Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Minder actief; minder 'respect'?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Minder actief; minder 'respect'?

Ongelezen bericht door Hilde »

Zoals misschien bekend zit ik tijdelijk bij huis ivm medische redenen en ik kan erg weinig met Beau doen. Ik kan hem niet voeren, niet uitlaten en niet goed met hem spelen. Normaal ben ik best druk met hem: sporten, trainen, wandelen, spelen... Maar nu ik dat al dik drie weken niet heb gedaan merk ik dat aan hem. Hij neemt geen loopje met me, maar ik ben duidelijk niet meer zo favoriet als en hij neemt me ook minder serieus. Bijvoorbeeld als ik hem naar zijn mand wil sturen probeert hij er wel vijf keer onderuit te komen. Terwijl hij normaal eigenlijk altijd direct naar zijn mand loopt. Met bezoek erbij is het nog erger. Dat is altijd wel een dingetje geweest omdat hij dan best dwingend is in aandacht vragen, maar meestal ging hij dan wel in de mand en bleef hij daar. Hetzelfde tijdens het koken.

Hoe dan ook, ik vind het niet leuk. Ik merk gewoon dat ik achteruit ga in zijn ogen en dat hij me nog wel leuk vindt, maar niet meer zoals eerder. En ook dat hij me minder serieus neemt vind ik niet tof, haha. Kan dit puur komen omdat ik plotsklaps veel minder met hem doe? Of gaat het ergens anders fout? En zou het weer overgaan als ik meer met hem ga doen? En zou het helpen als ik nu al meer ga doen (spelen, binnenshuis trainen)? Lichamelijk kan ik dat wel steeds meer aan.

Ook met bezoek, wat ik eerder noemde, was al een dingetje en ik moet daar echt nodig mee bezig als ik weer beter beweeg.
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Re: Minder actief; minder 'respect'?

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ik vind het heel logisch wat er gaande is hoor. Andersom is ook waar: als je meer respect van je hond wilt, zul je meer met hem moeten gaan doen.
Als ik jou was, zou ik me er niet druk om maken. Verhoudingen zullen zich weer bijstellen als je weer fit bent.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Denk dat het feit dat je niet veel kan zeker invloed heeft.

Probeer eens na te gaan of je daardoor ook een paar dingetjes door de vingers hebt gezien?

Het is voor jou moeilijk opstaan, maar als je hem in de mand wilt dan moet hij gaan, zeker als hij er onderuit probeert te komen en daarin slaagt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Wat jij noemt herken ik niet direct, maar op andere vlakken merkte ik zeker wel verschil in Tallie toen ik 6 weken in het gips zat en tijdens de revalidatie. Dat heeft zich vrij snel weer genormaliseerd, ik zou me er niet te druk om maken.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Evertje »

Als ik je klachten zo lees kan je niet (of moeilijk) lopen. Kan het niet zo zijn dat hij dit door heeft en er een beetje gebruik van maakt zeg maar? Evert, als rasterrier, heeft dat soort dingen zo door en buit de situatie lekker uit dan.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat hij gewoon heel goed doorheeft dat jij niet mobiel bent momenteel, en daardoor op deze manier zijn grenzen probeert te verleggen bij je. Stukje verveling kan daar natuurlijk ook een rol in spelen.
Als ik jou was zou ik het voor nu even loslaten, en overlaten aan de anderen (je woont nog thuis toch?)
Zodra je zelf weer kan lopen, denk ik dat hij ook gewoon weer de oude is naar jou toe, en zo niet, is het een paar keer op je strepen staan, en moet dat denk ik ook wel over zijn.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Herkenbaar!
Alleen een iets andere oorzaak. Hier kan Indy niet zoveel. Ik heb haar ook een beetje gelaten, beetje vrij gelaten omdat ze al zoveel ellende heeft.

Maar ik merk dat ze ook nogal eens bananen in haar oren heeft zitten tegenwoordig.
(los van de lijn mag ze niet, dus probleem van niet 'hier' komen heb ik niet, denk dat ze dat ook gewoon nog wel doet hoor)
Ik laat het even gaan nu. Ik weet dat zij een hondje is wat straks gewoon weer, snel, netjes recht te zetten is.
Hilde
Zeer actief

ranetje schreef:Denk dat het feit dat je niet veel kan zeker invloed heeft.

