Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Otto castreren ja/nee

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Otto castreren ja/nee

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik begin het langzaamaan toch serieus te overwegen.

Ik ben van 'als het niet hoeft, hoeft het niet', maar nu hij de laatste dagen op een deel van onze vaste wandelroutes weer steeds in het spoor zit van een loopse teef, is het zo'n botergeile bonk spieren dat het - als ik ze met z'n drieën tegelijk meeneem - niet leuk meer is. Jet gaat mee in zijn hitsige haast, dus die twee lopen aan het einde van de flex zo te trekken en te sjorren dat mijn arm onderhand een halve meter langer is. Saartje hobbelt er aan een normale lijn achteraan, maar als ik Ot en Jet de kost geef, wordt zij tijdens een wandelingetje gewoon aan d'r halsbandje meegesleept. Ik houd Ot en Jet beiden rechts, met mijn duim kan ik beide knoppen tegelijk bedienen [dus ik heb ze best onder de duim :pffff: ] als ik zie dat Saartje een plas wil doen of als ze nog niet is uitgesnuffeld.

Maar goed, Saartje mag ik niet helemaal meerekenen wegens tijdelijk hier, maar dan nog. het is niet de bedoeling dat zij met een nekhernia terugaat :oeps: Jet zal ook weer loops worden, dan zal er daarna in de buurt ongetwijfeld weer een loopse teef rondhuppelen. Ik ben er een beetje klaar mee, Otto is loeisterk, met dank aan de Engelse bulldog die erin zit. Voor mijn arm/hand niet fijn, maar voor zijn nek ook niet jofel, los van het feit dat het enorm nerveus loopt. Tuigje kan, vindt hij niet prettig, maar daar gaat hij evengoed in hangen, ik denk zelfs nog meer.

'Loop dan een andere route'- sja, daar kan ook weer een loopse teef lopen. Bovendien zouden we bij alternatieve routes ook een deel van deze route moeten gaan.
'Neem ze dan apart mee'- doe ik af en toe wel, overdag meestal, maar daar heb ik ook niet altijd zin in of tijd voor.

Maar dan nog, het ligt bij Otto. Ik denk dat werken aan zijn gedrag niet heel veel zal helpen als het om een loopse teef gaat, dus overweeg ik toch maar castratie. Wanneer er geen loopse geurtjes zijn, lopen we in het algemeen vrij relaxed.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Otto castreren ja/nee

Ongelezen bericht door Laura84 »

Lastig juist omdat het geen ongekend fenomeen is dat sommige reuen dit gedrag blijven doen. Misschien eens nadenken over chemische castratie?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Rakker was ook altijd heel vervelend als er een loopse teef in de buurt was. 14 dagen liggen piepen op de deurmat, weglopen. Trekken aan de riem was vervelend maar hij heeft bij lange na niet de kracht van Otto. :schrik: Ik ben nog steeds blij dat ik hem heb laten castreren en ik kan hem prima op gewicht houden. Het nadeel was dat hij (vooral de eerste twee jaar na castratie) veel bereden werd door andere reuen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Hoe veel laat hij zich aan jou gelegen liggen? Hoe sterk is jullie band/zijn baasgerichtheid?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Laura84 schreef:Lastig juist omdat het geen ongekend fenomeen is dat sommige reuen dit gedrag blijven doen. Misschien eens nadenken over chemische castratie?
Ik zou ook eerst maar eens kijken wat chemische castratie doet, want je loopt het risico dat die hele castratie geen ruk verschil maakt.

Jack is stikbejaard en gecastreerd en nog steeds bijzonder geïnteresseerd in loopse teven.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ik snap dat je er zat van bent hoor. Niets an. Hoe oud is otto? Scott maakte na zijn 2e jaar nauwelijks nog poeha van loopse teven. Maar er zijn ook honden die hun hele leven lopen te sjansen
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Sanchis schreef:Maar er zijn ook honden die hun hele leven lopen te sjansen
Ja, zo een heb ik er. Geilbak eerste klas. Die loopt zelfs te klapperbekken en schuimen bij een plas van een niet-loopse of zelfs gecastreerde teef :piew:
Elke ochtend opnieuw, bij de plas van (gecastreerde) Skadi :roll: En in het bos is hij net zo erg. Drukdrukdruk met tevenplasjes.
Elke nacht natte dromen ook, momenteel :schrik:

Maar goed. Die is behoorlijk op mij gericht, en ik kan hem er met een streng commando uithalen. Zou dat niet zo zijn, dan overwoog ik eerst chemische castratie. Even kijken wat het doet. Je kunt aan de hand van chemische castratie niet 100% voorspellen hoe de hond reageert op echte castratie, maar het geeft wel een idee.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

50% kans :W: er zijn reuen die na castratie nog steeds achter loopse teven aan gaan of op mijn gecastreerde reu :engel: Ik kom vaak verbaasde baasjes tegen, met gecastreerde reuen die in Yuki en Browny geïnteresseerd zijn.

