede uitlaatklep krijgt. Ik denk dat de hond de geur en geluiden mist en in mijn geval zeker een boompje met reu hahaDee schreef:Dat is voornamelijk in Amerika en van Cesar Mllan. Daar worden de honden ook minder uitgelaten dan hier als je daar op afgaat.
-
Dinos
-
Dinos
-
Dinos
Sorry verbindings probleem vandaar 3x
- Dee
- Zeer actief
Het hangt hier ook. Als ik lichamelijk echt beperkt zou worden vind ik het geen heel gekke oplossing. Maar hier is uitlaten toch wel wat anders als daar in die uitzendingen. Mag ik hopen.Dinos schreef:Sorry verbindings probleem vandaar 3x
- Dee
- Zeer actief
Het hangt hier ook. Als ik lichamelijk echt beperkt zou worden vind ik het geen heel gekke oplossing. Maar hier is uitlaten toch wel wat anders als daar in die uitzendingen. Mag ik hopen.Dinos schreef:Sorry verbindings probleem vandaar 3x
-
Dinos
Als ik het daar zie ,heb ik er geen woorden voor zo triest,er zullen ook goede baasjes tussen lopen maar er moet ook aan kijkcijfers gedacht worden natuurlijk.Dee schreef:Het hangt hier ook. Als ik lichamelijk echt beperkt zou worden vind ik het geen heel gekke oplossing. Maar hier is uitlaten toch wel wat anders als daar in die uitzendingen. Mag ik hopen.Dinos schreef:Sorry verbindings probleem vandaar 3x
- Dee
- Zeer actief
Ik lees hier op dit forum toch echt veel anders.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Het nadeel is dat ze juist ook conditie opbouwen, je moet dan echt elke dag de hond op een loopband zetten.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik denk dat een loopband best voordelen kan hebben voor bepaalde honden. Kan me voorstellen dat als je een hond rustig wil laten herstellen na een operatie dat dit veiliger kan op een loopband dan wanneer je hem gewoon op straat laat lopen. Ook honden met veel angst (in bijv. vuurwerkperiodes) kan je met een behulp van een loopband wel voldoende beweging geven zonder dat ze constant naar buiten hoeven.
Maar bij een gezonde hond zonder gedragsproblemen o.i.d. kan je veel beter gewoon lekker buiten gaan lopen. Is voor jou als baasje ook vele malen beter!
Maar bij een gezonde hond zonder gedragsproblemen o.i.d. kan je veel beter gewoon lekker buiten gaan lopen. Is voor jou als baasje ook vele malen beter!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
als onderdeel van training vind ik het best wel goed. Ik zou het ook wel overwegen, maar ik kan er niet zoveel geld aan uitgeven plus het neemt toch behoorlijk wat plaats in.
Als vervanging voor uitlaten, vind ik het dan weer niet kunnen.
Als vervanging voor uitlaten, vind ik het dan weer niet kunnen.
- dagmar88
- Zeer actief
Het is geen vervanging van uitlaten.
Honden die heel druk zijn aan het begin van de wandeling hang ik ook eerst even een rondje naast de fiets, is niet anders dan op een loopband.
Honden die heel druk zijn aan het begin van de wandeling hang ik ook eerst even een rondje naast de fiets, is niet anders dan op een loopband.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik denk dat mijn honden er niks aan vinden, ik ook niet trouwens. Ik heb juist een hond genomen omdat ik een maatje tijdens het wandelen wilde.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet als vervanging van normaal wandelen maar als extra of als revalidatie middel vind ik het prima hoor.. niet meteen gelijk zo veroordelend reageren, dat vind ik namelijk nog stommer en dat jij alleen kan bedenken dat iemand die lichamelijk gehandicapt is zoiets zou gebruiken is een gebrek van jezelf?
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
tja, grote voordeel van een loopband is dat als het (onverwacht) niet meer gaat je niet het hele eind terug hoeft te lopen
dat kan dus soms, bijv. ivm revalidatie , een belangrijk punt zijn.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ik moet ook op een loopband voor spieropbouw, omdat nav een ongeluk/operatie mijn spieren verzwakt zijn. Sowieso, als mensen dat prettiger vinden om te bewegen op de loopband, wie zijn wij om te veroordelen..

