Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond weleens 'gebruikt' als afschrikmiddel?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pauline84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spaans bastaardje
Aantal honden: 1

Hond weleens 'gebruikt' als afschrikmiddel?

Ongelezen bericht door Pauline84 »

Vanochtend kom ik met mijn hond bij m'n voordeur twee jochies tegen. Die ene gooit een blikje op straat. dus ik zeg 'hé raap dat eens op'. Een hele woordenwisseling, ik werd verrot gescholden. Maar ik wilde per sé dat dat gozertje zijn blikje keurig op raapte en in de prullenbak zou gooien :-) Toen hij dat niet wilde liep ik op hem af en tot mijn grote verbazing was hij bang van mijn 7 kilo kleine puppy-eyes-snoetige hondje. Stiekem dacht ik 'mooi'. Hij 'Ga weg met die hond!!! Jaja ik raap het al op!!'... Missie geslaagd.

Jullie weleens je hond stiekem gebruikt als afschrikmiddel? (zoals bij verkopers aan de deur bij het Jehova-topic?:-))
Afbeelding
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: Hond weleens 'gebruikt' als afschrikmiddel?

Ongelezen bericht door Peter27 »

Nee nooit. Hoop het nooit te hoeven ook.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
blablabla :)
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

op 1 of andere manier lopen mensen vaak al een blokje om voor de meisjes

Maar nee, ze hebben al een behoorlijke regeldrang dus als ik dat ga uitbuiten in dat soort situaties is het hek van de dam.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Nee gelukkig niet, ben ook bang dat Rassie er ook niet echt afschrikwekkend genoeg er uit ziet, behalve misschien voor mensen die toch al bang zijn voor honden.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Anneke & Timka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Anneke & Timka »

Ja!
Mijn inmiddels overleden hondje Gina is daar een keer voor ingezet. Gina had een erg zware blaf waardoor je zou denken dat het een erg grote hond was. Gina blafte enkel als er daadwerkelijk iets aan de knikker was. Toen ze een keer in het schemerdonker vreselijk stond te blaffen en naar de oprit keek vond ik dit heel vreemd. Keek toen zelf naar buiten en zag een man vreemd bij onze twee auto's rondscharrelen. Ik wilde gelijk mijn man naar buiten sturen die daar niet veel trek in had. Uiteindelijk deed hij toch de voordeur open en riep tegen de man wat hij bij ons op de oprit moest. Als krachtterm kwam er achteraan: "Als je niet onmiddellijk maakt dat je wegkomt stuur ik de hond op je af!" De held! Maar de man liep inderdaad weg. De volgende morgen vertelde een buurman dat ze hem de hele auto hadden leeggestolen........
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ja, mijn vorige hond eens.

Er liep heel irritant elke dag een oud vrouwtje met een al even oud hondje langs mijn hek. Nou was dat feit op zich niet zo irritant, wel dat ze elke dag opnieuw die kutteckel pal voor mijn poort liet schijten :devil: En nee, opruimen kon ze niet, want ze kon niet bukken.
Toen heb ik mijn hond achter het hek gezet tegen het tijdstip dat ze langs zou komen. Mechelaartje.
Die deed niks, die zei niks, die kéék alleen maar.

Twee dagen. Nooit weer gezien :engel:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

:oops: als er verkopers aan de deur komen dan doe ik wel eens alsof ik mijn hond niet stil kan krijgen en amper kan houden. Ze nemen dan snel afscheid.
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Pauline84 schreef:Jullie weleens je hond stiekem gebruikt als afschrikmiddel?
Nou stiekem niet, maar als mijn erfhonden blaffen bij aankomend bezoek (bekend of onbekend) dan laat ik dat rustig gaan. En als mensen dan besluiten dat ze mijn huisje overslaan, dan mis ik er niets aan.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Joy ziet er veel te schattig uit, dat gaat me niet lukken.

Dus NEE.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik vind het niet leuk als mensen bang zijn voor mijn hond, dus nee, in jouw geval had ik zelf het blikje opgeraapt en het goede voorbeeld gegeven en heel aardig het blikje teruggeven met de opmerking joh je hebt iets verloren.
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Ja toska van mijn ouders wel eens ze was ook best heel groot.

