Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dat werd een spoedritje dierenarts :-(
Moderator: moderatorteam
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Dat werd een spoedritje dierenarts :-(
Na een paar heerlijke vrije dagen vandaag weer een dagje werken. Vanochtend niks aan de hand, lekker wandeling gemaakt, goed gegeten, beetje spelen en toen moest ik weg.
Kom ik thuis en zie door het raam dat Simba tegen de kachel aangeplakt zit. Meestal een teken dat hij iets gedaan heeft. Ik stap binnen en zag gelijk dat hij flink heeft lopen spugen. Gelijk naar buiten waar hij geplast en gepoept heeft, maar wel flink hijgen. Hij reageerde ook sloom op alles. Zelfs een buurthond die hem normaal op wil vreten kon hem niet tot enige reactie aanzetten. Thuis in de tuin begon hij te rillen en weer te spugen.
Ik ben niet snel in paniek, maar alle alarmbellen gingen af. Snel de da gebelt en in de auto gesprongen. Hij heeft 40,7 graden koorts, duidelijk misselijk. Maag voelde gelukkig wel goed soepel aan. Hij heeft een prik gehad tegen de misselijkheid en tegen de koorts kunnen ze niks doen omdat hij aan de pretnison zit. In de afgelopen 3 maanden blijkt hij ook 3 kg afgevallen te zijn dus het is nu gissen of dat hij een virus onder de leden heeft of dat er meer aan de hand is.
Hij is bijna 10 en ik realiseer mij dat hij oud wordt, maar ik hoop dat ik hem toch nog wel even bij mij mag houden. Vanacht nog een pilletje geven tegen de misselijkheid en temp opmeten. Als hij boven de 41,5 uitkomt moet ik de spoedarts bellen.
Wordt een onrustig nachtje gok ik zo, maar ik hoop dat hij er snel weer bovenop komt.....
Kom ik thuis en zie door het raam dat Simba tegen de kachel aangeplakt zit. Meestal een teken dat hij iets gedaan heeft. Ik stap binnen en zag gelijk dat hij flink heeft lopen spugen. Gelijk naar buiten waar hij geplast en gepoept heeft, maar wel flink hijgen. Hij reageerde ook sloom op alles. Zelfs een buurthond die hem normaal op wil vreten kon hem niet tot enige reactie aanzetten. Thuis in de tuin begon hij te rillen en weer te spugen.
Ik ben niet snel in paniek, maar alle alarmbellen gingen af. Snel de da gebelt en in de auto gesprongen. Hij heeft 40,7 graden koorts, duidelijk misselijk. Maag voelde gelukkig wel goed soepel aan. Hij heeft een prik gehad tegen de misselijkheid en tegen de koorts kunnen ze niks doen omdat hij aan de pretnison zit. In de afgelopen 3 maanden blijkt hij ook 3 kg afgevallen te zijn dus het is nu gissen of dat hij een virus onder de leden heeft of dat er meer aan de hand is.
Hij is bijna 10 en ik realiseer mij dat hij oud wordt, maar ik hoop dat ik hem toch nog wel even bij mij mag houden. Vanacht nog een pilletje geven tegen de misselijkheid en temp opmeten. Als hij boven de 41,5 uitkomt moet ik de spoedarts bellen.
Wordt een onrustig nachtje gok ik zo, maar ik hoop dat hij er snel weer bovenop komt.....
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Dat werd een spoedritje dierenarts :-(
oh jakkes 
ik ga duimen dat simba niks ernstigs mankeert en gauw weer opgeknapt is.
sterkte en beterschap!
ik ga duimen dat simba niks ernstigs mankeert en gauw weer opgeknapt is.
sterkte en beterschap!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hè gatver, dat is wel eng zeg...
Beterschap voor Simba!
Beterschap voor Simba!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Getver dat is schrikken hoop dat t snel wat beter gaat...!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
He jakkes...wat rot thuiskomen dan he?
Ik duim dat hij morgen weer wat beter te pas is....
Succes en beterschap
Ik duim dat hij morgen weer wat beter te pas is....
Succes en beterschap
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hè bah! Ik duim dat hij goed de nacht doorkomt en snel weer opknapt
!!!