Chiko was voor zijn castratie ook niet te houden. Yuki heeft vanaf ze hier was al erg aantrekkelijk geroken (misschien vaginitis). chiko kon haar geen seconden met rust laten, de hele dag opgewonden om gek van te worden. Rox interesseerde hem niet zoveel tijdens haar loopsheid. Maar Yuki en sommige andere teven was een drama. Wel goed te corrigeren omdat hij erg gevoelig is dus buiten ging hij nooit bij mij vandaan om achter een teef aan te gaan. maar het was opgegeven moment zielig om hem constant in huis te corrigeren als hij achter Yuki aan zat. na een halfjaar aanzien, kroop hij onzeker door huis, omdat hij zo graag wou maar niet mocht en niet wist hoe hij ermee om moest gaan, hij was een bonk stress :(:

Na zijn castratie heeft hij nooit meer interesse gehad in teefjes en is op een andere manier met Yuki gaan spelen :engel: nooit meer hitsig geweest, ook niet toen ze loops was. Zijn vacht is ook niet veranderd, hij is alleen iets voller geworden, waar ik blij om ben. hij was altijd brood mager, ik kreeg er nooit een vetlaag op terwijl hij veel at, soms wel 400gram lotgering en dat met zijn 5kg lichaamsgewicht en 28cm schofthoogte :mrgreen: nu heeft hij een gezond vetlaagje en kan ik zijn ribben normaal voelen, zonder dat ze echt uitsteken :ok:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief

Miranda schreef:Hoe veel laat hij zich aan jou gelegen liggen? Hoe sterk is jullie band/zijn baasgerichtheid?
Een dikke vinger kan ik krijgen :ugh: Nou ja, dat is wel erg dramatisch, maar buiten volgt hij behoorlijk wat er in zijn eigen kop zit. Voorbeeld: neem ik hem mee op een rondje door het dorp, even langs de sigarenboer, dan wil hij als we de winkel weer uit gaan meteen die kant op en daarbij gaat hij plat op zijn buik. Echt hangen in zijn halsband. 'Otto wachten' is dan zinloos. Wanneer we oversteken bijvoorbeeld gaat dat commando beter.
Ik blijf dan even staan, als hij vanuit die winkel zo plat op zijn buik gaat (dat deed zijn zusje ook) tot er iets rust in is, en dan loop ik verder. Soms niet die kant op, maar een andere kant op, maar met een 'Otto, overkant' is het dan ook weer goed.

Sanchis, Otto wordt in augustus 5 jaar.

Als ik de reacties zo lees, dan kan ik dus beter eerst chemische castratie overwegen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik weet alleen dat wij geen spijt hebben dat wij Toots hebben laten castreren.
Ook is bij Toots zijn vacht niet veranderd en ziet hij er zelfs gezonder uit.
Toots is wat terughoudender geworden naar vreemden en ook wel naar andere honden.
Dat is het enige waarvan wij zouden zeggen dat minder is maar veel liever dat dan hoe Toots was voor de ingreep.