Het buur jongetje werd gepest en geslagen door een groter kind,
En toska was enorm gek op het buur jongetje. Heb toska de riem vrij gegeven en die ging vrolijk het buur jongentje begroeten, de andere totaal negeren. Maar ze stond er wel mooi tussen en dat vond dat andere kereltje best eng die eieren voor zijn geld koos.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nee, ik los dingen zelf op.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Nee, is nog nooit nodig geweest. Jack kon op commando happen, maar dat gebruikte ik alleen maar om mensen te laten schrikken, was erg grappig :F:
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

1 keer per ongeluk.
Ik had nog een rottweiler en bij aan huis kwamen elke dag een paar kinderen om snoepjes vragen.
Geen problemen mee soms kregen ze wat en soms niet.
Ik denk na een week of twee stonden ze aan de deur en ik had ze niet gezien, ik doe vlug de deur open en mijn Rottweiler liep mee.
De deur open de kinderen zien mijn hond en rende geschrokken weg, en hij deed echt geen vlieg kwaad was alleen nieuwsgierig.
Ik heb ze daarna nooit meer gezien.

En nu?? denk niet dat het veel indruk maakt :LOL: :LOL: :LOL: al doet Bros erg zijn best.
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Niet expres gebruikt maar toen ik met Loki op het kleine hondenveldje wilde en daar een (erg ongure) dakloze op de bank lag te slapen heb ik die man gezegd dat hij weg moest gaan, er zijn zat bankjes in het park waar hij kan opliggen maar niet op dat veldje waar Loki toen alleen los kon.. Daar hij niet reageerde op mij, begon Loki heel boos en gevaarlijk te blaffen (die was echt pissig op die man en nu nog steeds als hij hem ziet) wat toen wel effect had want hij is wel weggegaan.
Afbeelding
Afbeelding
Pauline84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spaans bastaardje

Ongelezen bericht door Pauline84 »

Miezemuis schreef:Ik vind het niet leuk als mensen bang zijn voor mijn hond, dus nee, in jouw geval had ik zelf het blikje opgeraapt en het goede voorbeeld gegeven en heel aardig het blikje teruggeven met de opmerking joh je hebt iets verloren.
Ik begón ook aardig, zo van je verliest iets! Toen ik vervolgens verrot werd gescholden vond ik het niet erg dat hij schrok van mijn hondje (die gewoon oenig stond te kijken, overigens..)
Afbeelding
binkebobbel
Actief
Mijn ras(sen): kruising bull terrier x boerenfok
yorkshire terrier
kruising vlinder/keeshondje

Ongelezen bericht door binkebobbel »

Echt ingezet als afschrikmiddel niet. Maar het kan wel als het zou moeten.
Toen Bucka 2 jaar was heeft ie van een vriend het commando Pak Worst! geleerd.
Voor de persoon gaan staan en dan het kruis vastpakken (alleen stof!) en gevaarlijk grommen.
Woonde destijds in een nogal ongure buurt als vrouw alleen dus het leek hem wel handig
dat Bucka me kon beschermen. Op een gegeven moment vraagt de bovenbuurman (type stoerrrr)
of Bucka me ook echt beschermt als het nodig is? Dus ik zeg dat er 1 commando is waarmee hij me
zal beschermen en fluister hem het commando in zijn oor. Met de waarschuwing het niet te testen!
Tja stoer he hij moest het dus toch testen en roept tegen Bucka: Pak Worst!
Bucka doet netjes wat er gevraagd wordt en pakt de stof in zijn kruis beet haha gillen! Haal
hem weg haal hem weg haha. Nu ja hij bijt niet maar het gewenste schrikeffect was er wel.
Buurman heeft het nooit weer gedaan en was niet zo blij toen zijn eigen vriendin zei dat het
ook wel heel stom was om uit te proberen. Maar gelukkig kon hij er later wel om lachen.
Groetjes Angela en Bucka, Cindy en Sterre
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Ja. Onder andere toen één van onze buren belde dat er al enkele nachten een auto met twee mannen in aan haar oprit stond (in doodlopend stuk straat). Ben rond half3 even samen met Spike gaan vragen of we ergens mee konden helpen. De weg kwijt ofzo? :engel:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Niet dat ik me kan herinneren...
Afbeelding
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Mijn vorige hond een hele lieve grote zwarte labrador heb ik eens de tuin in gestuurd. Wij waren nieuw komen wonen en de de buurtpubers hadden onze tuin als hangplek gekozen omdat het huis een tijdje leeg gestaan had. Ik heb een aantal keer gevraagd of ze zo vriendelijk wilden zijn ergens anders te gaan hangen, zonder resultaat. Toen heb ik eens de achterdeur open gegooid en "wie is daar" geroepen. Ons labje had dan de gewoonte luid blaffend naar buiten te stormen, verder deed hij niets maar daar schrokken ze goed van. Daarna geen last meer gehad.De zelfde hond heb ik trouwens ook ingezet om mijn buurmeisje die echt heel bang voor honden was, haar angst te overwinnen. Ze heeft nu zelf een hond.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

