Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke pijnstiller voor oudere hond?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Welke pijnstiller voor oudere hond?
Ik zit er toch langzaam aan te denken om voor Xena een pijnstiller te halen. Het opstaan wordt wat lastiger (zeker na haar GVS) en ik heb geen zin om een hond op die leeftijd met pijn rond te laten lopen. Terwijl ze verder nog prima mee kan.
Maar welke...? Ik heb zelf wel novacam in huis eventueel maar welke opties zijn er nog meer? Welke gebruiken jullie en waarom?
Maar welke...? Ik heb zelf wel novacam in huis eventueel maar welke opties zijn er nog meer? Welke gebruiken jullie en waarom?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Welke pijnstiller voor oudere hond?
Previcox , ik geef altijd t zelfde antwoord, gewoon de allerbeste ervaringen mee qua werking en de minste bijwerking voor zover ik dat het kunnen constateren, bij de bullen dagelijks gebruikt en als Van Gils iets nodig mocht hebben wordt het ook weer deze
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
S@ndr@ schreef:Previcox , ik geef altijd t zelfde antwoord, gewoon de allerbeste ervaringen mee qua werking en de minste bijwerking voor zover ik dat het kunnen constateren, bij de bullen dagelijks gebruikt en als Van Gils iets nodig mocht hebben wordt het ook weer deze
Ik ook, Previcox. Bonnie krijgt al 2 jaar elke dag een kwartje.. werkt perfect, heel weinig tot geen bijwerkingen..!
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Kenzo heeft ook last van wat stram zijn en een van zijn voorpoten daar mankt hij iets mee door de artrose. Ik geef hem ook Previcox en dat helpt echt het beste bij hem.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb eerst voor mijn vorige hond Carporal gebruikt maar daar had hij regelmatig diarree door.
Daarna overgestapt op Novacam en dat werkte goed en geen last van zijn maag meer. Hij heeft dat ongeveer 2 jaar gehad.
Daarna overgestapt op Novacam en dat werkte goed en geen last van zijn maag meer. Hij heeft dat ongeveer 2 jaar gehad.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
behalve de bullen, want die heb ik niet en nooit gehadS@ndr@ schreef:Previcox , ik geef altijd t zelfde antwoord, gewoon de allerbeste ervaringen mee qua werking en de minste bijwerking voor zover ik dat het kunnen constateren, bij de bullen dagelijks gebruikt en als Van Gils iets nodig mocht hebben wordt het ook weer deze
heb er met zowel gina als jan alleen maar goede ervaringen mee, in tegenstelling tot metacam en rimadyl, waar gina respectievelijk een zombie en ziek van werd.
jan heeft nooit iets anders gehad aan pijnstilling dan previcox.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- kipo
- Zeer actief
Het verschilt zo per hond welke pijnstiller ze goed verdragen en waar ze het meest profijt van (lijken te) hebben. Waarom begin je niet gewoon met de novacam? In het algemeen wordt die goed verdragen, hij is mild voor de nieren (onderzoek geweest bij 2 groepen katten, 1 met en 1 zonder nierproblemen) en hij werkt prima. Mocht Xena hem toch niet verdragen (en dat merk je vooral aan maag-darmklachten, die gaan weer over zodra je stopt) of lijkt ze er geen baat van te hebben, kun je nog altijd overstappen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Lijkt mij ook, je kunt het beste kijken waar ze goed op reageert.kipo schreef:Het verschilt zo per hond welke pijnstiller ze goed verdragen en waar ze het meest profijt van (lijken te) hebben. Waarom begin je niet gewoon met de novacam? In het algemeen wordt die goed verdragen, hij is mild voor de nieren (onderzoek geweest bij 2 groepen katten, 1 met en 1 zonder nierproblemen) en hij werkt prima. Mocht Xena hem toch niet verdragen (en dat merk je vooral aan maag-darmklachten, die gaan weer over zodra je stopt) of lijkt ze er geen baat van te hebben, kun je nog altijd overstappen.
Als je novacam al in huis hebt kan je daar toch mee beginnen?
Rana heeft een tijd rimadyl gehad.
Dat werkte prima bij haar.
Na haar tweede GVS heeft ze moderin gekregen en zijn we gestopt met de rimadyl.
Dat was genoeg om haar er vrolijk van rond te zien stappen.