Probeer eens na te gaan of je daardoor ook een paar dingetjes door de vingers hebt gezien?

Het is voor jou moeilijk opstaan, maar als je hem in de mand wilt dan moet hij gaan, zeker als hij er onderuit probeert te komen en daarin slaagt.
Als hij naar de mand moet beland hij daar wel altijd, ik houd wel vol. Alleen het verschil is nu dat hij tegen de tijd dat hij daar is al drie rondjes door de kamer heeft gerend, in zijn bench heeft gestaan en blaffend voor de mand heeft gestaan. Het kan zijn dat ik makkelijker ben geworden, ik zal er eens op letten.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Misschien dat je dingen gemist hebt omdat je zelf, zeker in het begin, niet optimaal was?
Ik zou wat denkspelletjes met hem doen, dat red je denk ik al wel.
Van dat hersenwerkspul, je kent het wel. Denk dat dat al gaat schelen.

Gaat het verder de goeie kant op trouwens?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hilde
Zeer actief

Evertje schreef:Als ik je klachten zo lees kan je niet (of moeilijk) lopen. Kan het niet zo zijn dat hij dit door heeft en er een beetje gebruik van maakt zeg maar? Evert, als rasterrier, heeft dat soort dingen zo door en buit de situatie lekker uit dan.
Eh, ja :mrgreen: Ik vrees dat hij wel een oppertunist is in die zin, haha. Hij heeft haarfijn door dat ik minder snel kan op staan en lopen. Hij zal nog steeds niet snel échte overtredingen begaan, maar dit soort dingen uittesten doet hij zeker wel.
Apple schreef:Ik denk dat hij gewoon heel goed doorheeft dat jij niet mobiel bent momenteel, en daardoor op deze manier zijn grenzen probeert te verleggen bij je. Stukje verveling kan daar natuurlijk ook een rol in spelen.
Als ik jou was zou ik het voor nu even loslaten, en overlaten aan de anderen (je woont nog thuis toch?)
Zodra je zelf weer kan lopen, denk ik dat hij ook gewoon weer de oude is naar jou toe, en zo niet, is het een paar keer op je strepen staan, en moet dat denk ik ook wel over zijn.
Ja, woon nog thuis, maar ouders en broer zijn ook niet altijd in de buurt. Als hij naar hen toe rent als ik hem in de mand vraag, dan sturen zij hem ook naar de mand zodat we op één lijn liggen. Stukje verveling kán ook, maar meestal is hij bij verveling anders.

Ik kan me al wel steeds beter bewegen dus ik wil sowieso weer zsm zelf gaan voeren en binnenshuis ook wat trainen/spelen. Even weer wat meer met hem bezig.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Marjoleine schreef:Misschien dat je dingen gemist hebt omdat je zelf, zeker in het begin, niet optimaal was?
Ik zou wat denkspelletjes met hem doen, dat red je denk ik al wel.
Van dat hersenwerkspul, je kent het wel. Denk dat dat al gaat schelen.

Gaat het verder de goeie kant op trouwens?
Ja, dat moet zeker lukken! Ga ik mee bezig. Kan zo dat ik dingen gemist heb, hij is best gevoelig en weet precies wanneer je één keer iets hebt toegelaten of zo. En toen ik net thuis was, was ik isd een stukje beroerder en dat zal ook niet geholpen hebben.