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Ligt de grens lager dan 41,5 ? Da gaf aan dat 41,5 de grens is voordat het gevaarlijk wordt en dat ik daarom gelijk de spoeddienst moet bellen. Heb al vele jaren huisdieren, maar dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.Nanna schreef:Tanja Simba&Bella schreef: Als hij boven de 41,5 uitkomt moet ik de spoedarts bellen.Kijk je wel uit voor hyperthermie? Dat is dodelijk.
Ik hoop dat hij snel weer de oude is.
Ik slaap vanacht beneden zodat ik hem goed in de gaten kan houden. Hiij is wel eens een dagje niet lekker, maar zo ziek als hij nu is, is hij nooit geweest. Daarom laat ik hem nu ook niet alleen. Vertrouw het niks. Normaal is het een druk mannetje en nu een zielig hijgend hoopje met droepie oogjes
Groetjes, Tanja
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
O bah.
Beterschap.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zou bij een hoge 40 al weer de DA bellen.Tanja Simba&Bella schreef:Ligt de grens lager dan 41,5 ? Da gaf aan dat 41,5 de grens is voordat het gevaarlijk wordt en dat ik daarom gelijk de spoeddienst moet bellen. Heb al vele jaren huisdieren, maar dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.Nanna schreef:Tanja Simba&Bella schreef: Als hij boven de 41,5 uitkomt moet ik de spoedarts bellen.Kijk je wel uit voor hyperthermie? Dat is dodelijk.
Ik slaap vanacht beneden zodat ik hem goed in de gaten kan houden. Hiij is wel eens een dagje niet lekker, maar zo ziek als hij nu is, is hij nooit geweest. Daarom laat ik hem nu ook niet alleen. Vertrouw het niks. Normaal is het een druk mannetje en nu een zielig hijgend hoopje met droepie oogjes
Sterkte met je zieke.
Hopelijk heb je toch een rustige nacht.
- Eelke
- Actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner in huis en Corgi op de verlanglijst
Hè wat een narigheid
Sterkte vannacht!
Groetjes van Eelke en Teun
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ach, arm ding. Hopen dat het beter gaat.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb het destijds ook meegemaakt met mijn hond en toen was 40 graden de grens, daarboven moest ik direct komen.Tanja Simba&Bella schreef:Ligt de grens lager dan 41,5 ? Da gaf aan dat 41,5 de grens is voordat het gevaarlijk wordt en dat ik daarom gelijk de spoeddienst moet bellen. Heb al vele jaren huisdieren, maar dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.Nanna schreef:Tanja Simba&Bella schreef: Als hij boven de 41,5 uitkomt moet ik de spoedarts bellen.Kijk je wel uit voor hyperthermie? Dat is dodelijk.
Heb daar nog met hond en al onder de douche bij de DA gezeten om hem maar af te koelen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Beterschap voor Simba.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
- Hanneke2
- Zeer actief
Beterschap en ik hoop dat je de nacht goed doorkomt!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Wat een zorgen, hopelijk kom je de nacht goed door. 
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik draai heel hard duimen dat de koorts zakt en voor een rustige nacht.
- Miepmiept
- Zeer actief
Beterschap! Ik duim ook!
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Rond 12 uur werd hij rustiger en is in slaap gevallen. Hij heeft de hele nacht goed geslapen zonder te hijgen. Koorts was vanochtend gezakt naar 39,5.
Net klein stukje gewandeld en hij begon vlak daarvoor weer te hijgen. Hij heeft wel gedronken en hij heeft een klein beetje gegeten. Nu afwachten of dat er in blijft en dan krijgt hij vanmiddag weer een beetje eten.
Zo nog even de da bellen. Als de koorts weer gaat stijgen dan gaan we bloedprikken.
Net klein stukje gewandeld en hij begon vlak daarvoor weer te hijgen. Hij heeft wel gedronken en hij heeft een klein beetje gegeten. Nu afwachten of dat er in blijft en dan krijgt hij vanmiddag weer een beetje eten.
Zo nog even de da bellen. Als de koorts weer gaat stijgen dan gaan we bloedprikken.
Groetjes, Tanja
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Beterschap voor Simba, ik hoop dat hij snel weer helemaal de oude is.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Jee, wat een zorgen!
Heel veel beterschap!
Heel veel beterschap!
-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
heel veel beterschap
komop Simba niet opgeven he jongen
duimen staan omhoog
komop Simba niet opgeven he jongen
duimen staan omhoog
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Arme Simba, geen gekke dingen doen hé, beterschap gewenst.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite