Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaasontsteking? Slappe sluitspier? Upd. 2 wkn propalin
Moderator: moderatorteam
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Blaasontsteking? Slappe sluitspier? Upd. 2 wkn propalin
Dinsdag gaan we met Lola naar de dierenarts, maar misschien heeft iemand hier ook nog wel wat zinnigs te zeggen.
Even vooraf, Lola gedraagt zich gewoon normaal. Eet en drinkt goed, wil graag uit, zwemt als een malle en doet niet anders dan anders. Thuis is ze rustig, maar niet opvallend veel rustiger dan anders. Daarnaast, typisch Lola is dat ze nooit aangeeft dat ze moet plassen en ook gerust een nacht van 22.00 uur tot de volgende dag 12.00 uur slaapt. Ook dan staat ze niet bij de deur, dat gebeurt echt drie keer per jaar of zo. Daarnaast drinkt Lola altijd voor het slapengaan nog een flinke plens water, maar dat levert dus nooit problemen op.
Lola is een gecastreerde teef, nu ongeveer vijf jaar. We hebben haar ongeveer 2,5 jaar in huis.
Afgelopen dinsdag om 7.00 uur stond Lola onderaan de trap. Ik heb haar in de tuin gezet en daar liep ze gelijk leeg. Ze moest nodig plassen, nou dat kan gebeuren, geen probleem. Diezelfde dinsdag, maar dan 's avonds. We waren net iets van drie kwartier met haar eruit geweest, lekker rennen, zwemmen, balletje ophalen, allemaal leuk. We reden even door naar m'n schoonouders en met een half uurtje of zo, stond ze bij de achterdeur te piepen omdat ze moest plassen. Misschien te druk geweest met het balletje en zwemmen om goed leeg te plassen, zo verklaarden wij.
Woensdag, ik kom thuis en vind urine op de bank. Lola was alleen geweest en de schoonmaakster was nogal plots vertrokken. Lola is daardoor een beetje van slag geraakt en heeft een uur geblaft. Op de bank lag geen hele plas urine, maar het waren ook niet zomaar een paar druppels. Dat vond ik wel raar, maar omdat ze zo hysterisch was geweest kon ik dat ook nog wel verklaren...
Donderdag wilde ik urine opvangen omdat ik bang was voor blaasontsteking, maar Lola wilde na een lange nacht slapen helemaal niet plassen in de tuin, dus ik heb dat da-bezoekje toen uitgesteld. Lola plast nooit in de tuin, behalve als ze hoge nood heeft. Dat ze donderdagochtend niets wilde doen in de tuin, beschouwde ik dus als een goed teken.
Donderdag en vrijdag niks gemerkt.
Zaterdag op de hondenschool zat een trainster Lola te kriebelen. Lola is nogal extreem onderdanig naar deze trainster, gaat haast kruipend naar haar toe, maar zoekt haar tegelijk zelf ook altijd op. Deze trainster heeft de eerste anderhalf jaar Lola en mij getraind en we hebben in haar lessen grote sprongen gemaakt. Maar goed, deze trainster zat Lola dus te kriebelen bij haar oortjes en ineens gilde Lola het uit. Tot twee keer toe. Ik kon haar overal onderzoeken en bevoelen, niks te merken. Lola durfde de rest van de les niet meer bij de trainster in de buurt te komen.
Na de training even stoom afgeblazen in de uiterwaarden en Lola heeft een boel water uit de IJssel gedronken. Ze had het ook behoorlijk warm en was dus daarvoor best angstig geweest, dus ze had wel wat vocht aan te vullen.
Uurtje later, ik lig in bed en op een gegeven moment voel ik nattigheid. Letterlijk... heeft Lola gewoon een hele plas, superveel, laten lopen. Gelijk buiten gezet, maar dat was niet meer nodig. De rest van de middag liet ze overal druppels achter waar ze had gelegen. Volgens de weekend da die ik aan de telefoon had, hoefde ik niet bang te zijn voor uitdroging en kon ik dinsdag naar mijn eigen da. Hij had het over een slappere blaassluitspier.