Gaat supergoed! Pijnstillerloos en eigenlijk ook pijnvrij :D Voel het alleen met lopen maar pijn is anders. Nu langzaam opbouwen en dan zsm met één kruk gaan lopen.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik merkte het al aan Toots Toen ik twee weken mijn knie gekneusd had. Ik kon toen niet ver lopen.
Ik kan je zeggen meneer had het na 1 dag al gezien.
Ik herken het binnenshuis anders doen niet. Maar Toots was met name buiten in die twee weken stront stierlijk vervelend.
Ik mocht niet ver. En als hij dan gewoon aan de Rijn bij ons voor los mocht dat is fijn als je zo'n plek voor je deur hebt. Wilde meneer niet komen in de wetenschap dat ik niet kon bukken of rennen dat ging gewoon echt niet. Toots is leuk en lief maar o wat kan het een secreet zijn.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Als ik twee/drie dagen niet echt bezig ben met Figo wordt hij ook stout. Als in hij moet zijn energie toch kwijt. Echt stout vind ik het niet. Maar dan is hij wel brutaler. Bewust stoute dingen doen om aandacht. Lijkt me in jouw positie niet heel gek. Komt wel weer goed.
Je hebt zo hard gewerkt. Hij moet nu ook even zoeken waar hij zijn energie kwijt kan.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Als ik twee/drie dagen niet echt bezig ben met Figo wordt hij ook stout. Als in hij moet zijn energie toch kwijt. Echt stout vind ik het niet. Maar dan is hij wel brutaler. Bewust stoute dingen doen om aandacht. Lijkt me in jouw positie niet heel gek. Komt wel weer goed.
Je hebt zo hard gewerkt. Hij moet nu ook even zoeken waar hij zijn energie kwijt kan.
Hilde
Zeer actief

Dee schreef:Als ik twee/drie dagen niet echt bezig ben met Figo wordt hij ook stout. Als in hij moet zijn energie toch kwijt. Echt stout vind ik het niet. Maar dan is hij wel brutaler. Bewust stoute dingen doen om aandacht. Lijkt me in jouw positie niet heel gek. Komt wel weer goed.
Dat doet Beau ook, maar dat is niet dit wat hij nu doet. Normaal als hij zich verveelt komt hij met allerlei dingen aansjouwen die ergens op de grond lagen of ergens op een tafel, of gaat hij heel overdreven met zijn speelgoed gooien en slepen. Gewoon overduidelijk aandacht vragen. Alleen bijvoorbeeld gisteren heeft Léonie hem meegenomen naar 't Leesten en daarna nog vertoont hij het gedrag als uit de OP. Gisteravond was hij wel mooi lui, dus toen er bezoek kwam is hij zelf gaan slapen. Dus ik vraag me af of het puur energie teveel is, hoewel ik daar wel rekening mee houd omdat hij gisteravond bij bezoek zich dus zo naar zijn mand liet sturen.

Nu klinkt het alsof hij de hele dag in zijn mand zit maar dat valt mee hoor :tongue: Alleen tijdens koken en bezoek zit hij verplicht op zijn plek.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Hilde schreef: Gaat supergoed! Pijnstillerloos en eigenlijk ook pijnvrij :D Voel het alleen met lopen maar pijn is anders. Nu langzaam opbouwen en dan zsm met één kruk gaan lopen.
Heel mooi te horen dat het beter gaat, veel succes met je herstel.
En eh de relatie met je hond loopt er echt geen deuk van op hoor. Vaak zit dat meer tussen je eigen oren, of omdat je gaat forceren zijn aandacht te krijgen etc.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Nou.. zoals het eerder draaide is het ook weer terug gedraaid. Hij is rustig, braaf en helemaal terug zichzelf. Waarschijnlijk hebben die paar daagjes even goed opletten of ik wel consequent was geholpen.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Goed zo Beau, gewoon weer lief zijn voor je vrouwtje :cheer:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hilde schreef:Nou.. zoals het eerder draaide is het ook weer terug gedraaid. Hij is rustig, braaf en helemaal terug zichzelf. Waarschijnlijk hebben die paar daagjes even goed opletten of ik wel consequent was geholpen.
Goed zo :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Goedzo Beau! Heb je de krukken ingezet als verlengstuk? :engel:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Fijn! Vaak zit de oplossing toch gewoon in kleine, simpele dingen. :ok:
Hilde
Zeer actief

_Leonie schreef:Goedzo Beau! Heb je de krukken ingezet als verlengstuk? :engel:
Haha, nee hoor, niet nodig :D
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay heeft dat ook gehad toen ik enkele weken in de lappenmand lag. De band met mijn man en hem is er in ieder geval beter op geworden (niet dat die slecht was!). Maar Kay hecht dus ook veel aan degene die de routine bepaald. Norah ging er wel anders mee om, maar die nam op een andere manier ook een loopje met me toen ik niks kon.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”