Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje dood gereden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Hondje dood gereden

Ongelezen bericht door moosje »

:jank:

Hier voor de deur daarstraks. Nou ja, 2 deuren verder.
Kindje van een jaar of 6, loopt wel vaker met ze, 3 kleine hondjes, 2 Chi´s en een Hussel geloof ik.
Chi trekt het riempje uit de hand van het kindje, beestje schiet de straat op richting voordeur, onder een vrachtwagen en is op slag dood...
Vrachtwagen reed door, die heeft het niet eens gemerkt. Bovenbuurvrouw compleet overstuur natuurlijk, ze had het hondje ook pas 2 maanden.
Erg sneu allemaal.
Voor het hondje kon ik niks meer doen, de buurvrouw werd door een vriendin van haar die achter de vrachtwagen reed opgevangen, en ik heb even een glaasje water voor haar gehaald binnen. Die vriendin had een handdoek in haar tas zitten, dus daar kon het hondje op liggen op schoot. Ambu is nog geweest, maar dat was vooral om te kijken i.v.m. eventuele aangifte. Kenteken was helaas niet genoteerd, maar als dat wel het geval was hadden ze alsnog weinig kunnen doen omdat de chauffeur het eigenlijk niet gemerkt kan hebben. Een buurman van 4 hoog had het ook zien gebeuren, en die heeft de straat even schoongespoeld, er lag behoorlijk wat bloed. :ugh:

Dit keer geen hardrijder, er wordt nogal achterlijk gereden hier in de straat, en we zijn met een aantal buren aan het kijken wat we kunnen doen met de gemeente om ze dit aan te laten pakken. Een paar weken geleden lag er al een kind onder een auto. Verbodsborden, rijrichtingen en snelheid worden massaal genegeerd, levensgevaarlijk. :schrik: Politie doet niks, moeten het met de gemeente regelen. Heb meteen een melding gemaakt, en nu hopen dat meer buren dat gaat doen en dat er qua veiligheid iets gaat verbeteren. Dit ongeluk heeft ´gelukkig´ niks met die veiligheid te maken, want de vrachtwagen reed niet te hard, maar het heeft wel weer even gezorgd voor wat alertheid.

Bah, het doet me meer dan ik dacht...
Ook al hebben de buurvrouw en ik niet bepaald een goeie relatie, en zat het hondje de godganse dag te blaffen en gillen.
Ga vanavond nog even langs om te vragen of ik nog iets kan doen, ik weet het anders ook niet. :roos:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Hondje dood gereden

Ongelezen bericht door M@scha »

jee wat heftig! een ongeluk kun je niks aan doen maar dat maakt het niet minder verdrietig
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Lullig, maar wie laat ook zo'n jong kind met hondjes lopen.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

wat ontzettend rot voor dat gezin en ook voor jou dat je het hebt zien gebeuren.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat naar om te zien gebeuren, en arm kind zeg. :blauwoog: Hopelijk lukt het jullie de gemeente snel iets te laten ondernemen.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

fes/lou schreef:Lullig, maar wie laat ook zo'n jong kind met hondjes lopen.....
Dat snap ik ook niet. Ik hoop dat ze er van geleerd heeft...
Er loopt hier verderop ook een meisje van een jaar of 8 met een Mechelaarpup, beestje is nu 12 weken. :piew:
Afbeelding

Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Nanna schreef:Wat zielig voor dat kind die heeft zien gebeuren en die het wellicht zich aantrekt als 'zijn/haar schuld' :ugh:
dat dus.
vreselijk.
die buurvrouw sorry daar heb ik niet echt medelijden mee.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Oh wat erg voor het kind en het hondje... maar met 3 hondjes lopen lijkt mij ook wel onverantwoord voor zo'n kind. Vreselijk dat het zo is afgelopen ..
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nanna schreef:Wat zielig voor dat kind die heeft zien gebeuren en die het wellicht zich aantrekt als 'zijn/haar schuld' :ugh:
No offence.... als moeder niet zo achterlijk was om een zo jong kind met hondje op pad te sturen... had het kind het ook niet kunnen overkomen dat het riempje uit het handje was getrokken.

Let wel; ik gun het niemand.. maar ja, dit is wat er dus kan gebeuren. En ja, in theorie kan het ons allemaal gebeuren dat een riem uit onze handen glipt, dat weet ik, maar toch ;-(

Triest, hoe dan ook...

Suzanne
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Erg voor alle betrokkenen maar vooral voor het meisje.
Op deze manier een hond verliezen vergeet je niet 123.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik hoop dat dat kind goed is opgevangen.
Moet voor haar/hem een regelrecht drama zijn geweest.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik lees niet zo in de OP hoe het jongetje het ervaren heeft toen het gebeurde. Of hij in shock was of huilde of zo.

Kinderen zijn op die leeftijd zo argeloos, ze hebben gewoon nergens erg in. En op zo'n jonge leeftijd er zo hard achter moeten komen dat je de riem echt goed moet vasthouden....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Jee ..... arm kind. :ugh: Vreselijk voor iedereen lijkt me, mijn maag draait zich al om en ik was er niet eens bij.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Vreselijk. :ugh:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Hondje dood gereden

Ongelezen bericht door marian* »

Arm kind, wat een drama.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Het jochie leek niet echt onder de indruk.
Ze waren vanavond niet thuis, ik denk dat ze naar het crematorium waren.
Morgen nog maar even vragen hoe het gaat.
Afbeelding

MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ja dat dacht ik ook, rot voor de buurvrouw, maar dat arme kind :-(
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Bah verschrikkelijk :(: triest voor het kind ook

Hier wonen mensen die een 8 jarig meisje met een labrador kruising laten lopen, geregeld ontsnapt deze hond omdat hij natuurlijk te sterk is voor dit meisje.
Dan zie ik hem dus ook weer voorbij racen, en rent ook zo de straat over want hij moet daarna echt gevangen worden omdat hij niet luistert.
Heb al 20 x gezegd er komt een dag en dan komt wordt hij platgereden, maar in dit geval kan ik ook tegen de muur praten :U:
Hopelijk zal het nooit gebeuren.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Wat ontzettend sneu.