We waren alweer aan het afbouwen omdat het zo goed ging
-
Sterre
Sterre (13 jaar) krijgt nu ongeveer 2 jaar om de dag Metacam. Zij reageert hier heel goed op. Ik merk eigenlijk niks meer van de pijn die ze had door artrose. En die pijn was vooral na een tijdje slapen heel hevig. Ze gilde het uit als ze opstond. Ik deed praktisch niks meer met haar. Alleen kleine wandelrondjes om haar uit te laten.
Nu wandel ik weer elke dag een uur en merk dan niks van pijn als ze geslapen heeft.
Nu wandel ik weer elke dag een uur en merk dan niks van pijn als ze geslapen heeft.
- Sylvia & Elmo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Laekense herder & Mechelse Herder
Schoffie krijgt sinds december Meloxidyl en doet het er heel goed op!
- Bishy
- Zeer actief
Ik geef rimadyl als Bish last heeft van z'n artrosepootje
-
roebeltje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Briard
Na allerlei verschillende NSAID's al te hebben geprobeerd die niets leken te doen, bleek voor mijn senior Previcox super te werken. Na een half jaar werd de werking helaas toch een stuk minder en zijn we nu overgestapt op phen-pred (voor mij laatste keus middel).
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Xena gilt niet ofzo ik weet ook niet of ze echt pijn heeft. Wel is ze wat stram bijv met opstaan en in de auto gaan. Ik kan me voorstellen dat een pijnstiller toch iets verlicht.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik zou het zeker proberen en gewoon beginnen met de goedkoopste. Het kan zijn dat ze daar prima op reageert.malinois schreef:Xena gilt niet ofzo ik weet ook niet of ze echt pijn heeft. Wel is ze wat stram bijv met opstaan en in de auto gaan. Ik kan me voorstellen dat een pijnstiller toch iets verlicht.
Kaya's gedrag veranderde op Rimadyl, maar op Previcox doet ze het heel goed. Dat is echter een behoorlijk prijzige pijnstiller, dus ik zou goedkoper beginnen en wie weet gaat dat prima.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Novacam is niet goedkoop maar ook niet t duurste... vind t wel beetje eng met event nierschade maar ja dat zijn alle pijnstillers. En ik heb geen idee of dr nieren goed zijn misschien moet ik dat eerst eebs laten testen?

-
blondie
- Zeer actief
Als ik het me goed herinner kreeg ik bij de DA toen Finn af en toe een rotperiode had Rimadyl. Toen het punt kwam, waar jij denk nu ook bent geraakt, dat je merkt dat ze het toch moeilijker krijgen en ze de pijn niet echt meer kunnen "verhullen", heb ik met de da om tafel gezeten. Ze gaf me verschillende opties, en berekende het een en ander. Haar advies was Novacam, het was een goede pijnstiller en qua bijwerkingen konden ze alle drie een reactie geven. Novacam was het goedkoopst en daar ben ik toen mee begonnen. Finn heeft het bijna 2 jaar dagelijks gekregen.Caro. schreef:Ik zou het zeker proberen en gewoon beginnen met de goedkoopste. Het kan zijn dat ze daar prima op reageert.malinois schreef:Xena gilt niet ofzo ik weet ook niet of ze echt pijn heeft. Wel is ze wat stram bijv met opstaan en in de auto gaan. Ik kan me voorstellen dat een pijnstiller toch iets verlicht.
Kaya's gedrag veranderde op Rimadyl, maar op Previcox doet ze het heel goed. Dat is echter een behoorlijk prijzige pijnstiller, dus ik zou goedkoper beginnen en wie weet gaat dat prima.
Ik merkte overigens dat het hem goed deed, hij ging zich weer vrijer bewegen en makkelijker. Tot aan het moment dat hij die spierziekte kreeg uiteraard, maar dat had niets met de pijnstilling van doen.
Ook qua gedrag trouwens, want aan hem merkte ik dat hij ineens héél weinig meer kon hebben van een drukke Bluf bijvoorbeeld. Toen hij die pijnstilling kreeg werd hij ook weer wat losser naar haar toe en lag hij ook weer op zijn rug met haar te spelen en te trappelen als een jonge hond
Succes met je keuze, het is al een wat oudere dame, en de honden zijn hard voor zichzelf, als je als baasje dingen op gaat merken dan is het inderdaad tijd om daar waar kan even een en ander te verlichten
-
Kimmie
ik ben zeer tevreden geweest over cimalgex,een pijnstiller met heel weinig bijwerkingen ,en ze eten het heel makkelijk op...en het werkt echt super...