Dat laatste klinkt best logisch, als het iets van blaasontsteking of suiker zou zijn, zou ze meer moeten plassen en drinken lijkt me. Maar tegelijkertijd, heeft ze vannacht en vandaag nergens urine laten lopen, ook geen druppeltjes. Dat vind ik dan weer gek.
Zie ik iets over het hoofd? Ik ben heel benieuwd wat de da er dinsdag van zegt, hopelijk valt het mee...
Even vooraf, Lola gedraagt zich gewoon normaal. Eet en drinkt goed, wil graag uit, zwemt als een malle en doet niet anders dan anders. Thuis is ze rustig, maar niet opvallend veel rustiger dan anders. Daarnaast, typisch Lola is dat ze nooit aangeeft dat ze moet plassen en ook gerust een nacht van 22.00 uur tot de volgende dag 12.00 uur slaapt. Ook dan staat ze niet bij de deur, dat gebeurt echt drie keer per jaar of zo. Daarnaast drinkt Lola altijd voor het slapengaan nog een flinke plens water, maar dat levert dus nooit problemen op.
Lola is een gecastreerde teef, nu ongeveer vijf jaar. We hebben haar ongeveer 2,5 jaar in huis.
Afgelopen dinsdag om 7.00 uur stond Lola onderaan de trap. Ik heb haar in de tuin gezet en daar liep ze gelijk leeg. Ze moest nodig plassen, nou dat kan gebeuren, geen probleem. Diezelfde dinsdag, maar dan 's avonds. We waren net iets van drie kwartier met haar eruit geweest, lekker rennen, zwemmen, balletje ophalen, allemaal leuk. We reden even door naar m'n schoonouders en met een half uurtje of zo, stond ze bij de achterdeur te piepen omdat ze moest plassen. Misschien te druk geweest met het balletje en zwemmen om goed leeg te plassen, zo verklaarden wij.
Woensdag, ik kom thuis en vind urine op de bank. Lola was alleen geweest en de schoonmaakster was nogal plots vertrokken. Lola is daardoor een beetje van slag geraakt en heeft een uur geblaft. Op de bank lag geen hele plas urine, maar het waren ook niet zomaar een paar druppels. Dat vond ik wel raar, maar omdat ze zo hysterisch was geweest kon ik dat ook nog wel verklaren...
Donderdag wilde ik urine opvangen omdat ik bang was voor blaasontsteking, maar Lola wilde na een lange nacht slapen helemaal niet plassen in de tuin, dus ik heb dat da-bezoekje toen uitgesteld. Lola plast nooit in de tuin, behalve als ze hoge nood heeft. Dat ze donderdagochtend niets wilde doen in de tuin, beschouwde ik dus als een goed teken.
Donderdag en vrijdag niks gemerkt.
Zaterdag op de hondenschool zat een trainster Lola te kriebelen. Lola is nogal extreem onderdanig naar deze trainster, gaat haast kruipend naar haar toe, maar zoekt haar tegelijk zelf ook altijd op. Deze trainster heeft de eerste anderhalf jaar Lola en mij getraind en we hebben in haar lessen grote sprongen gemaakt. Maar goed, deze trainster zat Lola dus te kriebelen bij haar oortjes en ineens gilde Lola het uit. Tot twee keer toe. Ik kon haar overal onderzoeken en bevoelen, niks te merken. Lola durfde de rest van de les niet meer bij de trainster in de buurt te komen.
Na de training even stoom afgeblazen in de uiterwaarden en Lola heeft een boel water uit de IJssel gedronken. Ze had het ook behoorlijk warm en was dus daarvoor best angstig geweest, dus ze had wel wat vocht aan te vullen.
Uurtje later, ik lig in bed en op een gegeven moment voel ik nattigheid. Letterlijk... heeft Lola gewoon een hele plas, superveel, laten lopen. Gelijk buiten gezet, maar dat was niet meer nodig. De rest van de middag liet ze overal druppels achter waar ze had gelegen. Volgens de weekend da die ik aan de telefoon had, hoefde ik niet bang te zijn voor uitdroging en kon ik dinsdag naar mijn eigen da. Hij had het over een slappere blaassluitspier.
Dat laatste klinkt best logisch, als het iets van blaasontsteking of suiker zou zijn, zou ze meer moeten plassen en drinken lijkt me. Maar tegelijkertijd, heeft ze vannacht en vandaag nergens urine laten lopen, ook geen druppeltjes. Dat vind ik dan weer gek.
Zie ik iets over het hoofd? Ik ben heel benieuwd wat de da er dinsdag van zegt, hopelijk valt het mee...
Laatst gewijzigd door -Lilo- op 24 mei 2014 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Re: Blaasontsteking? Slappe sluitspier?
ik heb geen idee wat er aan de hand kan zijn, wil je alleen wel even succes wensen bij de da dinsdag 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Iets zinnigs? Tja...
Jorla heeft vorig jaar een blaasontsteking gehad. Dat begon ook eerst met grote plassen en daarna pas steeds vaker kleine beetjes, tot ze uiteindelijk flardjes bloed uit plaste. Vreemd als je hond acuut last krijgt van een slappere blaassluitspier. Verwacht eerder dat dat een chronisch proces zou zijn.
sterkte dinsdag bij de d.a.!
edit: moet ook opeens denken aan een neurologische oorzaak. Mijn stokoude berner vroeger, liet weleens haar plas lopen als gevolg van spondylose. Ik hoop dat het niet zoiets is..
Jorla heeft vorig jaar een blaasontsteking gehad. Dat begon ook eerst met grote plassen en daarna pas steeds vaker kleine beetjes, tot ze uiteindelijk flardjes bloed uit plaste. Vreemd als je hond acuut last krijgt van een slappere blaassluitspier. Verwacht eerder dat dat een chronisch proces zou zijn.
sterkte dinsdag bij de d.a.!
edit: moet ook opeens denken aan een neurologische oorzaak. Mijn stokoude berner vroeger, liet weleens haar plas lopen als gevolg van spondylose. Ik hoop dat het niet zoiets is..
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik hoop dat het niks ernstigs is. Bij Jura zou ik ook meteen op onderzoek gaan want haar 'normale' plasgedrag is precies zoals je Lola omschrijft (niet in de tuin, nooit hoge nood, lang uitslapen...). Behalve na stress, dan wil ze graag snel even plassen, maar dat volgt veel sneller op de gebeurtenis dan wat jij beschrijft. Succes!
- -Lilo-
- Zeer actief
Thanks allemaal! Na die situatie zaterdag, is er niks meer gebeurd, echt raar. Hopelijk kan de da wat vinden morgen...
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Zul je zien dat ze als jullie dadelijk hier zijn de hele boel onder plastLizanne schreef:Thanks allemaal! Na die situatie zaterdag, is er niks meer gebeurd, echt raar. Hopelijk kan de da wat vinden morgen...
Ik ben in ieder geval onwijs benieuwd wat de DA er van zegt!

- -Lilo-
- Zeer actief
ze heeft wel gedronken net dus ik stel me in op het ergsteHilde schreef:Zul je zien dat ze als jullie dadelijk hier zijn de hele boel onder plastLizanne schreef:Thanks allemaal! Na die situatie zaterdag, is er niks meer gebeurd, echt raar. Hopelijk kan de da wat vinden morgen...![]()
Ik ben in ieder geval onwijs benieuwd wat de DA er van zegt!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nog niets van te zeggen.
Eerst maar de urine na laten kijken en horen wat de DA er verder over zegt
Eerst maar de urine na laten kijken en horen wat de DA er verder over zegt
- -Lilo-
- Zeer actief
Nou, net terug van de dierenarts. Vermoedelijk toch incontinentie vanwege een verslappende blaassluitspier.
