Hier voor de deur daarstraks. Nou ja, 2 deuren verder.
Kindje van een jaar of 6, loopt wel vaker met ze, 3 kleine hondjes, 2 Chi´s en een Hussel geloof ik.
Chi trekt het riempje uit de hand van het kindje, beestje schiet de straat op richting voordeur, onder een vrachtwagen en is op slag dood...
Vrachtwagen reed door, die heeft het niet eens gemerkt. Bovenbuurvrouw compleet overstuur natuurlijk, ze had het hondje ook pas 2 maanden.
Erg sneu allemaal.
Voor het hondje kon ik niks meer doen, de buurvrouw werd door een vriendin van haar die achter de vrachtwagen reed opgevangen, en ik heb even een glaasje water voor haar gehaald binnen. Die vriendin had een handdoek in haar tas zitten, dus daar kon het hondje op liggen op schoot. Ambu is nog geweest, maar dat was vooral om te kijken i.v.m. eventuele aangifte. Kenteken was helaas niet genoteerd, maar als dat wel het geval was hadden ze alsnog weinig kunnen doen omdat de chauffeur het eigenlijk niet gemerkt kan hebben. Een buurman van 4 hoog had het ook zien gebeuren, en die heeft de straat even schoongespoeld, er lag behoorlijk wat bloed.
Dit keer geen hardrijder, er wordt nogal achterlijk gereden hier in de straat, en we zijn met een aantal buren aan het kijken wat we kunnen doen met de gemeente om ze dit aan te laten pakken. Een paar weken geleden lag er al een kind onder een auto. Verbodsborden, rijrichtingen en snelheid worden massaal genegeerd, levensgevaarlijk.
Bah, het doet me meer dan ik dacht...
Ook al hebben de buurvrouw en ik niet bepaald een goeie relatie, en zat het hondje de godganse dag te blaffen en gillen.
Ga vanavond nog even langs om te vragen of ik nog iets kan doen, ik weet het anders ook niet.

.