Als er meer gevaarlijke situaties in de straat zijn: de gemeente aan z'n oren blijven zeuren om drempels oid. Met z'n allen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

moosje schreef:Het jochie leek niet echt onder de indruk.
Ze waren vanavond niet thuis, ik denk dat ze naar het crematorium waren.
Morgen nog maar even vragen hoe het gaat.
Ik zou ze gewoon even laten. wellicht paar dagen later vragen of ik wat kan doen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jammer van het hondje maar kan er daadwerkelijk niet echt mee zitten.
Snap ook niet dat je aan de deur gaat bij mensen waar je niets mee hebt om te vragen of ze het kunnen verweken dat hun hond dood is. Je kent beter actie gaan voeren dat die ouders beter met hun kinderen om gaan dan de verkeerssituatie verbeteren.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, t kind kan die hondje makkelijk houden en de wereld is veilig, hondje was op slag dood denk ik, jammer voor t kind, maar ik hoop dat t kind nooit meer met wat voor hond dan ook wil lopen , de eerst komende jaren . :ugh: Ut ken niet
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Wat zielig, ook voor het kind
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Suzie
Actief
Mijn ras(sen): 1 mopshond en 1 Amerikaanse Stafford Terriër

Ongelezen bericht door Suzie »

Erg sneu en zeker voor het kindje :( , zoals hierboven al meerdere malen geschreven vind ik het ook onverantwoord van de moeder dat ze een kind met een hond (laat staan 3 in dit geval!) alleen laat lopen!
Afbeelding
Bulletje en Suzie
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Mijn dochtertje is net 6. No way dat die alleen met n hondje gaat lopen. En als t zo'n gevaarlijke straat is al beschreven wordt al helemaal niet! Mijn dochtertje was er ws achteraan gerend. Geen leuke gedachte.

Hoop dat jams geleerd heeft en t kind niet teveel nachtmerrie en trauma heeft.

Sterkte voor de familie.

Groetjes Marieta
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Je kan niet altijd aan de buitenkant zien hoe een kind zich er onder voelt.
Ik was denk ik 13 of 14 toen mijn hond dood gereden werd, voor mijn gevoel door mijn schuld toen.
Het gebeurde en ik raakte in een roes ik pakte mijn maatje op uit de sneeuw hij keek me nog eens keer aan en was dood geen bloed niks , ik reageerde als een robot liep naar mijn pa met de mijn lieverd.
Maar die kon ook alleen maar zien dat het te laat was samen gingen we naar mijn moeder om het te vertellen.
Ik voelde niet alleen het plotselinge gemis van mijn maatje maar ook enorm schuldig tegen over mijn moeder en de rest van de fam.
Nu nog tijdens schrijven voel ik de pijn in mijn keel de tranen achter mijn ogen.
Je kan echt niet weten wat er in het kindje omgaat en dan is het nog wel een helft jonger dan ik was toen
Afbeelding
iones
Zeer actief

[Sandra] schreef:Wat ontzettend sneu.

Als er meer gevaarlijke situaties in de straat zijn: de gemeente aan z'n oren blijven zeuren om drempels oid. Met z'n allen.
Ja, laten we van het hele godganse wegennet een en al verkeersdrempel maken!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

twinkeltje schreef:Je kan niet altijd aan de buitenkant zien hoe een kind zich er onder voelt.
Ik was denk ik 13 of 14 toen mijn hond dood gereden werd, voor mijn gevoel door mijn schuld toen.
Het gebeurde en ik raakte in een roes ik pakte mijn maatje op uit de sneeuw hij keek me nog eens keer aan en was dood geen bloed niks , ik reageerde als een robot liep naar mijn pa met de mijn lieverd.
Maar die kon ook alleen maar zien dat het te laat was samen gingen we naar mijn moeder om het te vertellen.
Ik voelde niet alleen het plotselinge gemis van mijn maatje maar ook enorm schuldig tegen over mijn moeder en de rest van de fam.
Nu nog tijdens schrijven voel ik de pijn in mijn keel de tranen achter mijn ogen.
Je kan echt niet weten wat er in het kindje omgaat en dan is het nog wel een helft jonger dan ik was toen
Tjee wat erg. Degene die zich schuldig moest voelen was degene die je hondje had aangereden. Is die nog voor je uitgestapt?
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

iones schreef:
twinkeltje schreef:Je kan niet altijd aan de buitenkant zien hoe een kind zich er onder voelt.
Tjee wat erg. Degene die zich schuldig moest voelen was degene die je hondje had aangereden. Is die nog voor je uitgestapt?
Nee die man was ook niet echt schuldig en heeft het denk ik niet eens gemerkt toen.
Het was een spierwitte pekinees, ik liep altijd met hem en bij mij kon hij gewoon los wand hij volgde me overal veder dan een meter van mij week hij niet af.
Maar die dag was de wereld wit en ik dacht niet goed na, ik had niet in de gaten dat hij nu niet goed het verschil zou zien van stoep en weg.
Hoewel het erg rustig was zo vroeg in de morgen kwam juist er toch een auto terwijl bowie net op perongeluk op de weg liep
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”