Naar aanleiding van het verhaal over het gillen zaterdag op de hondenschool heeft de dierenarts haar ogen, oren, gebit, nek, rug en heupen bekeken en bevoeld. Hond helemaal dubbelgevouwen, maar ze gaf nergens pijn aan. De urine is ook gecontroleerd op blaasontsteking, suiker, sediment, de hele rataplan. Ook niks te vinden.
Dierenarts wilde me naar huis sturen met medicatie vanwege die sluitspier voor twee maanden om te kijken of dat helpt, maar omdat het nu nog maar twee keer is gebeurd (woensdag en zaterdag) dat ze urine liet lopen, wil ik het eerst aanpakken met vaker uitlaten en beter opletten. Dat vond hij ook een prima plan.
Hopelijk kunnen we het dus redden zonder medicatie, al ben ik bang dat het slechts uitstel van executie is. De medicatie zou levenslang zijn, niet prettig natuurlijk, maar geen onoverkomelijk probleem.
Niks ernstigs dus gelukkig, geen zieke hond of een hond met pijn dus het valt allemaal mee.
Naar aanleiding van het verhaal over het gillen zaterdag op de hondenschool heeft de dierenarts haar ogen, oren, gebit, nek, rug en heupen bekeken en bevoeld. Hond helemaal dubbelgevouwen, maar ze gaf nergens pijn aan. De urine is ook gecontroleerd op blaasontsteking, suiker, sediment, de hele rataplan. Ook niks te vinden.
Dierenarts wilde me naar huis sturen met medicatie vanwege die sluitspier voor twee maanden om te kijken of dat helpt, maar omdat het nu nog maar twee keer is gebeurd (woensdag en zaterdag) dat ze urine liet lopen, wil ik het eerst aanpakken met vaker uitlaten en beter opletten. Dat vond hij ook een prima plan.
Hopelijk kunnen we het dus redden zonder medicatie, al ben ik bang dat het slechts uitstel van executie is. De medicatie zou levenslang zijn, niet prettig natuurlijk, maar geen onoverkomelijk probleem.
Niks ernstigs dus gelukkig, geen zieke hond of een hond met pijn dus het valt allemaal mee.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Fijn dat het meevalt. Nu maar hopen dat je zo lang mogelijk zonder medicijnen verder kunt. 
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
nou de kaarsjes en duimen hebben dus geholpen!! kus voor lola!

- -Lilo-
- Zeer actief
Re: Blaasontsteking? Slappe sluitspier? Upd. DA geweest
Ja M@scha, dat was heel fijn! Echte lola-baas-duimen helpen het best 
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Wat eet ze? Ooit had ik een brokkenhond met castratie-incontinentie. Nadat we op vers over gestapt zijn is zij nooit meer incontinent geweest. Dat was een mooi bijverschijnsel!
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Fijn dat er in ieder geval wat duidelijkheid is. Op naar heel veel goede dagen zonder medicatie 
Maar ook wel weer fijn dat, mocht het een probleem worden, het met medicatie minder kan worden.
Maar ook wel weer fijn dat, mocht het een probleem worden, het met medicatie minder kan worden.

- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Mooi dat dat alles is, en in zomerseizoen kan ie gewoon naar buiten misschien?

- -Lilo-
- Zeer actief
Ze eet brokken, dus als het probleem blijft spelen kunnen we dit nog eens overwegen. Ik denk alleen dat het toch brokken blijven, maar die discussie is hier al vaker gevoerd op het forumRosita Compagner schreef:Wat eet ze? Ooit had ik een brokkenhond met castratie-incontinentie. Nadat we op vers over gestapt zijn is zij nooit meer incontinent geweest. Dat was een mooi bijverschijnsel!