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik laat mijn honden uit in het bos en loop zelf voor mijn gezondheid nog op de loopband. Dan ben ik maar gek....
Terrassen leggen gaat het niet worden met een slechte rug vrees ik en zelfs tuinieren, mijn grote hobby, kan ik bijna niet meer uitvoeren. Dankzij de loopband zijn mijn onderrugspieren weer redelijk sterk geworden zodat ik mondjesmaat wat in de tuin kan doen. Als een van de honden er baat bij zou hebben om te trainen op de band dan zou ik dat zonder problemen doen.
Een loopband geeft rustige controleerbare belasting zonder afleiding en hobbels en bobbels en kan dus heel nuttig zijn.
Pas dus op met dat veroordelen.
Terrassen leggen gaat het niet worden met een slechte rug vrees ik en zelfs tuinieren, mijn grote hobby, kan ik bijna niet meer uitvoeren. Dankzij de loopband zijn mijn onderrugspieren weer redelijk sterk geworden zodat ik mondjesmaat wat in de tuin kan doen. Als een van de honden er baat bij zou hebben om te trainen op de band dan zou ik dat zonder problemen doen.
Een loopband geeft rustige controleerbare belasting zonder afleiding en hobbels en bobbels en kan dus heel nuttig zijn.
Pas dus op met dat veroordelen.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Inderdaad als revalidatie, of als het op straat op de één of andere manier niet gaat. Mijn knieen en enkels vinden een loopband ook veel prettiger om op hard te lopen, dan de straat of een bos. Mijn hoofd alleen niet. Mijn honden staan niet op een loopband, die hebben genoeg aan het wandelen, hardlopen en fietsen wat we met ze doen, naast het trainen. En tijdens het hardlopen en fietsen lopen ze op een correcte manier mee. Want ook dat kan een reden zijn dat een hond op een loopband gaat.Hilde schreef:Ik moet ook op een loopband voor spieropbouw, omdat nav een ongeluk/operatie mijn spieren verzwakt zijn. Sowieso, als mensen dat prettiger vinden om te bewegen op de loopband, wie zijn wij om te veroordelen..
Een vriendin van mij heeft 1 van haar drie honden ook op een loopband een aantal keer per week. Die wandelt er heel veel mee, met de andere twee fietst ze. Maar die ene hond galopeert alleen naast de fiets, als die moet draven val je bijna om. Op de loopband draaft de hond wel.
EDIT: En zoals hierboven ook gemeld wordt, het is heel simpel om te zeggen dat je maar lopend boodschappen moet gaan doen of terrasjes leggen voor spieren. Dat kan niet iedereen. Als het zo makkelijk zou zijn...
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
hier is het een lange tijd de oplossing geweest voor niña,
kwam ze toch aan haar beweging zonder last te krijgen.
buiten lopen was voor haar een ware marteling, terwijl ze de loopband echt geweldig vond.
dus nee ik deel de mening van ts niet. buiten lopen is niet altijd een mogelijkheid
kwam ze toch aan haar beweging zonder last te krijgen.
buiten lopen was voor haar een ware marteling, terwijl ze de loopband echt geweldig vond.
dus nee ik deel de mening van ts niet. buiten lopen is niet altijd een mogelijkheid
- Mutt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Retrievermixen
Zelf ben ik er niet zo van en het is zeker geen vervanging van wandelen.
Maar ik kan me wel voorstellen waarom er voor gekozen wordt door revalidatie e.d., maar ik heb het ook wel eens in een filmpje uit de VS voorbij zien komen omdat het gewoon veel te warm/koud was.
Maar ik kan me wel voorstellen waarom er voor gekozen wordt door revalidatie e.d., maar ik heb het ook wel eens in een filmpje uit de VS voorbij zien komen omdat het gewoon veel te warm/koud was.

Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Gut, er wordt hier gedaan alsof Ceasar Milan de uitvinder van dit fenomeen is. Nee hoor. En nee het is geen vervanging van wandelen het is een aanvulling. Ik heb het zelf nog niet nodig gehad, maar ik zou het trainingsmatig voor mijn honden niet uitsluiten, ook voor mezelf niet. Hardlopen, in de winter is dat toch wat moeilijker ( niet allen vanwege koud hebben, maar ook bijvoorbeeld echt koude lucht inademen wat bij buiten adem zijn best pijnlijk is). Dan zou een band voor mij wel uitkomst zijn. En als het echt slecht weer is (ik heb het over die uitzonderlijke keren dat we hier veel sneeuw hebben, wanneer ik niet kan fietsen of hardlopen met de honden en wanneer de gewone lange wandeling bijvoorbeeld door plakkend sneeuw ook niet helemaal lukt). Een sporthond in topconditie houden kan dan best moeilijk zijn. En toen Kay een jaar lang problemen met zijn poot had, was een loopband ook zeker een optie geweest (aangezien hij fietsen spannend vind, en ik toen 2 x daags 10 minuten op zeer vlak wegdek met hem moest gaan fietsen).
Overigens bereik je niet het zelfde effect als gewoon wandelen en hardlopen. Dat komt omdat de hersenen anders reageren en moeten compenseren is het probleem dat je rent, maar toch stilstaat. Dat beïnvloed het gehele lichaam en is daardoor wel minder effectief.
Maar duidelijk mensen die een mening verkondigen over iets wat ze een keer gezien hebben: de klok hebben horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. Van 1 keer iets zien weet je er nog niks van af. Prima, maar veroordeel het dan ook niet meteen (en zoek en vraag gewoon informatie op)
Overigens bereik je niet het zelfde effect als gewoon wandelen en hardlopen. Dat komt omdat de hersenen anders reageren en moeten compenseren is het probleem dat je rent, maar toch stilstaat. Dat beïnvloed het gehele lichaam en is daardoor wel minder effectief.
Maar duidelijk mensen die een mening verkondigen over iets wat ze een keer gezien hebben: de klok hebben horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. Van 1 keer iets zien weet je er nog niks van af. Prima, maar veroordeel het dan ook niet meteen (en zoek en vraag gewoon informatie op)

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Dinos schreef:OK dan iemand die lichamelijk gehandicapt is en dus noodgedwongen dit moet doen? Een andere reden om dit te doen kan ik namelijk niet bedenken
noodgedwongen wat doen? als je niet in staat bent om voor je hond te zorgen dan zoek je iemand die dat wel kan die jou helpt of je herplaatst de hond?

-
Dinos
Ik veroordeel helemaal niemand dit hoor ik drie leden roepen?
Ik schrijf nu iemand die een lichamelijke handicap heeft ,of lichtziekte of noem maar op
En schrijf dan vervolgens een andere reden kan ik dus IK niet bedenken .
En ja buiten om medisch probleem hond of baas vindt ik het bezopen om als vervanging buiten wandelen je hondje maar op een band te plaatsen zoals ik eerder zeg denk dat een hond veel gaat missen aan geuren etc.
En @ Gyanty ik hoef hier mijn mening niet te verdedigen hoor zeker niet tegenover jou . Mijn vraag was ben benieuwd hoe hier over gedacht wordt. Als je een persoonlijk probleem hebt met mij kan je me altijd pb sturen en krijg je netjes antwoord terug.
Ik schrijf nu iemand die een lichamelijke handicap heeft ,of lichtziekte of noem maar op
En schrijf dan vervolgens een andere reden kan ik dus IK niet bedenken .
En ja buiten om medisch probleem hond of baas vindt ik het bezopen om als vervanging buiten wandelen je hondje maar op een band te plaatsen zoals ik eerder zeg denk dat een hond veel gaat missen aan geuren etc.
En @ Gyanty ik hoef hier mijn mening niet te verdedigen hoor zeker niet tegenover jou . Mijn vraag was ben benieuwd hoe hier over gedacht wordt. Als je een persoonlijk probleem hebt met mij kan je me altijd pb sturen en krijg je netjes antwoord terug.
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Ik ben geen voorstander van een loopband.
Als mensen gehandicapt zijn, zou ik ook een voorstander zijn van het inschakelen van een wandelservice of iets dergelijk.
Maar of dat met de bezuinigingen in de toekomst nog te realiseren is voor gehandicapten en chronisch zieken dat betwijfel ik.
Als mensen gehandicapt zijn, zou ik ook een voorstander zijn van het inschakelen van een wandelservice of iets dergelijk.
Maar of dat met de bezuinigingen in de toekomst nog te realiseren is voor gehandicapten en chronisch zieken dat betwijfel ik.