Ook wij zijn niet voor castratie als het niet nodig is. Maar wanneer het nodig is hangt ook af van hoe je er zelf instaat denk ik.
Er zijn mensen die tolereren bepaald gedrag meer en in sommige gevallen kun je met trainen/opvoeden veel doen.
Voor mij zou een loopse teef in de buurt dan weer geen reden zijn tot castratie je weet dat als je een reu hebt dat dit soort situaties voordoen.
Maar nogmaals dat is wel aan jezelf.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Toen ik twijfelde heb ik mijn Beagle eerst chemisch laten castreren. Daarna de keuze gemaakt en was in mijn geval inderdaad castreren...
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik word de afgelopen week ook uit elkaar getrokken. De neus is sterker dan de oren en in de buurt lopen is gewoon irritant.
Heb wat andere routes gelopen, maar tussen de middag heb ik ook niet heel veel variatiemogelijkheden. Maar ja, van de week was het gras ook gemaaid en dat ruikt ook allemaal spannend. Hier trek ik de lijn dus nog maar even wat steviger aan ( niet letterlijk ).
Maar ik heb inmiddels wel het idee dat het de hormonen zijn, want hele periodes gaat het lekker buiten aan de riem. En af en toe heb ik gewoon een ongeleid projectiel aan de lijn. Alles waar we dan mee geoefend en getraind hebben werkt dan gewoon niet en waar hij in de goede periodes soms opkijkt naar me tijdens het lopen, of bij een kruising al reageert op een lichte aanwijzing welke kant we op gaan ( doe ik met mijn been of de riem lager langs zijn lichaam en dan bij rechtsom zo sturing te geven ) , is het in die bananenperiode gewoon een dikke vinger.

Ik ga nog wel proberen het te doorbreken, maar ik snap je vraag wel. Maar ik zou dan wel eerst de chemische proberen.
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Cas is nooit zijn interesse verloren in lekkere geuren na zijn castratie. Die was 2. Intussen wordt hij alweer 14 en nog steeds loopt hij te schuimbekken en te klappertanden zodra hij iets heeft geroken.
Ik zou het dus niet doen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Een chip om te kijken wat het doet, ja. Stel dat het niks doet, dan rijden andere reuen hém misschien een hernia, ook niet leuk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
[Sandra]
Zeer actief

Marjoleine schreef:Een chip om te kijken wat het doet, ja. Stel dat het niks doet, dan rijden andere reuen hém misschien een hernia, ook niet leuk.
Het zijn niet alleen reuen die dat doen :blauwoog:

Afbeelding
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Nou mijn Beagle reu kwam zelfs klaar op vanalles en woog geen 11 kilo meer... Smerig en niet leuk... na chemische was het over en kon hij weer met zichzelf door een deur. Nu is alles over, hele fijne hond die super los kan lopen en ook niet op loopse teven reageert. (en ook niet meer op knuffels klaarkomt en nu prima gewicht heeft)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je kun ook aan de DA vragen of hij een donorhand aan zijn voorpoot wil zetten,. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Hier een reu die zichzelf ontzettend in de weg zat door de hormonen. Na trainen en rust ging het niet over dus Suprelorin geprobeerd en ik vind het super voor hem! Hij heeft geen last van lichamelijke en geestelijke opvliegers meer, meer rust in z'n kop, zit lekkerder in z'n vel. Hij heeft gen ontplofte vacht, heb geen probleem om 'm op gewicht te houden.
Wat mij betreft maar 1 nadeel, die rare kleine knikkers als ballen :mrgreen:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Onze eerste hond had voor zijn castratie nooit interesse in loopse teven
Heb t al een paar keer gehad dat ze op de top von z'n neus stonden , staart opzij zo van na spring d'r maar op

Tot een paar weken na z'n castratie , toen heeft hij vast t licht gezien want toen wist hij ineens wel watie moest doen

Kyto is dan weer heel anders
Die staat wel boven n plasje , maar dan geef ik een rukje aan de lijn en hij loopt verder

Pas als ze op de top staan word t wat moeilijker om m mee te krijgen , maar hij luisterd

Dat is dan bij vreemde teven , maar als 1 van mijn teven loops is ....
Hij is een uitstekende voorspeller

Ik zie aan hem wanneer ze loops gaan worden , de plasjes zijn dan ook veel interessanter dan van vreemde teven

Maar dan nog kan hij gewoon bij de dames blijven

Met de dekking van Ziva had ik eigenlijk geen progesteron test hoeven doen
De manier waarop hij reageerde , toen zei ik al dat word morgen dekken

En jawel , volgende dag stond haar bloed goed en was ze ook dekrijp

Nou dan is hij echt hotel de botel hoor
Piepen en echt vervelend , tot aan z'n kussen slopen aan toe
Maar hij blijft wel bereikbaar en doet keurig z'n werk , ook al zit ze voor te trainen in dezelfde auto of hondenkar

Met Ditch was het toen trouwens precies tzelfde

Kijk je kan t altijd proberen met chemische castratie
Daarna kan je altijd nog zeggen hop die ballen eraf of niet