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb Kyra een paar jaar op metacam gehad (novacam werkte amper bij haar) maar ongeveer een jaar geleden merkte ik dat het geen effect had. Ik ben toen overgestapt op trocoxil.
Da's ook een nsaid maar die hoef je maar één keer per maand te geven en geeft een constante pijnstilling in de bloedspiegel en krijg je geen pieken en dalen meer. Voordeel voor mij ook is dat het, ondanks het feit dat een ook een nsaid is, minder belastend is voor de maag (Kyra heeft twee jaar geleden een maagbloeding gehad).
Na een jaar gebruik merk ik wel dat het aan het eind van de maand wat eerder uitgewerkt is en dan geef ik haar op de moeilijke dagen een halve dosis metacam erbij.
Ik weet niet of dat extra belastend is, maar ach, ze loopt toch al op haar eindje dus dan maar liever zo comfortabel mogelijk.
O ja, qua prijs: ik betaal voor 2 pillen van 30mg iets van 35 euro of zo.
Da's ook een nsaid maar die hoef je maar één keer per maand te geven en geeft een constante pijnstilling in de bloedspiegel en krijg je geen pieken en dalen meer. Voordeel voor mij ook is dat het, ondanks het feit dat een ook een nsaid is, minder belastend is voor de maag (Kyra heeft twee jaar geleden een maagbloeding gehad).
Na een jaar gebruik merk ik wel dat het aan het eind van de maand wat eerder uitgewerkt is en dan geef ik haar op de moeilijke dagen een halve dosis metacam erbij.
Ik weet niet of dat extra belastend is, maar ach, ze loopt toch al op haar eindje dus dan maar liever zo comfortabel mogelijk.
O ja, qua prijs: ik betaal voor 2 pillen van 30mg iets van 35 euro of zo.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Voor een beetje stram zijn zou ik geen pijnstiller geven.malinois schreef:Xena gilt niet ofzo ik weet ook niet of ze echt pijn heeft. Wel is ze wat stram bijv met opstaan en in de auto gaan. Ik kan me voorstellen dat een pijnstiller toch iets verlicht.
Tenzin wordt eind van de week 14 en is ook de vlotste niet meer bij het opstaan.
Maar als hij eenmaal loopt is er niets meer aan de hand, ja hij loopt wat stijfjes maar ik heb niet het idee dat hij pijn heeft.
Het is nog steeds een erg vrolijke hond.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze kan erg goed pijn verbergen en dat wil ik liever niet 

-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
voor cash gebruikte ik metacam. novacam zou hetzelfde moeten zijn, maar dan goedkoper, maar die werkte hier totaal niet.
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat pijn verbergen is zo klote als ze dan iets aangeven is t al best heftig, ik zou t ook niet willen hoor, maar t uitproberen kan altijd, je geeft een pijnstiller naar keuze en kijkt of t stramme minder wordt, heb je t idee dat die pijnstiller niet werkt kun je een ander merk proberen, werkt t niet dan zal t geen pijn zijn, werkt t wel dan is t pijn geweest ( waarschijnlijk toch van wat slijtage ) en kun je gaan kijken hoe je t instelt.
of kun je kijken of andere supplementen nog iets kunnen doen
of kun je kijken of andere supplementen nog iets kunnen doen
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Kan je laten doen, maar dan nog... al zou ze licht nierfalen hebben, dan wil je toch ook niet dat ze pijn heeft.malinois schreef:Novacam is niet goedkoop maar ook niet t duurste... vind t wel beetje eng met event nierschade maar ja dat zijn alle pijnstillers. En ik heb geen idee of dr nieren goed zijn misschien moet ik dat eerst eebs laten testen?
Kaya had dus een paar jaar geleden behoorlijk nierfalen,maar ze had de pijnstilling nodig. Ik ben toen overgeschakeld naar een nierdieet en
dat hielp bij haar echt verbijsterend goed.
Dus ook nierfalen hoeft niet echt een belemmering te zijn voor pijnstilling te geven.
Maar goed, ze is wat ouder, dus je zou sowieso een bloedtestjes kunnen laten doen voordat je eraan begint en dan gewoon kijken of ze levendiger wordt en
makkelijker beweegt en opstaat als ze dat krijgt. Dat zie je snel, met een week zou je verschil moeten zien en dan kan je verder kijken of de pijnstilling een dusdanig verschil maakt om het standaard te gaan geven ja of nee.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15