Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Enting en uitlaten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Cassandra
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Enting en uitlaten

Ongelezen bericht door Cassandra »

Ik heb een vraag, maak me een beetje ongerust. Onze Charlie krijgt a.s. vrijdag zijn tweede enting.
Ik laat hem altijd op het veld voor huis uit. Hier komen ook andere honden. Nu werd ik (voor mijn gevoel een beetje naar)toegesproken door iemand die haar hond uitliet. Charlie zou te jong zijn om op het veldje te lopen, en dodelijk ziek worden zonder zijn entingen (dus tot 12 weken).
Punt is.. Vanaf dag 1 weigert hij al om in mijn tuin te plassen en poepen. Maar welke optie heb ik dan? Ik heb geen idee waar ik gras vind waar geen honden komen. Maar ik zit al de hele avond met een knoop in mijn maag omdat ik mij zelf een slecht baasje voel :ugh: Het enige stukje in de buurt waar ik weet is 5 minuten met de auto, en ik heb geen auto 24 uur per dag tot mijn beschikking. Kan iemand mij gerust stellen?
Afbeelding
Belshire Whiskey In The Jar
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Enting en uitlaten

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik loop met Jones ook gewoon op plekken waar andere honden komen.
De echte poepveldjes (die dus echt vol liggen met poep) ontwijk ik maar verder lopen we gewoon overal hoor.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

De waarheid ligt in het midden. Met een zeer jonge pup vermijd je het beste de standaard uitlaatplaatsen omdat het puppekind nog niet volledig beschermd is. Maar uitlaten moet je zeker wel gewoon doen. Als dus op het veldje voor jouw huis idd alle buurthonden poepen en piesen, dan kun je beter pup optillen en tientallen meters verder gaan wandelen.

Suzanne
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

samantha! schreef:Ik loop met Jones ook gewoon op plekken waar andere honden komen.
De echte poepveldjes (die dus echt vol liggen met poep) ontwijk ik maar verder lopen we gewoon overal hoor.
Precies, de poep poeltjes vermijden en lekker aan de bak met de pup
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Cassandra
Actief
Contacteer:

Ik loop zelf in het gras omdat als ik op de straat loop Charlie mij daar volgt. En ik kan zelfs snachts lopen zonder in de strond te staan en dat terwijl ik mijn bril niet op heb. Dus dat zal wel mee vallen met poepveldje.
dan ben ik al iets geruster :)
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik nam de pups die ik had ( nestje van mijn eigen hond) al met vier weken mee naar het bos. Ze hebben er nooit wat aan over gehouden hoor.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Cassandra
Actief
Contacteer:

Ik werd vanochtend weer met de nek aangekeken. Ga volgende x wel aan de overkant lopen :')
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Waarom zou je het risico nemen?
Als ze nog niet 100% beschermd zijn, en ook nog zeer jong.
Mijn ouders hebben een hondje verloren aan parvo, en das niet grappig!
Mijn ouders zijn er daarna altijd voorzichtig mee geweest, en wij automatisch ook uiteraard. . En hoezo doet een pup het niet in de tuin?? Dat kan ik moeilijk voorstellen.
Afbeelding
Cassandra
Actief
Contacteer:

Zoals ik zeg.. Hij doet het niet in de tuin. Dat ziet hij als zijn speelterrein. Gunt zichzelf de rust ook niet. Snap t zelf ook niet want bij de fokker deed hij het ook in de tuin. Maar hij doet het eigenlijk ook niet in huis.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Oogkleppen op en op standje negeer
Niets van aantrekken .

Ik heb n uitlaatstrook hier voor m'n deur liggen
Dan denk je toch niet dat ik met m'n pup 600 mtr verder ga lopen omdat daar mogelijk een stukje groen is waar ze d'r behoefte kunnen doen ...

Mag hier in de gemeente ook niet eens

Nee hoor , pups leren gelijk dat ze de behoeften daar moeten doen en niks niet in de tuin
Er komen veel honden , maar t word door de gemeente wel schoon gehouden

Zo zijn er hier inmiddels 3 pups groot geworden

Zelfs Kenji en Ditch zijn toen ik hier nog niet woonde gewoon op de veldjes gegaan
En daar maakte de gemeente niet schoon

Kijk als t ech vol ligt zou ik wel ergens anders heen gaan , maar daar laat ik zelfs m'n volwassen honden niet lopen ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Die 100 % bescherming is er nooit ook al is hij ingeént ,maar wel genoeg om een normaal leven te leiden. Mensen vergeten dat moederhonden en de rest in huis wonende honden ook uitgelaten worden en overal komen. Die worden ook niet na iedere uitlaatbeurt ontsmet en gewassen voordat ze weer bij de pups komen.Tuurlijk is er altijd een risico dat jezelf iets meesleept of je visite. Pup heeft aardig wat weerstand opgebouwd via ma en enting.
Niet te krampachtig anders is het leven niet leuk meer en kun je beter je pup wegdoen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mmartinn
Zeer actief

Maar als je de eerste paar weken dat vermijd, is toch niet krampachtig. Kleine moeite lijkt me.
Tja ik ben van het risico's vermijden.( voor dieren en mensen waar ik van houd, nu mezelf nog :grin:)
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

mmartinn schreef:Maar als je de eerste paar weken dat vermijd, is toch niet krampachtig. Kleine moeite lijkt me.
Tja ik ben van het risico's vermijden.( voor dieren en mensen waar ik van houd, nu mezelf nog :grin:)
Ze vermijd het toch al. Het krampachtige bedoel ik mee dat ze zich niet alls moet laten aanlullen en dan ook nog gaan geloven een slechte baas te zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

De hele drukke poepplekken zou ik vermijden, alleen is dat niet altijd mogelijk. In ieder geval gewoon lekker meenemen hoor. De kans op niet sociale honden die alleen in de tuin mogen tot 12 weken is groter dan de kans op een ziekte.
Perry en Noah

Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
mmartinn schreef:Maar als je de eerste paar weken dat vermijd, is toch niet krampachtig. Kleine moeite lijkt me.
Ze vermijd het toch al. Het krampachtige bedoel ik mee dat ze zich niet alls moet laten aanlullen en dan ook nog gaan geloven een slechte baas te zijn.
Nee, dat is ook niet nodig natuurlijk.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Cassandra schreef:Ik werd vanochtend weer met de nek aangekeken. Ga volgende x wel aan de overkant lopen :')
Zou dat kunnen komen omdat je daar officieel je honden niet mag uitlaten? Dan kan ik het wel volgen namelijk.

Suzanne
Cassandra
Actief
Contacteer:

~Suzanne~ schreef:
Cassandra schreef:Ik werd vanochtend weer met de nek aangekeken. Ga volgende x wel aan de overkant lopen :')
Zou dat kunnen komen omdat je daar officieel je honden niet mag uitlaten? Dan kan ik het wel volgen namelijk.

Suzanne
Nee hoor is een uitlaat strook. Was de zelfde als gisteren die ook met haar hondje liep :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”