Maar ik denk dat t nu hij al 5 is niet echt uit gaat maken
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Nooit castreren, wat een klotenstreek is dat. Castor denkt altijd dat gecastreerde reuen teven zijn, om gek van te worden.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Vindt je hem mooi zoals hij is en vindt je hem leuk zoals hij is? Vindt je het fijn dat hij niet dik wordt? Vindt je hem erg lief met de andere honden in huis en met mensen? Als je hier allemaal ja op zegt dan ben je gek als je zijn hele lichaam om gaat gooien met grote risico's dat ook zijn misschien nu hele tolerante lieve karakter naar de kloten gaat. Vindt je hem nu irritant dan kan je het overwegen. Misschien wordt hij dan minder irritant. Ik zelf vind reuen vele malen prettiger van karakter dan gecastreerde reuen. Naar mens en dier en medehuishouden-honden. Zelf mijn dierenarts heeft ons afgeraden Dapper toen te laten castreren omdat ook hij vond dat het weinig honden echt goed deed kwa karakter. Ik denk dat reuen de leukste en liefste honden kunnen zijn mits opgevoed. Liever dan veel teven en liever dan de meeste gecastreerde reuen.

Je hondje is daarnaast een halve bulldog. Die worden afschuwelijk van castratie omdat ze snel aanzetten en zeer snel lui raken als je niet op past. Je wil toch geen luie vraatzuchtige maltezerbull? :engel: Je wil een kleine spierbundel die vrolijk is en lief tegen elke teef en elk mens. Daarop heb je de meeste kans met een intacte reu. Dan neem je deze periodes gewoon voor lief. Om evt dekkingen in huis te voorkomen kan je hem laten steriliseren. Dat hebben wij toen wel gedaan met Dapper om ongewenste laekense terriers te voorkomen :F: :Q:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:19: die afweging moet je zelf maken, hoe zwaar til je eraan en heeft hij er ook last van, en er bestaat geen garantie dat hij de geurtjes daarna niet meer interessant vind .......... maak de afweging zelf zou ik zeggen. ( dat is t meest eerlijke) op t forum zullen er weinig zeggen van ja doen :mrgreen: .
aan de andere kant t wordt wel minder in de loop der jaren na een jaar of drie worden de meeste reuen al weer wijzer zeg maar. ik heb ook wel gestaan met een kwijlende niet meer op deze wereld zijnde idioot, en nu eigenlijk zelden meer. dus ook zonder ingreep is er hoop :Q:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat Sandra zegt klopt helemaal. Dapper was op latere leeftijd, en dan bedoel ik sinds ik hem kende, zeg rond de 5 jaar ofzo, helemaal niet meer hevig met teven. Toen Eva loops werd liepen ze zelfs gewoon samen en wilde hij alleen dekken op de vruchtbare dagen. En zelfs dat was met bench en riem heel makkelijk en zonder al teveel poespas te voorkomen. Denk dat reuen per jaar ook realistischer worden. Zeker als ze met teven leven. Hij zal echt niet blijven doordraaien op tevenlucht want hoe onnatuurlijk zou dat ook zijn. Ik zou zeggen, zie het als een uitdaging en werk met hem en aan hem. Ga je vooral niet irriteren aan zijn gedrag want dan verlies je hem daarin sowieso. Een baas met irritatie is in elk geval geen baas waar je je als reu wat van aan gaat trekken :ok:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zou zeggen JA doen. :lol1:

Nee hoor, geloof dat het onbereikbare ,stugge en eigenwijze karakter ook wel een beetje aan zijn bullenkant ligt.En hij heel goed weet hoe jij in elkaar steekt en je zwakke kantjes uitmelkt. Hij brengt het nogal met humor en jij hebt daar een zwak voor. Als het op zijn geiligheid aankomt is dat niet zo verschillend als zijn karakter . Eigenwijs als dikke stront. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

laeken schreef:Vindt je hem mooi zoals hij is en vindt je hem leuk zoals hij is? Vindt je het fijn dat hij niet dik wordt? Vindt je hem erg lief met de andere honden in huis en met mensen? Als je hier allemaal ja op zegt dan ben je gek als je zijn hele lichaam om gaat gooien met grote risico's dat ook zijn misschien nu hele tolerante lieve karakter naar de kloten gaat. Vindt je hem nu irritant dan kan je het overwegen. Misschien wordt hij dan minder irritant. Ik zelf vind reuen vele malen prettiger van karakter dan gecastreerde reuen. Naar mens en dier en medehuishouden-honden. Zelf mijn dierenarts heeft ons afgeraden Dapper toen te laten castreren omdat ook hij vond dat het weinig honden echt goed deed kwa karakter. Ik denk dat reuen de leukste en liefste honden kunnen zijn mits opgevoed. Liever dan veel teven en liever dan de meeste gecastreerde reuen.