nee.
al vonden mensen dat weleens
als ik door het centrumpje hier liep met hond naast me dan zag ik mensen wel aan de kant stappen.
was niet de intentie, hij deed ook niks anders dan netjes naast lopen op zo'n moment.
ik vind het te zot voor woorden dat je alleen al probeert een kindje af te schrikken vanwege een blikje.
omdat je wil dat het kind het blikje opraapt. en dan geloof ik al niet meer dat je het eerst aardig geprobeerd hebt dat zal wel lekker autoritair zijn geweest.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nee. Tenminste, niet bewust. Maar hier achter zit wel een opvang voor drugs/alcoholverslaafden dus die komen we nogal eens tegen. Als dat snachts tijdens de laatste ronde is lopen de honden wel strak naast me en kan Nilo erg diep grommen. Niet op mijn commando, doet hij zelf. En dat vind ik dan wel weer prima eigenlijk :ok:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wel toen ik alleen was op een stage, en er een man het erf op probeerde te komen. :ugh: Gelukkig was daar een Sint Bernard reu, waarvan ik heb gezegd dat hij kon bijten als hij nog maar een stap verder deed.
Denk dat het niet verder dan een lebberende Sint Bernard was gekomen, maar goed. :wink:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ik heb Zen wel eens mee naar de voordeur genomen, we hadden een dubieuze buurman die op de raarste tijdstippen aanbelde... Aangezien ik in een buurtje woon waar iedereen bijtijds op bed ligt had ik geen trek in gedonder...

Gelukkig woont die man hier niet meer en hoef ik midden in de nacht of savonds laat niet meer naar de deur :mrgreen:
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ja 1x dat was met Devel, er stond een grote groep turken (man of 20) mijn zwagertje te bedreigen, ze wilde niet van het terrein af waardoor ik de hond had opgehaald (wel aan de lijn) en gewaarschuwd heb dat ze hem met rust moesten laten of ik liet hem los. Nooit meer gezien.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Toen ik in Leiden woonde zat er naast mij een opvangtehuis voor daklozen waar men vaak onder invloed omheen zwierf. Mijn 11 kg pupje ging blaffen als ze me aanspraken of aankeken :lol1:
In Frankrijk heb ik het 1 keer gehad dat ik het heb toegelaten. Ik liep rond 1:00 uur 's nachts met de hond een rondje door de stad op zaterdagavond toen ik werd aangesproken door een beschonken jongen die me aan mijn arm pakte. Manu begon toen flink te blaffen en voor mij heen en weer te springen richting diegene. Ik had dat eigenlijk nooit verwacht van hem.
Normaal zou ik hem niet laten blaffen naar voorbijgangers maar ik was zo met stomheid geslagen dat ik het gelaten heb.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

oh als er hier bijvoorbeeld rare figuren in de tuin zouden opduiken (geen achterom dus die zouden dan al over de schutting geklommen moeten zijn), zou ik ook wel samen met mijn hond gaan kijken.
als ik aangevallen word mag ze me ook best helpen als dat nodig zou zijn, maar dat vind ik allemaal niet je hond gebruiken als afschrikmiddel.
maar misschien heb ik de vraag verkeerd begrepen, dat kan best.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik vind afschrikken waarschuwen zonder de hond op te jutten. De hond opjutten en loslaten vind ik als wapen gebruiken.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ja hoor. "Anders stuur ik mijn hond achter jullie aan!!!"

En dan zie ik mijn doetjes elkaar verschrikt aankijken "Ik toch niet..?"

Nouja wat geeft t. Misschien als ze niet overtuigd zijn, zeg ik dat mijn honden schurft hebben en dat dat heel besmettelijk is. MIsschien dat dat helpt :19:
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Gebruikt? Nee. Per ongeluk? Ja, zelfs regelmatig. En vaak had ik het dan zelf niet eens door en deed ik niks om ze aan te moedigen. Een groep dronken jongeren die begonnen te schreeuwen en vervelend te doen werden weggejaagd door Thomas zijn gegrom. Een bekende die, ook dronken, mij liet schrikken werd weggejaagd door Tessa.

Met Tay ben ik bezig om hem niet te laten reageren, die reageert al zo snel als iemand iets naar mij doet wat in zijn ogen bedreigend is. Zoals Renee zegt, ik regel het zelf, dus zal hem daar nooit voor gebruiken. Ik denk dat hij daar niet leuker van wordt namelijk
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”