In de zomer loopt Lola veel in de tuin ja, maar daar plast ze niet. Dat willen wij ook niet hebben, dus dat komt mooi uitmmartinn schreef:Mooi dat dat alles is, en in zomerseizoen kan ie gewoon naar buiten misschien?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hoeft de discussie niet te voeren van mij. Ik deel alleen het bijkomende voordeel wat ik er van gehad heb. Geheel ter jouw informatieLizanne schreef:Ze eet brokken, dus als het probleem blijft spelen kunnen we dit nog eens overwegen. Ik denk alleen dat het toch brokken blijven, maar die discussie is hier al vaker gevoerd op het forumRosita Compagner schreef:Wat eet ze? Ooit had ik een brokkenhond met castratie-incontinentie. Nadat we op vers over gestapt zijn is zij nooit meer incontinent geweest. Dat was een mooi bijverschijnsel!![]()
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Ja en ivm dit medisch probleempje, lijkt het me dat je er ook niet meer zo streng op bent.Lizanne schreef:In de zomer loopt Lola veel in de tuin ja, maar daar plast ze niet. Dat willen wij ook niet hebben, dus dat komt mooi uitmmartinn schreef:Mooi dat dat alles is, en in zomerseizoen kan ie gewoon naar buiten misschien?maar in geval van serieuze incontinentie is het natuurlijk wel handig dat ze dan veel buiten is.

- -Lilo-
- Zeer actief
Oh, ik kwam iets botter uit de hoek dan ik bedoelde, haha. Bedankt voor je informatieRosita Compagner schreef:Je hoeft de discussie niet te voeren van mij. Ik deel alleen het bijkomende voordeel wat ik er van gehad heb. Geheel ter jouw informatieLizanne schreef:Ze eet brokken, dus als het probleem blijft spelen kunnen we dit nog eens overwegen. Ik denk alleen dat het toch brokken blijven, maar die discussie is hier al vaker gevoerd op het forumRosita Compagner schreef:Wat eet ze? Ooit had ik een brokkenhond met castratie-incontinentie. Nadat we op vers over gestapt zijn is zij nooit meer incontinent geweest. Dat was een mooi bijverschijnsel!![]()
- -Lilo-
- Zeer actief
We zijn er eigenlijk nooit streng op geweest, want ze doet het gewoon niet graag. Als ze er echt voor zou gaan zitten, melden we nog steeds wel dat dat niet de bedoeling is. Maar de clou van incontinentie is dat ze er niet uitgebreid voor gaan zitten, maar gewoon lek zijn. Daar valt weinig streng aan te zijnmmartinn schreef:Ja en ivm dit medisch probleempje, lijkt het me dat je er ook niet meer zo streng op bent.Lizanne schreef:In de zomer loopt Lola veel in de tuin ja, maar daar plast ze niet. Dat willen wij ook niet hebben, dus dat komt mooi uitmmartinn schreef:Mooi dat dat alles is, en in zomerseizoen kan ie gewoon naar buiten misschien?maar in geval van serieuze incontinentie is het natuurlijk wel handig dat ze dan veel buiten is.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik heb hier een teef die tijdens de loopsheid en na de loopsheid lek is. Het loopt er dan gewoon uit waar ze ligt.
Ik heb dan plastic onder het kleed op de bank liggen en mijn dekbedden haal ik overdag van mijn bed af.
Ik heb dan plastic onder het kleed op de bank liggen en mijn dekbedden haal ik overdag van mijn bed af.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- renee-uk
- Zeer actief
gina was gecastreerd, geen brokkenhond en wel incontinent; versvoeren is geen wondermiddel al willen mensen je dat nog wel eens laten geloven 
gina had wel medicatie -propalin- en nadat we de voor haar goede dosis hadden gevonden hielp dat uitstekend.
kan me voorstellen dat je het liever zonder doet zolang het gaat, maar als ze wel medicatie nodig heeft is dat niet het eind van de wereld hoor
fijn dat ze verder niks mankeert
gina had wel medicatie -propalin- en nadat we de voor haar goede dosis hadden gevonden hielp dat uitstekend.