Je hondje is daarnaast een halve bulldog. Die worden afschuwelijk van castratie omdat ze snel aanzetten en zeer snel lui raken als je niet op past. Je wil toch geen luie vraatzuchtige maltezerbull? :engel: Je wil een kleine spierbundel die vrolijk is en lief tegen elke teef en elk mens. Daarop heb je de meeste kans met een intacte reu. Dan neem je deze periodes gewoon voor lief. Om evt dekkingen in huis te voorkomen kan je hem laten steriliseren. Dat hebben wij toen wel gedaan met Dapper om ongewenste laekense terriers te voorkomen :F: :Q:
Wat ben jij toch altijd vreselijk negatief als het om castratie aankomt. Het wil er bij jou niet in dat er ook honden zijn die er beter uitzien na castratie dan voor? Dat er honden echt opknappen van castratie en zowaar niet dik worden?
Perry en Noah

Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Hoe jij Otto beschrijft.. zo is/was Xavi hier eigenlijk elke dag. Door training gaat het nu echt een heel stuk beter!
Maar ik snap je overweging, het is gewoon echt heel erg vervelend dat je niet fatsoenlijk met je hond over straat kunt.. en in jou geval heb je er ook nog 2 andere hondjes bij.
Ik denk echter dat er een heel stuk wel uit te trainen valt en dat er idd ook een gedeelte karakter van de bull bij zit.
Met Xavi gaat het nu wel beter maar als er een loops teefje is, is hij gewoon niet bereikbaar. Voorheen was het echt veel erger, ik kan hem nu soms al rustig krijgen en dan redelijk fatsoenlijk over straat.

Ik heb ook wel zo'n chip besproken maar het enige wat me nog véél erger lijkt is een hond die angstig gaat worden en dan uit kan gaan vallen. Ik heb alles liever dan dat. :ugh:
En zo'n chip werkt toch behoorlijk lang..
Afbeelding
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Ik heb er ooit eens een artikel over gelezen.

Volgende: http://labradornet.com/nadelencastratie.html
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mmartinn schreef:Ik heb er ooit eens een artikel over gelezen.

deze is hier heus wel bekend hoor en te vinden deze linken , en zo zitten er ook" soms" voordelen aan castratie.
de overweging blijft van de eigenaar.
mmartinn
Zeer actief

S@ndr@ schreef:

deze is hier heus wel bekend hoor en te vinden deze linken , en zo zitten er ook" soms" voordelen aan castratie.
Oh excuses dat ik probeer mee te denken!
Ik denk dat de meeste onderwerpen al wel 100 x voorbij zijn gekomen, daar word toch ook nog wel steeds op gereageerd. :19:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mmartinn schreef:
S@ndr@ schreef:

Oh excuses dat ik probeer mee te denken!
Ik denk dat de meeste onderwerpen al wel 100 x voorbij zijn gekomen, daar word toch ook nog wel steeds op gereageerd. :19:
:U: Dit soort reacties hebben niets met meedenken te maken. TS geeft zelf ook al aan dat ze liever niet laat castreren.
mmartinn schreef:Nooit castreren, wat een klotenstreek is dat. Castor denkt altijd dat gecastreerde reuen teven zijn, om gek van te worden.

Misschien inderdaad eerst eens chemische castratie proberen en kijken hoe hij daar op reageert.
Mijn castraten kunnen net zo sterk of sterker op loopse teven reageren dan Niko. Pjotr heeft altijd wel ergens een reu aan z'n broek hangen en heus niet altijd van die gezelligerds. Nu loopt Pjotr daar gewoon van weg, maar met een hond die daar op reageert loop je minder op je gemak.
:wink: Denk dat Kees wel aardig in de richting zit. Zou hem, ballen of geen ballen, niet de kans geven zo te lopen sjorren dat je arm er zeer van doet, dat is gewoon niet leuk meer.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”