kan me voorstellen dat je het liever zonder doet zolang het gaat, maar als ze wel medicatie nodig heeft is dat niet het eind van de wereld hoor

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- -Lilo-
- Zeer actief
vers wordt inderdaad bij alles aangeraden, ten tijde van de volle anaalklieren van lola heb ik het geprobeerd. Hielp niets, mijn man vond het verschrikkelijk smerig en we zijn te uithuizig om het altijd te kunnen geven. Dus kleine kans dat dat het wordt. En medicatie is zeker niet het einde can de wereld, ik verwacht dat dat binnenkort wel zal gebeuren. Maar we willen eerst even aankijken wat er gebeurt als we zelf beter opletten. Lijkt me alleen niet dat die spier ooit weer de oude wordt, dus die medicatie zal er wel komen.renee-uk schreef:gina was gecastreerd, geen brokkenhond en wel incontinent; versvoeren is geen wondermiddel al willen mensen je dat nog wel eens laten geloven
- kipo
- Zeer actief
En het leuke van enurace is dat je dat vaak héél ver af kunt bouwen, ik ken een labrador die 1 x per 3 of 4 dagen een kwart tablet krijgt, dan blijft ze droog.Cleva schreef:Ik zou er voor de gein eens wat enurace tegenaan gooien. Werkt meestal prima.
- -Lilo-
- Zeer actief
ik heb het even gegoogled, maar dat geef ik liever niet zonder overleg met een da. En het mag niet aan honden onder 20kilo gegeven worden zie ik.Cleva schreef:Ik zou er voor de gein eens wat enurace tegenaan gooien. Werkt meestal prima.
- kipo
- Zeer actief
Dat staat idd in de bijsluiter van de Enurace 50mg, er bestaat ook een 10mg variant, die mag wel. Eerst overleggen is altijd goed, zonder overleg krijg je het waarschijnlijk toch niet.Lizanne schreef:ik heb het even gegoogled, maar dat geef ik liever niet zonder overleg met een da. En het mag niet aan honden onder 20kilo gegeven worden zie ik.Cleva schreef:Ik zou er voor de gein eens wat enurace tegenaan gooien. Werkt meestal prima.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
En ook de propalin niet 'zomaar' geven. Het zijn geen snoepjes, maar het grijpt in op de balans in de hond.Lizanne schreef:ik heb het even gegoogled, maar dat geef ik liever niet zonder overleg met een da. En het mag niet aan honden onder 20 kilo gegeven worden zie ik.Cleva schreef:Ik zou er voor de gein eens wat enurace tegenaan gooien. Werkt meestal prima.
- renee-uk
- Zeer actief
propalin krijg je ook via de da, ik heb het nog even nagekeken maar ook op het inet vragen ze om een receptRosita Compagner schreef:En ook de propalin niet 'zomaar' geven. Het zijn geen snoepjes, maar het grijpt in op de balans in de hond.Lizanne schreef:ik heb het even gegoogled, maar dat geef ik liever niet zonder overleg met een da. En het mag niet aan honden onder 20 kilo gegeven worden zie ik.Cleva schreef:Ik zou er voor de gein eens wat enurace tegenaan gooien. Werkt meestal prima.

- -Lilo-
- Zeer actief
Thanks voor de reacties! Ik ga enurace en propalin opschrijven en als de tijd daar is dat we medicatie nodig hebben, gooi ik die twee in de groep bij de da 
- -Lilo-
- Zeer actief
ik begreep uit een andere reactie dat ik de bijsluiter van de 'zware' pillen heb gelezen. Er zijn verschillende blijkbaar.Cleva schreef:Wat gek. Dat wist ik niet. Zeker nieuw.Lizanne schreef:ik heb het even gegoogled, maar dat geef ik liever niet zonder overleg met een da. En het mag niet aan honden onder 20kilo gegeven worden zie ik.Cleva schreef:Ik zou er voor de gein eens wat enurace tegenaan gooien. Werkt meestal prima.
Lola gaat aardig goed. Het lijkt erop dat ze vooral na het zwemmen begint te lekken. Maar waarom...? Ze krijgt dan niet meer water binnen en zelfs als dat wel zo zou zijn, is het nooit een probleem geweest om dan tijdens het uitlaten af te wateren. We hebben nu even een zwemvrije week om te kijken of onze gedachte klopt. Hopelijk blijft het dan voorlopig zo voorspelbaar en kunnen we de medicatie nog even laten wachten.